salupa canoniera RAHOVA 1882 Lucrare de licenta
#442
Postat 06 February 2012 - 11:16 PM
..iar ca gluma ... "Ca sa se incinga in draci vara?" ... pe tine te doare acoperisul in timp ce toata constructia e pe un cazan cu o temperatura in jur de 200 grade, ca intr-un metru patrat ai un ditamai cuptor de gatit , ca,la urma urmei toata constructia e din tabla ... crezi ca mai simteau ca se incinge acoperisul?
#443
Postat 07 February 2012 - 10:32 AM
Eu cred ca ai putea s-o lasi alba, sau eventual sa-i dai doar o umbra de weathering ca sa nu apara ca scoasa din cutie. Presupunem ca tabla zincata a fost o adaugire realizata de gospodarii bordului ulterior. Nu uita de faza cu rotunjirea colturilor, atat la bucatarie cat si la acoperis.
In privinta suprastructurii de sub cos, nu stiu ce sa zic, pur si simplu nu se vede suficient de clar ca sa-ti spun cum era rezolvata zona aia. Putea sa fie facuta cu scanduri asezate in rand, dar si cu rame si tablii, cum ai facut deja tambuchiurile. Ai putea inclusiv ca in locul tabliilor sa pui niste grilaje ca sa se poata aerisi un pic spatiul acela care da direct spre cazan.
#444
Postat 07 February 2012 - 05:39 PM
#445
Postat 08 February 2012 - 11:12 AM
Ma bucur ca ai renuntat singur la ideea de "rame si tablii" sub cos. Ai dreptate, merge cel mai bine cu scanduri puse vertical. Imi place cum iese. N-as mai adauga floricele pe lateralul peretelui ala, in schimb as adauga un cheson de scule si niste colaci de parama peste el. Si nu uita ca mai exista si un clopot pe mijlocul peretelui bucatariei, conform pozelor. Deci mai exista multe chestii de adaugat, fara sa fie nevoie neaparat sa inventezi ceva ce nu se vede in poza.
#447
Postat 08 February 2012 - 01:15 PM
E suficient de rotunjit cat ai facut si imi place cum iese.
Niturile: Da, daca le poti face bine, insa nu stiu cu precizie unde ar trebui sa fie. Poate in portiunea plata din apropierea colturilor rotunjite, presupunand ca acolo exista o intaritura care sa cuprinda tot coltul, si de asemenea pe marginea usilor, presupunand ca si acolo exista o rama din cornier. La fel, o rama de cornier ar trebui sa existe pe marginea usilor si in mod cert s-ar vedea niste nituri la fixarea balamalelor. Sugestia mea e sa nu exagerezi cu niturile, fa doar cateva in zone unde esti sigur ca ar putea sa existe.
#452
Postat 14 February 2012 - 01:04 PM
O iarna puskiniană cobora peste Romania ... in minte doar versuri ..
Ce zi frumoasa! Ger si soare.
Iubita mea, mai dormi tu, oare?
Deschide ochii larg si sari
Din somnul dulce. Iata zorii.
Acum īn calea Aurorii
Ca Steaua Nordului rasari.
Aseara viscolea īntr-una.
Arar iesea pe ceruri luna
Din nouri, si-o asemanam
Cu-o palida, galbuie pata.
Iar tu stateai īngāndurata...
Si-acuma... uita-te pe geam:
... undeva langa Bucuresti ...
#453
Postat 14 February 2012 - 04:10 PM
Tot e alb, pe camp, pe dealuri, imprejur in departare
Ca fantasme albe, plopii insirati se perd in zare
Si pe-ntinderea pustie, fara urme fara drum
Se vad satele perdute sub clabuci albii de fum.
... si "Rahova" ...
pe azi GATA ... tuica incepe sa-si faca efectul
#455
#458
Postat 16 February 2012 - 01:12 PM
#459
Postat 16 February 2012 - 01:33 PM
... cu bordaj in clinuri ... pai se poate altfel? ... raman ramele ... cate? ( si de ce imi bat capul,ca tot o sa fie acoperit cu o prelata )
Aceasta postare a fost editata de staric: 16 February 2012 - 01:36 PM
#460
Postat 16 February 2012 - 02:27 PM
Baleniera nu este sigur, balenierele au o forma specifica: mai elansata si cu ambele capete ascutite; mai au un numar IMPAR de vasle si un mod specific de vaslire, fiecare marinar sta singur pe banca lui, are o singura rama si fiecare vaslas, -exceptandu-l pe primul si ultimul- este intercalat intre doi marinari care vaslesc in bordul opus. Cum spuneai, are doua capete ca sa isi poate schimba sensul de mers rapid, ca sa poata tine pasul cu animalul pe care-l fugareste. In documentele romanesti se numeau de obicei "baliniera"
Daca erau doua barci, cum e cazul la Fulgerul, atunci a doua era baleniera. Dar la nava noastre era una singura, deci era BARCA.
Barcile sunt cu tabloul pupa retezat drept si cu un numar PAR de rame. In engleza se denumesc in mai multe feluri, in functie de dimensiuni si de rolul pe care il are fiecare, de exemplu cutter sau shallop. La cele mai mici fiecare marinar manevreaza cate doua rame, la cele mai mari fiecare marinar are de manevrat o singura rama si sta pe aceeasi bancheta cu marinarul care vasleste in bordul celalalt. Marinarii nostri le numeau de obicei dupa numere, iar la bricul Mircea cea mai mica, din pupa, se numea "pui", in engleza dinghy. Puiul lui Mircea. Barca de pe Rahova cred ca era tot un dinghy cu patru rame la fel ca si puiul lui Mircea