Forum Machete,Modelism,Hobby: salupa canoniera RAHOVA 1882 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 31 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

salupa canoniera RAHOVA 1882 Lucrare de licenta

#61 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 23 November 2011 - 03:55 PM

Acu urmatoarele piese ... intrebare ...

ce e C -ul ... are geamuri sau nu? ( pe poze parca se vede ceva ...)

Imagine atasata: rahova_2.jpg

A si B sunt clare ... A poate fi si asa ( de ce nu?)


Imagine atasata: IMG_8727_edited-1.jpg

#62 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 23 November 2011 - 09:12 PM

Usor dificil de apreciat cu certitudine si datorita unor mici diferente intre planutile postate si a faptului ca nu am in biblioteca date despre tipul asta de nava, as putea aprecia doar in prisma altor constructii . ,,C'' ar trebui sa fie postul de comanda, alt rol nu vad si ca orice punct de comanda trebuie sa asigure si vizibilitate asa ca ar putea avea macar niste hublouri la usi si doua sau trei deschideri dreptunghiulare inguste pe peretele din fata.. Timona cu compas, cu mecanismele mascate in cutii de lemn e caracteristica navelor maritime, si e montata in spatii inchise sau adapostite, la navele fluviale instrumentul atasat e axiometrul care in multe cazuri e un cadran metalic orizontal gradat semicircular cu 0 la mijlocul scalei si pana la 45 grade spre borduri. Timona e fixata pe un picior tubular tronconic, cu o proeminenta tubulara dreapta in partea de sus in care intra axul timonei. Axiometrul e ,,capacul". Ceea ce se vede in planuri e doar un cadru simplu. Ar mai fi o problema legata de pozitia rotii, la navele fluviale inca nu am vazut pana acum, cel putin la cele de Dunare, roata montata in fata piciorului de sustinere. Nu spun ca nu ar fi fost insa nu am vazut.. Nici nu sustin ca ar fi asa, doar am pus un punct de vedere.

#63 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1433
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 23 November 2011 - 10:08 PM

Vezi postareastaric, la 23 November 2011 - 03:55 PM, a spus:

Acu urmatoarele piese ... intrebare ...

ce e C -ul ... are geamuri sau nu? ( pe poze parca se vede ceva ...)

Atasament rahova_2.jpg

A si B sunt clare ... A poate fi si asa ( de ce nu?)


Atasament IMG_8727_edited-1.jpg


Victorian nu are in acest moment acces la internet, dar foarte amabil, mi-a dat cateva detalii prin telefon:
- ancora este de tip amiralitate
- pozitia ancorei in mars era de-alungul bordului
- corpul "C" este bucataria si nu a putut observa deschideri; acestea ar reduce spatiul folosit pentru diverse dulapuri; usile laterale sunt din doua bucati care se deschid separat. deschiderea partii superioare asigura lumina necesara gatitului.

Aceasta postare a fost editata de 177: 23 November 2011 - 10:20 PM


#64 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 23 November 2011 - 10:12 PM

Mi-e teama sa te intreb unde era WC, daca bucataria ocupa jumatate de nava :lol:

#65 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1433
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 23 November 2011 - 10:19 PM

"A" este prea pretentioasa pentru o nava de acest tip (facuta cu bani putini)
"C" este bucataria; se vede cosul de la masina de gatit, un sistem asemanator cu cel de pe FULGERUL, GRIVITA, OLTUL. M-am uitat cu atentie la poze si nu am vazut deschideri.

Vezi postareastaric, la 23 November 2011 - 10:12 PM, a spus:

Mi-e teama sa te intreb unde era WC, daca bucataria ocupa jumatate de nava :lol:


WC era peste bord, in partea de sub vant. Aceeasi solutie se folosea si pe unitatile clasei Houchuan (VTAP) care nu aveau grup sanitar.

Vezi postareatraian, la 23 November 2011 - 03:05 PM, a spus:

Nici nu aveai de ce te prinde, nu e nimic intre randuri, doar faptul ca un brat de ancora ,,tepelus'' se poate infinge si chiar sfasia fundul navei. Bineanteles ca ancorele amiralitate au fost si inca mai sunt folosite am comentat doar situatia expusa de staric. Da' sa stii ca foarte usor pot sta doar sa privesc fara a zice nimic.



ok

#66 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 23 November 2011 - 10:20 PM

dar asta?...

Imagine atasata: Untitled.jpg

ca usile sunt din doua bucati se vede aci( offff...acu trebuie sa ma informez cum arata si o bucatarie din acele timpuri ...):

Imagine atasata: Untitled3.jpg

si a doua ... roata montata in fata piciorului de sustinere ( pe intelesul meu o pozitie foarte incomoda ) ?


si trei ... pozitia ancorei in mars era de-alungul bordului ... acu inteleg de ce a mutat gruia de ridicare ... posibil ... deci sa inteleg , ca pozitia ancorei era asta?

Imagine atasata: Untitled2.jpg

Aceasta postare a fost editata de staric: 23 November 2011 - 10:39 PM


#67 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 23 November 2011 - 10:56 PM

Pentru virarea ancorei se foloseste vinciul. Gruiul e folosit in cazul ancorelor mai grele doar pentru scoaterea lor peste oglinda apei si postare pe bord, ancora nu ramane suspendata in grui. De fapt e si un articol de regulament care interzice atarnarea inafara bordului de obiecte ce pot constitui pericol pentru nave care se alatura. E o instalatie la care ancora ramane atarnata, capul de sarpe, dar e dispus in prova, in fata etravei.

#68 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 24 November 2011 - 09:14 AM

Ancora ( am crezut ca am scapat ...) ... dupa o noapte a muzeelor :rolleyes:

100% din navele care au ancora in mers de-alungul bordului, au ancore tip amiralitate


Imagine atasata: Untitled4.jpg

In prima poza, in afara de ancora, mai avem si o " bucatarie" foarte asemanatoare cu a noastra ...

#69 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1433
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 24 November 2011 - 07:41 PM

Traian are dreptate.

Mai jos sunt cateva poze cu o canoniera KUK GEMSE, construita in acelasi santier ca si GRIVITA:

My link

#70 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 24 November 2011 - 07:42 PM

Imi pare rau...dar sunt prea mici pozele la linkul dat!

"You are not allowed to enter this page. You do not have the required permissions to enter this page."


Am notat doar unde se termina gruia ... stiu ca nu ramane unita ... iar un cap de sarpe asi vrea sa vad cum arata...

Ca sistem de prindere am asa ceva..dar sigur nu merge:

Imagine atasata: Untitled.jpg

Aceasta postare a fost editata de staric: 24 November 2011 - 07:53 PM


#71 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 25 November 2011 - 10:09 AM

Vezi postareastaric, la 24 November 2011 - 07:42 PM, a spus:

... iar un cap de sarpe asi vrea sa vad cum arata...



Un cap de sarpe arata asa:
Imagine atasata: cobra1.jpg22.jpg
sau asa: :crazy:
Imagine atasata: 6465_vb.jpg
sau asa:
Imagine atasata: S63018671.jpg22.jpg

#72 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 25 November 2011 - 01:13 PM

Multumesc ... acu e clar ( in poza 2 ... nu se prea vede locul unde pui ancora :rolleyes: ).... dar cine si-a batut joc in halul asta de corabie?

P.S.

Atatea detalii frumoase ca am luata hotararea sa schimb scara ... la 1:24 (~700mm x ~140mm) ... am gasit si firma de laser ...

Aceasta postare a fost editata de staric: 25 November 2011 - 01:22 PM


#73 Useril este offline   claudiu_ne2000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Location:Deva

Postat 25 November 2011 - 01:25 PM

...Bucataria daca seamana cu cea de la Fulgerul...a mai fost comentata si pe acest topic http://www.rhcforum....3/page__st__180 comentarii pe baza machetei canonierei Fulgerul aflata la Muzeul Marinei din Constanta.

Din marcajele facute de Staric pe poza cu echipajul de pe punte, eu vad ca acea usa de intrare in bucatarie este dubla...asemanatoare cu cea de pe Fulgerul



Exact un asemenea topic de "arheologie navala"...cum zicea si Dorin (Victorian) am avut pe RHC referitor la canoniera Fulgerul.

Staric sper sa-ti fie de ajutor...


http://www.rhcforum....attach_id=53918

#74 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 25 November 2011 - 01:31 PM

Multumesc ... lecturam.. ne informam ... comentam


Imagine atasata: P6200016.JPG

vai ... o macheta superba cu un lant din alta opera telenovela... pacat :rolleyes:

Aceasta postare a fost editata de staric: 25 November 2011 - 01:33 PM


#75 Useril este offline   claudiu_ne2000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Location:Deva

Postat 25 November 2011 - 01:51 PM

Acea macheta nu este o macheta oarecare...este chiar modelul de prezentare a canonierei facut de santierul ce a construit canoniera Fulgerul...binenteles ca exista unele detalii care nu se regasesc si pe canoniera reala dar 80%...seamana...

#76 Useril este offline   claudiu_ne2000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Location:Deva

Postat 25 November 2011 - 02:14 PM

Acea macheta nu este o macheta oarecare...este chiar modelul de prezentare a canonierei facut de santierul ce a construit canoniera Fulgerul...binenteles ca exista unele detalii care nu se regasesc si pe canoniera reala dar 80%...seamana...

#77 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 25 November 2011 - 02:18 PM

Aha,deci asta e ... atunci bag mana in foc ca lantul l-au pus aia de la muzeu (sau altcineva),dar nu ala care a facut macheta ... repet e din alta opera ( e alta mana ...)

#78 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 25 November 2011 - 03:19 PM

Vezi postareastaric, la 25 November 2011 - 01:13 PM, a spus:

..............acu e clar ( in poza 2 ... nu se prea vede locul unde pui ancora :rolleyes: ).... dar cine si-a batut joc in halul asta de corabie?


Vaporasul a fost in conceptul proprietarului si al arhitectului modernizat, asta insemnand transformarea intr-un fel de batoza plutitoare. Lucrul bun e ca totusi e mentinut functional spre deosebire de multe altele care au fost taiate le fier vechi.. Lucrul rau e ca e un fel de nava de protocol pentru alesii neamului si ca muritor nu te prea poti apropia de ea.
Cu ancora, la poza 2 un ar fi chiar o problema, dar fereasca Domnul de muscatura.........
Nu intotdeauna machetele facute de santier sunt sau erau si 100% fidele sau de calitate. Depindea foarte mult de mana machetistului, de cat era platit pentru asta sau daca era platit, de locul pe care trebuia sa il ocupe macheta dupa realizare, de pretentiile conducerii si o multime de alte alea. Doar acolo unde machetistii erau indragostiti de meserie si isi dadeau toata silinta din placere, putem discuta despre machete fidele si de calitate.

Aceasta postare a fost editata de traian: 25 November 2011 - 03:29 PM


#79 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 25 November 2011 - 03:33 PM

Vezi postareatraian, la 25 November 2011 - 03:19 PM, a spus:

Vaporasul a fost in conceptul ... arhitectului


Glumesti? arhtect? ... vrei sa spui ca asta e scoala Romaneasca de arhitectura? ... atunci nu ma mir de unde au aparut palate cu turnulete ... pastrare? ... mai bine la fiare vechi ... se pastra macar o amintire frumoasa ...

#80 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 25 November 2011 - 07:00 PM

Vezi postareastaric, la 25 November 2011 - 03:33 PM, a spus:

Glumesti? arhtect? ... vrei sa spui ca asta e scoala Romaneasca de arhitectura?



Ei, glumesc ......... Eu nu vreau sa spun nimic insa realitatea se vede la tot pasul si in diverse domenii. Calamitatea nu e ca sunt astfel de ,,arhitecti'' ci ca sunt multi la care le place ceea ce fac. Si nu cred ca e vina scolii romanesti in sine, doar a unor particularitati actuale. Turnulete au si pagodele dar cei care le-au proiectat au invatat asta in sute de ani iar unii din cei ce nu au facut-o bine au platit cu capul.

Arata acest topic


  • 31 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

6 useri citesc topicul
0 membri, 6 vizitatori, 0 utilizatori anonimi