spalare aerograf
#61
Postat 26 February 2006 - 11:13 AM
Colani cred ca e pentru cei care lucreaza mult cu aerograful si se tem de sindromul carpal. E tare dureros, am facut si eu o data, dar de la mersul pe bicicleta - cand eram student faceam 20 de kilometri pe zi, 10 dus 10 intors, prin trafic, de acasa pana la facultate.
Chestia cu aerografele e o pasiune mai veche, mai degraba o colectie. Am avut multe, dar le-am vandut pe la club. Am mai avut si un Thayer&Chandler Omni, foarte elegant. Am avut si un Rotring, ce pacat ca nu se mai fac - mi s-a defectat acul si nu am mai gasit inlocuitor. Am avut si doua aerografe "generice" copii chinezesti ale Iwata/Olympos. Fara sa fac mishto, o scula din aia de £15 merge la fel de bine ca si una de 100.
Cel mai atasat ma simt de Iwata. E solid, e bine construit, se curata usor, nu face nazuri, si face orice de la linii extrem de fine pana la acoperirea unor suprafete mari fara sa ii schimb duze sau ace. E bine gandit.
Sotar... e frumos ca bijuterie, dar nu cred ca l-am folosit de mult. De fapt cred ca sunt vreo 5 ani.
Am cautat anuntul din Modelism pentru aerograful ala. O sa mai caut.
Radu
#62
Postat 26 February 2006 - 12:56 PM
Citeaza
Cumva modelul asta de "Rotring"?
Am fost foarte impresionat cand l-am vazut prima data in libraria de langa Inst. de arh. Ion Mincu. Mi-ar fi placut sa-l am dar pretul de 400$ m-a facut sa renunt la idee.
Oricum banuiesc ca isi merita toti banii.( Era intr-o cutie de lemn cu geam si cu accesorii complete). Mecanica este cea de la englezescul Canopois.
#63
Postat 26 February 2006 - 12:59 PM
Citeaza
Oricum banuiesc ca isi merita toti banii.( Era intr-o cutie de lemn cu geam si cu accesorii complete). Mecanica este cea de la englezescul Canopois
Interesant la acest tip de aerograf este faptul ca se pot schimba rezervoarele de vopsea si duzele foarte usor prin slabirea unui surub.
#64
Postat 26 February 2006 - 02:54 PM
Apoi rezervorul celor cu absrobtie pare a incurca locul, aflindu-se sub aerograf (exceptie face Astek-ul ce are rezervorul pozitionat tot lateral), nu-mi place deloc acea pozitie. Si inca un lucru: la alimentarea prin absorbtie, intotdeauna ramine in cupa, si nu mai poti utiliza, exect acea cantitate de vopsea, asa putina cum e, dar care ti-ar fi ajuns sa termini treaba
Cantacuzino, intr-adevar aerograful de la Rorting arata profi de tot. Dar si 400 marafeti..... Sint curios cum lucreaza :-?
#65
Postat 26 February 2006 - 07:56 PM
Ala e. Folosirea lui e o placere. Nu se mai fabrica si piesele de schimb sunt greu de gasit. Pe al meu am dat £120 in '95, care pe vremea aia era cam $200.
Z-mare, cand vopsesc la presiune scazuta, vopseaua trebuie sa fie diluata bine - e aproape de consitenta laptelui adica foarte lichid dar totusi opac. Cantitatea de vopsea care iese prin duza e controlata din regulatorul de miscare a acului. Petele se "cladesc" incet prin mai multe straturi. Iata si ceva facut cu ani in urma (cand faceam si "tinte") vopsit cu Sotar. Revell 1/72.
Radu
#66
Postat 27 February 2006 - 12:38 AM
Sa-mi spun si eu parerea legat de aerografe. Am un Iwata HP-C Plus. Este gravitationala, ceea ce-mi permite sa vopsesc cu enamels cu presiune de 10psi (am incercat si cu 8psi si a mers absolut fara probleme). Cum a spus si Radu, trebuie ca vopseaua sa fie diluata suficient de bine (poate juma-juma), ceea ce nu e chiar o problema (ba as spune ca este un mare avantaj). Aerograful se curata in 2-3 minute! Drept compresor, cum am mai spus-o, folosesc un tub de CO2. Singura "piesa" in miscare este coloana de CO2 . E al dracului de silentios!
Happy modeling,
ict
#67
Postat 27 February 2006 - 08:45 AM
In legatura cu dilutia, zic eu ca "depinde" mult si de tipul vopselei. Sint unele vopsele, Model Master in special, mai ales cele noi, de tip RLM sau RAF cu nr de cod 20XX, dar si la Humbrol (cele de tip Super Enamel, foarte proaste de altfel), pe care daca le diluezi parca se "umfla", ramin tot "viscoase", dar cind vrei sa vopsesi constati ca e ...apa chioara, ce se intinde pe macheta, tre' sa dai zeci de straturi, ramin pete....vai mama lor! Dar asta avem, cu asta defilam! Daca la capitolul procurat kit-uri treba mai merge, la vopsele, nu prea! Am incercat sa lucrez si cu Tamiya, dar nu au deloc culori "fix" RLM sau RAF, asa ca trebuie sa amestec si ...nu prea am spor (ca sa nu zic ochi si cunostinte de pictor, noroc cu Wurger, pe el il mai bat la cap!).
#68
Postat 27 February 2006 - 09:19 AM
Excelenta colectia de aerografe Dane, ai citeva piese deosebite. Si Rothringul ala arata deosebit, sunt convins ca si functioneza foarte bine.
