Forum Machete,Modelism,Hobby: salupa canoniera RAHOVA 1882 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 31 Pagini +
  • « Prima
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

salupa canoniera RAHOVA 1882 Lucrare de licenta

#341 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1431
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 19 January 2012 - 10:06 PM

Vezi postareastaric, la 19 January 2012 - 08:17 PM, a spus:

@177 ... nustiu ce sa zic ... galben - ocru, maro-deschis, teck, negru, alb, rosu ... prea multe culori ...in loc de Rahova scriu "O satra urca in cer" ...


Satra nu a fost inventata in UK.
Vasele au sosit in tara in culorile tipice vaselor britanice ale epocii:

My link

#342 Useril este offline   Victorian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 15-October 07
  • Location:Constanta

Postat 19 January 2012 - 11:29 PM

@ Staric:

Acoperisul bucatariei nu cred ca era negru. Imagineaza-ti cum s-ar fi incalzit el de la soare in zilele toride de vara... Mai degraba cred ca era alcatuit tot din scanduri de teck, lasate aparent, ca si mana curenta.

In privinta "satrei" oarecum ai dreptate, insa numai partial. Culorile erau vii, dar erau doar cateva din gama uzuala pentru nave in secolul al XIX-lea:

1. rosu inchis pentru opera vie,
2. alb galbui (culoarea untului) pentru interiorul parapetului, bucatarie, partea exterioara a trombei de ventilatie,
3. ocru galben pentru cos (mai putin partea superioara care era neagra)
4. lemn natur pentru mana curenta, catarge, acoperisul bucatariei si restul suprastructurii,
5. rosu aprins pentru suportul luminii de pozitie de la babord si partea interioara a trombei de ventilatie
6. verde smaragd pentru suportul luminii de pozitie de la tribord,
7. negru pentru opera moarta
8. negru brunat pentru tunuri
9. alama lustruita pentru elementele realizate din acest material.

Erau totusi mult mai putine decat cu doua sute de ani inainte, cand navele erau cu adevarat vopsite in culori vii: albastru, rosu, verde, galben, auriu... Chiar si in secolul al XIX-lea inca se preferau culorile vii, tipatoare: prima locomotiva functionala, "Rocket" era de culoare galben-lamaie!

In privinta usitelor de acces pe care le propui, ntz. In poze nu se vede nimic.

In schimb, am senzatia ca spatiul liber dintre suprastructura centrala si parapetul de la tribord permitea ca acolo sa se pozitioneze un element de depozitare: o lada de munitie, un cheson de zarzavaturi, o cusca de pasari.

Vezi detalii in poza alaturata: http://www.all-model.../img00/p23.html "fowl pen" sau "vegetable locker".

Ai mai putea sa adaugi elemente care se gaseau in mod normal la bordul unei nave, precum un ghiordel (este o galeata de forma obisnuita, doar ca realizata din doage asemenea unui butoi), o cange, colaci de parame etc.

Nu uita clopotul navei, care se vede clar in una din poze!

Aceasta postare a fost editata de Victorian: 19 January 2012 - 11:30 PM


#343 Useril este offline   claudiu_ne2000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Location:Deva

Postat 20 January 2012 - 09:02 AM

...Daca facem o paralele la Grivita (1913)...acoperisul cabinei eu cred...si culorile nu mint, era acoperit cu TABLA...de ce spun asta: si la Grivita exista 1 cos de fum si inca unul ce sunt pozitionate exact pe acoperis...caldura degajata de acestea plus apa de ploaie nu cred ca permitea ca acoperisul sa fie executat din lemn....La momentul la care am colorat acea poza a Grivitei ce apare pe coperta 4 din ultimul numar al revistei Modelism, intre nuantele de gri care existau pe peretii cabinei si acoperis...erau foarte diferite, o apropiere mare a existat intre nuantele de gri de pe acoperis cu cele de pe bordurile barcilor de salvare si parapetii cabinei din pupa.
Nu stiu dar nu cred ca la vremea aceea exista tabla galvanizata...dar tabla 100% exista...am dovezi :)
In concluzie cred ca, culoarea acoperisului este exact culoarea tablei ruginite...pe care o puteti vedea in fiecare zi.

Dar toate astea sunt pentru poza Grivitei din 1913.


Acum parerea mea pentru Rahova, 1902...in pozele prezentate si aici...culoarea tablei de pe acoperis NU este de aceasi nunanta cu culoarea peretilor bucatariei...este rugunita...si inca ceva acoperisul nu era asa bombat...era mai plat



PS..."In privinta lazilor de pe punte, de care vorbea si Victorian, cateva posturi mai sus...le puteti vedea foarte bine tot in aceasi poza a Grivitei 1913, se afla in tribordul navei sus pe pasarela unde se afla si timona"



...BAFTA MARE...CA O SA IASA CEVA FAIN

#344 Useril este offline   Victorian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 15-October 07
  • Location:Constanta

Postat 20 January 2012 - 11:02 AM

@ Claudiu:

Sa stii ca e foarte posibil sa ai dreptate si bucataria sa fi fost acoperita cu tabla zincata!
Nici eu nu stiu cu precizie cand s-a inventat tabla zincata. Insa avand in vedere ca tabla ondulata s-a inventat in 1828, cred ca la 1880 exista deja asa ceva!
Well, in conditiile astea mai adaugam inca o culoare: gri deschis cu pete de rugina! :hi:

#345 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 20 January 2012 - 11:06 AM

O sa las un pic culorile pana la momentul cand voi termina toate piesele de pe punte ... sa am o vedere generala


Urgent... :bang:

Imagine atasata: RAH_3f_a.jpg

... ma intereseaza capatul la tiava mica ... varianta A sau B ... sau alta?

... si inca una ... pe poza cosul bucatariei are un capac ( sa nu intre apa ) ... in plan acest capac lipseste... cum fac?

Imagine atasata: RAH_3f_b.jpg

Aceasta postare a fost editata de staric: 20 January 2012 - 11:17 AM


#346 Useril este offline   Victorian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 15-October 07
  • Location:Constanta

Postat 20 January 2012 - 12:02 PM

N-as vrea sa vorbesc prostii, dar teava aia este vizibila la toate navele cu aburi si cred ca este capatul tevii prin care ar fi evacuat aburul de la valva de suprapresiune, in eventualitatea ca se declanseaza. La locomotive nu e necesar, fiindca aburul iese in aer liber iar mecanicul si fochistul sunt cat de cat protejati in marchiza. La nave, daca valva ar deversa aburul pur si simplu in spatiul ala inchis al compartimentului caldare, i-ar fierbe instantaneu pe nenorocitii care lopateaza carbunii. Deci, este pur si simplu un capat de teava, asa cum vezi in varianta (A).

Varianta (B) pare sa fie un fluier = sirena cu abur (aia de coada careia tragea Vasile Roaita, ca tot am trecut de curand prin data consacrata de 16 Februarie). Nu cred ca nava noastra avea sirena, era prea mica pentru asa ceva. Se descurcau cu clopotul de la bord.

La bucatarie, fa si capacul cosului, desigur, ca doar esti la scara mare si se vad toate aceste detalii! Eu in planuri n-am insistat pe toate detaliile care sunt evident necesare. La fel facem si in proiectare cand desenam o sectiune printr-o casa, e amuzant in facultate sa desenezi si clanta usii, si balamalele, si tot felul de tablouri pe perete, dar asta inseamna totodata sa pierzi vremea cu detalii inutile despre care stie si constructorul ca sunt necesare, si sa risti ca la un moment dat constructorul sa creada ca le vrei exact in felul ala.

Exemplul extrem in materie de proiectare e o poveste care s-a petrecut prin anii '50-'60 cand un coleg arhitect care facea un blocusor undeva la tara s-a apucat sa deseneze o umbra la doua balcoane care apareau pe fatada. Cand s-a dus sa vada lucrarea terminata, i-a cazut fata observand ca umbra pe care o desenase el pe fatada fusese transpusa de vajincii constructori intr-o pata de culoare inchisa masurata cu grija de ei pe plan si transpusa in realitate pe fatada blocului! :crazy:

#347 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 20 January 2012 - 12:07 PM

Ca sa impac si varza si capra ... o sa fac si A si B dar asa:

Imagine atasata: FUNNEL026.jpg

..pe poza totusi se mai vede ceva pe langa ele ...

#348 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 20 January 2012 - 01:50 PM

... se lucreaza ...

Imagine atasata: SANY0120_f.jpg

#349 Useril este offline   Victorian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 15-October 07
  • Location:Constanta

Postat 20 January 2012 - 02:16 PM

Teava de abur mi se pare prea groasa, pune una mai subtire. Uita-te la raportul dintre diametrul cosului si diametrul tevii in pozele navei pe care o modelezi. Nu te mai lua dupa diverse alte modele de pe net, faci un portret dupa natura, uita-te la pozele modelului tau!

De asemenea, nu cred ca in partea superioara cosul avea un grilaj, avea doar o intaritura din metal in forma de x la nivelul agatatorilor pentru cablurile de sustinere. Iarasi, ma indoiesc ca intre cele doua sine pe care gliseaza capacul tambuchiului exista un element orizontal de legatura la capat asa cum ai facut tu. Gandeste-te ca apa care ajungea accidental acolo trebuia sa se evacueze si ea pe undeva, nu sa se acumuleze in locul respectiv! Spor...

#350 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 20 January 2012 - 05:35 PM

Pana maine doar comentarii ...

Imagine atasata: SANY0129_f.jpgImagine atasata: SANY0127_f.jpgImagine atasata: SANY0132_f.jpg

#351 Useril este offline   gobi71 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1267
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Location:galati
  • Interests:navomodelismul

Postat 20 January 2012 - 05:44 PM

Nu am ce sa comentez, poate doar o sugestie: incearca sa finisezi piesele componente ale diverselor ansambluri, in cazul de fata cosul, demontate. Asta ca sa nu-ti faci singur zile negre. Le poti face apoi un premontaj, le vopsesti si abia apoi le asamblezi definitiv. Succesuri. P.S. Oferta cu gravura expira la 12 noaptea...:rofl:



#352 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 20 January 2012 - 06:01 PM

Asa si sunt ... sunt montate doar pentru poze ... urmeaza slefuirea fina ...

P.S.

Am zis ca daca tot astept ora 12 , mai bine un Gustave Courbet :whistle:

#353 Useril este offline   dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 456
  • Inregistrat: 17-January 05
  • Location:galati
  • Interests:navomodelism,airsoft.

Postat 21 January 2012 - 09:15 AM

Vezi postarea177, la 19 January 2012 - 10:06 PM, a spus:

Satra nu a fost inventata in UK.
Vasele au sosit in tara in culorile tipice vaselor britanice ale epocii:

My link

ceva de genul:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: HMS_Warrior_02.07.05_28.JPG


#354 Useril este offline   Victorian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 15-October 07
  • Location:Constanta

Postat 21 January 2012 - 01:22 PM

@ Dan: Intr-adevar, "Warrior" este un bun exemplu. Pe langa faptul ca e din epoca potrivita, (chiar daca e cu niste zeci de ani mai batrana) mai are si avantajul ca a fost facut de aceeasi firma Thames Iron Works and Shipbuilding Company, Blackwall, care a construit si navele Rahova, Opanez, Smardan, dar si bricul Mircea si puitorul de mine Alexandru cel Bun.

@ Staric: eu as fi facut "X" ul acela din interiorul cosului din sarma subtire, practic sunt doua sarmulite care se aseaza in "X" si care au la capete ochetii respectivi pentru suspante. Daca le si lipesti in centru cu un bob de cositor, sau chiar cu o picatura de cianoacrilat, iese exact ce trebuie. Iti dai seama ca un constructor victorian n-ar fi folosit o platbanda asezata in felul asta in calea fumului? Poate cel mult ar fi asezat-o in pozitie verticala ca sa obtureze cat mai putin din sectiunea cosului. Dar mai degraba ar fi folosit o bara rotunda cum iti spun.

Si fii atent la acoperisul acela al cosului de fum de la bucatarie, al tau am senzatia ca-i prea tuguiat. De obicei se faceau in asa fel incat sa aiba in vedere laterale cel mult un unghi de 90 de grade, daca nu chiar mai deschis de atat! Spor la treaba in continuare...

#355 Useril este offline   dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 456
  • Inregistrat: 17-January 05
  • Location:galati
  • Interests:navomodelism,airsoft.

Postat 21 January 2012 - 01:36 PM

@victorian:
daca se poate si aveti,o poza in care sa apara o tromba de aerisire de culoare epocii(mentionati undeva de un alb galbui).multumesc.

#356 Useril este offline   Victorian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 15-October 07
  • Location:Constanta

Postat 21 January 2012 - 04:37 PM

Este un pic complicat, nu a existat un singur mod "standard" de vopsire in special in ceea ce priveste trombele de aerisire. Am cautat pe net un pic, insa e dificil sa gasesti asa ceva.

Cele mai credibile surse sunt tablourile de epoca si modelele de santier ale perioadei respective, mai ales daca n-au fost "restaurate" in mod neinspirat intre timp. Fotografiile de epoca sunt utile pentru a ne da seama de colorit, insa trebuie utilizate cu precautie. Am vazut poze romanesti in care albastrul tricolorului nostru aparea in poza mai inchis decat galbenul din mijloc!

Probabil cel mai buna modalitate de a ne da seama de culorile originale este modul cum abordeaza problema prietenul nostru Claudiu, care foloseste un program de colorizare care-i permite "recunoasterea optica" a culorii originale dintr-o gama de posibilitati. Mai am un amic care apeleaza la serviciile extrem de valoroase ale unui prieten daltonist. I se arata o poza alb-negru si el poate sa spuna "cu ce seamana" culoarea respectiva.

Putinele nave originale care mai exista sunt piturate in diverse moduri, vopseaua de pe ele este in mod evident recenta si intotdeauna ar putea exista discutii referitoare la autenticitatea gamei coloristice.

Coloritul depindea foarte mult si de obiceiurile marinei respective, si bineinteles de epoca. Exista inclusiv nave care au fost vopsite in diferite moduri in epoci diferite.

Am vazut trombe de aerisire vopsite in alb cu interiorul ocru-galben, am vazut trombe de aerisire vopsite in ocru-galben cu interiorul alb (Warrior), am vazut trombe de aerisire vopsite in negru cu interiorul rosu (HNLMS Schorpioen) http://www.blipfoto....6.87101370.jpeg

Am vazut trombe de aerisire negre cu interiorul alb: http://www.paris-att...seum-marine.png (Musee de la Marine, Paris)

Am vazut trombe de aerisire realizate din alama lustruita (dintre navele noastre, crucisatorul "Elisabeta" avea trombele din alama lustruita, la fel si la "Mircea" tromba prova). La fel se pot vedea si trombele de pe HNLMS Buffel) http://www.flickr.co...eke/3576633952/

Totusi, modul traditional de piturare al unei trombe de aerisire este cu interiorul rosu, un obicei preluat in marina britanica de pe vremea cand mare parte a interiorului unei nave era piturat in stacojiu.

De aici s-a preluat si s-a perpetuat moda, care este observabila mai ales la navele civile ale secolului al XX-lea:
http://www.glsps.org...08DeckVents.jpg

http://f1.ehive.com/...c5qhh_b48_l.jpg (ventilator de nava de la Museum of Wellington City & Sea, New Zealand, facut de Simpson Lawrence Ltd, Glasgow/Scotland)

#357 Useril este offline   dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 456
  • Inregistrat: 17-January 05
  • Location:galati
  • Interests:navomodelism,airsoft.

Postat 21 January 2012 - 04:54 PM

multumesc mult de raspuns. deci pentru mircea voi folosi ocru la cosul de fum si alb galbui cu interior rosu la tromba.

#358 Useril este offline   gobi71 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1267
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Location:galati
  • Interests:navomodelismul

Postat 21 January 2012 - 05:09 PM

Deci tromba de ventilatie pe Mircea era vopsita in alb-galbui pe afara, si rosu in interior. Buuuun.... Acuma intrebarea este: cat de alb-galbui si cat de rosu ?Alb-galbui cam ca branza ementaller sau mai deschis? Si rosu mai stacojiu, sau spre roz?:crazy:

#359 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 21 January 2012 - 05:33 PM

Culorile mi-au placut la Warrior ... doar schimbat culoarea gri in teck (ce ma inerveaza culoarea asta ... ) si ramane iar ...acoperisul ... o varianta ar fi de dublat ... tec cu margini galbene ( ala din poza) sau maro cu margini galbene ...

in rest ... poze ...

Imagine atasata: SANY0143_f.jpg

Imagine atasata: SANY0147_f.jpgImagine atasata: SANY0149_f.jpg

Imagine atasata: SANY0158_f.jpg


P.S.

Victorian mai iarta-ma ... chiar asa? de 4 ori sa refac o piesa? :rofl:


...

gratarul tec cu galben ( cand zic galben am in vedere galbenul de pe Warrior ... )

#360 Useril este offline   Victorian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 15-October 07
  • Location:Constanta

Postat 21 January 2012 - 10:56 PM

Marginea gratarului teck, gratarul poate fi tot la fel sau lemn un pic mai deschis.
Acoperisul poate fi tot alb, pana la urma, de ce n-ar putea sa fie vopsit tot in aceeasi culoare?Stiu ca in poze se vede gri, dar se poate sa fi fost doar o etapa in viata navei.

Albul galbui de fapt era vopsea alba de ulei, care devine galbuie dupa un anumit timp prin expunere la soare. Cam ca untul, nu stiu cum arata branza emmenthaler la care te referi, desi imi plac grozav branzeturile :dribble:

In secolul al XIX-lea la unele din caile ferate engleze uneori se punea un pic de colorant albastru in vopseaua alba cu care erau vopsite parti ale vagoanelor, tocmai pentru a contracara ingalbenirea vopselei in timp.

In privinta refacerii de 4 ori a unei piese, daca vrei, incepand din momentul asta o sa-ti spun doar cat minunat iese modelul tau si cat de perfect este, preferi asa? :whistle:

Arata acest topic


  • 31 Pagini +
  • « Prima
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

6 useri citesc topicul
0 membri, 6 vizitatori, 0 utilizatori anonimi