Forum Machete,Modelism,Hobby: salupa canoniera RAHOVA 1882 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 31 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

salupa canoniera RAHOVA 1882 Lucrare de licenta

#41 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1433
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 15 November 2011 - 08:19 PM

Ok.

Iti urez succes cu identificarea sistemului de ridicare a ancorei!

Spor!

#42 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 16 November 2011 - 02:04 AM

Am in lucru 2 variante:

Imagine atasata: ancore1.jpg

Prima varianta a plecat de la ... citez ... " ... iniţial parapetul navei urma să aibă o formă circulară în jurul afetului tunului, lăsând în bătaia valurilor o porţiune triunghiulară din prova navei. Se prelua astfel o tipologie de “canonieră” introdusă odată cu aşa numitele “fiare” de călcat ale lui Rendel şi care se regăseşte la nave precum HMS “Staunch” din 1873 ..." ... sa zicem ca s-a modificat forma parapetului,iar restul a ramas ... am cautat si am gasit ceva, ceva ... planurile ARQUEBU 1884 , care arata asa:

Imagine atasata: ancora_ARQUEBU1884C025.jpg

...dar necesita mutarea afetului mai in fata ( posibil si mai mult decat e acuma ) si mici adaptari ...

Varianta 2 o gasesti mult mai usor si la mai multi ...

Imagine atasata: ancore_exp.jpg

Pareri?

Aceasta postare a fost editata de staric: 16 November 2011 - 02:09 AM


#43 Useril este offline   gobi71 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1267
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Location:galati
  • Interests:navomodelismul

Postat 16 November 2011 - 07:36 PM

Parerea mea este ca daca aveai la dispozitie o singura varianta, era mai bine!:whistle: Acuma, daca tot s-a intamplat sa ai mai multe, norocul tau... Mie personal imi place varianta 2, daaaar, stiind cam cum arata o metraliera de aia, hotcissburger sau cum se cheama ea, mi se pare un pic ilogic sa fie asa. Metraliera are o (ditamai) placa de blindaj in dotare, care face cam greu manevrabil vinciul de sub ea! Deci... :crazy:

#44 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 16 November 2011 - 07:49 PM

eu nustiu care e cat de cat corecta ... in varianta unu sa nu se impedice de lanturi ... mai astept si alte pareri ...

arata asa fara blindaj

Imagine atasata: Hotchkiss 37mm.jpg

cu

Imagine atasata: WNRussian_37mm_Hotchkiss_pic.jpg


P.S.


Am inceput cu prova ... si tot asa pana la pupa ... fiecare detaliu in parte :rolleyes:

Aceasta postare a fost editata de staric: 16 November 2011 - 07:55 PM


#45 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1433
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 16 November 2011 - 08:40 PM

Vezi postareagobi71, la 16 November 2011 - 07:36 PM, a spus:

Parerea mea este ca daca aveai la dispozitie o singura varianta, era mai bine!:whistle: Acuma, daca tot s-a intamplat sa ai mai multe, norocul tau... Mie personal imi place varianta 2, daaaar, stiind cam cum arata o metraliera de aia, hotcissburger sau cum se cheama ea, mi se pare un pic ilogic sa fie asa. Metraliera are o (ditamai) placa de blindaj in dotare, care face cam greu manevrabil vinciul de sub ea! Deci... :crazy:


Tunul rotativ cal. 37 mm de pe salupele-canoniere nu avea scut.

#46 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1433
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 16 November 2011 - 09:12 PM

Vezi postareastaric, la 16 November 2011 - 02:04 AM, a spus:

Am in lucru 2 variante:

Atasament ancore1.jpg

Prima varianta a plecat de la ... citez ... " ... iniţial parapetul navei urma să aibă o formă circulară în jurul afetului tunului, lăsând în bătaia valurilor o porţiune triunghiulară din prova navei. Se prelua astfel o tipologie de “canonieră” introdusă odată cu aşa numitele “fiare” de călcat ale lui Rendel şi care se regăseşte la nave precum HMS “Staunch” din 1873 ..." ... sa zicem ca s-a modificat forma parapetului,iar restul a ramas ... am cautat si am gasit ceva, ceva ... planurile ARQUEBU 1884 , care arata asa:

Atasament ancora_ARQUEBU1884C025.jpg

...dar necesita mutarea afetului mai in fata ( posibil si mai mult decat e acuma ) si mici adaptari ...

Varianta 2 o gasesti mult mai usor si la mai multi ...

Atasament ancore_exp.jpg

Pareri?



Cred ca ai primit de la Claudiu revista MODELISM; acolo este o poza dinspre prova, cu salupa-canoniera la mal unde se poate vedea gruia pentru manevrarea ancorei. Acest detaliu ne spune cateva lucruri:
- este o ancora tip amiralitate si nu una Hall
-ancora este ridicata la bord cu gruia si asezata pe punte (vezi ELISABETA sau de-alungul bordului- GRIVITA); inclin sa cred ca era ancorata de-alungul bordului, din cauza faptului ca spatiul pe punte era restrans)
Recomandarea mea este sa nu muti nara ancorei sau tunul din pozitiile pe care le-a stabilit Victorian.
Solutiile pe care le-ai postat sunt pentru nave semnificativ mai mari. Una dintre conditiile unei reconstituiri reusite este constientizarea dimensiunilor navei: RAHOVA nu avea decat 16 m; acest lucru inseamna ca instalatia de ancore era de gabarit mic si presupunea solutii simple cu un pret de cost redus. De asemenea marinarii au nevie de spatiu pentru a se putea manevra ancora.
Astept opinia lui Victorian.

Spor!

Aceasta postare a fost editata de 177: 16 November 2011 - 09:14 PM


#47 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 19 November 2011 - 05:06 PM

Toata saptamana am studiat ancore ... cine dracu a stiut ca sunt atatea tipuri ... acu visez numai ancore si sisteme de ridicare :rolleyes:

@177a dedus ca e o ancora tip amiralitate ... eu,dupa cate am citit ... presupun ca era o ancora tip Trotman ... e frumoasa din punct de vedere modelistic , usor manevrabila, plianta :rolleyes: ,dar si firma care a construit salupele e engleza si parca prin 1842 era o lege a Amiralitatii Britanice ( si dupa cate stiu aia nu iau mita pentru a face pe placul cuiva :rolleyes: ) privin echiparea navelor in afara de ancore tip cu una de rezerva tip Porter ... iar 1848 obligativitatea de a echipa navele cu ancore cu brate mobile ... Trotman e o perfectionare a ancorei Porter si fiind o salupa (mica) presupun ca au pus direct una Trotman ... gandesc si eu :rolleyes: )

Rezultatul ... prova libera si loc sa stea nenea ala ( marinarul) sa ne admire din trecut:

Imagine atasata: test_ancora3.jpg

Pareri???


P.S.

Multumesc si pe acesta cale pentru revista Domnului Claudiu

Aceasta postare a fost editata de staric: 19 November 2011 - 05:18 PM


#48 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 19 November 2011 - 08:31 PM

Ancorele tip amiralitate au un mare inconvenient generat de particularitatile constructive si anuma unul din brate ramane in permanenta cu varful in sus lucru care la ape mici e un real pericol pentru nava, ori cum salupele aveau pescaj mic si deseori navigau, manevrau, ancorau in preajma malurilor cred ca orice comentariu devine de prisos.

Aceasta postare a fost editata de traian: 19 November 2011 - 08:32 PM


#49 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 20 November 2011 - 01:10 PM

am continuat cu sistemul de ridicare ... mai exact locul lui

Pe plan avem asa:
Imagine atasata: ancora_test3.jpg

eu nu cred ...

reconstituirea :rolleyes:

Imagine atasata: ancora_test2.jpg

rezulta

Imagine atasata: ancora_test1.jpg


... si inca ceva ...

"...de asemenea putem doar presupune ca in unghiul ascutit al provei,ascuns dupa parapet se afla un cabestan orizontal de mici dimensiuni?(actionat manual cu mecanism patent cu clichet)..."

Ma ajutati cu planul unui cabestan orizontal mic? eu doar asa ceva am gasit:

Imagine atasata: Êîíàêîâî (2).jpg - vertical
Imagine atasata: 2695562782_85696e1441_z.jpg - orizontal


... si de ce actionat doar manual? ... si cat de mare(grea) e ancora pentru tipul asta? ... sa termin odata cu ele :rolleyes:

Aceasta postare a fost editata de staric: 20 November 2011 - 01:57 PM


#50 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 20 November 2011 - 01:51 PM

Desi cu functii asemanatoare instalatiile de ancorare si manevra a paramelor la bord sunt de doua tipuri: cele la care axul e vertical si se numesc cabestane si cu axul orizontal (ca in cazul tau) si care se numesc vinciuri. Ceea ce ai tu e vinci. E actionat manual pentru ca mic fiind nu e justificata o instalatie mecanica de actionare iar la bordul navelor mici energia era cat mai judicios distribuita. Din practica, la o nava cu dimensiunile astea o ancora avea in jur de 50 Kg. Modelul de vinci pe care il ai e destul de bun, de regula seamana intre ele, cu o singura mentiune - e de preferat ca manitele (manivelele) sa fie detasabile si atasate pe niste cleme pe vinci, tot pentru economie de spatiu.
Revin, ai modificat poza vinciului in timp ce scriam. Prima era mai apropiata de tealitate. in cea de acum deja e un cabestan modern cu actionare mecanica.

Aceasta postare a fost editata de traian: 20 November 2011 - 01:55 PM


#51 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 20 November 2011 - 01:55 PM

Ok ... multumesc...

In rusa e mai siplu

vertical e ШПИЛЬ ( shpili )
orizontal e БРАШПИЛЬ (brashpili) ... de aci si incurcatura cu pozele

P.S.

Poate stilul asta? ...ocupa si mai putin loc... :rolleyes:

Imagine atasata: image037.png

Aceasta postare a fost editata de staric: 20 November 2011 - 02:09 PM


#52 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 20 November 2011 - 03:01 PM

Da... inebunesc incet si sigur :rolleyes:

Vezi postareatraian, la 20 November 2011 - 01:51 PM, a spus:

... la o nava cu dimensiunile astea o ancora avea in jur de 50 Kg...


calculam dupa tabel ( cred ca e claar si fara traducere )

Imagine atasata: 009.gif

deci avem o ancora de 130cm pe 80 cm ... trecem marimile la scara 1:34 si obtinem ...

Imagine atasata: ancora_50kg.jpg

am mai calculat si grosimea lantului - 13 mm in diamentru si parama (parca asta e denumirea) 19mm ... in real

Cine mai participa la discutie?

Aceasta postare a fost editata de staric: 20 November 2011 - 03:10 PM


#53 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 20 November 2011 - 06:34 PM

,,In real"" lantul mi se pare cam subtire. Eu iti recomand la elementele pentru care nu ai date concrete sa renunti la calcule si sa apelezo la ochiometru si bunul simt estetico-tehnic. E cu rezultate mult mau confortabile din toate privintele.

#54 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1433
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 20 November 2011 - 08:52 PM

Staric, cred ca te complici prea mult cu sistemele de ancorare.
Da-i drumul la lucru si ideile iti vor veni pe parcurs. Simultan cu cele trei salupe-canoniere a fost construit la acelasi santier torpilorul de baraj "Alexandru cel Bun". Cele doua clase de nave au corpul asemanator, diferenta fiind aceea ca torpilorul este cu 9 m mai lung si are doua elici. O serie de solutii tehnice sunt in mod sigur comune.
Cauta solutii tehnice pentru nave din aceeasi perioada.
Uite o poza (nu te ajuta foarte mult, iti da o imagine generala a navei):
My link

#55 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 20 November 2011 - 09:23 PM

Eu nu ma coplic ... eu asa invat ... nu uitati eu nu stiu cum arata marea ... nu mai zic de salupe, barci , etc... ( eu si la SIB meu am facut acelasi lucru ... ). Voua va este usor, iar eu a trebuit sa descopar ce sunt cercurile alea pe punte :bang:

Imagine atasata: kohlenluken1.jpg

da ... mainele fac, dar comanda o primesc de la creer ... parerea mea

si e gata ... planul facut ... a ramas doar sa ma hotarasc - tai eu sau totusi le dau la laser ... mai dureaza 2-3 saptamani pana incep ... eu nu ma grabesc

#56 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1433
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 21 November 2011 - 07:42 PM

Mai sunt si alte modele, de exemplu cele de pe ELISABETA:
My link

#57 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 21 November 2011 - 08:09 PM

Acu nu mai e problema ... m-am documentat. Am gasit si asa ceva ... de la acelasi producator :rolleyes:

Imagine atasata: lge0179_hmsrattler.jpg

Am terminat planurile ... pregatite pentru laser ... sau manual

Imagine atasata: Untitled.jpg


P.S.

@177 ... excelent siteul, dar ma inerveaza uneori ca la marire poze apare ceva cu permissions.

#58 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1433
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 22 November 2011 - 11:38 PM

Vezi postareatraian, la 19 November 2011 - 08:31 PM, a spus:

Ancorele tip amiralitate au un mare inconvenient generat de particularitatile constructive si anuma unul din brate ramane in permanenta cu varful in sus lucru care la ape mici e un real pericol pentru nava, ori cum salupele aveau pescaj mic si deseori navigau, manevrau, ancorau in preajma malurilor cred ca orice comentariu devine de prisos.


Nu m-am prins cu "comentariul de prisos"; Stefan cel Mare I & II aveu ancore amiralitate, la fel si GRIVITA (care a navigat pe Dunare majoritatea serviciului activ).

#59 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 23 November 2011 - 03:05 PM

Vezi postarea177, la 22 November 2011 - 11:38 PM, a spus:

Nu m-am prins cu "comentariul de prisos";


Nici nu aveai de ce te prinde, nu e nimic intre randuri, doar faptul ca un brat de ancora ,,tepelus'' se poate infinge si chiar sfasia fundul navei. Bineanteles ca ancorele amiralitate au fost si inca mai sunt folosite am comentat doar situatia expusa de staric. Da' sa stii ca foarte usor pot sta doar sa privesc fara a zice nimic.

#60 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 23 November 2011 - 03:37 PM

Asa nu merge ... eu noi avem nevoie de informatii ... de un adevar relativ ... deci, va rog, fara certuri offtopic ... in rest pana la reguseala dar cu argumente. :drinks:

revenons a nos moutons

Ancora, din punctul meu de vedere, va fi atractia principala a provei ... deci:

1. Ancora tip Hall se exclude ( vedem toti dupa poze )
2. Posibil sa fi fost o ancota tip amiralitate (Stefan cel Mare I & II aveu ancore amiralitate, la fel si GRIVITA ... posibil o traditie ... diferenta marimea)
3. Posibil ancora tip Porter - Trotman ( argumentele cititi mai sus)

Ultimele doua variante sunt in egala masura valabile ... eu asi alege varianta 3 ... e mai frumoasa in detalii si atunci corespunde enuntului ... noi totusi construim o macheta, care printre altele trebuie sa "gadile frumos vazul" :rolleyes:

Aceasta postare a fost editata de staric: 23 November 2011 - 03:39 PM


Arata acest topic


  • 31 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi