Forum Machete,Modelism,Hobby: Bf 109 G 2 Gunther Rall - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Bf 109 G 2 Gunther Rall

#1 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1879
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 22 February 2006 - 11:03 AM

Salut,
Va prezint acest avion montat cu ceva vreme in urma. Kitul este Hasegawa, 1/48. Am mai folosit un set PE fabricat de PART.
S-a fituit ca si un kit Hasegawa din seria de 109, adica bine :-D
Imagine postata
Gunther Rall a intrat in actiune in toamna lui 1940 si a terminat razboiul cu gradul de maior obtinind 275 victorii, fiind al treilea as din Lufwaffe ca numar de victorii. 272 dintre ele au fost obtinute pe frontul de est iar 3 pe cel de vest. A fost doborit de 8 ori si dupa terminarea razboiului a continuat cariera in aviatie ajungind general si Inspector General al Fortelor Aeriene vest germane. A fost foarte popular fiind o persoana foarte inteligenta, un om deschis si un foarte bun povestitor.
Imagine postata
Inmatricularea este destul de controversata, se discuta despre schema de camuflaj de pe fuselaj si despre galben pe capota inferioara a motorului. In final am ales dupa un profil de la Eagle care era contrasemnat de insusi Gunther Rall, desi stim cu totii ca si pilotii pot avea lacune in memorie nemaistiind amanunte ale vopsirii avionului pe care au zburat cu multi, multi ani in urma.
Restul pozelor sunt AICI
Astept critici, observatii, reclamatii, plingeri, etc
Spor,
Bill :lol:

Aceasta postare a fost editata de Bill: 22 February 2006 - 11:45 AM


#2 Useril este offline   Suburban 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 415
  • Inregistrat: 13-December 04
  • Location:In the Dark Crown Vic parked outside

Postat 22 February 2006 - 11:28 AM

Splendida lucrare; felicitari! Am si eu aceeasi macheta si ma cam bate gandul s-o asamblez(FARR desigur :roll: ).

#3 Useril este offline   bogy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1367
  • Inregistrat: 26-May 05
  • Location:Bucuresti

Postat 22 February 2006 - 11:34 AM

Macheta e intr-adevar superba dar hai sa carcotesc si eu putin.

Cu toate ca nu sunt foarte sigur, eu am citit cam asa: pana pe la mijlocul lui '44, aviatia germana folosea cocarde galbene pe fuselaj si avioanele aveau (cel putin Me-urile si nici alea toate) capotele inferioare ale motoarelor vopsite tot in galben.

Incepand cu mijlocul lui '44 apar cocardele albe si capotele inferioare ale motoarelor sunt vopsite tot in alb - la fel ca la Me-urile utilizate in zonele calde (Africa, Grecia, Malta).

De la sfarsitul lui '44, in apararea teritoriala, Me-urile aveau cocarde bleu (se vad aceste cocarde si pe Fw-uri) si capotele inferioare ale motoarelor sunt tot albe.

In general extremitatile inferioare ale aripilor sunt vopsite cu galben - pana la mijlocul lui '44 si cu alb in zonele calde (Africa, Grecia, Malta) precum si in apararea teritoriala.

Oricum nu sunt foarte sigur, chestiile astea le-am citit intr-o publicatie Osprey despre camuflaje si inmatriculari Luftwaffe si mi s-a parut destul de bine documentata.

#4 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 22 February 2006 - 11:54 AM

Bill,
E frumos, e foarte frumos. Deci l-ai terminat. :lol:

Bogy,
Nu se intelege nimic. Galben, alb, albastru? Avioane germane cu COCARDE?
Osprey sunt faimosi pentru erorile lor. Nu m-as lua dupa ei.
Oricum, sunt foarte multe abateri de la regulile germane de identificare a teatrului de lupta (dungile folosite in timpul Bataliei Angliei, insemnele galbene pentru Frontul de Est sau cele albe pentru Frontul Mediteranean).
Dupa parerea mea, Bill a potrivit-o foarte bine (mai ales cand stiu cat de mult a cercetat subiectul).

Radu

#5 Useril este offline   Mgc151184 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1073
  • Inregistrat: 14-December 04

Postat 22 February 2006 - 12:44 PM

Felicitari Bill
Foarte frumos.

#6 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

Postat 22 February 2006 - 12:50 PM

Wunderbar adica .. excelent !
:lol:

#7 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12663
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 22 February 2006 - 12:54 PM

Frumoasa macheta Bill! Ti-a reusit foarte bine!
Ce am de circotit se refera la "erori" facute de multi modelisti:
- in mod normal flapsurile de pe bordul de atac nu stateau deschise la sol. Acestea se inchideau manual imediat dupa aterizare, ori ce mizerie intrata in zona putea bloca/impiedica inchiderea lor in zbor (ce se facea “automat”, prin cresterea “presiunii” asupra lor, odata cu cresterea vitezei). Va dati seamna ce ar insema sa zbori cu un flaps la bordul de atac neinchis! Din cite fotografii am vazut cu avioane la sol, nu tin minte sa fi vazut una cu aceste dispozitive in pozitia deschis!
- pe inrdaosul si extradosul fuselajului, pe linia mediana se vede imbinarea panourilor, exact ca si pe laterale sau aripi, deci aceasta linie trebuie sugerata prin gravare. Este drept, uneori e dificil de facut, fiind exact pe linia de lipire a celor doua jumatati ale fuselajului, loc unde plasticul nu este intotdeauna la fel de dur ca in rest, asta din cauza lipiciului utilizat.

In legatura cu vopsirea, cum zicea si Radub, de multe ori ordinele nu au fost respectate intocmai.
Cred ca “cocardele” sint acele inele de pe ultimul (in general) inel de table. Aceste inele au fost galbene pe frontul de vest, ca si partea inferioara a capotelor motoarelor si capetele de plan. Capotele motoarelor au fost vosite in galben si in timpul Bataliei Angliei, ca si capetele aripilor sau, uneori, ale ampenajului orizontal. Tot in timpul Bataliei Angliei, capetele de plan au fost vopsite in alb la o unitate de vinatoare ce insotea bombardierele deasupra Angliei, unitate incartiruita undeva in nordul Frantei.
Revin la inele si anume la cele din perioada de final a razboiului, cint acestea erau semne tactice, pentru ca antiaeriana, care tragea in tot ce zbura si nu dadea din aripi, sa faca deosebire inre avioanele amice si inamice (pe vremea aia nu exista IFF-ul). Inelele aveau divese culori (rosu, verde, albastru, etc; unul, doua sau chiat trei inele colorate), functie de unitatea de care apartineau.
Este dificil sa spui ca pina in anul cutare era asa, pina in anul cutare asa. De multe ori ordinele erau date dupa “implementarea” schemei respective (vezi cazul RLM 74/75). Cea mai buna metoda de a nu gresi este documentarea pe “obiect”.

#8 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1879
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 22 February 2006 - 02:12 PM

Va multumesc tuturor pentru aprecieri si pentru circoteli :-) Cum altfel am progresa daca nu am avea si contradictii. :-D
Sa raspund pe rind:
Bogy am si precizat ca exista pareri contradictorii cu privire la galbenul de pe capota inferioara si la fel si cu privire la balkankreuzuri. Chiar asa mi-a si recomandat un coleg de pe forum. Asa ar fi logic dupa ordinele vremii.
Am mers pe mina lui Jerry Crandall pentru ca el a discutat intens cu Gunther Rall. Ba chiar am corespondat scurt si cu Bernd Barbas care mi-a confirmat spusele lui Crandall. Si Barbas a discutat cu Rall inca acum 20 de ani cind memoria pilotului era inca in stare buna :-D
Dar si asa exista dubii cu privire la subiectele de mai sus. Insa ele sunt relativ usor de corectat si cind voi avea confirmarea ca are galben si ca erau BK cu negru-alb-negru atunci voi face reparatiile de rigoare. Extremitatile inferioare ale planelor sunt cu galben se poate vedea in poza de la Galerie.
Radu, multumesc din nou, auzisem si eu de erorile celor de la Osprey. Acum mi se confirma banuielile. Si oricum opiniile sunt generale, au existat multe exceptii. Cum spune Alexandru, cel mai bine e cind ai poza(e) ale aparatului. Daca nu(si asta e cazul acestui avion) intri intr-un virtej de pareri, presupuneri, etc. Si trece timpul asa ca pina la urma iei o decizie :lol:
Sa stii ca inspirat de G4 ARR, al tau am simulat capsula desicanta si minerele de pe lateralele interioare ale cupolei. A fost o premiera la mine.
Alexandru, iata dovada ca flapsurile bordului de atac pot fi si deschise cind avionul e la sol:
Imagine postata
Ai perfecta dreptate cu imbinarea panourilor, voi simula acum cu un creion si apoi(dupa ce ma initiez in gravura) voi grava acea imbinare. Multumesc
Inca o data multumesc de ajutor, mai astept parerile voastre si ale altora.
Spor,
Bill
:-)

Aceasta postare a fost editata de Bill: 22 February 2006 - 02:14 PM


#9 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 22 February 2006 - 02:15 PM

Z-Mare,
Chestia cu "slaturile" de pe bordul de atac e cu dus-intors. Sunt destule poze care le arata in pozitia deschis, fie ca sunt in desert ori in stepa Rusa. Nu e o regula "batuta in cuie." E unul dintre miturile propagate pe internet. Nu te lasa pacalit de asa-zishi "experti" neinformati.

Am cartea "Lock On Bf109 G2" a lui Verlinden, pe departe cea mai buna fara nici un fel de discutie, bazata pe 109G2 "6 negru" si scrisa pe vremea cand inca zbura, in co-operare cu cei care intretineau avionul, mecanicii, pilotii, etc. Acolo e scris negru pe alb ca atunci cand avionul e parcat, slaturile sunt in pozitia deschisa. Au si cateva poze. Au si o descriere tehnica a felului in care functioneaza.

Cat despre imbinarea de pe cocoasa si de pe burta, ai dreptate.

M-am prins ce zice Bogy, se referea la "inelele" de pe fuselaj si la "Inelele de Apararea Teritoriului."

Radu

#10 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 22 February 2006 - 04:21 PM

...RESPECT man!!!!

Arata excelent avionul....crucile tot asa le-as face...oricum, cine sa ne contrazica?

#11 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12663
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 22 February 2006 - 06:24 PM

Radub, nu te pot contrazice pe deplin in privinta slates-urilor. Am vazut insa o multime de poze cu ele inchise si doar doua trei (as putea preciza un raport de 100/1) cu ele deschise, exceptii ce ar confirma regula. :-D. Citisem ca prima treaba a mecanicului, dupa aterizarea avionului, era sa inchida flapsurile. Stiam ca acestea se deschid din cocpit, dar se inchid si se blocheaza in pozitia inchis dupa decolare, la aceasta contribuind presiunea exercitata de aer asupra lor. Tocmai acest mecanism delicat cerea ca ele sa fie perfect curate. Dar....cum ziceam, ne fiind pe acolo nu te pot contrazice :-D.

In privinta BK treaba ar sta cam asa, dupa regulament:
- neagra, cu margini albe subtiri si dungulite negre fine: pe extrados aripa in peioada 36 - 43; pe intrados aripa si fuselaj in perioada 36 - 38; pe fuselaj in perioada 39 - 40
- negra, cu margine alba groasa si dunga neagra groasa: pe intrados aripa in perioada 39 - 40 si 42 - 45; inrados aripa si fuselaj in perioada 40 - 43
- neagra, cu margine alba groasa: pe intrados aripa in alternanta cu cea de mai sus si pe fuselaj in perioada 42 - 45
- schematizata cu negru (adica doar patru unghiuiri drepte): pe intrados si fuselaj in perioada 44 - 45
- schematizata alba: pe intrados si fuselaj in perioada 44 - 45, alternativ cu schema de mai sus
- schematizata alba subtire:pe extrados in perioada 42 -45.
Astea erau regulile, dar se stie ca inca din timpul Bataliei Angliei partea neagra a BK de pe extradosul aripii era de multe ori acoperita cu vopsea de camuflaj.

#12 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 22 February 2006 - 07:06 PM

Z-mare, la Feb 22 2006, 04:24 PM, a spus:

Citisem ca prima treaba a mecanicului, dupa aterizarea avionului, era sa inchida flapsurile. Stiam ca acestea se deschid din cocpit, dar se inchid si se blocheaza in pozitia inchis dupa decolare, la aceasta contribuind presiunea exercitata de aer asupra lor. Tocmai acest mecanism delicat cerea ca ele sa fie perfect curate. Dar....cum ziceam, ne fiind pe acolo nu te pot contrazice :-D.

Z-Mare,
Pilotul nu are nici un fel de control asupra slaturilor de tip Handely Page. Prin definitie ele se misca liber. Asa cum a spus si tu, ele sunt controlate de un amestec de gravitatie si presiunea aerului.

Tu stii ceva despre slaturile care se intepeneau, dar nu aia e problema. Slaturile se misca pe niste role fixate pe rulmenti. Dupa bombardarea Regensburgului, nemtzii nu prea au mai avut rulmenti si au inceput sa foloseasca bucshe (sau in germana buchse) care nu se miscau la fel de frumos ca rulmentii si se cam intepeneau. Blocarea nu avea nici o treaba cu gunoiul care intra acolo cand erau lasate deschise.

Chestia cu gunoiul care le blocheaza e o gugumanie. Stii dece? Pentru ca si daca ar fi fost inchise de un mecanic, atunci cand pornese motorul, ele se deschid din cauza vibratiei si dizainului (pentru ca asta trebuie sa faca). Ei bine, cand elicea se invarte, se face o mama de valtoare si vijgarau de la elice care ridica o gramada de chestii de pe jos si le arunca peste tot inclusiv in slaturile deschise.

Oricum, slaturile inchise, intredeschise sau complet deschise sunt toate corecte. Nu e nici o regula.

Radu

#13 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12663
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 22 February 2006 - 07:23 PM

Citeaza

Ei bine, cand elicea se invarte, se face o mama de valtoare si vijgarau de la elice care ridica o gramada de chestii de pe jos si le arunca peste tot inclusiv in slaturile deschise.
Radub, iata un argument pertinent. Multam, lamurit pe deplin!!!!!

#14 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 22 February 2006 - 10:08 PM

>>>haoooleu Bill....

Big trouble....se pare ca hasegawa a comis-o din nou...si tu nu ai observat, G2 -u tau are doua busoane de benzina, ca Dacia "de Canada"... unu de G si unul extra de F....

#15 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1879
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 22 February 2006 - 10:33 PM

Corect Edi, excelenta observatia. Nu verificasem busonul de sub cupola cu planurile :-D
Intram in reparatii cit de iute :hammer:
Multumesc,
Bill :-D
P.S. am fugit repede la kitul Hasegawa(nefacut) de G2 "Jg54 Grunherz" kit scos in 2005. Acolo e fara busonul de F :-o

Aceasta postare a fost editata de Bill: 22 February 2006 - 10:39 PM


#16 Useril este offline   mykyb 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 247
  • Inregistrat: 27-December 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Machetism de tot felul

Postat 22 February 2006 - 11:20 PM

Salut ,
Oricine zice ce vera,eu spun ca ai facut o lucrare frumoasa iar micile greseli se pot corecta usor.
mykyb..............

#17 Useril este offline   Romi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1933
  • Inregistrat: 05-September 05
  • Location:Bucuresti-Brasov
  • Interests:Aviation

Postat 23 February 2006 - 12:40 AM

super fain .
Imi place in special schema de camuflaj.
Cat despre "flapsuri" bordului de atac , radub e din nou f f bine informat. Erau libere.
Subscriu.
Doar poate mai corect ar fi termenul de volet de bord de atac.
spor

#18 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 23 February 2006 - 01:14 AM

Frumos !
Intamplator Gunter Rall e pilotul meu preferat cu toate ca nu a fost el Tata asilor. Da a fost in Romania, e comunicativ si simpatic si nu are morga aia de general acoperit de tinichele.
Singurul lucru care ma cam gadila in mod neplacut la ochiul stang e capota motorului care imi pare cam dreapta (chestie care la Hasegawa 1/72 e pregnanta.
Despre Me 109 mereu se vor gasi confrati sa-l judece cat e de corect si aproape nici o data nu va fi total corect...Si asta pentru ca il cunoaste tot bizonu destul de bine.
Daca postezi un BV 141 nu mai apar atatea comentarii.

#19 Useril este offline   bogy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1367
  • Inregistrat: 26-May 05
  • Location:Bucuresti

Postat 23 February 2006 - 08:38 AM

Da, cand am spus de cocarde, m-am referit la banda colorata de pe fuselaj. oricum si cei de la Osprey spun ca "in general" cam asa stateau lucrurile dar ca nu ar exista un standard.

Oricum macheta e superba, intr-adevar!!

#20 Useril este offline   mielu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2250
  • Inregistrat: 30-November 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie, blindate

Postat 23 February 2006 - 10:23 AM

Excelent.

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

5 useri citesc topicul
0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi