Forum Machete,Modelism,Hobby: salupa canoniera RAHOVA 1882 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 31 Pagini +
  • « Prima
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

salupa canoniera RAHOVA 1882 Lucrare de licenta

#201 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 09 December 2011 - 06:42 PM

Am uitat sa intreb ce culoare are parapetul pe interior , stalpul de parapet si copastia ?

...si inca una sau eu vad ... pixel albastru :crazy: ... e ceva acolo?

Imagine atasata: Untitled.jpg

#202 Useril este offline   Victorian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 15-October 07
  • Location:Constanta

Postat 09 December 2011 - 09:34 PM

Salut,

Interesanta descoperirea legata de intrebarea ta de mai sus... s-ar parea ca mi-a scapat chestia asta! Ar putea sa fie ASA ceva:

http://www.all-model...mb/cmb00/33.gif

Figura 43, A, adica o marioneta pentru legarea manevrelor care coboara la piciorul catargului. Asta ar explica destul de multumitor si UNDE anume ajung manevrele respective.

Parapetul pe interior era vopsit in alb, sau mai precis, intr-un soi de crem sau "culoarea untului" fiindca pe vremea respectiva asa zisa culoare "alb" de ulei avea obiceiul sa se ingalbeneasca in timp.

O ultima remarca: fii atent cu triunghiul acela de intaritura al parapetului. Acolo nu exista un triunghi de metal cum ti-ai imagina. Stalpii parapetului erau realizati dintr-un profil metalic, ceva gen L sau T, nu am de unde sa stiu precis, iar odata la trei sau patru stalpi de parapet exista acea intaritura realizata din bara de metal care conferea un plus de rigiditate parapetului. Am atasat alaturat o imagine modificata de mine dupa un desen de Campbell, unde poti vedea cum ar trebui sa arate o sectiune prin zona respectiva. Portiunea alaturata parapetului se realiza din lemn de teck, purta numele de "gutiera" si de acolo existau din loc in loc niste tuburi din plumb care scoteau apa in afara parapetului. La bricul Mircea erau cate patru asemenea elemente in fiecare bord. E posibil ca la Rahova, care era o nava mai mica, sa fi fost prevazute doar cate doua in fiecare bord.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Zozo.JPG


#203 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1435
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 09 December 2011 - 09:38 PM

Este posibil ca pixelul albastru sa fie de fapt culoarea gri-inchis a piesei de artilerie.

#204 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 09 December 2011 - 10:09 PM

@177 ... ca piesa de artilerie nu pare a fi ... nustiu ce poate fi ...


@Victorian

Parapetul il voi face alb ... o sa presupunem ca e proaspat vopsit ...
Referitor la intaritura parapetului eu m-am uitat pe planuri de machete, iar cand am trecut la unul real am descoperit ... parca e un triunghi fara baza ...

Imagine atasata: Untitled.jpg

... o sa fie greu la asa o scara ( 5mm x15mm ... si aia 5 e mult, cred ca voi ajumge in jur de 4mm )sa fac ceva de genul asta sa para real ... cu triunghhiuri pline era mai simplu.

Copastia lemn?


"...niste tuburi din plumb ..." nu-mi este prea clar ... asta ai in vedere?

Imagine atasata: 1041215.jpg

Aceasta postare a fost editata de staric: 09 December 2011 - 10:16 PM


#205 Useril este offline   claudiu_ne2000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Location:Deva

Postat 10 December 2011 - 08:23 AM

Vezi postareastaric, la 09 December 2011 - 06:42 PM, a spus:

Am uitat sa intreb ce culoare are parapetul pe interior , stalpul de parapet si copastia ?

...si inca una sau eu vad ... pixel albastru :crazy: ... e ceva acolo?

Atasament Untitled.jpg



In cele 3 poze atasate...referitor la pixelul albastru , raspunsul chiar tu l-ai dat...

Ceea ce este marcat cu albastru si are o form a de tun cu o tzeava, este defapt tunul revolver Hotchkiss...cu 5 tevi, care care are o HUSA DE PLOAIE peste el...este exact cum e si cu timona, care la fel este acoperita de o husa pentru a nu se deteriora

#206 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 10 December 2011 - 08:26 AM

NU tunul am avut in vedere...vezi langa tun ( in poze nu e conturat ) si nu e nici timona...timona e mai in spate ...

Aceasta postare a fost editata de staric: 10 December 2011 - 08:29 AM


#207 Useril este offline   Victorian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 15-October 07
  • Location:Constanta

Postat 10 December 2011 - 11:01 AM

1. Stalpii de intarire ai parapetului: patru bucati in fiecare bord, notate cu (a) pe desenul atasat. Se vede clar ca sunt din bara rotunda. Acelasi element, tot din bara rotunda se vede si in plansa denumita "midship section" ca exact asta e elementul care mi-a atras atentia ca nava din poza este "Rahova". Eu te cred ca e mai simplu sa pui un triunghi decat o bara. Iti mai spun inca ceva: si mai simplu este sa nu pui NIMIC. Dar, eu cred ca un modelist adevarat se deosebeste de unul "folcloric" prin faptul ca primul incearca sa obtina o asemanare maxima cu nava reala. Celalalt merge pe principiul national "las' ca merge si asa".

2. Portiunea verticala care face legatura dintre puntea principala si puntea pupa: se vede clar in poza de santier ca este un element opac, de culoare inchisa (probabil vopsit cu miniu de plumb). Notat cu (b) pe desenul alaturat. Am refolosit dinadins desenul tau ca sa subliniez ca SE VEDE faptul ca e metalic si opac, contrar a ceea ce afirmai tu.


3. Teava de scurgere a apei de pe punte: un detaliu mai putin important, dar care exista totusi in mod obligatoriu la navele reale. Datorita formei curbate a puntii, in mod natural apa ajunsa pe punte se strange la imbinarea dintre punte si parapet. Partea aceea se si cheama in engleza "waterways" = cai de apa. Scandura din teck care o formeaza se numeste in mod normal "gutter", cuvant care in limba engleza inseamna si "streasina" si pe care noi in romaneste l-am transformat in "gutiera". In imaginea de mai jos

http://www.all-model.../img00/p15.html

Vezi partea superioara a unei tevi de plumb pentru descarcarea gutierei, e o simpla gaurica in acest element de lemn. In desenul asta apare in partea din dreapta sus a imaginii chiar sub primul "O" de la cuvantul "WOODEN", se vede acolo o chestie ca un covrigel scapat pe punte de un marinar neatent. Aceea este gura tevii de plumb, care se strecoara printre coastele navei si iese in copastie undeva sub intaritura de gurna. La bricul Mircea capatul de scurgere al acestui element era protejat cu niste piese de lemn in forma de "U" si acoperit cu un capacel din alama lustruita. Dar la navele noastre probabil ca era o simpla gaura in corpul navei. Se vede asemenea element in poza postata de mine, notata cu litera ( c).
Pozitia lui acolo este foarte logica, fiindca toata apa care ajunge pe punte, datorita vantului si valurilor, se aduna in coltul respectiv si trebuie sa se goleasca neintarziat in afara puntii, altfel creeaza probleme pe vreme rea.

Elementele astea se cheama in italiana "Ombrinali" ceea ce-mi sugereaza ca tehnica respectiva este folosita inca de pe vremea romanilor, fiindca face referire la Ombrinus, care era un obscur zeu etrusc al ploilor!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: poza_r0.jpg

Aceasta postare a fost editata de Victorian: 10 December 2011 - 11:09 AM


#208 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 10 December 2011 - 02:57 PM

1 si 3 ... totul e clar, iar referitor la 2 mai fac o incercare ( aci e mai usor de pus o placa intreaga si de vopsit in alb fata de a taia scandurele ...) . In poza unde sunt sagetele rosii ... urmareste parapetul ... eu cred ca se vede prin si in continuare, iar traverele par mancate de rugina ... ( mai merg si de la premiza ca acesta modificare s-a facut in timpul constructiei , nu in faza de proiect)

Imagine atasata: test.jpg

Aceasta postare a fost editata de staric: 10 December 2011 - 02:59 PM


#209 Useril este offline   Victorian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 15-October 07
  • Location:Constanta

Postat 10 December 2011 - 05:16 PM

@ Staric:

De acord, e posibil, se pare ca desi am considerat altfel si am desenat ca atare in planurile mele, totusi in realitate puntea pupa nu a fost ridicata pana la cota superioara a parapetului ci a ramas sub cota acestuia cu vreo 25 cm, motiv pentru care se vede deasupra puntii continuarea parapetului vopsit in alb.

