Forum Machete,Modelism,Hobby: salupa canoniera RAHOVA 1882 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 31 Pagini +
  • « Prima
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

salupa canoniera RAHOVA 1882 Lucrare de licenta

#101 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 28 November 2011 - 03:59 PM

Bine ... am mai pus punct pe un detaliu - luminatorul.

Cabestane,cabestane, vinci ... sute am vazut zilele astea ... mai fac o incercare :rolleyes:

Imagine atasata: Gnom8.jpg

Acu raportul de noapte ... nu mi-a placut coada ( nustiu termenul in romana ) ... poate la o scara de 1:34 diferenta nu e prea mare ... dar la o scara mai mare o sa para neterminata ... m-am inspirat si am facut asa (partile sunt simetrice)

Imagine atasata: SANY0138_f.JPGImagine atasata: SANY0139_f.jpg
Imagine atasata: SANY0141_f.jpgImagine atasata: SANY0142_f.jpg

Imagine atasata: Buffalo_023a.jpg

Aceasta postare a fost editata de staric: 28 November 2011 - 04:04 PM


#102 Useril este offline   Victorian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 15-October 07
  • Location:Constanta

Postat 28 November 2011 - 06:44 PM

Daca iti place tie sa faci o barca din 1882 sa arate ca una din 1911, din partea mea nici o problema! Eu am desenat exact ceea ce am vazut in planurile originale de santier ale navei, unde se vedea clar forma de semiluna a carmei si sistemul ei de fixare cu dublarea etamboului. Englezii denumesc chestia asta "false sternpost", fiindca etamboul adevarat este cel gaurit ca sa treaca axul carmei prin el.

Cred ca acelasi lucru se vede si in poza cu nava ridicata pe santier. Uite aici imaginea, unde am accentuat si scrisul cu numele navei, asa cum se vedea la pupa.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Arsenal 2-2 scris.JPG


#103 Useril este offline   claudiu_ne2000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Location:Deva

Postat 28 November 2011 - 06:57 PM

superb Victorian...o imagine extraordinara...banui ca prezinta salupa Smardan la Arsenalul Marinei din Galati, inainte de a fi dezmembrata...

#104 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 28 November 2011 - 10:21 PM

Nici nu am ajuns la carma ... am schimbat un pic "grosimea" etamboului adevarat ... si-l va dubla ( va fi o piesa aparte sistemul carmei )

Imagine atasata: Untitled_f.jpg

si asta am facut eu ( cu rosu )

Imagine atasata: Untitled2_f.jpg

Iar in poza prezentata mai sus am arata cum ar arata etamboul adevarat ( nu si carma )

Imagine atasata: Untitled.jpg

e o modificare, care, eu din poza nu-mi dau seama daca ar fi putut exista ... totusi parca etamboul are o forma mai coplicata decat un paralepiped ... parerea mea

De adus la forma initiala nu vad nici o problema, dar asi vrea sa stiu cu ce am gresit.

#105 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1433
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 28 November 2011 - 10:45 PM

Nu spune nimeni ca ai gresit.
Este doar o diferenta de viziune dintre o macheta (reproducerea cat mai exacta a navei reale) si "free style". Cred ca etamboul lucrat de tine intra la cateroria a II-a.

#106 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 28 November 2011 - 11:29 PM

Vezi postarea177, la 28 November 2011 - 10:45 PM, a spus:

... Cred ca etamboul lucrat de tine intra la cateroria a II-a.


Demonstreaza! :rolleyes:

Eu vad asa :

Imagine atasata: 2222.jpgImagine atasata: Arsenal%202-2%20scris.JPG

... si umbrele ( sagetile rosii) arata ca totusi nu era o unire a etamboului in unghi drept ... ci, ceva mai lin ( sper ca alea sa fie umbre si nu costele care se vad printr-o ruptura ca atunci e ... )

... dar v-am spus ... nu e nici o problema sa dau jos ...


2. Asta sunt aripioarele de care intrebam mai sus sau alceva ( atunci ce?)?

Imagine atasata: 33333.jpgImagine atasata: P8210905.jpg

Atentie! In poze arat doar elementul care ma intereseaza.*

Aceasta postare a fost editata de staric: 28 November 2011 - 11:40 PM


#107 Useril este offline   Victorian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 15-October 07
  • Location:Constanta

Postat 29 November 2011 - 11:07 AM

Staric a scris: "Asta sunt aripioarele de care intrebam mai sus sau alceva ( atunci ce?)"

Navele astea erau construite din metal, insa conform sectiunii la cuplul maestru care se pastreaza in Arhive, aveau totusi o centura intarita din lemn, adica niste file de lemn de teck in jurul liniei de plutire. E greu sa spui unei nave construite in felul asta "cu centura cuirasata" dar era totusi o forma de protectie a corpului pentru o nava militara. La momentul respectiv noi nu aveam un doc plutitor pe care o nava metalica sa fie urcata si inspectata periodic, asa ca s-au gandit sa protejeze metalul in zona cea mai expusa, adica zona care este alternativ in aer si in apa. Acolo un corp de metal rugineste cel mai repede din cauza alternantei dintre cele doua medii in care "traieste".

Pare ciudat azi, insa in epoca se purta foarte mult amestecul asta de lemn cu metal. Existau chiar nave complet metalice ale caror corp era mai apoi imbracat in intregime in lemn de teck pe portiunea imersa si pe urma placat cu placi de cupru. Se purta mai ales pentru navele care urmau sa lucreze in mediu tropical. Exemplul cel mai proeminent ar fi crucisatorul rusesc "Aurora", a carui parte superioara a corpului se pastreaza pana azi la Sankt Petersburg. Partea imersa a corpului este o reconstructie moderna, iar opera vie initiala a fost ingropata la baza unui dig.

Imaginea pe care o vedeti este intr-adevar de pe santierul Arsenalului Marinei de la Galati, dar nu cu ocazia taierii navei cum ar putea sa para, ci doar in momentul unei reparatii generale. Se vede puntea desfacuta in intregime, probabil o inlocuiau cu totul. In momentul acestei reparatii probabil ori au curatat stratul superficial al filelor de lemn de la linia de plutire, ori mai degraba le-au inlocuit si pe ele complet cu lemn nou. De unde si culoarea deschisa, contrastand cu nuantele mai inchise ale metalului din vecinatate.

Legatura dintre chila si corp nu se face printr-un unghi ascutit, ci printr-o portiune rotunjita care uneste lin suprafata verticala a chilei cu cea rotunjita a carenei. Pentru a te lamuri care e grosimea elementului, uita-te si la felul cum se racordeaza planul chilei cu portiunea ingrosata care cuprinde axul elicei. Eu nu am senzatia ca suprafetele laterale ale chilei ar fi intr-un unghi, un soi de "V" cu laturi drepte. Din contra, sunt doua planuri paralele care se transforma intr-un soi de "V" cu laturile rotunjite in afara pe masura ce se apropie de rotunjimea carenei. Tocmai de aceea ti-am postat poza, ca sa vezi forma corpului la nava reala si sa faci corpul tau cat mai asemanator. Stiu ca nu e usor, insa nici mie nu mi-a fost usor sa desenez liniile corpului navei pornind de la aproape nimic, fiindca planul de forme din pacate nu exista in arhivele noastre. Daca preferi sa faci exercitii libere, e placerea ta!

Aceasta postare a fost editata de Victorian: 29 November 2011 - 11:11 AM


#108 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 29 November 2011 - 11:26 AM

Victorian uite care e problema ( inca vorbim pe limbi diferite ) eu tin macheta in mana si mi sa parut ceva in neregula cum iese chila din corp ... daca in plan era asa :

Imagine atasata: rahova_3Stg_x.jpg

...dar in plan e ~drept si eu am facut ~drept.Pentru scara de 1:34 puteam ( si pot curata si acum ) nui nici o problema dar nici ingrosarea asta nu e sesisabila ( 0.5mm )... la o scara mai mare eu cred ca va crea probleme vizuale daca ma intelegi, iar granita aia care acuma e foarte vizibila va disparea odata cu slefuitul ... eu propun asa sa continui pana la aplicarea gruntului cand toate culorile se vor egala si atunci tu pronunti verdictul ...

#109 Useril este offline   Victorian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 15-October 07
  • Location:Constanta

Postat 29 November 2011 - 04:29 PM

Exact asa ceva trebuie sa fie, bravo! Ai dreptate, lucrul asta nu aparea corect in plan, e bine ca ai observat!

#110 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 29 November 2011 - 05:26 PM

Deci, sa inteleg ca dai acceptul pentru schimbarea planului?
... sau lasam solutia gasita de mine?


In cazul asta eu inlocuiesc urmatoarele coaste ( prin taiere si aruncare :rolleyes: ) ...

Imagine atasata: SANY0156_f.jpg

si aproape terminasem cu chituirea ... dar

Imagine atasata: SANY0153_f.jpgImagine atasata: SANY0154_f.jpg

dar ce nu faci pentru tara de ziua ei :rofl:

Aceasta postare a fost editata de staric: 29 November 2011 - 05:34 PM


#111 Useril este offline   ACHRISTIAN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 385
  • Inregistrat: 09-November 11
  • Location:Petrosani

Postat 29 November 2011 - 06:11 PM

Vezi postareastaric, la 29 November 2011 - 05:26 PM, a spus:

Deci, sa inteleg ca dai acceptul pentru schimbarea planului?
... sau lasam solutia gasita de mine?


In cazul asta eu inlocuiesc urmatoarele coaste ( prin taiere si aruncare :rolleyes: ) ...

Atasament SANY0156_f.jpg

si aproape terminasem cu chituirea ... dar

Atasament SANY0153_f.jpgAtasament SANY0154_f.jpg

dar ce nu faci pentru tara de ziua ei :rofl:


Buna Staric! nu sunt un expert sau un cunoscator,urmarind acest topic ,daca imi permiti o sugestie{ nu ca nu te-ai fi gandit,dar poate ai omis-o} decat sa tai si sa inlocuiesti,adaptezi ,o sipca cu profil si retusat cu chit.

#112 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 29 November 2011 - 06:16 PM

Cu modificatul pe macheta nu este nici o problema ... cu planul vreau sa vad ce-mi arata ... dar mai intai trebuie sa vad ce zice Victorian.
Sipca si chit ... nu cred ... prea mult chit ,sigur o sa apara crapaturi ...

#113 Useril este offline   ACHRISTIAN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 385
  • Inregistrat: 09-November 11
  • Location:Petrosani

Postat 29 November 2011 - 06:23 PM

Vezi postareastaric, la 29 November 2011 - 06:16 PM, a spus:

Cu modificatul pe macheta nu este nici o problema ... cu planul vreau sa vad ce-mi arata ... dar mai intai trebuie sa vad ce zice Victorian.
Sipca si chit ... nu cred ... prea mult chit ,sigur o sa apara crapaturi ...



ce fel de chit folosesti?

#114 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 29 November 2011 - 06:25 PM

eu lucrez cu chit de cutit de la magazinul de constructii ... :rolleyes:

#115 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1433
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 29 November 2011 - 06:41 PM

[quote name='staric' timestamp='1322515793' post='139190']
Demonstreaza! :rolleyes:

Nimic mai simplu:

MODELISM nr.2,3/2011

Reconstituirea bricului MIRCEA realizata de catre Victorian este puternic sustinuta de materialul fotografic inedit; sunt o serie de fotografii ale bricului pe doc si nici vorba de solutia propusa de tine pentru etambou.

#116 Useril este offline   ACHRISTIAN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 385
  • Inregistrat: 09-November 11
  • Location:Petrosani

Postat 29 November 2011 - 06:42 PM

Vezi postareastaric, la 29 November 2011 - 06:25 PM, a spus:

eu lucrez cu chit de cutit de la magazinul de constructii ... :rolleyes:



nu doresc sa-mi impun puncul de vedere mai sus mentionat ,si este alegerea ta in definitiv,dar ca mentiune la temerea ta in leg cu chitul care poate crapa ,.....iti pot recomanda un chit auto extrem de fiabil cu efect garantatsi fara crapaturi in timp .acesta se numeste" PLUS" chit poloiesteric alb "flexibil usor de slefuit si adaptabil {aderabil pe orice suprafata}.Multumesc ptr intelegere ,si sper ca nu am fost inteles gresit.Spor la proiect!:clapping:

#117 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 29 November 2011 - 07:41 PM

@177

Eu cred ca tu ai inteles ca a fost o gluma ... dar ,totusi, bricului MIRCEA e bricului MIRCEA si Rahova e Rahova ... si nu e lege ca ce e pe bric aia e si pe canoniera si invers ... dar discutiile in contradictoriu ne scot la adevar ... parerea mea ...

De foarte putin timp am inceput sa descopar flota romana ... dar nui timpul pierdut - recuperez

Nici asta nu stiu cei :whistle: :

Imagine atasata: Felic..jpg

... serios nustiu ... pe verso scrie doar Republica Populara Romina - Constanta - Vedere din Port -1957( dupa stampila )

@ACHRISTIAN ... voi incerca si chitul propus ... merci

Aceasta postare a fost editata de staric: 29 November 2011 - 07:55 PM


#118 Useril este offline   gobi71 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1267
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Location:galati
  • Interests:navomodelismul

Postat 29 November 2011 - 08:52 PM

Aia este o poza cu prova yachtului regal Nahlin-Luceafarul-Libertatea. Galionul ala a fost incendiat/devastat, din pacate , de cheflii, la galati, undeva prin anii '70 (parca si opt?).

#119 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1433
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 29 November 2011 - 09:06 PM

Da, m-am prins.
Asa cum scria si Victorian, cele patru unitati au fost construite in aceeasi perioada. Este firesc sa aibe elemente comune. Constructiile navale sunt prin definitie un sector foarte conservator, unde inovatiile sunt acceptate cu prudenta; asa se construia atunci. Ceea ce ai construit tu, privind prin prisma anului 1881, este o solutie avangardista.

Fotografia are in prim-plan fostul yaht al regelui Carol II. Galionul nu lasa dubii: NAHLIN.

O exceptionala reconstituire a bricului MIRCEA, semnata de Victorian, a aparut in MODELISM pe parcursul a trei numere. Recomandarea mea este sa comanzi revista.

#120 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 29 November 2011 - 09:34 PM

Vezi postarea177, la 29 November 2011 - 09:06 PM, a spus:

O exceptionala reconstituire a bricului MIRCEA, semnata de Victorian, a aparut in MODELISM pe parcursul a trei numere. Recomandarea mea este sa comanzi revista.


Mai in gluma mai in serios, mai in lauda ca revista e apreciata ... o gasesc la rusi in format digital :rolleyes: ... dar daca vorbim serios ... nu fac colectii de reviste ... iar in planuri nu inra bricului MIRCEA ... mai am canoniere ... dar poate mai stii ... primesc planurile originale de la cineva cu dedicatie ... :rolleyes:

Arata acest topic


  • 31 Pagini +
  • « Prima
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi