salupa canoniera RAHOVA 1882 Lucrare de licenta
#263
Postat 21 December 2011 - 08:24 PM
Victorian, la 20 December 2011 - 09:55 AM, a spus:
@ 177:
Multumesc frumos de atentionare, o sa merg si eu sa-mi cumpar revista. Imi pare rau ca evenimente aflate in afara controlului meu m-au facut sa nu pot termina nici partea a IV-a a articolului despre "Mircea" nici articolul despre "Alexandru cel Bun". Cu atat mai putin "Fulgerul". Vor ramane pe anul viitor.
Dar e un lucru bun in faptul ca nu am apucat sa ma ocup de penultimul, totusi. Am convingerea ca propunerea lui Claudiu de identificare a navei din poza aceea de santier cu "Alexandru cel Bun" este absolut corecta. Chiar daca unele detalii nu se vad, forma corpului si marimea navei sunt chiar cele potrivite asa ca nu cred ca gresim.
Asa ca, vorba unui celebru filmulet de desene animate din copilaria noastra, "Stay tuned... we'll be back soon with another cartoon" :)
Sarbatori fericite!
Multumesc frumos de atentionare, o sa merg si eu sa-mi cumpar revista. Imi pare rau ca evenimente aflate in afara controlului meu m-au facut sa nu pot termina nici partea a IV-a a articolului despre "Mircea" nici articolul despre "Alexandru cel Bun". Cu atat mai putin "Fulgerul". Vor ramane pe anul viitor.
Dar e un lucru bun in faptul ca nu am apucat sa ma ocup de penultimul, totusi. Am convingerea ca propunerea lui Claudiu de identificare a navei din poza aceea de santier cu "Alexandru cel Bun" este absolut corecta. Chiar daca unele detalii nu se vad, forma corpului si marimea navei sunt chiar cele potrivite asa ca nu cred ca gresim.
Asa ca, vorba unui celebru filmulet de desene animate din copilaria noastra, "Stay tuned... we'll be back soon with another cartoon" :)
Sarbatori fericite!
@Victorian:
Iti urez mult succes in realizarea proiectelor tale! Este important ca pentru fiecare nava romaneasca sa existe o documentatie analizata atent si bine structurata. Nu uita de slepurile purtatoare de mine care il insoteau pe ALEXANDRU CEL BUN, de salupele din clasa ARGESUL si din clasa DACIA.
@Dan:
Modelul arata foarte bine; as vrea sa-l vad, dupa finalizare, in cadrul unui muzeu, pentru ca avem foarte putine machte de calitate in cadrul muzeelor romanesti.
#264
Postat 22 December 2011 - 10:25 AM
@ Dan:
Multumesc frumos pentru postarea unor poze actuale cu modelul tau de "Mircea". Iti dai seama ca pentru mine este emotionant sa imi recunosc planul desenat de mine in poza ta si sa-l vad alaturat obiectului tridimensional facut dupa planurile mele. Arata bine si este ceea ce trebuie sa fie. Iti urez mult succes in realizarea proiectului! Daca ai nelamuriri, deschide un thread despre "Mircea" sa discutam acolo, ca sa nu-i poluam topicul prietenului Staric. Iti atasez niste poze mai vechi cu Cutty Sark, unde se vad cateva detalii. Intai de toate, se vede destul de bine alcatuirea provei. Pe urma, vezi detaliul parapetului care este complet diferit fata de Mircea. La Cutty Sark s-a mers pe un parapet metalic, iar locurile prin care se scurge apa de pe punte (in engleza waterways) la Cutty Sark sunt tot metalice. Detaliul seamana foarte bine cu ceea ce vedem in pozele lui "Elisabeta", "Mircea" era rezolvat un pic mai traditional, ca la o nava obisnuita din lemn.
Sursa pozelor: Pozele si detaliul au fost puse de un utilizator care il construieste pe "Cutty Sark" pe forumul http://modelshipworld.com
Sa fii atent ca atat cosul de fum, cat si ventilatorul erau de culoare deschisa in toate pozele, deci erau fie albe, fie galben-ocru, culoarea amiralitatii. Prietenul Claudiu a prelucrat o poza a lui Mircea mai demult si spune ca dupa analizele sale, trebuie sa fi fost galben-ocru. Cred ca este varianta corecta. Iar ventilatorul de la teuga era din alama lustruita. Sa vedem pe acela cum il faci, turnat tot din plumb si vopsit?
@ 177:
Multumesc frumos de urari, asemenea si tie!
CItat: "Nu uita de slepurile purtatoare de mine care il insoteau pe ALEXANDRU CEL BUN, de salupele din clasa ARGESUL si din clasa DACIA".
Slepurile purtatoare de mine nu sunt foarte complicate si avem poze destul de bune care sa le documenteze. Chiar si in lipsa dimensiunilor precise, putem aproxima dimensiunile prin faptul ca sunt alaturi de Alexandru cel Bun, o nava pe care o stim.
Salupele din clasa Argesul sunt o problema mai mare, nu avem decat o singura poza de santier cu ele, dar poate avem noroc sa gaseasca cineva totusi planurile originale, ca nemtii erau disciplinati si pastrau tot.
Pentru "Dacia" (Presupunand ca te referi la pachebotul SMR) am niste elemente de pornire din documentatia originala: planurile puntii aproape complete, sectiune prin cuplul maestru si alte cateva detalii din care cu oarecare truda s-ar putea extrapola niste planuri de modelism de buna calitate. Dar trebuie timp si pentru asta si sunt altele mai interesante la rand inainte, de exemplu "Elisbeta".
Si sincer nava e in afara ariei mele de interes, fiind mai moderna de 1900. Sa vedem ce ne aduce viitorul, poate voi reusi sa ma ocup si de asa ceva...
Multumesc frumos pentru postarea unor poze actuale cu modelul tau de "Mircea". Iti dai seama ca pentru mine este emotionant sa imi recunosc planul desenat de mine in poza ta si sa-l vad alaturat obiectului tridimensional facut dupa planurile mele. Arata bine si este ceea ce trebuie sa fie. Iti urez mult succes in realizarea proiectului! Daca ai nelamuriri, deschide un thread despre "Mircea" sa discutam acolo, ca sa nu-i poluam topicul prietenului Staric. Iti atasez niste poze mai vechi cu Cutty Sark, unde se vad cateva detalii. Intai de toate, se vede destul de bine alcatuirea provei. Pe urma, vezi detaliul parapetului care este complet diferit fata de Mircea. La Cutty Sark s-a mers pe un parapet metalic, iar locurile prin care se scurge apa de pe punte (in engleza waterways) la Cutty Sark sunt tot metalice. Detaliul seamana foarte bine cu ceea ce vedem in pozele lui "Elisabeta", "Mircea" era rezolvat un pic mai traditional, ca la o nava obisnuita din lemn.
Sursa pozelor: Pozele si detaliul au fost puse de un utilizator care il construieste pe "Cutty Sark" pe forumul http://modelshipworld.com
Sa fii atent ca atat cosul de fum, cat si ventilatorul erau de culoare deschisa in toate pozele, deci erau fie albe, fie galben-ocru, culoarea amiralitatii. Prietenul Claudiu a prelucrat o poza a lui Mircea mai demult si spune ca dupa analizele sale, trebuie sa fi fost galben-ocru. Cred ca este varianta corecta. Iar ventilatorul de la teuga era din alama lustruita. Sa vedem pe acela cum il faci, turnat tot din plumb si vopsit?
@ 177:
Multumesc frumos de urari, asemenea si tie!
CItat: "Nu uita de slepurile purtatoare de mine care il insoteau pe ALEXANDRU CEL BUN, de salupele din clasa ARGESUL si din clasa DACIA".
Slepurile purtatoare de mine nu sunt foarte complicate si avem poze destul de bune care sa le documenteze. Chiar si in lipsa dimensiunilor precise, putem aproxima dimensiunile prin faptul ca sunt alaturi de Alexandru cel Bun, o nava pe care o stim.
Salupele din clasa Argesul sunt o problema mai mare, nu avem decat o singura poza de santier cu ele, dar poate avem noroc sa gaseasca cineva totusi planurile originale, ca nemtii erau disciplinati si pastrau tot.
Pentru "Dacia" (Presupunand ca te referi la pachebotul SMR) am niste elemente de pornire din documentatia originala: planurile puntii aproape complete, sectiune prin cuplul maestru si alte cateva detalii din care cu oarecare truda s-ar putea extrapola niste planuri de modelism de buna calitate. Dar trebuie timp si pentru asta si sunt altele mai interesante la rand inainte, de exemplu "Elisbeta".
Si sincer nava e in afara ariei mele de interes, fiind mai moderna de 1900. Sa vedem ce ne aduce viitorul, poate voi reusi sa ma ocup si de asa ceva...
Aceasta postare a fost editata de Victorian: 22 December 2011 - 10:28 AM
#268
Postat 23 December 2011 - 04:40 PM
gaurii aleia ii zice "nara". Poti sa folosesti pentru a realiza gulerul ala sarma de cupru, alama, sau chiar argint. Plasticul pe care l-ai folosit acum mi se pare iesit din scara.Treaba e simpla: profilezi o bagheta de lemn tare cu sectiunea narii , pe care infasori sarma de care vrei tu , decalita, si calibrata la dimensiunea care trebuie.(mareste-o pe aia care ai pus-o acolo la scara!!) Spira astfel obtinuta o sudezi la imbinare si o lipesti fix acolo unde trebuie, cu cianoacrilat. Succesuri...!
#269
Postat 23 December 2011 - 08:28 PM
Nustiu ce sa-ti zic ... zilele astea o sa pun braurile ... atunci o sa-mi dau si eu seama daca e la scara sau nu ... acuma au 6mm (~ 20cm real ) ...restul (alea 4 ovale) sunt facute cu guler din sarma ... mai raman gaurelele sub brau ... care in majoritatea pozelor vazute de mine nu au guler ... gandesc inca cum sa le fac ...
#280
Postat 29 December 2011 - 10:12 PM
staric, la 29 December 2011 - 07:58 PM, a spus:
Inca un mic detaliu ... au mai ramas retusarile si ne intoarcem la punte ...
SANY0179_f.jpg
SANY0181_f.jpg
SANY0182_f.jpg
SANY0179_f.jpg
SANY0181_f.jpg
SANY0182_f.jpg
Buna seara! am o intrebare,si in realitate este asa de lucioasa vopseaua{in speta rosu},si ti-ai dorit tu sa fie asa ,sau este din cauze foto?