@ Dan:
Multumesc frumos pentru postarea unor poze actuale cu modelul tau de "Mircea". Iti dai seama ca pentru mine este emotionant sa imi recunosc planul desenat de mine in poza ta si sa-l vad alaturat obiectului tridimensional facut dupa planurile mele. Arata bine si este ceea ce trebuie sa fie. Iti urez mult succes in realizarea proiectului! Daca ai nelamuriri, deschide un thread despre "Mircea" sa discutam acolo, ca sa nu-i poluam topicul prietenului Staric. Iti atasez niste poze mai vechi cu Cutty Sark, unde se vad cateva detalii. Intai de toate, se vede destul de bine alcatuirea provei. Pe urma, vezi detaliul parapetului care este complet diferit fata de Mircea. La Cutty Sark s-a mers pe un parapet metalic, iar locurile prin care se scurge apa de pe punte (in engleza waterways) la Cutty Sark sunt tot metalice. Detaliul seamana foarte bine cu ceea ce vedem in pozele lui "Elisabeta", "Mircea" era rezolvat un pic mai traditional, ca la o nava obisnuita din lemn.
Sursa pozelor: Pozele si detaliul au fost puse de un utilizator care il construieste pe "Cutty Sark" pe forumul
http://modelshipworld.com
Sa fii atent ca atat cosul de fum, cat si ventilatorul erau de culoare deschisa in toate pozele, deci erau fie albe, fie galben-ocru, culoarea amiralitatii. Prietenul Claudiu a prelucrat o poza a lui Mircea mai demult si spune ca dupa analizele sale, trebuie sa fi fost galben-ocru. Cred ca este varianta corecta. Iar ventilatorul de la teuga era din alama lustruita. Sa vedem pe acela cum il faci, turnat tot din plumb si vopsit?
@ 177:
Multumesc frumos de urari, asemenea si tie!
CItat: "Nu uita de slepurile purtatoare de mine care il insoteau pe ALEXANDRU CEL BUN, de salupele din clasa ARGESUL si din clasa DACIA".
Slepurile purtatoare de mine nu sunt foarte complicate si avem poze destul de bune care sa le documenteze. Chiar si in lipsa dimensiunilor precise, putem aproxima dimensiunile prin faptul ca sunt alaturi de Alexandru cel Bun, o nava pe care o stim.
Salupele din clasa Argesul sunt o problema mai mare, nu avem decat o singura poza de santier cu ele, dar poate avem noroc sa gaseasca cineva totusi planurile originale, ca nemtii erau disciplinati si pastrau tot.
Pentru "Dacia" (Presupunand ca te referi la pachebotul SMR) am niste elemente de pornire din documentatia originala: planurile puntii aproape complete, sectiune prin cuplul maestru si alte cateva detalii din care cu oarecare truda s-ar putea extrapola niste planuri de modelism de buna calitate. Dar trebuie timp si pentru asta si sunt altele mai interesante la rand inainte, de exemplu "Elisbeta".
Si sincer nava e in afara ariei mele de interes, fiind mai moderna de 1900. Sa vedem ce ne aduce viitorul, poate voi reusi sa ma ocup si de asa ceva...
Aceasta postare a fost editata de Victorian: 22 December 2011 - 10:28 AM