Forum Machete,Modelism,Hobby: salupa canoniera RAHOVA 1882 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 31 Pagini +
  • « Prima
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

salupa canoniera RAHOVA 1882 Lucrare de licenta

#221 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 13 December 2011 - 10:38 AM

Dar ceva care nu-mi da pace ... Pozitia TIMONEI

Eu presupun ca timona pe Rahova era asa:

Imagine atasata: timona0.jpg

scuzati calitatea pozei ... dar reprezinta cel mai bine ce cred eu

ma bazez pe cele 2 poze ( A si B) de mai jos

Imagine atasata: timona.jpg

Poza B ... mecanismul de sustinere e in sptele timonei ... creerul meu spune ca ar trebui sa fie in fata daca e asa cu zice Victorian ... argument slab ... nu incurca cu nimic pozitia marinarului in dreapta sau stanga ...

Poza A ... ceva mai consistent ...

1. Marinarul se afla cu totul in spatele timonei si nu langa ... observati picioarele si coltul bucatariei

2. Ambele picioare sunt pe gratar ... daca statea langa, pozitia cea mai comoda era cu un picior pe gratar si unul pe punte ( vorbim de pozitia pentru poze ...asa pari mai important :rolleyes: ) .... deci e loc de o persoana ...

3. Mana dreapta ... pozitia ei deja presupune o distanta de minim 30cm intre corp si timona

Pozitia marinarului e la fel ca cea din poza 1 ( macheta )... deci .. parerea mea ... si la Rahova < acuma< pe macheta mea ... e loc pentru o asa pozitie ...

Imagine atasata: timona_fram.png

Aceasta postare a fost editata de staric: 13 December 2011 - 10:55 AM


#222 Useril este offline   Victorian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 15-October 07
  • Location:Constanta

Postat 13 December 2011 - 11:04 AM

Nu te incurca cu poza "B". Mi-am batut si eu mult capul cu ea, concluzia este ca s-a intamplat ceva cu nava aia, chestia care se vede acolo arata mai degraba a timona de nava fluviala sau chiar un soi de vinci de doc plutitor, nu arata cum ar trebui sa arate daca ar fi fost o timona de nava facuta de Thames Iron Works.

Pozitia timonierului din poza modelului postat de tine e absolut corecta, asa ar trebui sa fie. Eu am desenat o timona la care sistemul de transmisie al ei este situat intre timona si bucatarie. Seamana destul de bine cu poza modelului postata de tine, si cu ceea ce se vede pe puntea lui "Fram". Trebuie sa tii cont de faptul ca personajul din imaginea de mai sus pozeaza doar in fata timonei, sta cu spatele la directia de mers: poza este luata dinspre pupa!

Gratarul era suficient de mare ca doua persoane sa stea in dreapta si in stanga timonei comod, fara sa fie nevoite sa coboare un picior jos de pe gratar.

Pompa in loc de marioneta: nu cred. De marioneta aveau nevoie ca sa lege manevrele velaturii. Pompa din poza ta este un model destul de primitiv, urmasa directa a pompelor din secolul al XVI-lea, care nu se mai folosea deja la 1880. In locul unei asemenea pompe obisnuite se folosea o pompa tip Downton mult mai eficienta, la care actionarea se face invartind o manivela fixata pe o roata-volant. La bricul Mircea aceasta pompa era situata in fata bucatariei. La Elisabeta, in spatele catargului mare. La Rahova trebuie sa fi fost o pompa mai mica si e posibil sa fi fost amplasata undeva la tribord, pe langa tromba de aerisire, intr-un loc in care nu se vede in nici o poza. Oricum, tine cont si de faptul ca nava mai avea si un "donkey engine" adica o pompa actionata de motorul navei.

Nu ar fi avut ce sa caute o pompa asezata acolo, la prova, in fata catargului.

Aceasta postare a fost editata de Victorian: 13 December 2011 - 11:11 AM


#223 Useril este offline   dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 456
  • Inregistrat: 17-January 05
  • Location:galati
  • Interests:navomodelism,airsoft.

Postat 13 December 2011 - 07:28 PM

salutare.victorian,ai cumva o poza sau o schita a pompei tip Downton ?

