Incepator (si mai) convins Twilight Zone 2
#1
Postat 11 November 2011 - 08:07 PM
Avionul (cu oarece indulgenta spus) no.6 din cariera.Asta ca sa-mi scuze cumva greselile (care sunt cu duiumul).Kit-ul celor de la AModel se vrea finut in cockpit dar destul de grosier la aripi si fuselaj.Muuult de pilit ca sa aduci la nivel toate componentele.Fuselajul mult mai lat(aproape 3 mm) decat cabina.Bineinteles ca in entuziasmul de inceput n-am vazut asta,iar la montajul final n-am mai putut repara.Un kit bun pentru invatat tehnici,insa.Bordul de fuga grosier,am pilit din extra si intrados cat am putut-ca sa nu pierd din detaliile voletilor.Cupola am reusit sa o scot mai clara,dar mascarea ramelor inca nu-i ce trebuie.Am facut masti dar din prea mult entuziasm lama(superascutita) a bisturiului nai ca mi-a taiat palsticul cupolei.Vopseaua s-a asezat bine ,insa o tentativa de a lacui cu lac lucios Sinto dat cu aerograful a avut ca rezultat un strat prea gros de lac.Dezavantajul blindajului suplimentar din lac a fost ca decalurile ,desi se asezau super, o luau la goana la cea mai mica respiratie.Cu dunga rosie si cu lacul meu superlucios s-a luptat cu succes Ovidiu(HIND pentru cunoscstori).Cand l-am vazut cu cata barbarie maltrateaza fragila gelatina eu am iesit din camera.Da' omu' stia el ce stia, reusind sa-l dovedeasca (recunostinta eterna).In schimb aerograful a complotat din greu cu negrul si oricat m-am straduit eu urmele de fum au iesit total aiurea ( cred ca atunci trecea comeata pe langa planeta noastra si m-a contulburat din greu).
Ca sa ma razbun pe obiectu' cu pricina (la cate chinuri am fost supus..) si daca tot eram in plin proces de invatare( de distrugere , de fapt) am spalat integ aeroplanul cu guasa.Colac peste pupaza ,sau , ca sa-i pun motz am folosit si ceva uleiuri ( mai timid ,ca's la'nceput ,da sa te tii mai incolo.....)
Urmeaza pozele cu asazisul YAK
Continuarea cu superavionul..
#2
Postat 11 November 2011 - 08:34 PM
Aeroplanul no. 7 . Binenteles , eu tot incepator iar plasticul tot AModel .Adica sado-maso nu gluma....ori se prinde ceva de mine ,ori dau cu ele pe geam....Referitor la kit-ul in sine,aceeasi mancare ca si la Yak-ul 3 sau Yak-ul 1.
Pilit si iar pilit.Areapele la fel de groase ( nici bombarder sa fie...) fuselajul insa este mai ingust in dreptul cabinei (cupola se asaza mai bine ). Intrucat subsemnatul are impresia ca invata din greseli ( da'i numa impresie...) am facut iara blindajul suplimentar din lac Sinto astfel incat decalurile si abtibildele ale mici o luau la fuga mai ceva ca necuratu' de tamaie....am pus la ele vre-o 4 ore , de-am facut scurta la mana .
Aceeasi metoda de pedeapsa cu wash (guasa ) si uleiuri folosite mai substantial.
Norocul meu ca zburatoarele rusesti aratau in realitate ca va de ele ca mie inca nu-mi iasa din manute un obiect curatel-asa ca ale lui Tibi ).Le uzez de cum pun degetul pe ele...da' deocamdata n-am ce face.Traiesc cu speranta ca prin anul 2050 le-oi scoate si eu ceva mai prezentabile.
Pozele de rigoare...
...
Continuarea cu pozele asazisului...
#3
Postat 11 November 2011 - 08:57 PM
Machetele tale au iesit binisor, felicitari! Mai trebuie sa iti schimbi tehnicile si poate si materialele la chituit! De vopsit ti-a iesit bine!
Astept ziua in care poti venii tu la mine sau eu la tine sa facem niste vopsiri impreuna!
A... si am mai vrut sa te invit in rindul celor fac machete la scara 1:48! Iti propun sa faci numai o singura macheta la scara asta si vreau sa iti cer parerea!
Numai bine si spor sa ai la alti rusnaci!
#4
Postat 11 November 2011 - 09:15 PM
tibi22, la 11 November 2011 - 08:57 PM, a spus:
Am peste 100 de vanatori la 1/72. Mi-e cam greu sa renunt la ei chiar daca as vrea eu sa schimb scara.
Problema la mine e ca ma grabesc atunci cand vad ca merge ceva iar atunci o dau in bara invariabil....si pe deasupra mai si incerc sa imbunatatesc macheta -in loc sa o fac OOB (iarasi sursa de greseli).
Dar fiind la'nceput trag nadejde ca mai incolo .....
#5
Postat 11 November 2011 - 09:47 PM
Citeaza
Corec ' e " contulbat " .
Sa sti ca sint chiar reusite , avand in vedere cu ce te-ai luat la tranta , cu exceptia zonei de pe langa cabina Yak-ului 3 unde ar mai trebui retusat . Am impresia ca ai inversat carlingile intre avioane , adica Yak 9u avea carlinga cu parbriz blindat , iar Yak3-ul de regula cea cu parbriz rotunjit .
Citeaza
O raceala si se rezolva
A , am uitat ( si la al meu ) . Nu mai stiu daca scrie si in instructiuni : pentru ca bordul de fuga al aripilor sa-ti iasa fin ( subtire ) , trebuie sa pilesti pe INTERIOR suprafatele bordului de fuga a celor 2 jumatati ce vin lipite ( deasupra si dedesubt ) a aripilor .
Ce vopsele ai folosit ?
Aceasta postare a fost editata de dany: 11 November 2011 - 10:02 PM
#6
Postat 11 November 2011 - 09:52 PM
#7
Postat 11 November 2011 - 10:16 PM
Dany: contulburat zice nevasta-mea , si ce zice ea e supercorect( nu vreau sub nici o forma sa o contrazic...).La Yak-ul 3 , fuselajul trebuia ingustat la greu (pilit).Cum am zis ,am vazut tarziu,iar incercarile mele de a rectifica mai mult au stricat....
Amodelul da la ambele kit-uri 2 cupole: si cu..si fara...
Cercetand documentatia rezulta un lucru sigur,si anume; ca nu aveau un standard,acelesi model fiind facut de o fabrica cu ceva in plus sau in minus fata de alta fabrica...rezultand de fapt o subvarianta.
Eu ca sa fiu mai smecher am facut Yak-ul 9 fara parbriz blindat( mascarea cupolelor inca ma omoara..).
JangBogo: Vopsesc numai cu aerograful.Insa negrul care l-am folosit la astea 2 a avut draci ca n-a iesit cum vroiam.Culmea ca acelasi negru sa comportat bine la Yak-ul 1 ( ala de'i pe schiuri).O fi fost vreo explozie solara in cronosfera.....
Apropo, ai vazut Ki-ul 44 al celor de la Sword ? dar Ki-ul 61 al celor de la RSmodels ?
Aceasta postare a fost editata de busila: 11 November 2011 - 10:18 PM
#8
Postat 11 November 2011 - 11:12 PM
#9
Postat 11 November 2011 - 11:24 PM
JangBogo, la 11 November 2011 - 11:12 PM, a spus:
Vezi ca Ki-61 -le de la RSmodels are cupola bubble,e o raritate !!!
#10
Postat 11 November 2011 - 11:40 PM
dany, la 11 November 2011 - 09:47 PM, a spus:
Ce vopsele ai folosit ?
Treaba cu pilitul pe interior o s-o incerc cu siguranta.
Pe Yak-ul 3 am dat cu humbrol 11 ,insa, dupa wash s-a mai inchis si matuit putin( mie-mi place mai mult asa).
La Yak-ul 9 , ce dadea in instructiuni nu mi-a prea placut....asa ca am cautat ceva poze de prin muzee .Si am dat exact de modelul meu ,in 2 ipostaze;una in interior unde culorile erauu un fel de gri cu gri-maroniu.In a 2-a ipostaza acelasi avion era pozat afara,in lumina soarelui.Surpriza ! culorile erau un gri-albastrui cu un gri-violet..Asa ca i-am trimis frumos la mamica lor(asta dupa ce am cautat ca disperatu' o saptamana intreaga numa' poze si profile)
Si am facut un mix de griuri(nu mai stiu de care) cu putin negru si putin albastru,efectiv cum mi-a placut mie.Da' peste tot am dat cu wash negru(care a mai inchis putin culorile) plus ceva uleiuri, asa ca nici daca ma jupoi de viu nu mai pot repeta performanta.
#11
Postat 12 November 2011 - 11:44 AM
Amodelul poate fi o mare provocare...iar daca incepi cu astea si-ti ies si asa bine, apai un hasegawa , revell sau tamyia o sa fie joaca de copchil.
Acum, chestia cu cabinele ... nu stiu cum poti dormi noaptea ...pune mana si schimba-le intre ele :))
Si ce e cu virfurile alea rosii-portocalii la elice si daca stau sa ma gindesc, si cele galbene... ? Sovieticii nu le vopseau, din cite imi amintesc...
Poate ca ar fi trebuit sa vopsesti cu rosu si botul avionului la Yak3, imediat in spatele elicei..dar poate ca asa era.
Eu fac subtierea aripilor pe interior in doua feluri.
Daca nu au alte elemente pe intrados (de obicei virful turnat dint-o bucata cu o jumatate a aripii) ,
pur si simplu le frec pe o bucata de lemn sau comatex, perfect plana, pe care am lipit cu scotch dublu adeziv, smirghel de 240.
De obicei insist pe bordul de fuga apasind mai tare in acea zona . Trebuie sa te tina nervii si degetele, ca la unele short runuri e de pilit, nu gluma.
Eu le frec pina aproape devin transparente. Mare grija cu ce le lipesti odata subtiate mult. Mi s-a intimplat sa se topeasca si deformeze, din cauza ca am scapat prea mult lipici inauntru.
A doua metoda, folosita cind nu se poate pili toata aripa, e o lama de cutter sau briceag, cu care se freaca numai bordul de fuga pe interior. Asta musca rau, asa ca e mult mai rapida.
#12
Postat 12 November 2011 - 01:14 PM
1. Cupolele......bolsoi problem....am schimbat si raschimbat intre ele inainte de a le lipi.Oricum le puneam,la yak-ul 3 erau prea mici-sau fuselajul lui prea lat.
Oricum zilele astea mai iau o data la masurat fuselajul si cupolele,sa vedem....da, nu prea cred....
2. Varfurile galbene asa erau in instructiuni , asa le-am facut...
Cele rosii,intradevar, nu cadreaza .Dar am terminat ca berbecu' vopseaua extradosului si am uitat sa vopsesc si elicea ( 2 berbeci).Orice tentativa ulterioara de a mai potrivi nuanta a esuat lamentabil.Asa ca ,sa nu se supere nimeni,am facut elicea neagra(se mai potriveste cumva...).Da' era prea simpla si monotona , si apropiindu-se craciunul, am zis sa mai rup monotonia cu un pic de rosu......
La Yak-ul 3 decalul fu o idee mai scurtut (oricat s-a straduit HIND sa-l mai intinda).Trebuia sa mai vopsesc si acolo, insa de frica nepotrivirii nuantelor n-am mai facut-o.
O sa fac oarece probe si daca bate culoarea vopsesc urgent locul cu pricina.
Problema la mine e inca dureroasa-daca incerc sa repar ceva,stric mai rau...Eu insist,bunavointa si rabdare mai am,poate poate iasa ceva pana la urma...
3.Cu siguranta metoda asta de subtiere o sa o aplic la viitori rusi...
Multumesc mult de sfaturi....