Eu folosesc un Iwata Hp CS la muncile obisnuite si un Harder Steenbeck Evolution Silverline cu ac si duza de 0,2 la fineturi. E un aerograf excelent, foarte prietenos si usor de folosit. La curatat mi-am format o rutina si nu mai pare asa de enervant ca si la inceput. In plus folosesc si un Ultrasonic cleaner(cumparat cu ajutorul lui Suburban, multumesc din nou) cu care o data pe luna fac curatenie mare.
Spor,
Bill
#69
Postat 27 February 2006 - 11:52 AM
Citeaza
Salut Bill,
La fix parerea ta despre Harder Steenback Evolution. Am vazut unul intr-o librarie in Braunsweig (langa Hanovra) versiunea negru (Schwartzfarbe lackierung) serie limitata pt colectionari. Arata superb negru cu butoane aurite. Costa 200 euro (duza de 0,2). Cu prima ocazie daca mai ajung acolo (eu sau vreun coleg de servici) o sa-l cumpar. :roll:
#71
Postat 27 February 2006 - 12:07 PM
Daca faci cumparaturi prin net iti recomand adresa asta HARDER
Eu, impreuna cu un prieten de aici am cumparat, tipul e rezonabil ne-a dedus TVA si am iesit cu transport cu tot sub pretul de pe site. Si aici Evolution "Two in One schwarz " Limited este 169 Euro si are 2 duze de 0,2 si 0,4. Bineinteles mai exista riscul sa te vamuiasca, dar de multe ori scapi.
Cum crezi,
Spor,
Bill
#73
Postat 27 February 2006 - 03:31 PM
Citeaza
Daca faci cumparaturi prin net iti recomand adresa asta HARDER
Eu, impreuna cu un prieten de aici am cumparat, tipul e rezonabil ne-a dedus TVA si am iesit cu transport cu tot sub pretul de pe site. Si aici Evolution "Two in One schwarz " Limited este 169 Euro si are 2 duze de 0,2 si 0,4. Bineinteles mai exista riscul sa te vamuiasca, dar de multe ori scapi.
Cum crezi,
Spor,
Bill
Salut Bill,
Mersi pt. adresa. Am vorbit (pe e-mail) cu Herr Herterich (patronul magazinului on line) si mi-a spus ca pretul de transport normal este 8,60 euro iar daca vreau asigurare la transport costa 30 euro. Asta inseamna ca daca se pierde pe drum mi se trimite altul.
Deci ce ma sfatuiti ?
Sa risc platind doar 178 euro fara asigurare de transport sau 200 euro asigurat (acelasi pret ca la libraria din Braunsweig)
#74
Postat 27 February 2006 - 03:34 PM
Citeaza
Radu
Salut Radu,
Cam la ce pret ajung pe E-bay "Rotring-ul". Mi-ar place unul doar pt colectie. Deci nu ma intereseaza piese de schimb la el. Desi cred ca piesele se mai pot face. Am ceva experienta in domeniu.
#75
Postat 27 February 2006 - 03:44 PM
Cu placere.
I-ai spus sa-ti deduca TVA pentru ca suntem din afara EU? Noi cind le-am cumparat am comandat fara asigurare si totul a decurs fara probleme. Dar asta a fost alegerea noastra, tu stii mai bine ce sa faci. Daca iti da jos si TVA si iti faci asigurare atunci ajungi la un pret foarte bun.
Spor,
Bill
P.S. si inca ceva, atentie ca de obicei asigurarea data de vinzator are valabilitatea PINA in momentul intrarii pe teritoriul Ro !!!! ...... si riscul mare de pierdere cam de aici apare Deci pentru partea mai riscanta nu esti acoperit. Eventual intreaba-l pe Frank cum merge treaba.
Aceasta postare a fost editata de Bill: 27 February 2006 - 03:59 PM
#76
Postat 27 February 2006 - 04:18 PM
Cantacuzino, la Feb 27 2006, 01:34 PM, a spus:
Cam la ce pret ajung pe E-bay "Rotring-ul". Mi-ar place unul doar pt colectie. Deci nu ma intereseaza piese de schimb la el. Desi cred ca piesele se mai pot face. Am ceva experienta in domeniu.
Ebay e o "casa virtuala" de licitiatii. Ca la orice licittatie, pretul depinde de mai multi factori cum ar fi pretul de pornire, numarul de intersati, dorinta acestora si darea lor de mana. In general se vand in jur de $ 150-200. Cu bafta, se poate lua si mai ieftin ca e licitatie.
Astia au asa ceva in stoc (se pare). http://www.unholzer-...h.de/index.html (Mergi la "Shop", alege Rotring din primul drop-meniu "Airbrushpistolen" si da-i "Go")
Se pare ca nu vand in afara Germaniei. Nu mi-au raspuns la emailuri dar cred ca asta e datorita faptului ca eu nu vorbesc germana si ei nu vorbesc engleza sau romana. Se pare ca au si piese de schimb.
Radu
Aceasta postare a fost editata de radub: 27 February 2006 - 04:21 PM
#78
Postat 27 February 2006 - 09:25 PM
Oricum, din cate stiu, la aerografele cu amestec intern nu prea conteaza daca varful acului este perfect in centrul gaurii duzei pentru ca amestecul (intre aer comprimat si vopsea) este intern. Faptul ca varful acului e cumva mai mult pe o parte nu trebuie sa afecteze felul in care se amesteca vopseaua cu aerul. Cand sunt amestecate, aerul si vopseaua se misca in acceasi directie oricum.
Sedimentele de pigment depuse pe varful acului au mai mult efect asupra aerodinamicii amestecului.
Radu
#80
Postat 28 February 2006 - 09:12 AM