Ca sa nu fac si mai varza topicul cu warhawkuri, voi continua aici cu variantele timpurii.
Am pus laba pe kitul de Tomahawk nou de la Airfix. 4 bucati.
Iata ce e in cutie:
E un kit simplu , dar dragut si sint convins ca se poate scoate ceva foarte frumos din el.
O sa revin cu detalii pe masura ce ma voi apuca de ele.
In fine, uite la ce inmatriculari m-am gindit:
Un Hawk din AVG, numarul 68, destul de bine documentat fotografic.
Un rechin de desert din 112, dar in culori continentale:
Doua in culori de desert, unu RAF si un SAAF
Ar mai merge doua cel putin..un Pearl Harbor si un sovietic, dar o sa vad, ca doecamdata am doar 4 :)
Pagina 1 din 1
P-40B Airfix 1/72
#2
Postat 20 November 2011 - 12:52 PM
Cred ca o sa mearga foarte repede astea patru, la mai putin de 20 de minute de la inceperea lucrarilor,
aveam deja 4 seturi de aripi lipite, impreuna cu podeaua cockpitului si mansele.
Deocamdata nimic de semnalat.
Am taiat maneta pompei hidraulice care era turnata cu podeaua si era foarte groasa inlocuind-o cu una
mult mai finuta facuta din plastic tras la cald, maciulia din capat facuta din superglue gel.
aveam deja 4 seturi de aripi lipite, impreuna cu podeaua cockpitului si mansele.
Deocamdata nimic de semnalat.
Am taiat maneta pompei hidraulice care era turnata cu podeaua si era foarte groasa inlocuind-o cu una
mult mai finuta facuta din plastic tras la cald, maciulia din capat facuta din superglue gel.
#3
Postat 20 November 2011 - 07:52 PM
In aproximativ o ora am reusit sa inchid fuselajele la toate patru.
Descopar cu mare placere detalii si finetzuri ale kitului Airfix, la care chiar la modele mai cu pretentii, nici nu visam.
Optiunile de tren ridicat sau lasat, radiator inchis sau deschis, cauciucurile "ingreunate", ideea fantastica de a da capacul rotilor ca piesa separata, incomparabil mai usor de vopsit. Lumina de aterizare ca piesa transparenta, separata, directia ca piesa separata, cu decupajele corecte (singurul kit la 72 care are asa ceva). Priza de aer, gata gaurita,esapamentele separate, gemuletele din spate corect curbate si rafinamentul suprem, parbrizul blindat corect reprezentat pe interior.
Prevad ceva greutati la imbinarile capotajelor de la motor si radiator si la cea a aripii cu fuselajul.
Alegerea de a le turna in acest mod a fost insa foarte buna, zonele de imbinare sint mult mai usor de finisat in felul asta.
Am dat deja cu Mr.Surfacer iar liniile de panou si niturile sint din fericire foarte bine delimitate si n-o sa dispara dupa prima slefuire.
Descopar cu mare placere detalii si finetzuri ale kitului Airfix, la care chiar la modele mai cu pretentii, nici nu visam.
Optiunile de tren ridicat sau lasat, radiator inchis sau deschis, cauciucurile "ingreunate", ideea fantastica de a da capacul rotilor ca piesa separata, incomparabil mai usor de vopsit. Lumina de aterizare ca piesa transparenta, separata, directia ca piesa separata, cu decupajele corecte (singurul kit la 72 care are asa ceva). Priza de aer, gata gaurita,esapamentele separate, gemuletele din spate corect curbate si rafinamentul suprem, parbrizul blindat corect reprezentat pe interior.
Prevad ceva greutati la imbinarile capotajelor de la motor si radiator si la cea a aripii cu fuselajul.
Alegerea de a le turna in acest mod a fost insa foarte buna, zonele de imbinare sint mult mai usor de finisat in felul asta.
Am dat deja cu Mr.Surfacer iar liniile de panou si niturile sint din fericire foarte bine delimitate si n-o sa dispara dupa prima slefuire.
#4
Postat 20 November 2011 - 11:44 PM
Deci d-aia nu mai raspunzi la telefon....
Intr-adevar avionul trebuie ca e pe gustul tau - tehnic. Ceva intre Hobbyboss si kiturile vechi de la Airfix si Frog.
Dar dupa ce ai lucrat ani de zile tot felul de ciudatenii de la MPM si alte d-astea, cand te intorci la locul de joaca din copilarie, astea ti se par inovatii tehnice. Nu cumva trenul de aterizare e mobil, ca la alea din anii '70 ?
Si lumina de aterizare transparenta....Mmmmm !!! Noutate absoluta.
Decupaje corecte, ce-i drept nu la deriva-directie au gramada de ICM-uri. Tocmai de aia le ocolesc multi si mie-mi plac.
Nu vreau sa-ti stric buna dispozitie (se presupune ca deja ti-am stricat-o cand zic asta ) dar c'moon !!!
Intr-adevar avionul trebuie ca e pe gustul tau - tehnic. Ceva intre Hobbyboss si kiturile vechi de la Airfix si Frog.
Dar dupa ce ai lucrat ani de zile tot felul de ciudatenii de la MPM si alte d-astea, cand te intorci la locul de joaca din copilarie, astea ti se par inovatii tehnice. Nu cumva trenul de aterizare e mobil, ca la alea din anii '70 ?
