Este ceva ce vreau sa fac de multa vreme , sa zicem de pe timpul cand cureaua si pusca erau late.Acum cureaua e subtire,ingustata (chiar rau de tot),iar pusca-i mai degraba un pistol.
Am strans o sumedenie de conversii (majoritatea dintre kituri sunt/vor fi "convertite") ,o sumedenie de kituri complete ,toate insa urmind a reproduce ...American trucks.
Si fara sa urmaresc vreun scop anume ,primul din aceasta serie a fost ales sa fie GMC 353 ACKWX 2 1/2 tons ,in fapt o conversie Tamiya - Real Model ,la care mai participa un special guest de la Plus Model .I-am rostit numele ,sa-i prezint si acreditarile ;
sa vedem ce ne invata istoria :
Pana in anul 1939 nu existau mai mult de o duzina de 6x6 2 1/2 tone produse de americani.Putinele exemplare erau de fapt modele construite experimental ,incepind de prin 1930 .Se poate spune ca "deuce and a half" era inca un concept teoretic.
Departamentul de inzestrare al armatei americane ,dupa ce a trecut in revista toate facilitatile de productie si toti furnizorii de subansambluri , a concluzionat
ca acesta era un camion suficient de mare incat sa fie produs ,la nevoie , intr-un numar nelimitat.Astfel fiind ,a fost pus la punct un caiet de sarcini cu privire la noul 6x6 2 1/2ton ce urma sa fie produs. Au aparut ,desigur ,si propunerile : Yellow Truck & Coach (GMC) , Studebaker ,Mack ,Kenworth si alti cativa producatori ,si-au trimis prototipurile . Modelul celor de la Yellow Truck & Coach a fost ales ,fiind considerat cel mai bun raport pret/calitate .Era cel mai economic si
cel mai rapid de produs. Acest "deuce and half" din prima serie de productie ,a fost ACKWX-353.
Denumirea poate starni confuzie ,insa este tipica modului de standardizare american ,al acelor vremuri .
Astfel
A - model 1940
C- cabina conventionala
K- tractiune si pe axa fata
W-tractiune pe ambele axe spate
X-transmisie nestandardizata.
353-codificarea/lungimea sasiului.
pe scurt 353 ACKWX
Primele exemplare produse pot fi considerate , mai degraba , vehicule civile adaptate necesitatilor armatei . In 1939 ,specificatiile militare americane nu erau prea exigente. Primul prototip produs (inmatriculat USA-410673) era considerabil diferit fata de celelalte prototipuri care i-au urmat. Multe detalii au fost modificate iar unele repere ,specific civile ,ca legaturile posterioare ale franelor (pe aer) pentru remorca ,sau rezervorul de combustibil din cabina ,sub scaun ,au fost indepartate.
Chiar si asa ,primele sase exemplare de productie difereau atat fata de prototip cat si fata de vehiculele din contract , produse ulterior. Natura de "semi-productie" a acestor camioane ,este dovada faptului ca armata americana inca nu era prea sigura de ce anume isi doreste in timp ce Departamentul de inzestrare facea tot felul de probe pentru a stabili cea mai convenabila versiune sasiu/cabina. Astfel ,unul dintre exemplare ( USA -412337) avea cabina soft skin(panza) produsa din subansamble destinate unui exemplar anti-incendiu .Al doilea exemplar din contract ( USA-412338) avea sasiul de 150 inch in timp ce pentru modelul ACKWX fusese stabilit sasiul standard , fie de 143 inch (scurt) ,fie de 162 inch (lung).
Cabina ACKWX destinata productiei obisnuite ,era de tipul 984.Aceasta era cabina standard a camioanelor GMC/Chevrolet din anii 39-40 ,cu unele modificari.Utiliza parti standard civil cu unele exceptii : masca radiatorului din platbabda lata ,panourile laterale ale capotei ,prevazute cu fante de ventilatie ,ansamblul parbiz cu rotatie/deschidere prin parghii mult simplificate ,fata de modelul civil. Din punct de vedere vizual ,primele exemplare de productie se distingeau fata de cele ulterioare ,prin jantele rotilor cu opt fante de ventilare/frane(in loc de sase ,mai mari ,aparute ulterior) ,capota frontala mai aerodinamica ,un rezervor de benzina mai mic(de 30 de galoane) ,vopsea antebelica ,lucioasa/lacuita cu numere de mari dimensiuni ,inscriptionate cu alb/lucios.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 19 November 2011 - 01:09 PM