Forum Machete,Modelism,Hobby: Impingator fluvial de 2400 CP "Covasna" - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 11 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Impingator fluvial de 2400 CP "Covasna"

#1 Useril este offline   dj-bobo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 718
  • Inregistrat: 16-May 11
  • Location:Braila
  • Interests:Navomodele ,
    A state of trance .

Postat 12 November 2011 - 07:38 PM

In primul rind buna seara la toata lumea,si dupa cum am spus in topicul de prezentare principalul meu hoby este navomodelismul.Dupa cum spune numele topicului este o nava fluviala moderna , acesta este un proiect inceput prin anul 2006 si ramas in rezerva din diferite motive,principalul ar fi lipsa timpului liber.Modelul aflat in lucru este fratele celui din avatar realizat in 2004 .O mica istorie al acestor nave ,au fost construite la santierul naval Oltenita in anii 80" si inceputul anilor 90" in numar de peste 60 de bucati {scuzati nu stiu numarul exact) si doua bucati la santierul naval Drobeta Turnul Severin .Beneficiarii acestor nave au fost Navrom Galati si Navrom Giurgiu cu un numar aproximat egal de nave ,iar 6 sau 8 buc. au fost livrate companiei de trnsport fluvial Cehoslovace.Motorizate cu doua motoare principale 6LDSR28 j/k de 1200 CP la 750rot /min fabricate la Resita sub licienta Sulzer.Acest tip de nave au fost calul de bataie al flotei fluviale romanesti,in prezent o parte din ele au fost incluse intr-un program de modernizare si in vechia motorizare doar citeva mai naviga ,multe sunt trase in parcul rece de la km 161 de la Galati si Severin iar o parte au fost duse la taiat.Insusi Covasna nava reala care va fi modelul meu a fost dusa la taiat pentru fier vechi.Si acum va prezint citeva poze ,prima este cu nava in exploatare prin anul 2003 in momentul cind il ducea pe Tudor Vladimilerscu la santier la Braila.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: covasna si tudor valdimirescu.jpg
  • Imagine atasata: filiasi 7.jpg
  • Imagine atasata: isaceea 15.jpg
  • Imagine atasata: mercur 303.JPG


#2 Useril este offline   dj-bobo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 718
  • Inregistrat: 16-May 11
  • Location:Braila
  • Interests:Navomodele ,
    A state of trance .

Postat 12 November 2011 - 07:52 PM

Iata stadiu proietului meu si multe scuze ,am uitat sa va spun ca acest proiect este prezentat si pe alt forum . Modelul meu este la scara 1:50 in principal va fi un model static dar il voi pregati si pentru RC.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC03611.JPG
  • Imagine atasata: DSC03612.JPG
  • Imagine atasata: DSC03613.JPG
  • Imagine atasata: DSC03614.JPG
  • Imagine atasata: DSC03615.JPG
  • Imagine atasata: DSC03617.JPG
  • Imagine atasata: DSC03618.JPG
  • Imagine atasata: DSC03623.JPG
  • Imagine atasata: DSC03617.JPG
  • Imagine atasata: DSC03621.JPG

Aceasta postare a fost editata de dj-bobo: 12 November 2011 - 07:53 PM


#3 Useril este offline   Demetri 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 258
  • Inregistrat: 17-March 09
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 12 November 2011 - 08:20 PM

Salutare.
Pana aici nu e rau, insa cred ca anumite elemente ar fi trebuit lipite dupa vopsire. Parerea mea este sa nu mai fixezi piese pana nu sunt finisate in totalitate.

Aceasta postare a fost editata de frigate-264: 12 November 2011 - 08:20 PM


#4 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 12 November 2011 - 10:28 PM

Inca un topic care merita urmarit ... cu un bun inceput !

... si in prima poza cine e ?

#5 Useril este offline   dj-bobo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 718
  • Inregistrat: 16-May 11
  • Location:Braila
  • Interests:Navomodele ,
    A state of trance .

Postat 12 November 2011 - 11:10 PM

Salutare din nou , am fost nevoit sa plec de acasa si nu am terminat ce aveam de scris , prima poza pe care am prezentato este modelul meu real in planul al doilea cuplat la brat cu Tudor Vladimirescu o imgine ce surprinde deplasarea spre Braila la santier pentru modificarile care au urmat si se vad in stadiul actual,modelul meu atunci se afla in perioada activa ..Frigate 264 nu inteleg la ce piese te referi , poate am omis ceva dar pina la vopsire mai am mult .Cred ca am stirnit un pic de curiozitate si urmeaza citeva lamuriri.Bun...., lucrez dupa niste planuri de santier .un plan general de amenajari la scara 1;50 si planul de forme pe care il am in scara 1:20 si pe care l-am redus la scara 1:50 si restul poze.Mai posed un plan al elicelor si mai multe vizite pe la navele din port. Materiale folosite de mine sunt ,placajul de fag,baghete de tei de 1/5.5/5 ,cartonul prespan la suprastructura de 0,5 (de pe vremea cind socrul meu mai lucra ,acum nu stiu pe unde se mai gaseste ) sirma de cupru de la trafuri arse diam.0.6 folosita dupa cum vedeti din abundenta pentru a imita tabla cutata care se folosea in acele vremuri la suprastructuri si tabla zincata de 0.4 folosita de mine ca un experiment la confectionarea timoneriei modelului si a elicelor dupa cum vedeti.Ca mod de constructie am ales varianta clasica ,coaste de placaj ,chila din acelas placaj iar in zonele mai dificile de la prova si pupa intre coaste am pus adaos de lemn de tei .Si poze ....,. :rolleyes:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC06008.JPG
  • Imagine atasata: DSC06014.JPG
  • Imagine atasata: DSC06015.JPG


#6 Useril este offline   Demetri 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 258
  • Inregistrat: 17-March 09
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 13 November 2011 - 03:20 PM

La cele incercuite, ma refer.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: impingator.JPG


#7 Useril este offline   dj-bobo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 718
  • Inregistrat: 16-May 11
  • Location:Braila
  • Interests:Navomodele ,
    A state of trance .

Postat 13 November 2011 - 06:58 PM

Da ,ai dreptate si te asigur ca nu vor ramine asa ,modelul trece acum printr-un vast proces de reevaluare .Unele piese la acest model sunt lipite definitiv si apoi vopsite . Multumesc pentru observatie ,toate cele bune si multa ,multa bafta.

#8 Useril este offline   dj-bobo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 718
  • Inregistrat: 16-May 11
  • Location:Braila
  • Interests:Navomodele ,
    A state of trance .

Postat 14 November 2011 - 09:33 AM

Salutare din nou , si sa continui pentru ca voi pregati modelul si pentru varianta RC am inceput citeva modificari,pentru inceput am eliminat partea superioara a chilei si deschiderea in punte.Aceste lucrari sunt pentru a crea loc in cala pentru mecanismele care se vor monta aici si pentru a mai reduce din masa modelului.Cu aceasta ocazie am mai scapat de aproximativ 150 g.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC06016.JPG
  • Imagine atasata: DSC06017.JPG
  • Imagine atasata: DSC06018.JPG


#9 Useril este offline   dj-bobo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 718
  • Inregistrat: 16-May 11
  • Location:Braila
  • Interests:Navomodele ,
    A state of trance .

Postat 14 November 2011 - 09:42 AM

Si cum am spus mai sus voi incerca sa corectez greseli mai vechi.Intial sistemul de guvernare l-am gindit si executat numai pentru o mobilitate limitata a cirmelor fara o comanda din interior,si dupa cum vedeti una din cirme acum se misca independent de celelalte semn ca unul dintre bolturile de fixare echelor s-a desprins din lacas,si voi trece la refacerea totala a intregului sistem.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC06019.JPG
  • Imagine atasata: DSC06020.JPG

Aceasta postare a fost editata de dj-bobo: 14 November 2011 - 09:51 AM


#10 Useril este offline   dj-bobo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 718
  • Inregistrat: 16-May 11
  • Location:Braila
  • Interests:Navomodele ,
    A state of trance .

Postat 14 November 2011 - 09:55 AM

Cam asa arata sistemul de actionare al cirmelor , aici voi face modificari radicale. Toate cele bune si multa ,multa bafta :good:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC06021.JPG
  • Imagine atasata: DSC06022.JPG
  • Imagine atasata: DSC06023.JPG


#11 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 14 November 2011 - 12:42 PM

Felicitari, super modelul si buna ,,mana''.
Actual, majoritatea impingatoarelor in clasa care sunt functionale au fost modernizate la amenajarile interioare, aparatura de navigatie, remotorizate si automatizate si reinmatriculate sub numele ,,Mercur'' sub mai multe numere succesive. Sub acelasi nume si cu aceleasi modernizari au fost redate flotei si impingatoarele de 1620 CP ,,Giurgiu''. Companiile straine care au avut in dotare tipul asta de nave au renuntat la ele fiind considerate uzate moral. Nu stiu sigur dar cehii ar mai avea in exploatare un exemplar ,,Fatra'' pentru mnevre portuare.
Am lucrat inainte de '89 pe asa ceva, daca te pot ajuta cu ceva spune.
La pupa, compartimentul carmelor era acoperit cu doua capace cu spatiu intre ele care acopereau deschideri in punte pe aproape toata suprafata acesteia.
Iti recomand in locul tablei galvanizate sa folosesti tabla de la cutiile de conserve de tipul celor mari de mazare sau sunca, e mult mai usor de taiat si stratul de cositor cu care e protejata tabla o face mult mai usor de lipit, doar trebuie razuita pelicula de email de pe ea in zona de lipire.
Imi pare rau ca nu am planuri pentru tipul asta dar am planuri detaliate pentru cel de 1620 CP.
Spor in continuare!

Aceasta postare a fost editata de traian: 14 November 2011 - 12:49 PM


#12 Useril este offline   dj-bobo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 718
  • Inregistrat: 16-May 11
  • Location:Braila
  • Interests:Navomodele ,
    A state of trance .

Postat 14 November 2011 - 11:41 PM

Multumesc de aprecieri Traian ,lucrez la acest model cum a spus de pe un plan general de amenajari si un plan de forme scara 1/20 pe care l-am adus la scara 1/50,si eu am lucrat pe acest tip de nave o perioada lunga de timp ceia ce'imi ofera un avantaj ,si totusi sistemul de guvernare nu mil aduc aninte exact pentru al prezenta aici,ramine sa fac o vizita pe una din nave si sa fac citeva poze pentru ca guvernarea la aceste nave nu s-a schimbat doar sistemul de actionare al cirmelor .In privinta unitatilor livrate cehilor dupa expirarea garantiei la motoarele noastre cehii au renuntat la ele si au montat Sulzere poloneze motoare mult mai fiabile ca ale noastre renumite prin fisurarea blocului motor.Acum nu mai stiu exact daca 6 sau 8 buc au fost facute pentru cehi dintre care cum ai spus si tu Fatra, Polana ,Dumbier care a sarit efectiv la Viena peste baraj in 98 si din care a fost un singur supravetuitor ,eram prin zona si am vazut pozele in ziare,saracii baieti...,Planuri de 1620m am un plan general de santier ,as avea nevoie de un plan de forme la acest model de nave ,spre deosebire de navele de la Oltenita care dadeau la nave planuri complete santierul naval Giurgiu au fost mai zgirciti cu planurile.Ar mai fi multe de spus pe acest subiect si sper ca pina la finalul lucrarii sa le spunem pe toate,Toate cele bune si multa,multa bafta va doresc.

#13 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 15 November 2011 - 02:12 AM

Vezi postareadj-bobo, la 14 November 2011 - 11:41 PM, a spus:

........si eu am lucrat pe acest tip de nave o perioada lunga de timp


Am avut o banuiala, se vede ca inca nu mi-a pierit intuitia. Prima mea inbarcare a fost pe ,,Harghita''.
Posibil sa ne si cunoastem, daca incepand din ''90 ai facut intrari sau iesiri la Orsova, imposibil sa nu ne fi vazut macar.
Te pot servi cu planuri pentru 1620 CP doar sa ai ceva rabdare, sunt ditamai cersafele si trebuie sa le impart cumva. Esti nedrept cu giurgiuvenii, toate navele iesite din santier aveau mape voluminoase cu planuri de constructie, mecanice, electrice destul de complexe dar erau si destui gospodari care se ocupau de strangerea lor. Eu am avut norocul sa fiu pe ,,Giurgiu 6" cand a iesit din santier asa ca prima mana a fost la mine..Am avut si o macheta de 1620 insa am dat-o, aveam cateva poze facute cu telefonul.