Cat despre ridicarea puntii pupa, aceasta s-a realizat in mod cert in timpul constructiei navei, avand in vedere ca planurile in varianta "as proposed" arata puntea la aceeasi inaltime de la prova pana la pupa. N-am inteles ce vrei sa zici cu traversele mancate de rugina... normal ca se intampla asta, dupa 20 de ani de tinut profilele respective in climat umed!

#210 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 10 December 2011 - 05:52 PM

Eu nici nu m-am uitat la partea de sus... acolo e normal sa fie mai jos ... scandura nu o poti bate direct in fier ( nustiu unde ai vazut 25 cm ...daca sunt 15 cm ...adica cusacul + scandura ... rezulta nivel)
...ziceam de partea de jos... acolo unde mie mi se par traverse mancate de rugina vedem contnuarea neintrerupta a parapetului ...deci, portiunea verticala care face legatura dintre puntea principala si puntea pupa, e zic ca era din lemn

Imagine atasata: Untitled.jpg

daca era metal ... portiunea aia vopsita de mine galben, trebuia sa fie neagra ...

Aceasta postare a fost editata de staric: 10 December 2011 - 06:12 PM


#211 Useril este offline   Victorian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 15-October 07
  • Location:Constanta

Postat 10 December 2011 - 08:51 PM

Aha, abia acum am inteles ideea ta! Well, ce sa zic, e posibil, adevarul insa este ca la pozele de rezolutie mica pe care le avem, poate sa fie orice! Uite tot asa ne dadeam de ceasul mortii cu niste poze de rezolutie slaba ale navei Fulgerul si ne dadeam cu presupusul ca un anumit element este sau nu este ancora navei. Ca pana la urma sa reusesc sa vad poza la rezolutie buna si ce sa vezi... era de fapt un colac de parame!

Aceasta postare a fost editata de Victorian: 10 December 2011 - 09:22 PM


#212 Useril este offline   claudiu_ne2000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Location:Deva

Postat 10 December 2011 - 11:18 PM

Vezi postareaVictorian, la 10 December 2011 - 08:51 PM, a spus:

Aha, abia acum am inteles ideea ta! Well, ce sa zic, e posibil, adevarul insa este ca la pozele de rezolutie mica pe care le avem, poate sa fie orice! Uite tot asa ne dadeam de ceasul mortii cu niste poze de rezolutie slaba ale navei Fulgerul si ne dadeam cu presupusul ca un anumit element este sau nu este ancora navei. Ca pana la urma sa reusesc sa vad poza la rezolutie buna si ce sa vezi... era de fapt un colac de parame!



... :lol: ...tin bine minte faza...eu ti-am spus atunci ca ancora e in apa...

#213 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 12 December 2011 - 02:55 PM

Cum e podeaua la bucatarie????...pot sa pun gresie??? :rofl:

#214 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 12 December 2011 - 04:32 PM

... si inca o intrebare ... Rahova a avut asa ceva?

Imagine atasata: thumb-yj_0655.jpg

#215 Useril este offline   Victorian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 15-October 07
  • Location:Constanta

Postat 12 December 2011 - 06:49 PM

Poti pune gresie la bucatarie, de obicei zona aceea era pavata in felul asta cu un soi de caramizi speciale, subtiri. Se pot vedea la Victory sau Warrior, nave similare care inca mai exista. In privinta pozei, banuiesc ca te referi la platforma sub care de obicei se ascunde echea carmei si mecanismul de guvernare. La navele noastre deja puntea a fost inaltata fata de cum era in propunerile initiale, deci nu mai are unde sa mai existe inca o platforma ridicata si mai sus. Eu cred ca la fel ca si la "Mircea" sau la "Warrior", atat echea pentru comanda carmei cat si lanturile de comanda erau pe sub punte, lasand in felul acesta puntea libera. Eventual ar putea fi un capac patrat ingropat in punte pentru acces la eche exact deasupra capatului acesteia.

#216 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 12 December 2011 - 07:07 PM

Bine...gandim la caramizi ... timp e ...
Etapa actuala ... sper in 2 nopti sa termin puntea ... apoi parapetul ... vopsea ...

Imagine atasata: SANY0046.JPG

poze mai multe la terminarea si finisarea puntii ...

#217 Useril este offline   Victorian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 15-October 07
  • Location:Constanta

Postat 12 December 2011 - 07:59 PM

Salut Staric,

Imi place, puntea arata bine! Pe de alta parte, regret insa abia acum observ o chestie: la zona din fata cabinei bucatariei, acolo unde este timona, de fapt gratarul acela este asezat PESTE punte, deci ar trebui sa desfaci gratarul si sa continui puntea pana la marginea bucatariei, asezand ACOLO o scandura de margine, nu la capatul gratarului. Uita-te din nou la poza cu puntea lui Fram pe care am pus-o mai demult ca sa vezi cum era aranjamentul asta!

Gratarul era sustinut intermediul unor picioruse asezate in colturi si eventual si in mijloc, care-l tineau ridicat circa 10 cm de punte. Rolul acestui aranjament era ca timonierul sa poata sa-si faca treaba chiar in conditii de furtuna, cand apa spala puntea. Apa respectiva trecea pe sub gratar, iar omul putea sa-si vada de treaba deasupra. Daca ar fi stat cu picioarele direct pe punte, la primul val risca sa alunece si sa fie spalat de acolo de valuri, acest fapt avand consecinte dezastruoase asupra existentei navei. De asemenea, tine cont ca gratarul era drept (nu avea sens sa-l faca rotunjit, ca sa fie paralel cu puntea) si, din nou uita-te la poza cu Fram, am senzatia ca ochiurile gratarului sunt prea rare. Eu stiu ca te-ai inspirat dupa desenul meu, dar in desenul meu erau niste "licente poetice" referitoare la numarul de gauri pe fiecare latura a grilajului. Informeaza-te care era standardul de realizare al acestor grilaje si refa-l in asa fel incat sa arate real. As zice ca gaurile n-ar trebui sa fie mai mari de 1.5 inci latime iar spatiul dintre ele la fel. Doar lateralele ar putea sa fie mai late, de circa 6-8cm.

Aceasta postare a fost editata de Victorian: 12 December 2011 - 08:13 PM


#218 Useril este offline   Victorian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 15-October 07
  • Location:Constanta

Postat 12 December 2011 - 09:32 PM

Inca o observatie: discutam zilele trecute ca e posibil ca puntea pupa sa fie un pic sub marginea parapetului. Am insa o poza a navei vazuta din prova (e publicata si in revista Modelism, in articolul respectiv) unde se vede clar ca de fapt puntea pupa este ridicata pana la marginea parapetului.

Deci marginea aceea alba care se vede acolo in poza de pe santier ar putea sa fie ori o simpla scandura asezata peste grinzile puntii chiar la margine, ori o bucata din punte deja realizata, ori eventual o bucata de punte care n-a fost inca demontata. Daca te uiti cu atentie se vede cum puntea intrerupe linia fina care reprezinta marginea laterala a mainii curente a parapetului. Deci...

Aceasta postare a fost editata de Victorian: 12 December 2011 - 09:32 PM


#219 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 12 December 2011 - 09:39 PM

Cu marginea e clar ... e la nivel si planul il am la nivel, asa ca o modificare de genul asta ... mai bine incep din nou ...

Acu am vazut si eu gratarul ... nu e problema sa-l scot( nu era lipit), nu e problema sa micsorez gaurile ... ma gandesc cum modific puntea cu cat mai putine pierderi ... gratarul nu avea in jurul bageta ... asa ca trebuie sa elimin bagheta si sa prelungesc scandurile pana in bucatarie ... asta e ... eu zic ca o rezolv

Imagine atasata: fram2a.JPG

..era lipit de bucatarie?

Aceasta postare a fost editata de staric: 12 December 2011 - 09:40 PM


#220 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 13 December 2011 - 09:19 AM

Toata noaptea am fost in frunte ... ups ... in "Fram" ... pacat ca noi nu avem un asa muzeu ...

1. Poate???

Imagine atasata: Sverdrup_Fram_1898.jpg

2. Atentie la portiunea verticala care face legatura dintre punti ... lemn :rolleyes:

Imagine atasata: 156685-ce0f2-20230095-.jpg

3. Eu am glumit cu gresia ... dar vad ca e serios

Imagine atasata: bucataria_fram1.jpg

Arata acest topic


  • 31 Pagini +
  • « Prima
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi