Bf 109 G 2 Gunther Rall
#21
Postat 23 February 2006 - 12:56 PM
Cred ca este un complot al Overlorzilor, impotriva mea, vor cu tot dinadinsul sa ma reinfectez de pasoptism...
Frumos... da' de ce naibilor ai inchis cupola ?! Pai... acolo-i "miezul" viciului pasoptist !
Da-i inainte, baga mare si bucura-ne ochisorii !
Sa traiesti !
#22
Postat 23 February 2006 - 07:19 PM
Citeaza
Ai dreptate Dragos, asta e tot spilul! Cel mai mult imi place se bibilesc manete si manetute, cadrane si tevarii in cocpit, tevusti pe la trenul de aterizare si prin baia trenului!. Zic eu, asta e machetismul, nu vopsitul! Vopsitul machetei si pusul decalurilor e un moft! De aceia imi las cupola deschisa, sa se vada cit de cit "osteneala"
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 23 February 2006 - 07:22 PM
#23
Postat 23 February 2006 - 08:01 PM
Z-mare, la Feb 23 2006, 07:19 PM, a spus:
Motto: " .. daca taceam, filozof ramaneam .."
Tocmai ce-i spuneam lui Bill in particular, ca mai importante sunt vopsirile si finisarile "de imagine" a unui model, pt. a-l face, sa nu arate ca o jucarie , ci a ceva real, decat detailarile f. exacte si extreme.
Sa nu ma intelegeti gresit, fara indoiala e adevarat ca detalierea ii urca valoare unui model si da masura machetismului, dar ce folos daca o vopsire mai slaba, strica totul la final !!
Parerea mea
#25
Postat 23 February 2006 - 08:24 PM
Citeaza
Ma refeream strict la vopsitul "ca la carte", curat, curatel cind, intr-adevar, macheta arata ca o jucarie "perfecta". Vad o multime de machete, pe site-uri cu pretentii, realizate perfect, vopsite perfect, dar din cauza lipsei ing-urilor nu are viata!
Dupa cum vezi mai sus, partea cu ing-urile a fost lasata deoparte! Ala e un capitol aparte!
#26
Postat 23 February 2006 - 08:29 PM
Dar sunt cazuri in care a deschide cockpit-ul 'rupe' liniile elegante ale unui avion, si atunci, daca pot las posibilitatea de a putea fi deschis, sau pur si simplu il inchid. Sau poate il las deschis? Chestie de moment, si de preferinte
Lui Bill , din cate am vazut, ii place sa faca niste cockpit-uri tare faine dupa cum mi-a aratat, dar ii plac si liniile zburatoarelor, asa ca le inchide cabinele... Chiar, ai vreunul cu cabina deschisa, Bill?
Cu partea cealalta, sincer, ma lasa absolut rece o macheta super lucrata la interior, cu mai multa sarma folosita la detaliere decat are masina mea, dar care la exterior arata ca s-a cam plictisit autorul de detaliat interioare si a dat rasol la exterior, numai sa o termine odata.
Desi si aici sunt cateva abordari, cea 'inginereasca' in care conteaza foarte mult constructia si mai putin vopsirea, si cea 'artistica' in care vopsirea e factorul determinant...
Z-mare, daca te-ai fi oprit la a spune ce-ti place tie, ai fi avut sansa, vorba lui Max, sa ramai cunoscut drept un mare filosof. Asta e, ai ratat ocazia
#27
Postat 23 February 2006 - 08:46 PM
Frumoasa lucrare.
Si foarte frums finisata. Imi place.
Si pentru ca tot veni vorba:
Nu deschid nicodata cockpiturile. EU STIU CIT DE MULT POT SA DETALIEZ. Si credeti-ma ca imi detaliez mult. Dar nu asta conteaza.
Linia avionului e mult mai importanata. Doar de aia il fac.
Felicitari, frumos model.
Christian
#28
Postat 23 February 2006 - 08:59 PM
Citeaza
Mai zic o data:
Citeaza
Dupa cum vezi mai sus, partea cu ing-urile a fost lasata deoparte! Ala e un capitol aparte!
#30
Postat 23 February 2006 - 09:47 PM
Nu neaparat! Nici vorba. Poate va aduceti aminte de povestea cu "Ce e Machetistu' si ce vrea ei". E vorba de cutente: unii fac cum le vine la mina din cuite, bravo lor, altii tehnic totul si asta nu e rau, alti mai adauga si nitel "suflet"! Poate o sa vedeti asta cit de curind la expozitie. Sint convins ca o sa fie din fiecare cite un exemplu!
Ce este mai machetism: sa cumperi un kit "profi", sa-l asamblezi si sa-l vopsesti sau sa cumperi un Frog din anii 80, sa-l regravezi, sa-l detaliezi si sa-l vopsesti? Ca apoi poti face niste ing-uri in cazul ambelor machete, asta e alta treaba. Poate ne zice Dragos de ce a trecut, printre altele, la blindate!
[QUOTE]Si credeti-ma ca imi detaliez mult. Dar nu asta conteaza.[/QUOTE]
De ce? Daca [QUOTE]Linia avionului e mult mai importanata[/QUOTE] de ce mai pierzi vreme cu detalierea???? Nu cumva e o provocare mai mare decit vopsitul???? (cred ca e cazul sa precizez, pentru a nu fi gresit inteles, conteaza foarte mult linia, forma, corectitudinea machetei!!!!!).
O cupola deschisa nu deranjeaza prea mult. Ce nu-mi place insa sint machetele ce au toate capacele si capacele deschise, asta doar pentru a arata gradul de detaliere! Acest gen de prezentare merge doar intr-o diorama, dar si acolo ce-i prea mult, nu-i sanatos! Am doua avioane cu vedere la motor si zau, nu-mi plac!
Cit despre filozoful tacut sau tacerea filozofului sa nu ne grabim
Daca se crede ca e util sa continuam discutia pe tema detalierii unei machete, e mai bine sa mutam in alte parte totul, sa nu inecam G-ul lui Bill!
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 23 February 2006 - 10:26 PM
#31
Postat 24 February 2006 - 09:49 AM
Frate Dragos, ce nu se vede e mai incitant
Postarea e dintr-un complot tip conspiratie intergalactica sa te aducem inapoi pe calea pasoptista :hammer: A inceput cu torentul de noutati irezistibile de la Nurnberg iar acum am intrat eu pe rol cu postari de kituri la pasopt' . Nu ai nici o sansa...... mai urmeaza si alte surprize.....
Apropo de cupole deschise, asa cum stiu prietenii, eu prefer sa mentin linia avionului. Aici sunt din increngatura lui Christian, adica e suficient sa stiu ca e detaliat si interiorul chiar daca nu se vede. La un moment dat voi face si unul(109 pentru ca la FW 190 "ruptura" e mult mai redusa) cu cupola deschisa, dar regula de baza va fi totusi linia avionului. Gabi, am un singur avion cu toate geamurile deschise un P61 Monogram 1/48. Dar e facut de nevoie pentru ca fitul era inexistent, toate partile ce se puteau monta deschise erau subdimensionate. Asa ca am fost nevoit. Dar nu am suferit deloc .
In final sunt de acord cu ideea ca e o chestiune de preferinta, asa cum simte fiecare dintre noi. Mai ales ca eu lucrez pentru mine nu sa vind, sau sa "arat" ce am pus inauntru.
Cit despre detaliere interior exterior cred ca trebuie mentinut un soi de echilibru. Sa nu supradetaliez interiorul si sa neglijez exteriorul.
La partea de "pictor vs. inginer" sunt de acord ca trebuie sa ai mai multa grija la partea de vopsire care da "imaginea" kitului. O greseala la vopsire e mult mai dificil(uneori imposibil) de reparat decit una la detaliere. Si aici ma refer la mine, sunt unii care au o usurinta extraordinara la partea de vopsire, sunt niste "naturali" eu trebuie sa fiu atent tot timpul sa exersez uneori, etc. Dar finalul conteaza
Inca o data multumesc tuturor pentru aprecieri si ajutor.
Spor,
Bill
#34
Postat 25 February 2006 - 12:09 PM
Nu rade, Bill-Belzebub, chestia cu cotrobaiala in teancul ascuns dupe usa e chiar grava...
Nu stii cat timp si efort mi-a luat ca sa pot ignora acel munte de cutii...
Ceva se-ntampla, si io nu stiu ce ... ! ...