#224 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 13 December 2011 - 08:06 PM

Pe nava mea ... adica Rahova ... ar arata asa:

Imagine atasata: Clyde pilots 004.jpg

mai moderna ar arata asa

Imagine atasata: 566464L.jpg


merci Leo2003

Aceasta postare a fost editata de staric: 13 December 2011 - 08:09 PM


#225 Useril este offline   Victorian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 15-October 07
  • Location:Constanta

Postat 13 December 2011 - 08:21 PM

Buna seara Dan,

Pompele tip Downton sunt un subiect dificil pentru ca nu prea am gasit imagini. Nu exista nici o imagine a pompei de pe "Mircea" si am doar o poza destul de slaba cu cea de pe Elisabeta. Din fericire o pompa de tipul asta am gasit in ansamblul Turnului Londrei asa ca i-am putut face o poza, impreuna cu antologicul semn "In stanga, corbii; in dreapta, toaleta!" Din pacate, pozele le-am facut cu vechiul meu aparat foto Pentax cu film de 35 mm deci nu am imagini in format digital ca sa le pot pune aici. Decat sa scanez, dar o sa-mi ia ceva timp.

In principiu nu e mare filosofie, e de fapt o coloana turnata din fonta, fixata pe punte. Are o roata laterala pe care se gaseste si manerul de actionare si eventual mai exista o manivela pe partea cealalta a axului, precum si o teava pe care se scurge apa pe punte. Vopsita in verde sau rosu, culori stridente pe gustul victorienilor. Nu e diferita de pompele manuale care se foloseau in mod normal in perioada respectiva in cladiri, de unde si povestea mea cu pompa de la Turnul Londrei de mai sus.

Cateva imagini cu niste foste pompe Downton se pot vedea la bordul epavei CSS Alabama: http://www.hnsa.org/...apers/watts.htm

Asa arata o pompa Downton pe puntea unui model de distrugator britanic, HMS Velox: http://www.users.glo...velox/amid1.jpg De pe site-ul: http://www.shipmodel...24567&start=100

Exista si o un model de pompa gata facut, numai sa-l montezi pe modelele proprii (scara 1:96) https://www.johnrhay...od&productId=84

Asa arata o pompa montata si vopsita (cam cu bidineaua, dar.... asta-i situatia): http://static.rcgrou...ilots%20004.jpg

LATER EDIT: @ Staric, vad ca ai gasit si tu poza cu pompa rosie! :yahoo:

Aceasta postare a fost editata de Victorian: 13 December 2011 - 08:25 PM


#226 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 13 December 2011 - 08:29 PM

Pompe...pompe...nu am ajuns inca acolo ... termin noaptea asta puntea si nu stiu cum sa fac parapetul ... triunghiurile ma chinuiesc ( vorba catecului 3sud-est)

Imagine atasata: Thames Ironworks_MN Yavari - 1862.jpg

#227 Useril este offline   dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 456
  • Inregistrat: 17-January 05
  • Location:galati
  • Interests:navomodelism,airsoft.

Postat 14 December 2011 - 01:26 PM

multumesc victorian,staric.stiam ceva despre subiect dar am vrut sa ma asigur.

#228 Useril este offline   Victorian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 15-October 07
  • Location:Constanta

Postat 14 December 2011 - 03:24 PM

@ Dan: cu placere, imi pare rau ca nu am detalii mai amanuntite. Ideala ar fi fost o vedere laterala cotata, dar n-am de unde!

@ Staric: cum iti spuneam, parapetul navei Rahova era un pic diferit de ceea ce vezi in poza respectiva. Asta este o constructie de secol XX. La navele noastre, era o constructie mai timpurie, de secol XIX. Montantul parapetului era realizat din profil cornier cu dimensiuni un pic mai mici decat cele ale coastei si asezat alaturat acesteia. De ce nu se continua direct chiar profilul coastei? Simplu: in caz de accident, abordaj, lovitura puternica de val etc se putea indoi montantul parapetului, dar ramanea intacta coasta. Acesti montanti erau amplasati odata la doua coaste, la fel ca si grinzile de punte, iar odata la patru montanti exista si cate o intaritura oblica din bara metalica ce facea legatura dintre capatul montantului si grinda de punte. Montantul intra in punte cel mai probabil pe la imbinarea a doua file ale puntii, astfel incat sa se poata completa ulterior realizarii complete a structurii metalice.

Aceasta postare a fost editata de Victorian: 14 December 2011 - 03:24 PM


#229 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 14 December 2011 - 04:02 PM

Vezi postareadan, la 14 December 2011 - 01:26 PM, a spus:

... staric.stiam ceva despre subiect dar am vrut sa ma asigur.


Tu stiaii ceva ... eu nimica ... asa ca m-am asigurat si eu :drinks:

@Victorian

Asta e si problema ... e nava Yavari din 1862 construita de JAMES WATT & Co. and the THAMES IRONWORKS & SHIPBUILDING Co., England ... sau asta am inteles eu cu engleza mea de aici http://www.flickr.co...in/photostream/
... si seamana izbitor cu Rahova ... mai putin ce e pe punte

Imagine atasata: 101_MN_Yavari_on_Lake_Titicaca.jpg

Aceasta postare a fost editata de staric: 14 December 2011 - 04:16 PM


#230 Useril este offline   dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 456
  • Inregistrat: 17-January 05
  • Location:galati
  • Interests:navomodelism,airsoft.

Postat 14 December 2011 - 04:54 PM

si ceva in plus despre pompa...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 19619-10964-4.jpg


#231 Useril este offline   Victorian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 15-October 07
  • Location:Constanta

Postat 14 December 2011 - 07:31 PM

@ Dan: excelent desenul cu pompa Downton, multumesc frumos!

@ Staric: daca ai citit toata istoria lui Yavari pana la capat, n-o sa-ti scape faptul ca nava asta este un pic deosebita:

1) era gandita in asa fel incat sa poata fi DEMONTATA in piese si transportata bucati pana la locul utilizarii.

2) nu mai are lungimea pe care o avea la lansare, ci a fost LUNGITA candva in decursul vietii ei, asa dupa cum i-au inlocuit motorul original cu un motor Bollinder suedez.

3) puntea aia este in mod sigur sudata, nu stiu daca puntea initiala a navei era din lemn sau era tot metalica, dar sigur nu avea cum sa fie sudata inainte de 1945!

Deci, nu stiu daca si in ce masura detaliul ala de parapet e tipic pentru navele construite de TIW. Eu pot sa-ti spun insa cu siguranta ca

1) detaliul navelor noastre "as proposed" este cel pe care ti l-am descris mai sus, si
2) detaliul respectiv este acelasi cu ceea ce se vede in poza de pe santier a navei Rahova.

Deci, e optiunea ta daca vrei s-o faci pe "Rahova" sau pe "Yavari"! :whistle:

Aceasta postare a fost editata de Victorian: 14 December 2011 - 07:33 PM


#232 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 16 December 2011 - 02:35 PM

Mici progrese ... mai rau stau nu cu raceala pe care am prins-o, ci cu medicamentul lasat noua de inaintasii nostri sub forma de doua prune ;-)

Imagine atasata: SANY0060_f.jpg
Imagine atasata: SANY0068_f.jpg
Imagine atasata: SANY0057_f.jpg

#233 Useril este offline   gobi71 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1267
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Location:galati
  • Interests:navomodelismul

Postat 16 December 2011 - 04:46 PM

Marite staric!... Ala de pe punte e sah? Le pui si piese?

#234 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 16 December 2011 - 04:52 PM

Pai ce sa fac? ... vrei sa se plictiseasca bucatarul sau cook-ul sau cum s-ar fi numit pe nava :rolleyes:

Imagine atasata: bucataria_fram1.jpg

...incerc si eu sa fac o bucatarie cu toate piesele ... si cand ma gandesc cat o sa se vada din ea prin usa intredischisa :whistle:

#235 Useril este offline   gobi71 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1267
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Location:galati
  • Interests:navomodelismul

Postat 16 December 2011 - 06:08 PM

Paaiii... daca mergi cu detalierea machetei in asa hal, insemneaza precum ca vei tine cont si de algoritmul dupa care sunt imprastiate filele pe punte, si vei proceda in consecinta, precum si de faptul ca acestea ereau batute in cuie...:crazy:

#236 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 16 December 2011 - 06:12 PM

Sa faci un aragaz de 1cm latura se mai poate ... la cuie nu cred ...dar ma voi gandi ...

Nu am inteles cu "algoritmul" ...

#237 Useril este offline   gobi71 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1267
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Location:galati
  • Interests:navomodelismul

Postat 16 December 2011 - 06:32 PM

Scandurile pe punte se aseaza intr-o anumita ordine. Si au o anumita lungime maximala . Adicatelea te gandesti ca o fila in realitate putea avea cam 6...7 m lungime si undeva la 12...15 cm latime.Reduci dimensiunile astea la scara la care lucrezi, si delimitezi filele . Adica ceva in genul asta...Scuze pentru calitatea imaginii, da cre' ca intelegi despre ce e vorba in propozitie! Cuiele pe care ar trebui tu sa le bagi ar fi cam de 0,6...0,7 .

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: PICT0646.JPG


#238 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 16 December 2011 - 06:37 PM

Ce spui tu e corect ... dar in urma unor discutii s-a ajuns la concluzia ca " ... imbinarile dintre doua scanduri ale aceleiasi file erau atat de bine realizate incat aproape ca nu se vedeau" ...deci, nici la mine nu se vad ...
Imbinarile care se vad vor disparea atunci cand voi monta si urmatoarele piese ...

Imagine atasata: SANY0060_ff.jpg

#239 Useril este offline   Victorian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 15-October 07
  • Location:Constanta

Postat 16 December 2011 - 06:57 PM

Salut din nou Staric,

Chiar imi place, ti-a iesit foarte curatel!

Imi place si sahul, astept cu interes detaliul de masina de gatit!

In privinta algoritmului de imprastiere al scandurilor pe punte, parerea mea este ca ai putea sa nu figurezi pe model si imbinarile dintre doua scanduri ale aceleiasi file sau cel mult sa sugerezi asta printr-o zgariere fina a filei respective. Scandurile aceleiasi file se imbinau printr-o imbinare speciala in unghi, erau chituite si slefuite si nu se mai vedea foarte tare imbinarea respectiva, spre deosebire de imbinarea dintre doua file diferite, care era calafatuita si apoi se turna gudron fierbinte peste calafat, asa ca imbinarea avea o culoare mai inchisa si ramanea perfect vizibila.

In privinta cuielor, la navele astea nu se foloseau cuie decat daca nu aveau alta solutie pentru a fixa doua scanduri intre ele in situatii speciale, spre exemplu intre prima fila si a doua de punte. Atunci cand se foloseau cuie, ele erau de regula batute din lateral, astfel incat urmatoarea fila acoperea capul cuiului si pe punte nu se vedea nimic.

Pentru fixarea scandurilor puntii se foloseau suruburi care strapungeau grinda si scandura. Se puneau de regula doua suruburi pe grosimea fiecarei file asezate in asa fel incat distanta dintre ele sa fie cat mai mare, dar si distanta dintre gauri si marginea scandurii sa fie cat mai mare posibil pentru a nu slabi elementul de lemn. De aia rezulta un soi de "zig-zag", prima gaura era asezata spre prova la limita grinzii, urmatoarea gaura spre pupa si tot asa.

Piulita ramanea vizibila sub grinda, iar capul surubului era ascuns de cepuri de lemn cu fibra pusa in aceeasi directie ca si scandura, iar spatiul dintre cepuri si scanduri era chituit cu un chit de aceeasi culoare ca si lemnul... asa se face ca NU existau nici cuie, nici capete vizibile de suruburi pe punte. Ar fi fost neplacut, puntea se umezea repede pe vreme rea, elementele metalice ar fi ruginit in contact cu lemnul umed si ar fi patat iremediabil lemnul din jur. Pentru navele obisnuite se folosea lemn de pin nordic, slefuit cu ingrijire si eventual tratat cu ulei de rapita, dar nu vopsit si nici lacuit, iar elementele verticale ale suprastructurii se faceau din lemn rezistent la intemperii, de genul teck-ului. Singura exceptie era puntea navelor de pescuit, unde puntea trebuia vopsita ca sa reziste mizeriei care se facea in timpul prelucrarii pestelui.

#240 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 16 December 2011 - 07:09 PM

Am dureri de cap ... sau de la medecamentul cu 2 prune ... oricum le am ... cu parapetul ... nustiu cum sa-l fac ... asa merge?
am schitat eu ceva, asta ca sa nu mai caut poze ... sau sa ma inervez cu niste poze microscopice ...
Imagine atasata: Untitled.jpg

Arata acest topic


  • 31 Pagini +
  • « Prima
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

7 useri citesc topicul
0 membri, 7 vizitatori, 0 utilizatori anonimi