Transpunerea desenului pe placaj sau lemn
#2
Postat 01 November 2011 - 09:32 AM
Prima ar fi printarea pe autocolant a desenului, lipirea autocolantului pe placaj, daca se doreste ulterior debitarea dupa contur. Autocolantul va face priza slaba (relativ) pe placaj, astfel ca dupa debitare (traforare) se poate indeparta usor.
O alta posibilitate ar fi gravarea laser, la o firma specializata, unde se regleaza masina astfel incat sa se obtina doar un efect de conturare al desenului pe placaj, fiind evident necesara obtinerea unui fisier in format acceptat de masina de prelucrare, de regula in autocad sau corel.
#3
Postat 01 November 2011 - 02:26 PM
Din pacate nu multi stiu lucra in autocad fiindca nu au avut nevoie sa stie.
Intr-adevar varianta cu laser este cea mai eleganta de autocad Daca ajungi pina acolo atunci iti debitezi piesele cu laser si nu mai traforezi . Eventual metoda trasarii cu laser sa o aplici la piesele groase pe care laserul nu le poate taia.
#4
Postat 01 November 2011 - 06:04 PM
Poti sa mai incerci, daca ai desenul la 1:1, sa faci o copie, in oglinda, pe un copiator laser.
Copia trebuie facuta in asa fel incat sa ai contrast foarte bun.
Pe placa de placaj bine slefuita fixezi copia pe care o incalzesti bine, cu fierul de calcat.
Se va face un transfer al tusului de pe coala de hartie pe placaj.
Spor la lucru,
Adrian
P.S. Poti in acelasi timp sa lipesti pur si simplu desenul si sa tai dupa el. Lipirea o faci cu adeziv stick, pentru hartie, pentru a nu deforma desenul.
#8
Postat 02 November 2011 - 08:23 PM
Dupa ce ai ai reusit sa faci desenele banuiesc ca vrei sa le si pastrezi. Poate nu pentru tine dar poate pentru altcineva.
Citeaza
Nu stiu de ce trebuie copie in oglinda. Cam toate navele sunt simetrice :)
dandare, la 02 November 2011 - 08:20 PM, a spus:
O idee interesanta si chiar am sa o probez. Problema este ca atunci cind zici imprimanta inseamna desen in format electronic. Iarasi ajungem la autocad pe care nu il cunosc. Sau te-aiu gindit la scanare si imprimare :)
#10
Postat 02 November 2011 - 10:06 PM
Am inteles cu posturile. Eu am raspuns fiecarui post dupa cum am citeam posturile. Ok pe viitor am sa fiu mai atent si am sa rspund printr-un singur post. Nici nu m-am gindit sa fac vinatoare de posturi.
Era un subiect care ma interesa si ma intereseaza. Dar toata viata invatam :). Daca am deranjat imi cer scuze
Z-mare, la 02 November 2011 - 09:51 PM, a spus:
Apoi, nu se agreaza vinatoarea de posturi. Un singur post era suficient pentru toate cele trei interventii ale tale. Daca vrei sa adaugi ceva la o postare precedenta, exista functia Edit.
#11
Postat 02 November 2011 - 10:33 PM
E o metoda folosita cu brio si nu numai in modelismul naval.
Adezivul uzual este aracetul; dupa decupare hartia putand fi slefuita cu usurinta de pe placaj sau suprafata de lemn folosita.
Logic, hartia se pune cu desenul in sus, pentru a putea urmari conturul acestuia....
Spor si sa vedem ce iese.
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 02 November 2011 - 10:33 PM
#12
Postat 03 November 2011 - 05:02 PM
mihaih, la 31 October 2011 - 11:17 PM, a spus:
mihaih, la 02 November 2011 - 08:23 PM, a spus:
Din citarea din prima postare am īnțeles că subiectul era cum se transpune desenul, deci el există deja, iar cel ce se păstrează este de obicei originalul.
mihaih, la 02 November 2011 - 08:23 PM, a spus:
Florarul... am ceva de spus despre el. Ecuația care descrie fibra medie deformată (aia din disciplina rezistența materialelor) a florarului elastic are aceeași formă cu ecuația care descrie liniile de curent (alea din disciplina mecanica fluidelor). Ca urmare, linia trasată de florarul elastic este mult mai hidrodinamică, respectiv aerodinamică, decāt ce este īn stare să traseze AutoCAD-ul. Nicio versiune de AutoCAD folosită de mine pānă acum n-a știut să traseze o linie de curent, și nici nu mă miră, că, dacă ar fi știut, n-ar mai fi nevoie de ANSYS/FLUENT sau ceva echivalent.