Forum Machete,Modelism,Hobby: Impingator fluvial de 2400 CP "Covasna" - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 11 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Impingator fluvial de 2400 CP "Covasna"

#21 Useril este offline   dj-bobo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 718
  • Inregistrat: 16-May 11
  • Location:Braila
  • Interests:Navomodele ,
    A state of trance .

Postat 01 January 2012 - 09:51 PM

Salutare din nou,dat fiind timpul scurt alocat proictului meu nu prea am mai facut multe ,dupa cum va spuneam in citeva posturi mai sus am trecut la refacerea totala a sistemului de guvernare .Si am inceput cu o documentare la fata locului la o nava de acest tip unde am facut citeva poze si masuratori.Stiu ca o sa spuneti ca acesta este un forum excusiv profilat pe statice de aceia am sa fiu cit mai scurt .Acest tip de nave au un sistem de guvernare un pic mai complicat pentru ca este prevazut cu patru safrane si actionarea lor se face cu ajutorul a patru pistoane hidraulice combinate cu tije, pivoti si multe bolturi ceea ce face ca si acum dupa modernizarea lor sa fie nevoite sa fie reparate macar o data la doi ani.Pe a intelege va prezint si o schema desenata de mine scuzati calitatea desenului,in continuare poze cu ce am lucrat.Pentru a aseza pivotii in instalatie am confectionat o rama di tabla de dural cu grosimea de 4,5 mm care s-a dovedit a fi mai grea de aceia am decupato pe interior pentru a o usura ,cu aceasta ocazie am constatat ca am spatiu de lucru limitat si am indepartat provizoriu puntea pupa.Cam atit pina acuma ,toate cele bune si LA MULTI ANI SI UN AN NOU FERICIT.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC06190 (450x338).jpg
  • Imagine atasata: DSC06191 (338x450).jpg
  • Imagine atasata: DSC06192 (450x338).jpg

Fisiere atasate



#22 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 02 January 2012 - 05:06 AM

:hi:

#23 Useril este offline   dj-bobo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 718
  • Inregistrat: 16-May 11
  • Location:Braila
  • Interests:Navomodele ,
    A state of trance .

Postat 03 January 2012 - 09:06 PM

Buna seara la toata lume,lucrul la instalatia de guvernare merge incet si sigur dar merge ,acesta este un domeniu nou pentru mine lucrul cu metalul se face mai greu dar sper s-al duc cu bine la final.Am confectionat distantierele tin teva de cupru care vin montate pe fiecare pivot si au rolul de a alinia tijele sub forma de "S" care fac legatura dintre pistoanele hidraulice si echele cirmelor.In imaginea a patra veti observa si efectul acestor tije in care unghiul cirmelor difera cind ajung in banda fapt care ajuta nava cu o manevrabilitate sporita.Tijele din sirma de cupru care le observati sunt montate provizoriu pentru a proba sistemul,urmeaza confectionare legaturilor dintre tijele "S" mari si mici si legaturile cu echele cirmelor.Cam atit pentru astazi ,va urez o seara placuta in continuare :rolleyes:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC06194 (430x323).jpg
  • Imagine atasata: DSC06195 (440x330).jpg
  • Imagine atasata: DSC06196 (430x323) (425x319).jpg
  • Imagine atasata: DSC06197 (430x323).jpg

Aceasta postare a fost editata de dj-bobo: 03 January 2012 - 09:07 PM


#24 Useril este offline   dj-bobo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 718
  • Inregistrat: 16-May 11
  • Location:Braila
  • Interests:Navomodele ,
    A state of trance .

Postat 07 January 2012 - 10:07 PM

Buna seara la toata lumea si un LA MULTI ANI celor ce isi serbeaza ziua numelui.Intre sarbatorile care au trecut am mai lucrat cite ceva nu prea multe,poze.Toate cele bune si o seara placuta in continuare :rolleyes:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC06213 (1024x768) (800x600).jpg
  • Imagine atasata: DSC06214 (1024x768) (800x600).jpg


#25 Useril este offline   chrisrotlmacin 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 57
  • Inregistrat: 24-June 09
  • Location:Bucuresti Militari & Macin
  • Interests:Nave, Navigatie, Airsoft

Postat 09 January 2012 - 03:30 AM

Vezi postareadj-bobo, la 01 January 2012 - 09:15 PM, a spus:

Pe setul dumneavoastra nava Roman este pozat dupa 90' imaginea este de la Passau si tin minte pentru ca in 88' am facut voiaj in Germania cu aceasta nava.


Va mai aduceti aminte cum il chema pe ofiterul radio-telegrafist de pe Roman din voiajul din '88 ??

#26 Useril este offline   dj-bobo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 718
  • Inregistrat: 16-May 11
  • Location:Braila
  • Interests:Navomodele ,
    A state of trance .

Postat 09 January 2012 - 10:38 AM

Vezi postareachrisrotlmacin, la 09 January 2012 - 03:30 AM, a spus:

Va mai aduceti aminte cum il chema pe ofiterul radio-telegrafist de pe Roman din voiajul din '88 ??

Munteanu Gheorghe si era din Macin un om onest si de mare caracter ,un om corect .

#27 Useril este offline   dj-bobo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 718
  • Inregistrat: 16-May 11
  • Location:Braila
  • Interests:Navomodele ,
    A state of trance .

Postat 09 January 2012 - 09:27 PM

Buna seara la toata lumea, la o evaluare cu un ochi critic am luat l-a finisat cirmele la care le-am facut decuparile pe interior care face ca la nava reala aceste cirme in banda se pliaza una pe cealalta ,si am atasat la fiecare un ochet de care se prinde un lant de siguranta care face ca la ruperea axului cirmei in cazuri de atingerea uscatului sa se poata recupera safranul .In ultimii ani s-a renuntat la asigurarea cu lanturi pentru ca din cauza frecarii in apa a lantului se tocesc zalele si din aceasta cauza sau pierdut multe cirme si acum se asigura cu parime metalice special confectionate pentru asa ceva.Toate cele bune si o seara placuta in continuare.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC06218 (800x600).jpg
  • Imagine atasata: DSC06219 (800x600).jpg

Aceasta postare a fost editata de dj-bobo: 09 January 2012 - 09:29 PM


#28 Useril este offline   dj-bobo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 718
  • Inregistrat: 16-May 11
  • Location:Braila
  • Interests:Navomodele ,
    A state of trance .

Postat 11 January 2012 - 09:06 PM

Buna seara la toata lumea ,dupa multe ore de munca incercari pinze si spirale rupte am finalizat instalatia de guvernare care functioneaza chiar bine dar nu in totalitate ca la nava reala ,aici la mine datorita actionarii cu servo acesta nu poate transmite miscarea pirghilor pentru a aduce cirmele la 80 de grade ,dar am reusit cam un 60 de grade .Cam atit de aici trec la lucruri cunoscute la care cred ca sporul v-a fi mai mare .Toate cele bune si o seara placuta va doresc.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC06227 (640x480).jpg
  • Imagine atasata: DSC06228 (640x480).jpg


#29 Useril este offline   dj-bobo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 718
  • Inregistrat: 16-May 11
  • Location:Braila
  • Interests:Navomodele ,
    A state of trance .

Postat 13 January 2012 - 01:54 PM

Salutare,dat fiind guvernarea terminata voi incerca sa repar ce am stricat,pentru asta am confectionat din curenti de 4/4 mm niste traverse care vor inlocui vechile coste si pe care se va sprijini puntea,dupa lipirea puntii voi alica un pic de chit preparat acasa .Deasemenea am confectionat si sablonul puntii dunetei care la indepartarea ei s-a deteriorat prea mult pentru a fi refolosita.Cam atit pentru astazi toate cele bune :rolleyes:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC06232 (500x375).jpg
  • Imagine atasata: DSC06233 (500x375).jpg
  • Imagine atasata: DSC06234 (500x375).jpg


#30 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1432
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 14 January 2012 - 05:12 PM

Excelenta realizare!

Felicitari!

Vezi postareadj-bobo, la 13 January 2012 - 01:54 PM, a spus:

Salutare,dat fiind guvernarea terminata voi incerca sa repar ce am stricat,pentru asta am confectionat din curenti de 4/4 mm niste traverse care vor inlocui vechile coste si pe care se va sprijini puntea,dupa lipirea puntii voi alica un pic de chit preparat acasa .Deasemenea am confectionat si sablonul puntii dunetei care la indepartarea ei s-a deteriorat prea mult pentru a fi refolosita.Cam atit pentru astazi toate cele bune :rolleyes:


#31 Useril este offline   chrisrotlmacin 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 57
  • Inregistrat: 24-June 09
  • Location:Bucuresti Militari & Macin
  • Interests:Nave, Navigatie, Airsoft

Postat 17 January 2012 - 11:11 AM

Vezi postareadj-bobo, la 09 January 2012 - 10:38 AM, a spus:

Munteanu Gheorghe si era din Macin un om onest si de mare caracter ,un om corect .

Ai lucrat cu tatal meu. S-a pensionat in 1989, mai vorbeste din cand in cand de vremurile cand a navigat. Pe Roman am fost cu el in cel putin 1 voiaj pana la Agigea, inainte a fost pe Tulcea, Rucar, Faurei, Poiana Tapului.

#32 Useril este offline   dj-bobo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 718
  • Inregistrat: 16-May 11
  • Location:Braila
  • Interests:Navomodele ,
    A state of trance .

Postat 21 February 2012 - 09:50 AM

Salutare la toata lumea,dupa o luna la servici am reluat lucrul la modelul meu si pentru ca am avut reprosuri pe alt forum ca nu se vede unghiurile diferite la cirma banda am purces la modificarea instalatiei de guvernare pentru a realiza aceasta.Pentru a-mi atinge scopul am confectionat alta eche de comanda cu bratul de actionare a instaltiei mai lung si am mutat pivotul cu aceasta eche la gaura lasata libera pentru aceasta eventualitate,deasemenea am inlocuit si tijele de comanda a instalatiei si tija de legatura dintre grupul de cirme Bb si Tb .Iata si poze.Atasez si un mic filmulet pentru edificareP.S.Daca se contravine regulilor forumului rog un moderator sa stearga acest post multumesc.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC06251 (800x600).jpg
  • Imagine atasata: DSC06252 (800x600).jpg

Aceasta postare a fost editata de dj-bobo: 21 February 2012 - 09:51 AM


#33 Useril este offline   dj-bobo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 718
  • Inregistrat: 16-May 11
  • Location:Braila
  • Interests:Navomodele ,
    A state of trance .