Si lumina de aterizare transparenta....Mmmmm !!! Noutate absoluta.
Decupaje corecte, ce-i drept nu la deriva-directie au gramada de ICM-uri. Tocmai de aia le ocolesc multi si mie-mi plac.
Nu vreau sa-ti stric buna dispozitie (se presupune ca deja ti-am stricat-o cand zic asta ) dar c'moon !!!
#5
Postat 21 November 2011 - 09:44 AM
Speram ca ai inteles ca ma refeream strict la kiturile de P-40 pe care le-am facut inainte de astea,
fie ele de la Hasegawa, Academy, Heller, Smer/Revell, MPM sau Special Hobby, nu la machete in general.
Cind dai 20 euro pe un kit si pierzi cea mai mare pondere a timpului de constructie reparind sau incercind sa
corectezi, in loc sa detaliezi si dupa aia dai 5 pe unul la care chiar nu ai ce corecta, tendinta e sa te bucuri de el... ceeace iti urez si tie, la voi acolo...
fie ele de la Hasegawa, Academy, Heller, Smer/Revell, MPM sau Special Hobby, nu la machete in general.
Cind dai 20 euro pe un kit si pierzi cea mai mare pondere a timpului de constructie reparind sau incercind sa
corectezi, in loc sa detaliezi si dupa aia dai 5 pe unul la care chiar nu ai ce corecta, tendinta e sa te bucuri de el... ceeace iti urez si tie, la voi acolo...
#6
Postat 02 December 2011 - 08:21 PM
...oofff, se putea sa fie bine?
M-am tot uitat la profundoare, e ceva aiurea la ele, sint mult mai masive, si ca plan, si ca grosime.
Comparate cu planurile de la Kagero.
Solutia ar fi simpla, taiatul de jur imprejur si reprofilatul bordului de atac si de fuga.
Am facut deja asta pentru un avion din patru, insa va necesita regravare:
dar mai ales nu ma scapa de cea mai mare problema, profilul grosolan :
Avind 8 bucati de facut, cred ca voi face doar una sau doua calumea si le voi copia in rasina.
M-am tot uitat la profundoare, e ceva aiurea la ele, sint mult mai masive, si ca plan, si ca grosime.
Comparate cu planurile de la Kagero.
Solutia ar fi simpla, taiatul de jur imprejur si reprofilatul bordului de atac si de fuga.
Am facut deja asta pentru un avion din patru, insa va necesita regravare:
dar mai ales nu ma scapa de cea mai mare problema, profilul grosolan :
Avind 8 bucati de facut, cred ca voi face doar una sau doua calumea si le voi copia in rasina.
#8
Postat 03 December 2011 - 12:02 PM
Foarte bun modul de prezentare a constructiei.cine vrea poate sa invete meserie....
De avioane ce sa mai spun....mai ca-mi venea sa dosesc unul sub palton.
Pe de alta parte,cand vezi cu cata lejeritate face cineva 4-8 bucati deodata.....parca-ti vine sa te lasi.....dezarmanta treaba....
De avioane ce sa mai spun....mai ca-mi venea sa dosesc unul sub palton.
Pe de alta parte,cand vezi cu cata lejeritate face cineva 4-8 bucati deodata.....parca-ti vine sa te lasi.....dezarmanta treaba....
#9
Postat 03 December 2011 - 03:39 PM
Busila, , eram cu ochii pe tine :))
La Airfix n-am mai facut mare lucru, am vopsit interioarele si am lipit tablourile de bord (decal din cutie).
Am decis sa scot de la naftalina cele doua vechi Tomahawkuri de la HobbyBoss.
Ca si Airfix, au o buba la cupola, care sta mult prea ridicata fata de coama fuselajului.
Am taiat un mic prag in marginea coamei si am largit nitel cupola pe dedesupt, ca sa coboare mai mult .
Am reusit sa zgarii una pe interior, sper s-o rezolv cu xerapol si future.
Ceva e in neregula cu directia ; e cam 1 mm mai lata. Am ajustat-o cu foarfeca si pila, dar tot nu e ok, dupa aia parea mai degraba de Myrsky finlandez sau ceva rusesc, decit de P-40. Am lipit o bucata de plastic pentru a avea din ce sa reprofilez.
Rezultatul, dupa o mina de mr surfacer si slefuire...inca nu e ce trebuie, dar pare mai bine un pic:
La Airfix n-am mai facut mare lucru, am vopsit interioarele si am lipit tablourile de bord (decal din cutie).
Am decis sa scot de la naftalina cele doua vechi Tomahawkuri de la HobbyBoss.
Ca si Airfix, au o buba la cupola, care sta mult prea ridicata fata de coama fuselajului.
Am taiat un mic prag in marginea coamei si am largit nitel cupola pe dedesupt, ca sa coboare mai mult .
Am reusit sa zgarii una pe interior, sper s-o rezolv cu xerapol si future.
Ceva e in neregula cu directia ; e cam 1 mm mai lata. Am ajustat-o cu foarfeca si pila, dar tot nu e ok, dupa aia parea mai degraba de Myrsky finlandez sau ceva rusesc, decit de P-40. Am lipit o bucata de plastic pentru a avea din ce sa reprofilez.
Rezultatul, dupa o mina de mr surfacer si slefuire...inca nu e ce trebuie, dar pare mai bine un pic:
Arata acest topic
Pagina 1 din 1