#14 Useril este offline   dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 456
  • Inregistrat: 17-January 05
  • Location:galati
  • Interests:navomodelism,airsoft.

Postat 15 November 2011 - 08:23 PM

Vezi postareatraian, la 15 November 2011 - 02:12 AM, a spus:

Am avut o banuiala, se vede ca inca nu mi-a pierit intuitia. Prima mea inbarcare a fost pe ,,Harghita''.
Posibil sa ne si cunoastem, daca incepand din ''90 ai facut intrari sau iesiri la Orsova, imposibil sa nu ne fi vazut macar.
Te pot servi cu planuri pentru 1620 CP doar sa ai ceva rabdare, sunt ditamai cersafele si trebuie sa le impart cumva. Esti nedrept cu giurgiuvenii, toate navele iesite din santier aveau mape voluminoase cu planuri de constructie, mecanice, electrice destul de complexe dar erau si destui gospodari care se ocupau de strangerea lor. Eu am avut norocul sa fiu pe ,,Giurgiu 6" cand a iesit din santier asa ca prima mana a fost la mine..Am avut si o macheta de 1620 insa am dat-o, aveam cateva poze facute cu telefonul.

traiane,m-ar interesa pe mine planurile pentru 1600.nu de alta dar am navigat peste noua ani pe ele si desi am avut planurile pe mana nu mi-am facut o copie.am fost imbarcat pe "barbosi 1"daca ti-e cunoscut impingatorul :-)
dj-bobo,ai navigat pe covasna?

Aceasta postare a fost editata de dan: 15 November 2011 - 08:26 PM


#15 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 15 November 2011 - 08:30 PM

Vezi postareadan, la 15 November 2011 - 08:23 PM, a spus:

traiane,m-ar interesa pe mine planurile pentru 1600.nu de alta dar am navigat peste noua ani pe ele si desi am avut planurile pe mana nu mi-am facut o copie.am fost imbarcat pe "barbosi 1"daca ti-e cunoscut impingatorul :-)



Stiu impingatorul. a fost o perioada scurta nava de manevra aici in port, nu mai retin echipajul, sunt cativa ani. Am retinut doleanta si in momentul in care le am scanate te anunt.

#16 Useril este offline   dj-bobo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 718
  • Inregistrat: 16-May 11
  • Location:Braila
  • Interests:Navomodele ,
    A state of trance .

Postat 15 November 2011 - 09:00 PM

Vezi postareadan, la 15 November 2011 - 08:23 PM, a spus:

traiane,m-ar interesa pe mine planurile pentru 1600.nu de alta dar am navigat peste noua ani pe ele si desi am avut planurile pe mana nu mi-am facut o copie.am fost imbarcat pe "barbosi 1"daca ti-e cunoscut impingatorul :-)
dj-bobo,ai navigat pe covasna?

Nu , pe Vaslui aproximativ cinci ani ,Isaccea -15 vreo zece si Filiasi -7 cam sapte ani , citeva luni cu Alba-Iulia si altele. Toate cele bune si o seara placuta .

#17 Useril este offline   dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 456
  • Inregistrat: 17-January 05
  • Location:galati
  • Interests:navomodelism,airsoft.

Postat 16 November 2011 - 05:46 PM

Vezi postareadj-bobo, la 15 November 2011 - 09:00 PM, a spus:

Nu , pe Vaslui aproximativ cinci ani ,Isaccea -15 vreo zece si Filiasi -7 cam sapte ani , citeva luni cu Alba-Iulia si altele. Toate cele bune si o seara placuta .

ma bucur sa mai gasesc colegi navigatori pe aici.ai fost la punte sau la masina?

#18 Useril este offline   chrisrotlmacin 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 57
  • Inregistrat: 24-June 09
  • Location:Bucuresti Militari & Macin
  • Interests:Nave, Navigatie, Airsoft

Postat 01 January 2012 - 03:09 AM

Covansa a avut alta schema de vopsire original ca toate navele din aceeasi clasa, culoare galbena nu alb . Am fost bord in bord cu Roman langa Covasna in 1988 , in prova in spatiul de sub comanda avea prelata nu masca din tabla pe care au facut-o ulterior, najoritatea navelor aveau pictate mascote pe prelata respectiva (Navrom Galati), imi aduc aminte de cel putin 2 mascote , Donald si un taur . Daca te uiti la http://www.marinarii...nave.php?id=177 ai sa vezi ca sunt 2 fotografii , una cu prelata una cu fata din tabla.

#19 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 01 January 2012 - 02:04 PM

Originar toate navele din clasa asta aveau castelul crem iar corpul pana la plutire negru. Astea erau culorile conventionale reprezentative pentru flota romana. Au aparut incet modificari de nuanta datorate revopsirii cu mijloacele bordului si s-a continuat cu modificarea culorilor in momentul impartirii flotei intre companii. Asta doar ca linie generala, nu ma pot pronunta asupra fiecarei nave in parte. Tot initial, prelata de sub comanda avea inscriptionat numele navei, mai tarziu s-a trecut la mascote in cvazul in care la bord se gasea cate o ,,mana de artist''. Gaselnita cu masca de tabla a fost pentru a se face economie la cheltuielile pe tenda care se inlocuia destul de des printr;o investitie momentana mai mare dar cu durata de exploatare practic nelimitata.

#20 Useril este offline   dj-bobo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 718
  • Inregistrat: 16-May 11
  • Location:Braila
  • Interests:Navomodele ,
    A state of trance .

Postat 01 January 2012 - 09:15 PM

Vezi postareachrisrotlmacin, la 01 January 2012 - 03:09 AM, a spus:

Covansa a avut alta schema de vopsire original ca toate navele din aceeasi clasa, culoare galbena nu alb . Am fost bord in bord cu Roman langa Covasna in 1988 , in prova in spatiul de sub comanda avea prelata nu masca din tabla pe care au facut-o ulterior, najoritatea navelor aveau pictate mascote pe prelata respectiva (Navrom Galati), imi aduc aminte de cel putin 2 mascote , Donald si un taur . Daca te uiti la http://www.marinarii...nave.php?id=177 ai sa vezi ca sunt 2 fotografii , una cu prelata una cu fata din tabla.

In primul rind LA MULTI ANI va doresc in noul an , in privinta schemei de vopsire pina in anul 1990 flota fluviala a Romaniei avea ca schema de vopsire corpul navei era negru iar suprastructura un galben crem ,in ultimii ani ai regimului comunist din cauza reducerii masive a importurilor de materii prime a aparut vestita vopsea de Scornicesti care numai vopsea nu se putea numi ,nu avea luciu se usca greu iar dupa o perioada se scoroja la soare.Pe setul dumneavoastra nava Roman este pozat dupa 90' imaginea este de la Passau si tin minte pentru ca in 88' am facut voiaj in Germania cu aceasta nava.In privinta prelatelor aceasta era echiparea din santier a navelor si din lipsa prelatelor de schimb s-a trecut la confectionarii mastilor de sub comanda, prima nava care a adoptat aceasta masca a fost Alba Iulia actual Mercur 307.Pe setul dumneavoastra la modelul acesta de nava am gasit niste mici greseli la datele navei,va prezint o poza de pe un plan de santier in care se vad aceste date.La modelul pe care il lucrez a-ti abservat acel balcon la timonerie pe care il au doar doua nave din flota Galatiui si anume Filiasi 12 si Covasna.Toate cele bune si UN AN NOU FERICIT VA DORESC.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC06193 (550x413).jpg

Aceasta postare a fost editata de dj-bobo: 01 January 2012 - 09:19 PM


Arata acest topic


  • 11 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

8 useri citesc topicul
0 membri, 8 vizitatori, 0 utilizatori anonimi