Postat 25 February 2012 - 09:30 PM

Buna seara la toata lumea, si daca tot am dat inapoi cu modificarea guvernarii cu aceasta ocazie am continuat cu lucrul la corp cu confectionarea prizelor de fund si a evacuarilor din borduri.In privinta gratarelor la prize nu sunt multumit de rezultat si am sa le refac.Pentru ca o sa va intrebati de ce sunt atitea gauri pe borduri am sa va prezint si ce functie are fiecare.Si din poze bordul Tb; 1-evacuare ape menajere cabine pupa Tb,2-evacuare apa racire inversor Tb,3-evacuare apa racire compresoare,4- evacuare apa de racire motor principal Tb,5- evacuare WC-uri, 6- evacuare ape menajere cabine prova Tb.Bordul Bb; 1-evacuare bucatarie,2-evacuare pompa de santina cu piston,3-evacuare apa de racire DG-stationare,4- evacuare pompa de balast si santina, 5-evacuare apa de racire inversor Bb ,6- evacuare apa racire DG-uri,7- evacuare apa racire motor principal Bb,8- evacuare apa menajera dusuri,9-evacuare ape menajere cabine prova Bb. La navele de tipul acesta multe din aceste evacuari au fost eliminate datorita disparitiei unor instalatii cum ar fi compresoarele ,DG-ul de stationare este racit cu aer ,racirea inversoarelor se face pe acelasi circuit cu motoarele principale ,evacuarea santinei prin separator si peste bord a fost interzisa, acum santina se colecteaza in tancuri separate si se deverseaza la unitati specializate.Cam atit pentru astazi o seara placuta va doresc in continuare.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC06260 (800x600).jpg
  • Imagine atasata: DSC06261 (800x600).jpg
  • Imagine atasata: DSC06262 (2) (800x600).jpg
  • Imagine atasata: DSC06265 (800x600).jpg


#34 Useril este offline   dj-bobo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 718
  • Inregistrat: 16-May 11
  • Location:Braila
  • Interests:Navomodele ,
    A state of trance .

Postat 28 February 2012 - 09:54 PM

Buna seara la toata lumea,si daca tot lucrez la corp iata ce am mai gasit de facut : pintenii au in partea de sub punte pe interior niste gauri de intarire aici este modelul modernizat unde au prelungit pintenii pina in corp se vede in imagine.Daca tot am demontat puntea dunetei pentru modificari puntea scoasa am deteriorato si a devenit neutilizabila asa ca am confectionat din carton o noua punte unde am confectionat capacele de acces la masina cirmei Dupa fixare acesteia am chituit puntea pupa cu un pic de chit rapid,la capacele de acces a vrut sa pun si niste cuisoare pentru a imita suruburile dar mi sau parut cam mari (1,2mm) floarea si am renuntat pentru iesea din scara.Cam atat pentru astazi,o sera buna va doresc in continuare.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC06269 (768x1024) (600x800).jpg
  • Imagine atasata: DSC06268 (1024x768) (800x600).jpg
  • Imagine atasata: DSC06208 (1024x768) (800x600).jpg
  • Imagine atasata: DSC06267 (1024x768) (800x600).jpg

Aceasta postare a fost editata de dj-bobo: 28 February 2012 - 10:29 PM


#35 Useril este offline   dj-bobo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 718
  • Inregistrat: 16-May 11
  • Location:Braila
  • Interests:Navomodele ,
    A state of trance .

Postat 03 March 2012 - 01:16 AM

Buna seara la toata lumea ,de fapt ar fi buna dimineata nici nu stiu cum trece timpul cind lucrez iata ce am mai facut intre timp.Daca o nava are probleme mari atunci va trebui sa aiba barci de salvare, cum barcile de la bordul navei sunt de mai multe feluri am construit pentru modelul meu barca de salvare si barca de serviciu.Barca de salvare la nava reala se afla in bordul Bb si este o barca de capacitate de 6 pers. construita din tabla de aluminium pe un schelet de cornier de aluminium sudat si pentru o rezerva de flotabilitate este prevazuta cu chesoane din tabla asezate in partile principale.De jur imprejurul barcii este prevazuta cu o parima "ti-nte bine" cu minere de lemn.Fiind o barca de salvare fluviala inventarul acestor barci este minim ,fiind prevazut cu un colac de salvare cu barbeta de 30 m o canje si butoias cu apa .Propulsia acestei barci se face cu un motor rusesc de 25 CP si doua perechi de rame .A doua barca la aceste nave este barca de serviciu cu o capacitate de 4 pers. folosita cum spune si denumirea pentru uzul curent de la nava la mal,dar in practica de zi cu zi in care insusi nava se deplaseaza in diferitele situatii din porturi aceasta barca a ramas mai mult de decor .Este construita din fibra de sticla si denumirea ei era tip "Snagov" ,motorul din dotarea navei dovedinduse prea puternic pentru aceasta barca .Pozele de mai jos sunt cu barcile gata,si cu un strat de grund si pregatite pentru vopsire.Cam atat pentru astazi ,va urma :rolleyes:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC06270 (800x600).jpg
  • Imagine atasata: DSC06271 (800x600).jpg
  • Imagine atasata: DSC06273 (800x600).jpg
  • Imagine atasata: DSC06275 (800x600).jpg


#36 Useril este offline   Olandezul 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 41
  • Inregistrat: 10-December 11

Postat 04 March 2012 - 04:34 PM

Buna.Ai planuri pentru aceasta nava.Mi-le poti da si mie??? Multumesc

#37 Useril este offline   dj-bobo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 718
  • Inregistrat: 16-May 11
  • Location:Braila
  • Interests:Navomodele ,
    A state of trance .

Postat 06 March 2012 - 02:34 PM

Salutare la toata lumea ,si ca sa raspund la intrebarea colegului Olandezul planuri la ceasta nava am pe hirtie iar cand le voi transpune in format digital a sa va anunt. Bun...,intre timp am mai lucrat cite ceva ,find o nava specializata in transport fluvial prin impingere are in componenta o instalatie de legare mai complicata adaptata la diverse modalitati de legare,find compusa din elementele obisnuite ca binti ,babale si cu alte componente cum ar fi "farfurii" care sunt niste binti mai scurte si sunt specifice doar navelor fluviale,vinciuri de legare care sunt prevazute cu parime metalice si sunt actionate manual si au mai multe rapoarte de transmisie la navele sub pavilion romanesc acestea au patru sau trei rapoarte de transmise ,navele sub pavilion strain ca Austriac ,Ucrainian ,Ungar ,Serbesc au deobicei la ceste vinciuri o singur raport de transmisie,dar despre vinciuri am sa va spun mai multe atunci cind le voi confectiona.Petru aceasta nava am cofectionat doua grupuri a cite patru farfurii care se aseaza la prova pe fiecare bord pentru ghidarea parimelor de legare la convoi,doua grupuri a cite doua farfurii care se aseaza la pupa pe fiecare bord pentru legarea unitatilor la "ureche" si o farfurie care va fi asezata la prova pe axul diametral al navei si care are rolul de a ghida parimele de la vinciurile prova de pe un bord pe celalalt,aici cred ca v-am bagat putin in ceata dar va veti lamuri la final.Cele sase babale sunt asezate ,prova ,centru si pupa pe fiecare bord doar cele fara traversa sunt asezate la centru,cele cu traversa se folsesc la manevra cind se da parima pe sub traversa pentru legarea la barjele goale.Au mai ramas bintile in cruce care de pozitioneaza cite doua pe fiecare bord intre babalele prova ci centru si centru si babalele pupa.Bun......,si a ramas ultima poza cu turnichetii care au rol de a ghida parimele la manevra cu vinciul de ancora.A si era sa uit babaua acea mare in cruce este o baba de forta si se aseaza in prova intre cei doi pinteni .Cam atat pentru astazi toate cele bune si multa,multa bafta va doresc .

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Farfurii.JPG
  • Imagine atasata: Babale.JPG
  • Imagine atasata: Binti.JPG
  • Imagine atasata: Turnicheti.JPG

Aceasta postare a fost editata de dj-bobo: 06 March 2012 - 02:51 PM


#38 Useril este offline   dj-bobo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 718
  • Inregistrat: 16-May 11
  • Location:Braila
  • Interests:Navomodele ,
    A state of trance .

Postat 08 March 2012 - 03:00 PM

Salutare la toata lumea,lucrul merge in continuare si in pauza luata la vinciuri am facut o pregatire pentru vopsire a corpului prin aplicarea unui strat de grund.Pentru aceasta am folosit un grund auto la spray si cu aceasta am intimpinat o problema.La aplicarea in zona pupa pe cirme mi-a iesit markarul cu care notasem cirmele prin grund, markarul este de tip permanent .Toate cele bune si multa bafta.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: bb.JPG
  • Imagine atasata: tb (2).JPG
  • Imagine atasata: pupa.JPG


#39 Useril este offline   dj-bobo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 718
  • Inregistrat: 16-May 11
  • Location:Braila
  • Interests:Navomodele ,
    A state of trance .

Postat 10 March 2012 - 10:34 PM

Salutare la toata lumea ,cum un impingator nu poate lucra fara vinciuri de legare care sunt principala legatura care face corp comun cu convoiul impins si astfel se comporta ca un singura nava si pentru aceasta impingatorul are nevoie de aceste vinciuri care la acest model sunt asezate patru la prova si doua la pupa.Romania a adoptat aceste tipuri de nave la mislocul anilor saptezeci prin cumpararea de la francezi a licientei de fabricatiei a impingatoarelor cu modelul de 1650 CP cu prova sub forma de lingura din care primele unitati au fost Alba ,Avrig,Motru la care timoneria cobora pe punte si aveau in dotare vinciuri hidraulice care pe linga functia de a stringe impingatorul de convoi mai puteau prin largare unei parime pe un bord si stringerea celei de pe bordul opus sa faca din impingator o cirma activa care ajuta nava la rondou.Pentru ca s-a dovedit aceste instaltii prea pretentioase pentru noi (se rupeau sirmele la stingerea cu aceste vinciuri) s-a renuntat la ele si sau montat acest model fabricate la I.M.N.H.Galati .Au o greutate de 450 kg si 50 Tf.La legarea convoaielor la prova se dau legaturi duble la interior si legaturi simple pe exterior.In prezent acest tip de vinciuri nu se mai fabrica fosta uzina de la Galati au scos un nou model de vinci in care roata este fixa si au forta de stringere mult mai mica .Cam atat pentru astazi toate cele bune si o seara placuta in continuare :rolleyes:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: vinci de manevra.JPG
  • Imagine atasata: vinciuri 1.JPG
  • Imagine atasata: vinciuri 2.JPG

Aceasta postare a fost editata de dj-bobo: 10 March 2012 - 10:49 PM


#40 Useril este offline   dj-bobo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 718
  • Inregistrat: 16-May 11
  • Location:Braila
  • Interests:Navomodele ,
    A state of trance .

Postat 12 March 2012 - 05:26 PM

Lucrul contiua, cu tamburi la nava pentru parimele de manevra care deserveste nava se gasesc acesti tamburi in numar de patru doi la prova si doi la pupa pe fiecare bord cite unul ,ceilalti doi unul dublu foloseste la depozitarea pe el a cablului de virat ancora la convoi si are de obicei cam 270 -280 m lungimea a trei dane de barje ,si se intinde de echipajul de la bord pentru virarea ancorelor de la prova .Sunten singura flota care foloseste acest sistem,initilal barjele erau echipate cu instalatie elctrica proprie la care se alimenta la pupa printrun stecher la sursa de energie electrica de la inpingator si se vira ancora la prova ,dar cum la noi Romanii ce este bun nu rezista aceste instalatii au fost distruse .La alte flote cum ar fi austriecii ,ungurii vincirile de ancora de pe barje sunt actionate de un mic motor diesel care face aceasta operatiune mult mai simpla Al cincelea tambur foloseste la depozitarea cablului pentru catargul de convoi si se alimenteaza la 24 v ,acest cablu se foloseste mai rar pentru ca odata cablul de virare intins dupa virarea ancorelor se trece pe 24 v si se alimenteaza catargul de convoi cu luminile acestuia.
Iata si poze.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: tamburi 1.JPG
  • Imagine atasata: tamburi 2.JPG
  • Imagine atasata: tamburi 3.JPG


Arata acest topic


  • 11 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

5 useri citesc topicul
0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi