Forum Machete,Modelism,Hobby: American Trucks ( I ) - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

American Trucks ( I ) GMC 353 ACKWX - Tamiya/Real Model/Plus Model

#1 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 19 November 2011 - 01:03 PM

Inaugurez cu acest topic ,o serie ce va cuprinde multe(nu pot sa pretind toate) dintre camioanele militare americane din ww2 ; de transport , autospeciale,autotractoare ,nu conteaza ,dar sa fie americane.Intr-o alta serie vor fi englezii si in alta...desigur nemtii. Aici,acum ,sunt americanii.
Este ceva ce vreau sa fac de multa vreme , sa zicem de pe timpul cand cureaua si pusca erau late.Acum cureaua e subtire,ingustata (chiar rau de tot),iar pusca-i mai degraba un pistol.
Am strans o sumedenie de conversii (majoritatea dintre kituri sunt/vor fi "convertite") ,o sumedenie de kituri complete ,toate insa urmind a reproduce ...American trucks.

Si fara sa urmaresc vreun scop anume ,primul din aceasta serie a fost ales sa fie GMC 353 ACKWX 2 1/2 tons ,in fapt o conversie Tamiya - Real Model ,la care mai participa un special guest de la Plus Model .I-am rostit numele ,sa-i prezint si acreditarile ;
sa vedem ce ne invata istoria :



Pana in anul 1939 nu existau mai mult de o duzina de 6x6 2 1/2 tone produse de americani.Putinele exemplare erau de fapt modele construite experimental ,incepind de prin 1930 .Se poate spune ca "deuce and a half" era inca un concept teoretic.
Departamentul de inzestrare al armatei americane ,dupa ce a trecut in revista toate facilitatile de productie si toti furnizorii de subansambluri , a concluzionat
ca acesta era un camion suficient de mare incat sa fie produs ,la nevoie , intr-un numar nelimitat.Astfel fiind ,a fost pus la punct un caiet de sarcini cu privire la noul 6x6 2 1/2ton ce urma sa fie produs. Au aparut ,desigur ,si propunerile : Yellow Truck & Coach (GMC) , Studebaker ,Mack ,Kenworth si alti cativa producatori ,si-au trimis prototipurile . Modelul celor de la Yellow Truck & Coach a fost ales ,fiind considerat cel mai bun raport pret/calitate .Era cel mai economic si
cel mai rapid de produs. Acest "deuce and half" din prima serie de productie ,a fost ACKWX-353.
Denumirea poate starni confuzie ,insa este tipica modului de standardizare american ,al acelor vremuri .
Astfel
A - model 1940
C- cabina conventionala
K- tractiune si pe axa fata
W-tractiune pe ambele axe spate
X-transmisie nestandardizata.
353-codificarea/lungimea sasiului.
pe scurt 353 ACKWX

Primele exemplare produse pot fi considerate , mai degraba , vehicule civile adaptate necesitatilor armatei . In 1939 ,specificatiile militare americane nu erau prea exigente. Primul prototip produs (inmatriculat USA-410673) era considerabil diferit fata de celelalte prototipuri care i-au urmat. Multe detalii au fost modificate iar unele repere ,specific civile ,ca legaturile posterioare ale franelor (pe aer) pentru remorca ,sau rezervorul de combustibil din cabina ,sub scaun ,au fost indepartate.
Chiar si asa ,primele sase exemplare de productie difereau atat fata de prototip cat si fata de vehiculele din contract , produse ulterior. Natura de "semi-productie" a acestor camioane ,este dovada faptului ca armata americana inca nu era prea sigura de ce anume isi doreste in timp ce Departamentul de inzestrare facea tot felul de probe pentru a stabili cea mai convenabila versiune sasiu/cabina. Astfel ,unul dintre exemplare ( USA -412337) avea cabina soft skin(panza) produsa din subansamble destinate unui exemplar anti-incendiu .Al doilea exemplar din contract ( USA-412338) avea sasiul de 150 inch in timp ce pentru modelul ACKWX fusese stabilit sasiul standard , fie de 143 inch (scurt) ,fie de 162 inch (lung).

Cabina ACKWX destinata productiei obisnuite ,era de tipul 984.Aceasta era cabina standard a camioanelor GMC/Chevrolet din anii 39-40 ,cu unele modificari.Utiliza parti standard civil cu unele exceptii : masca radiatorului din platbabda lata ,panourile laterale ale capotei ,prevazute cu fante de ventilatie ,ansamblul parbiz cu rotatie/deschidere prin parghii mult simplificate ,fata de modelul civil. Din punct de vedere vizual ,primele exemplare de productie se distingeau fata de cele ulterioare ,prin jantele rotilor cu opt fante de ventilare/frane(in loc de sase ,mai mari ,aparute ulterior) ,capota frontala mai aerodinamica ,un rezervor de benzina mai mic(de 30 de galoane) ,vopsea antebelica ,lucioasa/lacuita cu numere de mari dimensiuni ,inscriptionate cu alb/lucios.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 19 November 2011 - 01:09 PM


#2 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 19 November 2011 - 01:57 PM

ACKWX in productie ,utiliza motorul standard md.1939 de 4200 cmc fara nici o modificare militara ,si o transmisie Clark cu cinci trepte de viteza ,tip 204 - VO (a cincea si cu regim overdrive).Aceasta era cuplata la o cutie de transfer de tip Timken T 79 si axe Timken seria F30. Era combinatia cea mai clasica cu putinta ,din ceea ce se avea la dispozitie. De fapt camioanele Studebaker serie US 6 utilizau aceeasi combinatie transmisie/repartitor/axe.
O caracteristica ce ridica deasupra competitorilor ,camioanele GMC , era cutia de directie Saginaw Steering .Aveau o directie extrem de usoara ,fapt remarcat si apreciat atat de soferii epocii ,cat si de colectionarii din zilele noastre.
Toate exemplarele ACKWX produse aveau un sistem de franare simplificat ,cu pedala servoasistata.Acest sistem de aspirare-asistată, avea un cilindru de putere montat pe partea stângă a sasiului , conectat mecanic printr-o tija de legătura la pedala de frana.A fost acelaşi sistem eficient ,utilizat pe Studebaker serie US6 , pe toata durata producţiei ,din 1941-1945.


Cand armata americana a decis sa comande la productie modelul ACKWX ,guvernul francez a plasat ,la randul sau ,o comanda a aceluiasi model ,dar cu motorul mai mic (4000 cmc)- se estimeaza un numar de 1500 exemplare.Nu se cunosc detaliile acestui contract. Oricum ,odata cu caderea Frantei ,in 1940 ,cea mai mare parte a "lotului francez" a fost achizitionata de englezi.
Acestia ,dupa ce le-au evaluat ,au tras concluzia ca nu serveau scopurilor armatei ,fiind niste camioane prea mari si prea puternice pentru necesitatile militare !!! Drept urmare a concluziei trase ,englezii au redirectionat buna parte dintre aceste camioane ,spre sovietici ,ca ajutor militar.
Excluzind exemplarele "franceze" , ACKWX a fost produs pentru US Army in 2466 de bucati ,pe durata a patru contracte succesive ,toate exemplarele fiind livrate in prima jumatate a anului 1940.22 de serii au fost produse cu ampatament scurt si 29 de serii ,construite cu troliu.Toate modele dotate cu troliu ,au fost exemplare cu ampatament lung .Toate exemplarele ,indiferent de serie ,au fost camioane de transport,cu bine cunoscuta bena metalica , Budd.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 19 November 2011 - 02:11 PM


#3 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 26 December 2011 - 02:05 PM

Primele fotografii.
Camionul (el singur,deocamdata) este gata in proportie de vreo ...95 %.
Cam asa:

Imagine atasata: DSCN3399.jpg

Imagine atasata: DSCN3406.jpg

Imagine atasata: RSCN3402.jpg

Imagine atasata: DSCN3410.jpg

Imbinarea (mai degraba "impacarea") dintre sasiul,rotile,transmisia Tamyia ,cabina Real Model si bena de la Heller ,m-a pus serios la incercare.
Urmeaza inca ceva vopsiri,inlaturarea silveringului ,spalari,prafuiri(dar nu foarte multe) si...inarmarea camionului.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 26 December 2011 - 02:07 PM


#4 Useril este offline   dan2du 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 182
  • Inregistrat: 25-August 09
  • Location:Bucuresti

Postat 26 December 2011 - 03:56 PM

In primul rand tin sa-ti urez un Craciun Fericit si un an nou asijderea, in al doilea rand, felicitari pentru lucrarea "nesimtit" de frumoasa. Nu stiu de ce, dar parca presimt ca o sa avem ceva de urmarit cu mare atentie pe aici. Asa ca dupa cum mai zicea cineva, am pregatit punga cu floricele, berea este in pahar si asteptam continuarea cu mare interes :drinks: .

#5 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 26 December 2011 - 06:29 PM

Multumesc dan2du ; la randul meu iti urez aceleasi Sarbatori Fericite si iti multumesc pentru aprecieri.
Modelul ,asa cum spuneam ,este un amestec de trei producatori (pana acum).
De la Tamyia am folosit sasiul ,rotile si transmisia ,esapamentul ,rezervorul de benzina,farurile si parte din parbriz. Toate astea fac parte din kitul GMC 353 CCKW ,al japonezilor ,si asa cum se cuvine in traditia nipona ,se imbina ...ce mai ?! ...perfect.
Apoi ,cabina ,principalul element al conversiei ,este din rasina si vine "furnizata" de Real Model.Aci as avea unele nemultumiri ,insa nu are rost sa le comentez.
Bena metalica vine de la Heller .Asa cum am scris in partea de prezentare , toate exemplarele de GMC 353 ACKWX produse ,au fost dotate cu bena metalica tip Budd . Pentru ca francezii de la Heller sunt singuri de pe piata (1/35) care reproduc un GMC 353 cu bena metalica (ce-i drept ca este un CCKW) ,in timp ce japonezii de la Tamyia reprezinta un deunce and half cu bena din lemn(care este putin cam...altceva) ,iata ca intervine starea de necesitate si asa intra in conversie ,al treilea ...muschetar ,care vine din Franta.
Bun. Toate astea ,mixate ,contribuie la nasterea unui ACKWX de doua tone si jumatate,cat se poate de...american :whistle: . Cum anume le pui de acord ?! asta-i alta poveste.
Bena "frantuzeasca" este ceva mai scurta (cu cativa mm) decat modelul japonez ,in timp ce cabina ceheasca trebuie "reglata" pe acelasi sasiu(chiar daca nu exista elemente de ghidare ,ajutatoare) in pozitia optima ,altfel bara de protectie si grila ce apara farurile ,nu vor potrivi pe model ,niciodata .

In fine: la toate astea se adauga lipsa fotografiilor(surselor autentice), cu acest tip de GMC- in total cred ca nu exista mai mult de 6 sau 8 foto de epoca ,pe net.De aici rezulta si lipsa de informare cu privire la inmatricularile aferente. Ce stiu cu siguranta este faptul ca americanii nu au folosit 353 ACKWX pe teatrul de operatiuni din Europa. La vremea la care yankeii au debarcat in Normandia , 353 ACKWX iesise din productie de multa vreme ,cedind locul mai tanarului Jimmy ,al carui precursor a fost.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 26 December 2011 - 06:32 PM


#6 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 31 December 2011 - 01:34 PM

Ei ,cam gata.
Sau cum se zice : This Is It.
GMC 353 ACKWX 6x6 ,md.1940 ...si inarmat ,pe deasupra ,arata cam asa:

Imagine atasata: DSCN3414.jpg
Imagine atasata: DSCN3415.jpg
Imagine atasata: DSCN3418.jpg
Imagine atasata: DSCN3419.jpg
Imagine atasata: DSCN3420.jpg
Imagine atasata: DSCN3422.jpg
Imagine atasata: RSCN3426.jpg
Imagine atasata: RSCN3428.jpg

Sasiu,roti,transmisie,faruri,parbriz,roata de rezerva - Tamiya;
cabina(inclusiv interiorul),bara de protectie si masca ce acopera farurile - Real Model;
bena ,in intregime - Heller;
arma (mitraliera a/a 0,50 racire cu apa ,Browning M2) - Plus Model.
Toate impreuna formeaza o conversie ,inspirata de o fotografie.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 31 December 2011 - 01:53 PM


#7 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 31 December 2011 - 02:30 PM

...
Imagine atasata: DSCN3424.jpg
Imagine atasata: DSCN3423.jpg


...si fotografia care m-a inspirat (de altfel binecunoscuta)
Insula Kodiak ,inceputul anului 1942.
Convoiul tracteaza ceea ce-mi par a fi tunuri a/a Bofors 40mm.
Imagine atasata: mvpa-ackwx-5.jpg
Dupa cum se poate vedea ,primul in convoi este un "353 ACKWX" ,urmatoarele vehicule fiind "353 CCKW Steel Cab".

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 31 December 2011 - 02:38 PM


#8 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 02 January 2012 - 11:29 AM

Dezvoltarea unei arme de calibrul 0,50 (12,7 mm) a inceput in vara lui 1918. Generalul Pershing a solicitat producerea unui cartus de calibru mare,cu eficacitate impotriva tintelor terestre aflate la distante mari ,a avioanelor si a tancurilor.Intr-adevar , cartusul a aparut inaintea armei !!!

Primul test real cu o mitraliera de 0.50 (in ambele versiuni- racire cu apa si cu aer) ,a avut loc pe 18 noiembrie 1918 ,ocazie cu care au fost trase 6 rafale de cate 100-150 de focuri ,cu o cadenta practica de 550 lovituri/minut(un total de 877 de cartuse) ,fara oprire !! Departamentul de Inzestrare al armatei SUA ,a solicitat imediat producerea a cate 5000 de bucati ,din ambele versiuni (racire cu apa si racire cu aer) ,din ceea ce purta numele de 0.50 cal.M1918 Browning.
Testele ulterioare au dovedit ca noua arma avea ,de fapt ,multe minusuri. Viteza la gura tevii era mult prea mica ,ceea ce facea arma ineficienta impotriva blindajului noilor tancuri ,deja aparute ,glontele fiind prea usor si prea "incet" , cadenta de foc era prea mica ceea ce scadea mult din eficienta focului asupra tintelor terestre multiple ,in miscare(soldati in mars sau atac) ,arma era prea grea ,fiind astfel incomoda in actiunile de asalt ,iar reculul era mult prea brutal ;
altfel spus ,trebuiau facute multe schimbari. Oricum ,Primul Razboi Modial incheindu-se ,timpul nu mai era un factor decisiv.Astfel fiind ,intreaga comanda de M1918 Browning 0,50 a fost anulata ,in scopul imbunatatirii,atat a armei cat si a munitiei.
Dupa o seria intreaga de modificari si imbunatatiri(asupra carora nu insist) a aparut modelul standard M1921,intrat in serviciul efectiv ,incepind cu anul 1933.
Army Coast Artillery a adoptat,cu rol de arma antiaeriana ,modelul M2 Water Cooled cu mai multe modele de tripod/afet a/a.
Arma a fost declarata ca depasita ,in 1943 , exemplarele ramase in serviciu fiind "convertite" in modelul M2A1.Un an mai tarziu ,ambele versiuni au fost considerate invechite si retrase din serviciu (in februarie 1944) , cele 52 de exemplare cate mai existau ,fiind date la casare sau folosite ca piese de schimb.

foto:
Imagine atasata: 35-5a6122088c.jpg ( arma pe afet a/a s-a aflat in dotarea multor nave din US Navy)

Imagine atasata: M2 water cooled.jpeg

Imagine atasata: USMC-C-Pearl-18.gif antrenamente de tragere la Pearl Harbour;aceasi arma,afetul difera;


In muzeu
Imagine atasata: DSCN2103.JPG


si o schema tehnica
Imagine atasata: 37-0c58c7ca7a.jpg
Imagine atasata: 38-f9315ca39c.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 02 January 2012 - 11:34 AM


#9 Useril este offline   anakinu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 14-March 08
  • Location:PITESTI
  • Interests:Rock ,modelism,bere

Postat 02 January 2012 - 07:06 PM

Longinus, MAESTRE, nu pot decat sa Imagine postata
Personal, iti urmaresc fiecare topic... Nu vreau sa te flatez, dar esti o enciclopedie in ceea ce priveste documentarea...
Iar machetele "asamblate" de tine...Imagine postataImagine postataImagine postataImagine postataImagine postata
LA MULTI ANI ! si la mai multe realizari !



#10 Useril este offline   caporalmusat 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1048
  • Inregistrat: 03-January 09
  • Location:BRAILA
  • Interests:Tehnica militara sovieto/rusa in general dar mai ales aflata si in dotarea RO ARMY !

Postat 03 January 2012 - 12:51 PM

Salutare ! Ca intot deauna o macheta superba desi e un subiect mai nespectaculos ca machetele mai razboinice blindate tunuri si altele din linia intai . Dvs ati abordat acest subiect si stiti sa le puneti in valoare aceste kituri ai acestor carausi ale armatelor din ww|| . Si tot in aceiasi metoda metoda oprezentare documentata a realului si o macheta a realului de exceptie . Acea mitraliera e cireasa de pe tort sau cum s-ar spune ii da plus valoare acelui camion ; care dupa parerea mea un camion militar are frumusetea unei femei imbracate iarna pe cand unul cu civa accesorii , incarcatura e ca o femeie cu un costum minuscul de baie (e doar parere personala don nu o luati prea mult in seama) Si daca tot faceti aceste camioane americane ca o sugestie o ...rasinoasa http://www.rbmodel.c...php?dir=35RS01. In rest sanatate, spor si satisfactie si ne mai incantati cu astfel de machete.

PS Si daca tot spuneam ca daca prietenului dvs dl AdiP i se potriveste titulatura respectiva se pare ca dvs . veti fi rasplatit intr-un fel anul acesta . Rinocerul stie de ce . :hi: :hi: :hi:

#11 Useril este offline   Marder 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 215
  • Inregistrat: 29-May 07

Postat 03 January 2012 - 04:57 PM

Felicitari pentru realizarea machetei si pentru subiectul deosebit. :clapping:

#12 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 03 January 2012 - 08:55 PM

Baieti,multumesc. Ma bucur ca va face placere subiectul.
American Trucks va continua cu multe alte subiecte ,unele dintre ele mai spectaculoase decat acest prim episod.
Cum spuneam ,au si englezii partea lor ,asta ca sa nu-i mai punem la socoteala pe nemti !! :rolleyes:

Caporale,am vazut linkul dat de tine. In fapt se refera la un kit de "imbunatatire" pentru Studebaker US6 (sa zicem cel de la ICM).
Partea mai...comica ar fi ca eu ,inca ...nu am un Studebaker in "garajul propriu. Dar va fi,de asta-s sigur.
Marder multumesc si tie si ma bucur ca ai revenit.
Anakinu ,sunt onorat de titlul pe care mi-l acorzi.
Si ca sa intregesc enciclopedia ,iata si un context "istorico-geografic" ,al acelei fotografii ,dupa care m-am inspirat :


Insula Kodiak este cea mai mare insula a arhipelagului Kodiak ,a doua ca marime,apartinind Statelor Unite si se afla in sudul statului Alaska ,de care este despartita prin stamtoarea Shelikof.


Insula a devenit o zonă de interes major ,pentru operaţiunile din Pacificul de Nord ,în timpul celui de-al doilea război mondial ,si un bastion al apararii americane in aceea zona geografica.
Au fost construite o baza de submarine si o baza aeriana. In fapt ,US Navy alege insula Kodiak drept baza principala, din cauza apelor lipsite de gheaţă. Aceasta baza era apărata de către armată.Aceeaşi bază ,apartine astăzi Pazei de Coasta.



Lantul insulelor Aleutine reprezenta o importanta strategica pentru controlul Pacificului de Nord. Teritorii apartinind SUA ,insulele se aflau de fapt mult mai aproape de Japonia decat de statul Washington ,fiind "predispuse" astfel unui atac al Marinei Imperiale.Condusi de amiralul Yamamoto,japonezii au sperat sa cucereasca intregul Pacific ; dupa episodul Pearl Harbour au urmat Filipinele ,Tailanda,Malaezia,Birmania. Era o chestiune de timp pana cand vor privi si spre nord.
Asta s-a intamplat în iunie 1942, cand au atacat Insulele Aleutine.La acel moment ,americanii erau departe de a fi stapani pe modul in care decurgeau ostilitatile. Fortele navale japoneze au lansat un raid aerian ,bombardind baza militara americană de la Dutch Harbor si omorând mai mult de 100 de americani. În termen de o săptămână, toata flota Pacificului de Nord a Japoniei a fost împinsa înainte şi au fost ocupate insulele Adak şi Kiska. Era pentru prima data cand un teritoriu american a fost ocupat ,de la războiul din 1812. Intr-o desfasurare logica ,trebuia sa urmeze Kodiak. Apoi Alaska.
Datorita reliefului si izolarii insulelor ,americanii au avut nevoie de un an ,pentru a-i alunga pe japonezi din zona.

In primavara/vara lui 1942 ,a fost facuta aceea fotografie,iar situatia descrisa succint de mine ,explica motivul pentru care soldatii americanii scrutau cerul cu atata interes.

Deci ,cum ar veni: o poveste,o poza,o macheta ;e drept,spuse putin invers. :rolleyes:

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 03 January 2012 - 09:03 PM


#13 Useril este offline   Marder 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 215
  • Inregistrat: 29-May 07

Postat 04 January 2012 - 04:50 PM

Longinus, pentru ca tot ai inceput acest topic, am si eu o rugaminte. Ai putea sa ma ajuti cu niste fotografii cu CCKW-352? Am in proiect un 352 cu cabina deschisa tractand un obuzier de 105 mm, dar nu am reusit sa gasesc imagini cu inmatricularea acestui vehicul. Multumesc anticipat.

#14 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 04 January 2012 - 09:44 PM

Marder ,deci vrei un GMC CCKW 352 (sasiu scurt -ampatament de 3,68 m fata de 4,16 m pestru 353) soft cab. <_<

Reclama spunea " daca vireaza ca un camion ,atunci nu este un GMC "
Imagine atasata: gmc_washboardLR.jpg

Cred ca asta ar fi o poza buna.Este un 352 (ce-i drept ca-i un "steel cab") dar trage un obuzier de 105.
Debarcarea din Africa(mai exact Algeria ,Operatiunea Torch ,noiembrie 1942)-adica este un exemplar din seria a doua de productie.

Imagine atasata: GMC_s_h_fnicou.jpg
chiar daca nu este tocmai vizibil ,numarul de inmatriculare poate fi USA - W de la 470706 la 473805 (cred ca face parte din contractul guvernamental W-398-QM-10250 item 1C din 1942 seria a doua de productie ,in baza caruia au fost fabricate 3100 exemplare de 352

Ca o particularitate :
- din totalul de CCKW -uri produse ,numai 10% au fost "sasiu scurt" (deci 352).
De pilda : în 1943 au fost livrate doar 800 de sasiuri cu ampatament scurt (CCKW 352), atât in varianta cu cabina deschisa, cat şi închisa. Nu exista nicăieri menţionate ca fiind autospeciale sau destinate unor unitati speciale ,pe şasiu cu ampatament scurt.Deci singura versiune a fost cea de transport - tractoare de artilerie, cu sau fara troliu, care au fost comandate special pentru artileria de câmp .Exact ce cauti tu.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 04 January 2012 - 09:47 PM


#15 Useril este offline   Marder 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 215
  • Inregistrat: 29-May 07

Postat 04 January 2012 - 11:30 PM

Multumesc mult. :hi:

#16 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 16 January 2012 - 09:11 PM

O fotografie cu un exemplar din "contractul francez "
-ce-i drept - este un GMC 353 ACX adica "4x4" unul dintre cele care au apucat sa intre in dotarea francezilor ,nu un 6x6 ,insa se pot observa destule detalii de interes ,comune ambelor modele(cabina,in mod special).

Imagine atasata: GMC.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 16 January 2012 - 09:13 PM


#17 Useril este offline   LajosK 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 57
  • Inregistrat: 13-January 12
  • Location:Salonta

Postat 16 January 2012 - 10:32 PM

Salve Longinus,
Place mult Deuce al tau. Bun weathering, frumoasa poze.

Scuza putin offtopic, dar Bronco pregatit pentru tine in 2012 alt american truck: doar ca modern.

Aceasta postare a fost editata de LajosK: 16 January 2012 - 10:33 PM


#18 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 17 January 2012 - 09:49 AM

Multumesc Lajos ,pentru apreciere si pentru link.
Intr-adevar Buffalo ce va aparea ,este un kit remarcabil,numai ca eu "ma opresc" la 1945 :rolleyes:
In seria American Trucks ,asa cum am gandit-o ,am intentia de a "produce" o serie intreaga de asemenea vehicule ,americane bineinteles, insa toate vor fi de pana in '45.

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

7 useri citesc topicul
0 membri, 7 vizitatori, 0 utilizatori anonimi