Forum Machete,Modelism,Hobby: Impingator fluvial de 2400 CP "Covasna" - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 11 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Impingator fluvial de 2400 CP "Covasna"

#41 Useril este offline   dj-bobo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 718
  • Inregistrat: 16-May 11
  • Location:Braila
  • Interests:Navomodele ,
    A state of trance .

Postat 12 March 2012 - 05:37 PM

Pentru accesul la nava atunci cind nu se acosteaza la ponton sau cheu la nava se gasesc doua schele una lunga de 4m si a doua de 2,5m aceste se amplaseaza la bord pe niste suporti pe balustrada undeva spre pupa cea lunga pe bordul tribod ,iar cea scurta pe bordul Bb linga bucatarie ,la alte nave aceste schele au fost amplasate in alte locuri in functie de preferintele echipajului.
Cam atat pentru astazi ,..va urma .O zi buna in continuare va doresc :rolleyes:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: schele 1.JPG
  • Imagine atasata: schele 2.JPG
  • Imagine atasata: schele 3.JPG

Aceasta postare a fost editata de dj-bobo: 12 March 2012 - 05:39 PM


#42 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 12 March 2012 - 05:52 PM

Zi-i 'nainte, poate asa unii ( e drept putini ) din cei care dupa ce au citit un manual despre nave ciordit de pe net si au facut o barcuta pentru care s-au chinuit ca de facere o sa realizeze ca navigatia e ceva mai complexa decat cred ei si de pe punte se vede altfel.

#43 Useril este offline   dj-bobo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 718
  • Inregistrat: 16-May 11
  • Location:Braila
  • Interests:Navomodele ,
    A state of trance .

Postat 12 March 2012 - 06:04 PM

Vezi postareatraian, la 12 March 2012 - 05:52 PM, a spus:

Zi-i 'nainte, poate asa unii ( e drept putini ) din cei care dupa ce au citit un manual despre nave ciordit de pe net si au facut o barcuta pentru care s-au chinuit ca de facere o sa realizeze ca navigatia e ceva mai complexa decat cred ei si de pe punte se vede altfel.

Tocmai de aceea pe linga ce construesc incerc sa explic si rolul acestora la nava pentru ca domeniul acesta al navelor fluviale moderne se stie foarte putin iar cind le spui unora de impingatoare se uita mirati la tine .
Toate cele bune si multa,multa bafta.

#44 Useril este offline   galexdelfin 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 39
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Location:Resita

Postat 12 March 2012 - 06:37 PM

Din punctul meu de vedere sunt foarte interesante comentariile pentru cei care iubesc navele dar au fost departe de ele (indiferent daca sunt fluviale sau maritime).

#45 Useril este offline   Neastefan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 416
  • Inregistrat: 13-February 12
  • Location:Milano
  • Interests:Barci barcute si barchoaie

Postat 13 March 2012 - 02:11 AM

Bravo nenedjbobo lucrezi frumos nene si vad ca sti foarte multe despre nava aceasta. Complimente!
Mai ai si altele?

#46 Useril este offline   dj-bobo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 718
  • Inregistrat: 16-May 11
  • Location:Braila
  • Interests:Navomodele ,
    A state of trance .

Postat 14 March 2012 - 03:20 PM

Multumesc pentru aprecieri Neastefan ultima mea lucrare aici iar penultima este cel din avatar si restul citeva vechi.
Si sa revenim la modelul actual, timoneria la nava reala se ridica si coboara cu ajutorul unui piston hidraulic asezat in partea centrala a fimoneriei si ca timoneria sa nu oscileze pe acest piston culiseaza pe niste ghidaje in forma de "I" cu niste role ajutatoare.Pentru ca masca de sub comanda va ascunde acel piston nu l-am mai executat si am confectionat doar ghidajele si zavoarele cu bolturile lor care sunt la vedere,acestea au rolul de a amara timoneria in restul timpului cind nu este folosita instalatia de escamotare asta se intimpala la ape mari, la trecerea pe sub poduri pe linia de sus si la Portile de fier 1 la trecerea din primul sas in al doilea .
Cam atat pentru astazi va urma.
Toate cele bune si multa ,multa bafta va doresc :rolleyes:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: ghidaje.JPG
  • Imagine atasata: zavoare.JPG

Aceasta postare a fost editata de dj-bobo: 14 March 2012 - 03:28 PM


#47 Useril este offline   dj-bobo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 718
  • Inregistrat: 16-May 11
  • Location:Braila
  • Interests:Navomodele ,
    A state of trance .

Postat 16 March 2012 - 03:07 PM

Salutare la toata lumea ,cum am mai cistigat o zi libera am profitat de ea si am mai facut cite ceva si anume balustrazile de pe puntea principala si duneta .Materiale folosite ,sirma de cupru de 0,9 si de 0,3mm fludor si pasta decapanta .Aici ar fi o intrbare pentru voi ,ce fel de pasta decapanta mai foloositi ca eu dupa ce am terminat vechia pasta aceea facuta de Victoria Bucuresti am incercat vreo trei tipuri si nici una nu s-a ridicat la nivelul vechii paste.
Cam atat pentru astazi toate cele bune si multa,multa bafta va doresc.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: balustrazi bord bb.JPG
  • Imagine atasata: balustrazi pupa bb.JPG
  • Imagine atasata: balustrazi pupa.JPG


#48 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 16 March 2012 - 05:52 PM

Nu mai sunt smacuri bune nici pentru bocanci. Eu folosesc sacaz topit intr-un capac de tabla de la o veche cutie de crema de ghete. E mai migalos decat cu pasta da' macar tine lipitura si nici nu oxideaza ca dupa pasta. La sarma subtire ( 0,3 - 0,5 ) de cupru e suficient si decapantul din firul de fludor.

#49 Useril este offline   galexdelfin 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 39
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Location:Resita

Postat 16 March 2012 - 06:58 PM

Felicitari! arată excelent. Se poate si putină tehnologie aplicata la confectionarea balustradelor? Asta pentru noi cei novici in hoby!

#50 Useril este offline   dj-bobo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 718
  • Inregistrat: 16-May 11
  • Location:Braila
  • Interests:Navomodele ,
    A state of trance .

Postat 25 March 2012 - 09:18 AM

Vezi postareagalexdelfin, la 16 March 2012 - 06:58 PM, a spus:

Felicitari! arată excelent. Se poate si putină tehnologie aplicata la confectionarea balustradelor? Asta pentru noi cei novici in hoby!

Multumesc pentru aprecieri,in privinta tehnicii de confectionare situatia se prezinta cam asa : eu folosec la aceasta operatiune un ciocan de lipit de 35 w ,pasta decapanta , fludor sau cositor .Ca materiale pretabile pentru cositorire recomandate sunt ,cuprul in bare sirma sau tabla care se cositoresc foarte frumos,alama care la fel este un material recomandat ,tabla zincata se lucreaza frumos si tabla cositorita aceea de la conservele de carne .Nu se cositoresc aluminiu, cromul,otelul inox .Ar mai fi nevoie de multa practica ,pentru aceasta operatiune ar fi necesar de deschis un topic la tehnici asta daca nu s-a discutat acest subiect.
Toate cele bune si multa ,multa bafta :rolleyes:

#51 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 25 March 2012 - 02:33 PM

La capitolul sarme si tabla de conserva cositorita se poate lua in calcul si pistolul de lipit. La table, e drept ca lipitura e mai putin rezistenta insa iese mai curata decat cu ciocanul si in plus nu apare tendinta de tensionare datorita dilatarii mai mari datorita temperaturii din varful ciocanului. Unele cutii au peste tabla o pelicula de email, sub acea pelicula e cositor curat. Daca se rascaie cu un varf ascutit portiunea pentru lipitura, in zona respectiva iese lipitura asemanator ,,cordonului de sudura electrica''. La sarme lipitura data de pistol e la fel, aproape insesizabila functie de picatura de fludor, dar e si problema de preferinte si indemanarea capatata intr-o anumita tehnica, nu e regula.
Se cositoreste si aluminiul, capatul sau portiunea de cositorit se acopera cu o pelicula de ulei, cu atentie se ,,rascheteaza'' respectiva portiune fara a indeparta uleiul. Aluminiul are prostul obicei de a face instantaneu o pelicula de oxid in contact direct cu aerul din care cauza cositorul nu prinde, sub ulei se pastreaza suprafata neoxidata. Se procedeaza la creerea unui prim strat de cositor direct in pata de ulei dupa care se poate lipi ca orice sarma.
Topice pe o tema se pot deschide insa practica demonstreaza ca nu prea au succes, putini sunt cei care fac ,,sapaturi'', preferinta e pentru raspunsuri spontane si pe subiect acolo unde apare problema.

#52 Useril este offline   Neastefan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 416
  • Inregistrat: 13-February 12
  • Location:Milano
  • Interests:Barci barcute si barchoaie

Postat 08 April 2012 - 01:39 AM

Salut pentru aluminiu poti folosi o sarma de DURAFIX merge brici poti lipi diverse materiale foarte simplu. Daca. Vrei sa faci ceva mai rezistent mai sunt electrozi de la MALLOY 52 si 56 care pot fi folositi la 280 * C si respectiv 430*C

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 19 April 2012 - 10:10 AM
Motiv editare: citat inutil


#53 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 19 April 2012 - 10:15 AM

In cazul lipiturilor intinse pe suprafete de fier (cutie de conserva) va recomand apa tare (HCl+Zn). Lipitura iese mult mai "fina", cositorul intinzinduse "singur" pe suprafata. Dupa lipire piesa se spala cu apa si sapun.

#54 Useril este offline   dj-bobo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 718
  • Inregistrat: 16-May 11
  • Location:Braila
  • Interests:Navomodele ,
    A state of trance .

Postat 03 May 2012 - 10:02 PM

Salutare la toata lumea,dupa o lunga absenta in care am fost ocupat cu multe alte lucruri revin cu chef de treaba , am schimbat ansa la batranul meu letcom cu una noua care se dadeau ca rezerva in cutie la cumparare si mai am si o rezistenta de rezerva care sper sa mai tina citeva modele, si deja se observa diferenta la lucru.Pentru ca lista pieselor pe care le mai am de executat este lunga am inceput cu ceva mai simplu zic eu si anume cu spiraiele de la sala masini care sunt asezate pe puntea de comanda si au rolul de a evacua aerul cald din sala masini.
Materiale folosite sunt cartonul prespan placaj de 1,5mm sirma de Cu 0,8 mm si de 0,3 si cam asta a iesit , mai trebuia sa dau o mina de grund dar m-a apucat noaptea.
Cam atat pentru astazi toate cele bune si multa,multa bafta.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: spiraie 1.jpg
  • Imagine atasata: spiraie 2.jpg
  • Imagine atasata: spiraie la bord.JPG

Aceasta postare a fost editata de dj-bobo: 03 May 2012 - 10:06 PM


#55 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1432
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 04 May 2012 - 06:55 PM

Felicitari!
Foarte frumos lucrat!

#56 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 04 May 2012 - 10:45 PM

Vezi postareadj-bobo, la 03 May 2012 - 10:02 PM, a spus:

.......... spiraiele de la sala masini care sunt asezate pe puntea de comanda si au rolul de a evacua aerul cald din sala masini.



Si tot pe acolo se bagau motoarele in sala masini.
Fain. La sarma pana la 1 mm incearca si cu un pistol de lipit si vezi cum merge. Eu ma descurc mai bine cu pistolul decat cu ciocanul. de fapt am mai zis.

#57 Useril este offline   dj-bobo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 718
  • Inregistrat: 16-May 11
  • Location:Braila
  • Interests:Navomodele ,
    A state of trance .

Postat 05 May 2012 - 08:28 PM

Mersi ,uitasem sa vorbesc despre acest lucru,si acesta ocazie am facut si cazanierele .Aici cea din babord pe care se scoteau DG-urile fara a se mai demonta spiraile.
Nu eram lamurit cu cazaniera de pe tribord si a trebuit sa dau citeva telefoane ca sa ma lamuresc .
Apropo de lipituri cu cositor tot letcomul ramane preferatul meu ,am unul de 35 w cu care lipesc sirma pina la 1,5 si tabla zincata pina la 0,7 si unul de 100 w pentru lucrari grele,cu pistolul nu ma prea ma impac ma enerveaza timpul de incalzire atunci cind am nevoie de o lipitura rapida.
Cam atat pentru astazi toate cele bune si multa,multa bafta.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: spiraie si cazaniera 1.JPG
  • Imagine atasata: spiraie si cazaniera 2.JPG

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 04 July 2012 - 02:45 PM
Motiv editare: citat inutil


#58 Useril este offline   dj-bobo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 718
  • Inregistrat: 16-May 11
  • Location:Braila
  • Interests:Navomodele ,
    A state of trance .

Postat 08 May 2012 - 10:39 PM

Buna seara la toata lumea ,lucrul continua in ciuda caldurii de afara si caldurii de la ciocanul de lipit. Deci ce am mai facut ; scari in numar de trei cu balustrazi ,doua scari de acces pe duneta si un acces de pe puntea pupa pe puntea barcilor , tambuchiuri patru bucati si dupa cum urmeaza ,unul la magazia prova ceva mai inalt din cauza ca in aceasta zona apa urca mai des pe punte si apare pericolul de inundare atunci cand se naviga separat ,doua tambuchiuri de dimensiuni mai mici pe duneta pentru accesul la masina cirmei pe fiecare bord si ultimul pe duneta pe axul diametral al navei pentru accesul in compartimentul de sub masina cirmei.
Cam atat pentru astazi toate cele bune si multa,multa bafta.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: balustrada scara pupa.JPG
  • Imagine atasata: scara si balustrada duneta .JPG
  • Imagine atasata: scari ,balustrazi, tambuchiuri.JPG
  • Imagine atasata: tambuchi compartiment pupa.JPG
  • Imagine atasata: tambuchi magazie pupa si scara acces puntea barcilor.JPG

Aceasta postare a fost editata de dj-bobo: 08 May 2012 - 10:42 PM


#59 Useril este offline   ACHRISTIAN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 385
  • Inregistrat: 09-November 11
  • Location:Petrosani

Postat 08 May 2012 - 11:18 PM

:hi:

#60 Useril este offline   dj-bobo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 718
  • Inregistrat: 16-May 11
  • Location:Braila
  • Interests:Navomodele ,
    A state of trance .

Postat 10 May 2012 - 09:01 PM

Buna seara la toata lumea ,lucrul continua si iata ce am mai facut ; catarge si anume catargul navei care are doua vergi pe care se aseaza lumini de semnalizare si anume prima verga de sus sunt si pe un bord si pe celalalt felinare rosii pe a doua verga pe un bord este un felinar rosu si pe bordul opus unul albastru care aprins in mars arata ca nava are in compunerea convoiului nave care transporta materiale petroliere ,felinarul rosu aprins arata ca nava are in compunerea convoiului nave care transporta materiale explozive ,cind se aprinde un felinar rosu se informeaza ca nava imbarca sau debarca combustibili, cind sunt aprinse doua felinare rosii suprapuse se arata ca nava este esuata ,un felinar rosu aprins deasupra unuia alb arata bordul de libera trecere.Bun si pe acest catarg mai am un felinar cu lumina alba pe centru care este lumina de drum cu nava navigind separat ,o lumina de ancora pe un brat pivotant cel mai de jos ,iar in partea de sus este felinarul de eclipsa de culoare galbena care se aprinde cind se actioneaza tifonul.Catargul de convoi are in compunere trei lumini albe dispuse intr-un triunghi echilatera cu latura de 1m ,pe acelasi catarg se mai aseaza si a patra lumina care poate fi rosie sau albastra asezata in partea opusa a virfului triunghiului ,iar in partea de sus se afla o lumina alba de ancora . Am mai confectionat si suporturile luminilor de pupa ,care se aprind trei cind se naviga cu convoi impins si cind se naviga separat se aprinde o singura lumina pe centru.
Ca materiale folosite sunt sirma de cupru tabla zincata si pentru felinare niste teava de plastic se 4mm de la pixuri,am incercat sa lucrez cu bagheta de plexiglas dar nu mea placut cum se lucreaza.Urmeaza aceste felinare sa le vopsesc cu vopsea transparenta daca voi reusi reteta vopselei.
Cam atat pentru astazi toate cele bune si mult,multa bafta.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: suporturi lampi de navigatie pupa.JPG
  • Imagine atasata: catarg convoi si catarg impingator.jpg
  • Imagine atasata: lampa in strung.JPG
  • Imagine atasata: lampi navigatie.jpg

Aceasta postare a fost editata de dj-bobo: 10 May 2012 - 09:25 PM


Arata acest topic


  • 11 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

8 useri citesc topicul
0 membri, 8 vizitatori, 0 utilizatori anonimi