salupa canoniera RAHOVA 1882 Lucrare de licenta
#241
Postat 16 December 2011 - 07:27 PM
#242
Postat 16 December 2011 - 08:49 PM
Nu stiu care-i medecamentu' cela cu doua prune, eu stiu doar de medicamentul ala facut DIN prune, prin distilare, se ia un paharut mic inainte de masa sa alunece slana bine pe gat
Acuma serios vorbind, apropo de detaliul cu parapetul, cand spun BARA ROTUNDA cu diametrul de un inci, care parte n-o intelegi? chestia aia pe care o pui acolo oblic este facuta dintr-o bara de diametrul respectiv, nu dintr-o bucata de tabla, care este detaliu de secol XX.
Partea inferioara a barei intra in punte exact in spatiul dintre doua file ca sa nu trebuiasca sa-si dea doctoratul la imbinari de scanduri.
Partea superioara este indoita si lipita (in realitate, batuta pana se lateste, gaurita si nituita) sub profilul de metal care alcatuia suportul mainii curente din lemn a parapetului. Simplu ca good night!
#243
Postat 16 December 2011 - 09:33 PM
Bafta multa si sanatate!!!
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 16 December 2011 - 09:42 PM
#244
Postat 17 December 2011 - 07:17 AM
Vreau sa va spun un lucru ce mie nu mi-a dat pace de cand am gasit poza cu Alexandru cel Bun...de la Sulina...e postata la pagina 8-jos al acestui topic...
Ma tem ca poza ce am atasat-o eu si ar prezenta salupa canoniera Rahova aflata in reconstructie la Arsenalul Marinei din Galati...e in realitate Alexandru cel Bun...si nu una din salupele noastre canoniere.
Nu am confirmarea dar sper ca cei de aici care au mai multe poze cu torpilorul de baraj...sa-mi confirme...
Nava de la Galati e prea mare...in comparatie cu Rahova, sau oricare alta salupa canoniera...numai comparand staturile echipajului cu cele ale navei iar mai apoi mergand la salupa canoniera si facand aceleasi comparatii vom vedea ca sunt alte dimensiuni...cea de la Galati e mult mai mare...iar acea bucata taiata nu e etamboul navei e chiar "pintenul"...navei...partea imersa din prova, totodata acel hubloul nu l-am vazut la Rahova...
Apoi forma bordurilor...la alexanru cel bun...am vazut acel paraleleism intre borduri precum si forma verticala a lor, la mijlocul navei...acelasi lucru se vede si la nava din Galati. Pe cand la Rahova (poza de la Sulina) dupa cum vedeti liniile sunt mai suple si mai curbate...
Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne2000: 17 December 2011 - 07:32 AM
#245
Postat 17 December 2011 - 11:24 AM
@Claudiu ... mi s-a parut mie ceva la postul #163 dar nu am insistat si nici acuma nu stiu ce sa zic ... nu e domeniul meu
@Victorian ... se mai intapla sa nu fiu atent si eu ... "Stalpii parapetului erau realizati dintr-un profil metalic, ceva gen L sau T, nu am de unde sa stiu precis, iar odata la trei sau patru stalpi de parapet exista acea intaritura realizata din bara de metal" ... si sa nu citesc pana la capat, si sa incurc stalpii cu bara ... de aia si m-am axat pe stalpi "L"
...sa repetam ca sa intre bine in creer ( e un detaliu care ,poate, la scara mea nu e important ...e prea mic ...am pus cate 4 bare per bort si am terminat ... dar la o scara mai mare o sa fie necesar ) ..
1. foile(placile) de metal erau unite de stalpi L ( T nu am intalnit ) la intervale sa zicem egale prin nituire
si dupa cate observ eu acesti stalpi nu erau pe unirea placilor ci la mijlocul lor ... asa e?
2. La fiecare 3 sau 4 "L"-uri merge cate o intaritura oblica din bara de 1' ... care "intra in punte exact in spatiul dintre doua file"... aici si apare intrebarea ... eu nu le am cu marea, dar la viata am avut santier ... sa pui o intaritura infipta siplu in bord ( asa am inteles eu) nu mi se pare corect, mai bine nu o pun ca tot nici un folos nu am din ea (parerea mea) ... mai corect era ca la Fram ...
... astea sunt ... mai mult nu mai zic nimic de parapet ... promit
...si daca tot am pus poza cu fram ... o veche discutie aici http://www.cartula.r...post__p__139916 ... unde tu ai presupus ca e o marioneta ... eu in continuare presupun ca e o pompa ... intoarce imaginea Fram ... alb-negru ... rezolutie proasta ... rezulta Rahova ... poate alt tip de pompa ...
#247
Postat 18 December 2011 - 11:37 PM
Intai de toate, parca stalpul ala de cornier e prea mare fata de cum ar fi trebuit sa fie si in plus mai este si "detasat" de elementul din partea de jos, ceea ce e inadmisibil. Gandeste-te ca acel cornier era pus in paralel cu profilatura coastei pe o lungime de cel putin 50 de cm, deci nu poate sa apara ruptura aia care se vede la tine. Doar daca mai adaugi acolo inca un element in asa fel incat sa umpli spatiul dintre stalpi. Gandeste-te ca la marginea puntii in mod obligatoriu se gaseste gutiera, o zona ca un caus pe unde apele trebuie sa circule libere in drum spre scurgere. Causul acela nu poate sa fie intrerupt de montanti!
Pe urma, golurile facute in bordaj sunt categoric prea sus. Gandeste-te ca pe marginea inferioara a acestora se exercita presiunea lantului ancorei sau paramei de ancorare. Chiar crezi ca o foaie de tabla ar putea sa reziste?
Desigur, marginea aceea va fi dublata de o intaritura de forma rotunjita, dar chiar si asa, golurile nu se faceau ridicate de la punte, ci cat mai jos posibil, astfel incat paramele si lantul sa apese direct pe punte, in locul unde in spate exista un element structural important al osaturii navei care preia toate eforturile.
In privinta detaliului de pe Fram, nu uita ca nava respectiva are structura din lemn, deci nu poate fi asemanata intrutotul cu Rahova. Fram a fost modificata substantial ca sa reziste calatoriei ei prin ape inghetate, e posibil ca si parapetul acela din bare metalice sa fie o asemenea modificare. In orice caz, parapetul este realizat DUPA realizarea puntii si atunci e firesc ca intariturile acelea sa fie fixate in felul acesta.
La Rahova intariturile parapetului se fixeaza tot in acelasi mod, dar direct pe grinzile de metal ale puntii. Deci capatul intariturii nu este vizibil, fiind ascuns de scandurile care formeaza puntea.
Ma bucur ca vor urma niste zile libere, inseamna ca vei putea progresa cu macheta ta. Spor la treaba si... Sarbatori Fericite!
#248
Postat 19 December 2011 - 12:57 AM
Stalpul cornier are 1.5mm x 1.5mm ce corespunde in real marimii de 5cm ... posibil e mai mare decat trebuie,dar macar un rand de nituri sa-mi incapa, de doua randuri de nituri nici nu mai discut ... nu ma tine viderea nici prin lupa
OK si cu bara rotunda ... cei drept daca o faceam ca la Fram parea mai terminata, asa o sa fie un detaliu de tipul "las ca merge" pentru unul neavizat
#249
Postat 19 December 2011 - 03:34 PM
N-o sa fie un detaliu de tipul "las' ca merge si asa" fiindca la fiecare bara o sa faci dintr-o sarmulita cate un inelus de diametrul barei respective care o sa acopere exact intrarea barei in punte, la fel dupa cum presupun ca aveau barele astea si in realitate, un mic element care sa ascunda imbinarea. Iti sugera cineva mai inainte sa folosesti ace de siringa. Eu nu m-as aventura la asa un material pretentios fiindca acele de siringa se fac din inox si sunt otelite, deci ai avea probleme si sa le indoi, si sa le vopsesti pe urma. Poate fi chiar periculos sa-ti sara o aschie din otelul ala direct in ochi, nu te sfatuiesc sa folosesti metode "contondente" pe ace de siringa!
Mai degraba as folosi sarma din alama de diametrul apropriat, cred ca are duritatea potrivita ca s-o folosesti la ce-ti trebuie tie.
In privinta niturilor, daca ti se pare ca este prea mic ceea ce faci, priveste te rog aici: http://content.foto....rig/44/i-45.jpg
De aici: http://foto.mail.ru/mail/gargrig/44
#251
Postat 20 December 2011 - 09:55 AM
Multumesc frumos de atentionare, o sa merg si eu sa-mi cumpar revista. Imi pare rau ca evenimente aflate in afara controlului meu m-au facut sa nu pot termina nici partea a IV-a a articolului despre "Mircea" nici articolul despre "Alexandru cel Bun". Cu atat mai putin "Fulgerul". Vor ramane pe anul viitor.
Dar e un lucru bun in faptul ca nu am apucat sa ma ocup de penultimul, totusi. Am convingerea ca propunerea lui Claudiu de identificare a navei din poza aceea de santier cu "Alexandru cel Bun" este absolut corecta. Chiar daca unele detalii nu se vad, forma corpului si marimea navei sunt chiar cele potrivite asa ca nu cred ca gresim.
Asa ca, vorba unui celebru filmulet de desene animate din copilaria noastra, "Stay tuned... we'll be back soon with another cartoon" :)
Sarbatori fericite!
#255
Postat 20 December 2011 - 09:42 PM
Acest articol este un pamflet care a fost scris si conceput ca atare deci trebuie consumat si inteles ca atare.
#256
Postat 20 December 2011 - 09:51 PM
Aceasta postare a fost editata de dan: 20 December 2011 - 09:54 PM
#258
Postat 20 December 2011 - 10:14 PM
Nava pe care o fac e un fel de ... sai zicem "premergator" ... o aduc la final,o sa fie si planuri detaliate pentru acesta scara de 1:34 ... dar nava finala o sa o fac la o scara mai mare ... la sange ca detalii ...