Pagina 1 din 1
Aerograf Mutat din topicul "Compresor"
#1
Postat 28 January 2005 - 06:51 PM
Multumesc pt sfaturile voastre, au fost f utile, dar acum am alta problema. Nu mi-a venit aerograful cumparat de la revell. Am facut comanda la revell in urma cu o luna si nu a ajuns pina acum, si cred ca nu mai ajunge, asa ca daca puteti sa-mi spuneti daca mai ajunge vreodata sau de unde se paote cumpara unul relativ bun si care sa ajunga relativ repede. Multumesc
#2
Postat 28 January 2005 - 10:46 PM
Desi titlul discutiei e "Compresor", vreau si eu sa extind putin intrebarea lui laure, in sensul ca vreau si eu sa-mi fac rost de un aerograf, si as avea nevoie de niste sfaturi in problema asta.
De exemplu am vazut la Revell unele zise "Starter", "Beginner", si ma gandeam ca din experienta mea in alte domenii, tre' sa fugi ca de naiba de chestiile pt incepatori.
(daca e cazul rog de acum pe cineva "in charge" sa faca din asta discutie separata).
De exemplu am vazut la Revell unele zise "Starter", "Beginner", si ma gandeam ca din experienta mea in alte domenii, tre' sa fugi ca de naiba de chestiile pt incepatori.
(daca e cazul rog de acum pe cineva "in charge" sa faca din asta discutie separata).
#3
Postat 28 January 2005 - 11:32 PM
Maddhawk, Beginner este defapt un suflai, nu un aerograf in adevaratul sens al cvintului. Starter set este un complet ce contine acest "aerograf" si o butelie cu "aer" sub presiune (defapt un gaz asemanator freonului, ionodor, incolor, netoxic si nu ia foc ). Nu le recomand.
Sfaturi? in primul rind citi bani vrei sa investesti? Se poate pleca de la un aerograf destul de bun, la pret in jur de un milion si se poate ajunge la ceva "profi", cam la 6 milioane!
Alexandru
Sfaturi? in primul rind citi bani vrei sa investesti? Se poate pleca de la un aerograf destul de bun, la pret in jur de un milion si se poate ajunge la ceva "profi", cam la 6 milioane!
Alexandru
#4
Postat 29 January 2005 - 10:16 PM
Am spus ca nu am incredere in chestii gen "beginner","easy", si din-astea, tocmai de asta am cerut un sfat.
Ca sa inteleg eu mai bine (ca nu prea gasit lamuriri pe net, poate nu am cautat ce/unde trebuie), care e de fapt diferenta intre aerograf si "suflai"? Doar sursa de aer sau ce?
IAr despre bani, as vrea sa "investesc" pana in 1,5 milioane, si la banii aia ma gandeam la aerograful care il vand cei de la Modelism, altundeva n-am vazut asa.... mai ieftin, ca de studenti )
Ca sa inteleg eu mai bine (ca nu prea gasit lamuriri pe net, poate nu am cautat ce/unde trebuie), care e de fapt diferenta intre aerograf si "suflai"? Doar sursa de aer sau ce?
IAr despre bani, as vrea sa "investesc" pana in 1,5 milioane, si la banii aia ma gandeam la aerograful care il vand cei de la Modelism, altundeva n-am vazut asa.... mai ieftin, ca de studenti )
#5
Postat 30 January 2005 - 10:52 AM
Maddhawk, diferenta dintre suflai si un aerograf " pe bune" consta in faptul ca la primul amestecul se face extern, cantitatea de vopsea si diametrul conului de "ejectare" fiind controlate in limite mici. Din acesta cauza, suprafata pe care se pulverizeaza vopseaua este destul de mare. La aerograf amestecul se face intern, dimetrul conului de "ejectare" si cantitatea de vopsea se pot ajusta in limite mult mai mari. Parexample: cu un suflai nu vei reusi sa faci petele de camulfaj de pe avioanele nemtesti la scara 1/72, pe cind cu un aerograf cit de cit bun se poate!
Nu cunosc aerografele de la Modelism, dar cel avut la Parcmodel (d-nul Pavel) este un aerograf bun si la pret si la treaba!
Alexandru
Nu cunosc aerografele de la Modelism, dar cel avut la Parcmodel (d-nul Pavel) este un aerograf bun si la pret si la treaba!
Alexandru
#6
Postat 30 January 2005 - 07:17 PM
Exista undeva pe net ceva legat de subiectul asta? Ca mi-e si mie destul de ciudat sa tot intreb chestii de genul ce-i aia amestec intern&extern sau dubla & simpla actiune...
Si dupa aia, daca chiar imi cumpar unul, mi-ar fi relativ folositor sa stiu cum sa-l folosesc, etc. Ca am vazut pe site la Revell o caciula de substante zise "pentru Airbrush", cu tot felul de nume ciudate.
Hai ca Cleaner sau Thinner m-am prins ce-s, da' mai erau ....
Si dupa aia, daca chiar imi cumpar unul, mi-ar fi relativ folositor sa stiu cum sa-l folosesc, etc. Ca am vazut pe site la Revell o caciula de substante zise "pentru Airbrush", cu tot felul de nume ciudate.
Hai ca Cleaner sau Thinner m-am prins ce-s, da' mai erau ....
#7
Postat 30 January 2005 - 07:49 PM
Simpla actiune: aerul curge tot timpul iar vopseaua numai cind apesi pe pirgia de comanda (trigher) sau aeru porneste o data cu vopseaua cind se apasa pirgia de comanda
Dubla actiune: la apasarea pirghiei se porneste aerul iar la tragerea inspre spate a pirgiei se porneste si vopseaua. Cu cit se apasa mai tare, respectiv se trage spre spate pirghia, cu atit mai mult aer, respectiv vopsea, vor fi eliberate.
Ce sa spun, nu stiu (nici nu m-a interesat) un site despre cum functioneaza un aerograf. Incearca pe www.google folosind cuvintul "aerograf" sau "airbrush" si cu rabdare poate vei gasi explicatii.
Alexandru
Dubla actiune: la apasarea pirghiei se porneste aerul iar la tragerea inspre spate a pirgiei se porneste si vopseaua. Cu cit se apasa mai tare, respectiv se trage spre spate pirghia, cu atit mai mult aer, respectiv vopsea, vor fi eliberate.
Ce sa spun, nu stiu (nici nu m-a interesat) un site despre cum functioneaza un aerograf. Incearca pe www.google folosind cuvintul "aerograf" sau "airbrush" si cu rabdare poate vei gasi explicatii.
Alexandru
#9
Postat 03 February 2005 - 10:37 PM
Intre timp am aflat ca aerograful de la Modelism (cel care ma interesa initial) e acelasi cu cel distribuit de domnul Pavel, dar cu cu ~50% mai scump
Odata ce imi iau un aerograf, cel mai bun lucru ar fi sa-mi iau un/fac un compresor (si discutia se intoarce de unde a pornit), si cam atat, nu?
Odata ce imi iau un aerograf, cel mai bun lucru ar fi sa-mi iau un/fac un compresor (si discutia se intoarce de unde a pornit), si cam atat, nu?
#10
Postat 14 March 2005 - 01:16 PM
As dori sa intreb cu ce se curata cel mai bine aerograful de vopsea si lacuri acrilice?
Z-mare, stiu ca tu lucrezi cu lac Maimeri, ce anume folosesti ca sa-l cureti din aerograf? Am pus intrebarea aici si nu pe PM pentru ca probabil intereseaza mai multa lume.
Z-mare, stiu ca tu lucrezi cu lac Maimeri, ce anume folosesti ca sa-l cureti din aerograf? Am pus intrebarea aici si nu pe PM pentru ca probabil intereseaza mai multa lume.
#11
Postat 14 March 2005 - 02:11 PM
Ahmed, aerogarful ca ori ce scula de altfel, trebuietinu extrem de curat, ca altfel ii bai
Sa o luam putin mai de la cap:
-pentru spalarea aerogarfului se trece prin el diluantul recomandat de fabricant pentru vopseau respectiva: Color Mix, alcool etilic sau alcool izopropilic pentru emailuri, respectiv pentru acrilice. Din pacate Color Mix e foarte scump, asa ca eu personal folosesc cu succces diluant tip D509. NU recomand apa la spalraea aerografului dupa utilizarea vopselelor acrilice!!! Pentru acrilice nici palinca nu mere
- dupa ce am trecut prin aerograf 2-3 ml de diluant, il desfac si spal separat acul, duza, camera de vopsea si rezervorul folosind unul din diluantii de mai sus si o pensula mai aspra, iar pentru camera de vopsea un betigas cu vata. Insist pe camera de vopsea si duza!
- dupa utilizarea acrilicelor (unde intra si lacul Maimeri), datorita timpului de uscare rapid, treba trebuie facuta cu mai multa atentie, in sensul ca se cauta mai atent daca nu sint urme de lac pe ac, duza (in special, la iesire) sau in camera de vopsea. In caz afitrmativ se trece la pensula si alcool izopropilic sau etilic.
- in interiorul duzei se introduce o bucatica de prosop de hirtie Delica, roluit conic ( sper sa nu fiu acuzt de reclama, dar e cel mai bun pentru aceasta treaba!). Prin rasucire se "indeasa" bucatica in duza. Atentie mare: Nu forta
-in final asamblez aerograful si mai trec prin el 1-2 ml de diluant dupa care ii usuc folosind aerul ramas in butelia compresorului, insistind asupara camerei de vopsea si manevrind, in acelasi timp, trigherul . Acest lucru inlatura blocarea acului pe garnitura.
- se mai poate folosi cu succes pentru curatat aerograful si acetona (din pacate e un produs trecut pe lista neagra!) si nitel cam toxic
ATENTIE Operatia de spalre se face, ca si vopsitul de altfel, in locuri bine aerisite si fara flacara deschisa! NU folositi alcool metilic, extrem de toxic
Camera de vopsea: interiorul aerografului, pe unde trece acul spre duza si pe unde isi are traseul vopseaua din rezervor spre duza.
Alexandru
Sa o luam putin mai de la cap:
-pentru spalarea aerogarfului se trece prin el diluantul recomandat de fabricant pentru vopseau respectiva: Color Mix, alcool etilic sau alcool izopropilic pentru emailuri, respectiv pentru acrilice. Din pacate Color Mix e foarte scump, asa ca eu personal folosesc cu succces diluant tip D509. NU recomand apa la spalraea aerografului dupa utilizarea vopselelor acrilice!!! Pentru acrilice nici palinca nu mere
- dupa ce am trecut prin aerograf 2-3 ml de diluant, il desfac si spal separat acul, duza, camera de vopsea si rezervorul folosind unul din diluantii de mai sus si o pensula mai aspra, iar pentru camera de vopsea un betigas cu vata. Insist pe camera de vopsea si duza!
- dupa utilizarea acrilicelor (unde intra si lacul Maimeri), datorita timpului de uscare rapid, treba trebuie facuta cu mai multa atentie, in sensul ca se cauta mai atent daca nu sint urme de lac pe ac, duza (in special, la iesire) sau in camera de vopsea. In caz afitrmativ se trece la pensula si alcool izopropilic sau etilic.
- in interiorul duzei se introduce o bucatica de prosop de hirtie Delica, roluit conic ( sper sa nu fiu acuzt de reclama, dar e cel mai bun pentru aceasta treaba!). Prin rasucire se "indeasa" bucatica in duza. Atentie mare: Nu forta
-in final asamblez aerograful si mai trec prin el 1-2 ml de diluant dupa care ii usuc folosind aerul ramas in butelia compresorului, insistind asupara camerei de vopsea si manevrind, in acelasi timp, trigherul . Acest lucru inlatura blocarea acului pe garnitura.
- se mai poate folosi cu succes pentru curatat aerograful si acetona (din pacate e un produs trecut pe lista neagra!) si nitel cam toxic
ATENTIE Operatia de spalre se face, ca si vopsitul de altfel, in locuri bine aerisite si fara flacara deschisa! NU folositi alcool metilic, extrem de toxic
Camera de vopsea: interiorul aerografului, pe unde trece acul spre duza si pe unde isi are traseul vopseaua din rezervor spre duza.
Alexandru
Arata acest topic
Pagina 1 din 1