Pagina 1 din 1
Agricol IAR 822 ...1/32 scratchbuild
#1
Postat 21 November 2011 - 01:05 PM
Salut
Inceputa acum mai bine de 5 ani ,m-am hotarat sa termin aceasta macheta.
Planurile sunt din MODELISM 1987 ,un articol de Iulian Robanescu.
Avionul IAR 822,creatie a ing.Radu Manicatide,derivat din IAR 821, a zburat prima oara in 1969 pilotat de Constantin Manolache.IAR 822 este un monoplan cu aripa jos,monoloc,monomotor,cu tren de aterizare clasic,fix. Scheletul fuzelajului este o grinda cu zabrele realizata din tevi de otel sudate. Partea anterioara este acoperita cu tabla de dural,iar cea posterioara cu panza. Rezervorul pentru substante de lucru,cu capacitatea de 800 l,este asezat intre cabina si panoul parafoc din spatele motorului. Aripa cu structura de tevi de otel sudate are invelis de tabla in parte a centrala si placaj in semiplanurile laterale,ce contin fiecare un rezervor de carburant de 90l. Ampenajele sunt din lemn,avand forma caracteristica avioanelor proiectate de Radu Manicatide. Motorul de tip Lycoming cu 6 cilindri opusi ,raciti cu aer dezvolta puterea de 290 CP,antrenand o elice Hartzell,bipala ,metalica, cu pas variabil. IAR 822 putea executa fertilizari,protectia culturilor,insamantari supraveghere,etc.
Nu stiu sa mai existe intreg un asemenea avion...
Macheta e lucrata din lemn de tei,sarme la tren de aterizare,plastic de carcasa CD la cabina,roti de cauciuc donate de un Mig 15...Vopsirea cu Emaur alb,enamel albastru cu masti. Inmatricularea cu bucati de decal pana la realizarea literelor YR-MCE. Si evident multa munca...
Stiu ca nu e perfecta ,de aproape se vad multe neajunsuri, dar de la 1m e frumoasa iar de la 2m e superba!
Sper sa va placa si voua...
Vali
August 2006 in curte la Blue Max. Cum trec anii...
si alte foto...
...
Inceputa acum mai bine de 5 ani ,m-am hotarat sa termin aceasta macheta.
Planurile sunt din MODELISM 1987 ,un articol de Iulian Robanescu.
Avionul IAR 822,creatie a ing.Radu Manicatide,derivat din IAR 821, a zburat prima oara in 1969 pilotat de Constantin Manolache.IAR 822 este un monoplan cu aripa jos,monoloc,monomotor,cu tren de aterizare clasic,fix. Scheletul fuzelajului este o grinda cu zabrele realizata din tevi de otel sudate. Partea anterioara este acoperita cu tabla de dural,iar cea posterioara cu panza. Rezervorul pentru substante de lucru,cu capacitatea de 800 l,este asezat intre cabina si panoul parafoc din spatele motorului. Aripa cu structura de tevi de otel sudate are invelis de tabla in parte a centrala si placaj in semiplanurile laterale,ce contin fiecare un rezervor de carburant de 90l. Ampenajele sunt din lemn,avand forma caracteristica avioanelor proiectate de Radu Manicatide. Motorul de tip Lycoming cu 6 cilindri opusi ,raciti cu aer dezvolta puterea de 290 CP,antrenand o elice Hartzell,bipala ,metalica, cu pas variabil. IAR 822 putea executa fertilizari,protectia culturilor,insamantari supraveghere,etc.
Nu stiu sa mai existe intreg un asemenea avion...
Macheta e lucrata din lemn de tei,sarme la tren de aterizare,plastic de carcasa CD la cabina,roti de cauciuc donate de un Mig 15...Vopsirea cu Emaur alb,enamel albastru cu masti. Inmatricularea cu bucati de decal pana la realizarea literelor YR-MCE. Si evident multa munca...
Stiu ca nu e perfecta ,de aproape se vad multe neajunsuri, dar de la 1m e frumoasa iar de la 2m e superba!
Sper sa va placa si voua...
Vali
August 2006 in curte la Blue Max. Cum trec anii...
si alte foto...
...
#4
Postat 21 November 2011 - 06:09 PM
Felicitari in primul rand pentru ca este un scratchbuild si in al doilea rand pentru ca este foarte reusit! Si eu am fost atras de acest model cu ceva ani in urma, l-am desenat pe copertile caietelor, pe coli A4, peste tot si chiar cochetam cu ideea de a crea o macheta din carton cu un motoras cu baterie de 1,5 V si leduri pe aripi. Nu s-a materializat niciodata aceasta idee, dar ma bucur ca cineva a reusit sa il faca! Multa munca, multa satisfactie la final! Bravo Vali!
Arata acest topic
Pagina 1 din 1