salupa canoniera RAHOVA 1882 Lucrare de licenta
#462
Postat 16 February 2012 - 05:45 PM
Barca din dreapta e exact ce trebuie, chiar daca nu este baleniera, e barca pur si simplu. Patru rame spuneam la Mircea. Nu sunt sigur ca si la Rahova avea patru rame, ar fi putut sa aiba si sase, in putinele poze pe care le avem barca e mereu acoperita cu o husa, nu se vede cate rame are. Daca incape bine in locul respectiv barca de sase rame, fa-o asa. Sa fii atent la pozitia gruilor pentru barca, din poze se vede clar ca sunt pe dinauntru si nu pe dinafara corpului. Se poate in ambele variante, am vazut nave cu gruile pe dinafara, insa Rahova erau clar pe dinauntru!
#463
Postat 16 February 2012 - 06:41 PM
... am clarificat si cu barca ... lucram
P.S.
Gruia de ridicare ... diametrul e de 2.5mm ... e bine? ... consum o zi pentru una ( 2min indoirea lemnului si restul uscarea ...)... la ancore acelasi diametru?
Aceasta postare a fost editata de staric: 16 February 2012 - 06:50 PM
#464
Postat 16 February 2012 - 10:10 PM
Conform cartii "The boats of Men-of-War" de W.E. May, National Maritime Museum & Chatham Publishing, 2003: la pagina 87 avem un "tabel cu dimensiunile, greutatile medii, capacitatile de salvare etc. ale barcilor folosite serviciul Majestatii sale (Britanice) in 1886".
Conform acestei clasificari, cel mai mare dinghy este cel de 14 picioare lungime, cu 4 rame. Marimea urmatoare este cel mai mic cutter, cel de 16' picioare, care are 6 rame. Marimea urmatoare este cutterul de 18'. Dimensiunile sunt dupa cum urmeaza: (lungime x latime x Adancime)
dinghy = 14' x 5.2' x 2.2' 4 rame
cutter = 16' x 5.7' x 2.1' 6 rame
cutter = 18' x 6.0' x 2.2' 6 rame
Faci gruile din lemn? De ce nu le faci din metal, indoite si ciocanite sa se aplatizeze un pic, pe urma rotunjte cu pila?
#466
Postat 17 February 2012 - 09:17 AM
De aceea iti ziceam ca de exemplu la o sarma din aia de instalatie electrica. Cupru sau chiar aluminiu, desi daca ar fi sa am de ales, as prefera o sarma de alama, care e mai solida. Deci, la un fir de instalatie electrica daca ii dai jos izolatia de PVC iti ramane un fir de 2.5-3 mm care este exact ce ti-ar trebui ca sa incepi sa ciocanesti la el. Gruile nu sunt rotunde in sectiune, ci aproximativ eliptice, deci nu ti-ar folosi la nimic un strung, tot trebuie sa le rotunjesti la mana.
Forma gruii din dreapta desenului tau este exact ce trebuie. In privinta documentatiei in rusa, nu ai de ce sa te scuzi, ai perfecta dreptate cu baza de date impresionanta. Rusii (sovietici) au introdus sistemul CFR ("Copiaza Fara Rusine") ceea ce a insemnat ca i-a durut undeva de copyrightul capitalistilor, - chiar si acum, pe forumurile lor se gasesc fel de fel de planuri copiate- dar asta a insemnat totodata ca au tradus tot ce li se parea interesant din alte limbi. Pana la urma, chestia asta s-a vazut in nivelul calitativ al modelismului lor. Si azi, daca te uiti pe toate forumurile de modelism de pe net sau de aiurea, o sa vezi modelisti rusi care fac niste lucrari grozave.
Aceasta postare a fost editata de Victorian: 17 February 2012 - 09:18 AM
#467
Postat 18 February 2012 - 07:43 PM
Barca de salvare a inceput asa
... si asa inainte de vopsire si acoperire cu o prelata ...
...
Referitor la CFR ("Copiaza Fara Rusine") ... mai corect ar fi LAI ( "Liberul Acces la Informatii") ... cand ma duc la o biblioteca nu platesc dreptul de autor ... platesc doar abonamentul ( si nici asta la toate bibliotecele )... ce se intampa cu banii din acest abonament nu ma intereseaza ... posibil o parte sa ajunga si la autor (asta daca e viu,daca nu ... iar o discutie lunga ) ... netul pentru mine e o biblioteca la care platesc un abonament ...
Aceasta postare a fost editata de staric: 18 February 2012 - 07:52 PM
#468
Postat 18 February 2012 - 09:48 PM
#471
Postat 21 February 2012 - 11:38 AM
Pana la mijlocul secolului al XIX-lea cand au inceput sa fie obisnuite masinile cu aburi, barcile nu aveau niciodata husa. Se tineau pe punte sub cerul liber, cu toate acareturile necesare in ele, iar ca sa nu se umple de apa aveau un dop, in mod normal scos, Vai de marinarul care pregatea barca pentru lansare la apa si uita sa-i puna dopul!!!
Au inceput sa puna husa pe barci doar la navele cu motor cu abur, fiindca fumul de la masina porcaia barcile cu funingine si ajungeau sa se murdareasca, toti cei care foloseau barcile. Iti aduc aminte ca nu erau barci de salvare cum in mod gresit se crede, si erau folosite ca mijloc de legatura pe apa, se lansa ancora cu ele, se faceau o gramada de treburi, uneori inclusiv trageau nava cu barcile daca le pica vantul.
Deci, normal ca poti lasa barca fara husa, ca sa se vada toate acareturile de sub ea. Sau poti sa faci cum a facut modelistul din exemplul postat de prietenul nostru mai sus, ca a pus si husa, dar a prezentat-o partial rulata sa se vada si barca de sub ea!
#477
Postat 22 February 2012 - 10:23 AM
La un model desigur ca se poate agata de oriunde, inclusiv de bancheta, insa in realitate barca avea doua carlige in chila, unul la prova, altul la pupa... numai de acolo se putea agata o barca! Nu vorbim de barca aia moderna verde din fibra de sticla, care e dintr-o singura bucata si are o intaritura in partea superioara de unde sunt fixate si carligele de agatare. Vorbim de barcile din secolul al XIX-lea, din lemn, care erau facute din bucati de lemn imbinate numai in cuie.
De asemenea, ai zbarcit-o la detaliul partii de sus a gruiei: vezi chiar in poza de detaliu postata de tine de mai sus in dreapta care e rezolvarea corecta pentru partea de sus a gruiei si forma ei precisa... vezi ca gruia este aplatizata un pic in partea de sus iar sistemul de agatare si cel de orientare sunt legate de gruie printr-un ax vertical. Cei doi ocheti laterali nu exista asa cum i-ai facut tu, ci sunt prinsi pe o piesa de metal orizontala care se roteste in axul vertical.
#478
Postat 22 February 2012 - 12:02 PM
Barca ( in poza e doar pentru figuratie) ... la inceput am vrut sa o fac acoperita total cu husa, asa ca nu am dat mare atentie interiorului ... acu nustiu daca va fi acoperita, dar refac total interiorul ...
Am mai multe intrebari si caut un raspuns ...
1.Barca
Avea urmatoarele piese?
2. Gruia
De la piesa aia pleaca in ambele parti parame ? ( pe plan am doar una ... nu sunt sigur ) ... unirea lor ( daca da ... ) cu puntea se facea cum? prin piasa din stanga imaginii sau prin inel (dreapta imaginii) ? ... sau?
si era parama sau lant?
#479
Postat 23 February 2012 - 09:46 PM
2. Gruia = ca in ultima poza postata, cu o piesa orizontala cu doua ochiuri, unul pentru manevra, celalalt pentru legatura dintre cele doua. (uneori, in locul legaturii cu parama se pune o tija rigida, ca sa se miste ambele grui deodata, de exemplu la puiul lui Mircea care are gruile fixe, dar se pot roti in jurul unui ax orizontal si se pot culca pe punte daca e nevoie).
Sunt sigur doua parame desi in planul meu nu se vad din cauza ca sunt acoperite de alte acareturi. Ai acolo in total PATRU parame, cate doua la fiecare gruie: una pentru ridicarea barcii, cealalta pentru manevrarea gruii. Fiecare parama de ridicare se leaga de un tachet fixat pe gruie asa cum le-ai facut. Parama de manevra se duce in exterior coborand sub un unghi de aproximativ 45 de grade la un scripete si ulterior la un tachet fixat undeva in interiorul balustradei cam in dreptul bucatariei, pentru gruia din prova, si undeva pe puntea pupa in dreptul tambuchiului pupa pentru gruia din pupa.
3. De obicei se foloseste lant atunci cand efortul pe el este foarte mare, aici avem o barca mica, deci cred ca se foloseau parame.
Spor!
Aceasta postare a fost editata de Victorian: 23 February 2012 - 09:46 PM