Forum Machete,Modelism,Hobby: salupa canoniera RAHOVA 1882 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 31 Pagini +
  • « Prima
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

salupa canoniera RAHOVA 1882 Lucrare de licenta

#141 Useril este offline   Victorian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 15-October 07
  • Location:Constanta

Postat 02 December 2011 - 12:19 PM

Foarte frumos lucrat, imi place! Sa nu uiti sa faci si ingrosarea aceea in zona in care iese axul carmei prin etambou asa cum se vede in poza de pe santier, si atentie mare la geometria corecta a partii statice a "balamalelor" carmei. Etamboul suplimentar (in engleza, false sternpost) era cumva rotunjit sau eliptic in partea dinspre prova a sectiunii si drept sau modelat dupa spatiul pe care trebuia sa-l lase liber pentru miscarea carmei inspre pupa (vezi "fairing pieces"), iar balamalele erau si ele rotunjite in sectiune in partea din spate, in partea care venea in contact cu carma, precum si spre jos. Dar balamalele astea aveau o muchie dreapta inspre deasupra, unde se lipeau de contra-balamaua carmei. Detaliul tipic de la care se poate pleca este asta: http://www.all-model.../img00/p37.html

Desigur insa, la navele noastre carma era probabil metalica. Se facea uneori dintr-o piesa turnata din metal si apoi imbracata in tabla, alteori chiar o constructie compozita cu elemente metalice, lemn si tabla, dupa caz.

Aceasta postare a fost editata de Victorian: 02 December 2011 - 12:25 PM


#142 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 02 December 2011 - 12:37 PM

Sa vezi ce tabla de sah e acuma :rolleyes:

... iar la ancora ma gandeam ceva de genul asta adaptata sub Rahova

Imagine atasata: g08889_4417701.jpg

... dar mai caut...

Aceasta postare a fost editata de staric: 02 December 2011 - 12:37 PM


#143 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 02 December 2011 - 06:08 PM

Vezi postareastaric, la 02 December 2011 - 12:37 PM, a spus:

... iar la ancora ma gandeam ceva de genul asta adaptata sub Rahova


erata .. la carma

Aceasta postare a fost editata de staric: 02 December 2011 - 06:08 PM


#144 Userul este online   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1433
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 02 December 2011 - 07:14 PM

Cu toate ca ai spus ca nu te grabesti, lucrarea avanseaza repede.
Solutia pentru carma este interesanta, da' nu cred ca este cea potrivita (conform adevarului istoric). Cauti tot timpul solutii interesante si cu valoare estetica. Dar cele trei salupe-canoniere nu erau nici de avangarda si nici unitati de protocol.

Uite un vas futurist (turele electrice, catarge tubulare, grui ultramoderne etc. parca-i dintr-un roman de Jules Verne):

My link

#145 Useril este offline   dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 456
  • Inregistrat: 17-January 05
  • Location:galati
  • Interests:navomodelism,airsoft.

Postat 02 December 2011 - 07:31 PM

staric,pe cuvantul meu daca te inteleg;pui intrebari,primesti raspunsuri pertinente si mai ales exemplificate prin diverse schite si tu ce faci?lasi oamenii sa-si bata gura si faci cum crezi tu.daca tii la o realitate istorica asculta-l pe victorian,e cel mai in masura de aici sa-ti dea un sfat cu privire la epoca si nu numai.

#146 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 02 December 2011 - 07:37 PM

Eu cred ca poza de la postul 142 nu reprezinta lucrarea lui staric. Cred ca e un exemplu. Nu prea vad cum ar fi avut timpul fizic sa ajunga in acel stadiu. Imagine postata

#147 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 02 December 2011 - 08:16 PM

In primul rand nici nu stiu ce sa spun ...

@177 ...nu ma grabesc ... ma culc pe la 3-4 noaptea si dimineata la 7 sunt gata pentru o noua zi ... si inspiratia, si daca am solutia ... daca nu ... lucrarea stagneaza pana imi cade marul :rolleyes:

"...Dar cele trei salupe-canoniere nu erau nici de avangarda si nici unitati de protocol" ... dar eu le vad frumoase, elegante gata de a participa direct la o parada ... gresesc? ... eu pot sa o fac ca iesita acuma din lupta ... dar eu vreau o flota eleganta ( e dreptul meu ...) ... si uite asa vreu sa impac si varza, si capra, si lupul :drinks:

@Leo2003 ... Da e un exemplu ... si am scris la postul dat "... iar la ancoracarma ma gandeam ceva de genul asta adaptata sub Rahova"

Lucrarea e in stadiu de testari ... fac tema de acasa ... aia cu "bagata dedesubt" sau table asezate "in clin" ,"o placa afara, una inauntru" ... posibil sa nu-mi reuseasca nimica ... nu e bai ...dar trebuie sa o fac toata ca sa-mi dau seama daca obtin efectul dorit si "... sa vezi ce tabla de sah e acuma ":

Imagine atasata: SANY0200_f.jpgImagine atasata: SANY0201_f.jpg

si planul ... pe care il adopt pentru Rahova

Imagine atasata: raz.jpg

Posibil duminica sa o jupoi ... asta e ...

P.S.

Poate, totusi, nituri la vedere?

Aceasta postare a fost editata de staric: 02 December 2011 - 08:23 PM


#148 Useril este offline   claudiu_ne2000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Location:Deva

Postat 03 December 2011 - 10:51 AM

...planul acela nu este planul unui remorcher frantuzesc?...

#149 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 03 December 2011 - 10:53 AM

Da este ...

#150 Useril este offline   claudiu_ne2000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Location:Deva

Postat 03 December 2011 - 04:27 PM

...frumoasa treaba ai facut pana acum si sper sa o termini cu bine...

Completez si eu cercetarea ta cu 2 elemente...

prima prezinta exact Rahova in port la Sulina...pe la 1900, se poate observa tunul cu 5 tevi din prova, tun pe care l-am atasat mai jos precum si carma (acoperita cu o husa) . Oricum ma intreb de ce in planul din revista GRUIA de ridicare a ancorei se afla in tribord (partea dreapta a navei) iar in aceasta poza sa poate observa foarte bine ca se afla la babord (partea stanga a navei) pe aceeasi lini cu gruia de ridicare a barcii de salvare....oare nu cumva gruia era mobila si putea fi mutata de pe un bord pe altul...iar cabestanul sa fie asezat sub punte...obesrvati cat este de lung lantul ancorei...ma indoiesc ca acesta era infasurat pe sus pe punte pe acel cabestan...eu zic ca 100% era sub punte...poate exact din aceasta cauza si planul original nu prezinta acest detaliu.



Imagine postata
sursa: Cristian Craiciunoiu


Imagine postata
sursa: http://alvarescabral...27_archive.html


Imagine postata
Five-barrel 37 mm/5 Hotchkiss gun now at Central Naval Museum, St. Petersburg, Russia
Photograph copyrighted by Vladimir Yakubov
http://www.navweaps....m_Hotchkiss.htm

Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne2000: 03 December 2011 - 04:58 PM


#151 Useril este offline   Victorian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 15-October 07
  • Location:Constanta

Postat 03 December 2011 - 04:33 PM

@ Staric:

Ti-am raspuns deja despre capetele de nituri aparente. Uita-te si singur, ca ti-am pus poza cu nava ridicata pe santier. Vezi vreun nit pe acolo cumva? Tot ce-ai putea sa faci in materie de nituri ar fi sa-ti faci o preducea mica dintr-un ac de siringa potrivit, de diametrul capetelor de nit ingropate, si sa marchezi locul fiecarui nit in tabla. E tehnica ce se foloseste in general pentru placarile in placi de cupru ale operei vii la unele nave, gen Mircea, Cutty Sark sau Victory. La cupru e interesant, fiindca materialul ramane aparent si se vad. Insa la lucrarea ta, dupa parerea mea e lucru' dracului si nu prea merita, ca prima vopsea o sa ascunda toate semnele.

In privinta gruiei, intr-adevar Claudiu, ea trebuie sa fi fost mobila si se muta dintr-un bord in altul, dupa cum era nevoie de ea. Se fixa la nivelul puntii intr-un suport cu o gaura rotunda, in care calca capatul inferior al gruiei, iar la nivelul superior al parapetului avea o bratara rotunda fixata in lateralul filei care acoperea parapetul.

Cred ca nu de carma vroiai sa spui, ci despre timona acoperita cu husa. :D

Aceasta postare a fost editata de Victorian: 03 December 2011 - 04:41 PM


#152 Useril este offline   claudiu_ne2000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Location:Deva

Postat 03 December 2011 - 05:07 PM

...CORECT ...Timona...dar am ramas cuplat cu carma... :good:

#153 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 03 December 2011 - 05:43 PM

Informatii !!! informatii !!! Multumesc Claudiu

Vezi postareaVictorian, la 03 December 2011 - 04:33 PM, a spus:

@ Staric:

... E tehnica ce se foloseste in general pentru placarile in placi de cupru ale operei vii la unele nave, gen Mircea, Cutty Sark sau Victory. La cupru e interesant, fiindca materialul ramane aparent si se vad. Insa la lucrarea ta, dupa parerea mea e lucru' dracului si nu prea merita, ca prima vopsea o sa ascunda toate semnele.....


E o tehnica folosita si la lemn ... nevopsit ... oricum o sa testez
... seringa se poate inlocui cu asa ceva

Imagine atasata: 036 07.JPGImagine atasata: 018 003.JPG

Si totusi, cred ca exista un loc unde niturile sunt aparente :rolleyes:

Imagine atasata: balt.jpg

... observati ca niturile se observa doar la sistemul carma




Azi am fost lenes( nu am slefuit,iar de dat cu lac/grund nici vorba)... toata ziua doar ingrosarea ... tot carma

Imagine atasata: SANY0203_f.jpgImagine atasata: SANY0204_f.jpgImagine atasata: SANY0205_f.jpg

Aceasta postare a fost editata de staric: 03 December 2011 - 06:06 PM


#154 Useril este offline   Victorian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 15-October 07
  • Location:Constanta

Postat 03 December 2011 - 06:34 PM

Ce nu-mi place la modelul tau este cum ti-a iesit zig-zag-ul acela de table. In mod normal n-ar fi trebuit sa fie zig-zag, ar fi trebuit ca liniile sa mearga lin si continuu intr-o linie curba, lina, de la prova pana la pupa.

Despre niturile alea aparente ce sa zic, parca restul de table ar fi SUDATE, ceea ce inseamna o data de constructie ulterioara sfarsitului celui de-al doilea razboi mondial. Insist in a-ti spune ca eu in poza de pe santier nu vad nici un fel de nituri.... :)

#155 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 03 December 2011 - 07:10 PM

Ok...numai fac nici un fel de nituri...a fost ultima incercare :rolleyes:

Zigzagul o sa dispara la prelucrare ulterioara cand o sa le fac si scarita ... una bagata sub alta ...uite aici e avantajul lemnului :rolleyes:

Aceasta postare a fost editata de staric: 03 December 2011 - 07:13 PM


#156 Userul este online   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1433
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 04 December 2011 - 10:14 AM

My link

@Victorian: crezi ca sunt doua deschideri (rectangulare sau circulare) pe peretele dinspre pupa al bucatariei?

Aceasta postare a fost editata de 177: 04 December 2011 - 10:17 AM


#157 Useril este offline   gobi71 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1267
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Location:galati
  • Interests:navomodelismul

Postat 04 December 2011 - 01:30 PM

Ma intreb: ce grosime putea sa aiba tabla de pe vaporu' asta?

#158 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 04 December 2011 - 02:28 PM

Dupa vapoarele din timpul ala ... tabla era 5mm ... nustiu pentru Rahova anume ... pentru scara mea ar fi 0.15~0.2mm

Aceasta postare a fost editata de staric: 04 December 2011 - 02:30 PM


#159 Useril este offline   Victorian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 15-October 07
  • Location:Constanta

Postat 04 December 2011 - 04:38 PM

@ Staric:

Sa stii ca povestea "umbrei" aleia de la spatele cabinei bucatariei este foarte veche pentru mine, eu m-am tot chinuit si mi-am fortat ochii inca de pe cand desenam planurile incercand sa inteleg ce s-ar putea vedea de fapt in pata respectiva. Adevarul este insa ca eu nu vad o fereastra acolo, ci un clopot atarnat de un suport metalic. Daca te uiti cu atentie, vezi forma de clopot si chiar agatatoarea de deasupra si limba de dedesubt. Nu se vede suportul care il sustine fiindca e in plina lumina si este vopsit in aceeasi culoare alba ca si peretele din spatele lui. Se vede in schimb locul in care pe peretele respectiv incepe umbra cosului. Ar rezulta ca totusi bucataria nu are nici un fel de fereastra pe nicaieri, ci numai usile acelea in doua bucati si poate, eventual, un luminator sus pe acoperis.

@ Gobi: In privinta grosimii de tabla, aici am putea sa avem un raspuns la Arhivele Statului, unde exista caietul de sarcini complet al navei care precizeaza toate elementele. Poate ca totusi 5 mm ar fi mult, dar sigur ar avea un 3 mm. Oricum pentru un model redus la scara elementele astea se pot supradimensiona un pic fara sa pacatuiesti prea mult cu proportionarea modelului. Ma gandesc la modelele mele feroviare la scara N, unde exista niste nituri care in realitate ar avea probabil vreo 7 cm diametru. Pentru scara respectiva insa arata cat se poate de multumitor, chiar si privite cu lupa!

#160 Useril este offline   claudiu_ne2000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Location:Deva

Postat 04 December 2011 - 05:11 PM

Victorian ...acele umbre sunt 100% niste ferestre rectangulare...le vedem si la Grivita...si la Fulgerul...totodata eu cred ca sunt si la Mircea...clopotul este in fata ... intr-o poza mai buna l-am gasit si la Fulgerul

mai postez inca o bucata dintr-o poza ce prezinta Rahova...chiar pe santier...

Imagine postata




La Fulgerul in poza puteti vedea ca usa de la bucatarie este dubla...iar acel mairnar ce sta chiar lanaga cosul de fum se sprijina de ceva...sunt manerele geamului sau asa ceva

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: fulgerul clopot.jpg

Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne2000: 04 December 2011 - 05:21 PM


Arata acest topic


  • 31 Pagini +
  • « Prima
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

9 useri citesc topicul
0 membri, 9 vizitatori, 0 utilizatori anonimi