Forum Machete,Modelism,Hobby: salupa canoniera RAHOVA 1882 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 31 Pagini +
  • « Prima
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

salupa canoniera RAHOVA 1882 Lucrare de licenta

#181 Useril este offline   claudiu_ne2000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Location:Deva

Postat 05 December 2011 - 11:58 PM

...Multumesc pentru raspuns Victorian...aveam nevoie de confirmare....poza de mai sus nu o ai cumva?...aceea in care sunt prezentate Grivita cu Rahova vazute de la pupa?

Cat despre nituri...e vorba tot de un torpilor unde eu zic ca la pupa se pot distinge foarte bine niturile ce prind tabla...si au capul infundat...

Imagine postata

full size
http://img683.images...3/32/nituri.jpg

Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne2000: 06 December 2011 - 12:00 AM


#182 Useril este offline   Victorian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 15-October 07
  • Location:Constanta

Postat 06 December 2011 - 10:10 AM

Salut Claudiu,

Nu, poza cealalta nu o am, insa am niste prieteni cartofili pe care i-as putea intreba... sa vedem ce "rasare"!

Bravo, este super poza de mai sus cu niturile... exact asa ceva imi trebuia ca sa ne lamurim odata pentru totdeauna cum erau niturile! Presupun ca se facea un calcul simplu legat de grosimea tablei si de dimensiunea niturilor necesare, iar calculul respectiv trebuie sa fie documentat prin vreun tratat de metalurgie si de imbinari metalice al secolului al XIX-lea. E o problema simpla de inginerie. Daca tabla era mai groasa decat cel putin dublul capului tesit al nitului, se putea face cap ingropat. Daca nu, capul trebuia lasat aparent.

Mai trebuie tinut cont de inca un aspect: Prima nava militara complet metalica din lume a fost celebra "Warrior" construita de englezi ca raspuns la fregata cuirasata "La Gloire" construita de francezi. Gloire era o fregata de constructie traditionala, din lemn, insa corpul ei era acoperit cu placi de fier. Era primul act din comedia care se va numi "razboiul dintre cuirasa si artilerie" si care va fi castigat, in cele din urma, fara drept de apel, de artilerie.

Nava engleza "Warrior" insa, spre deosebire de nava franceza, a fost construit IN INTREGIME din metal. A fost prima nava de razboi cu corp complet de metal si reduta cuirasata centrala din lume!Ceea ce este interesant, aceasta nava inca exista, este muzeu la Portsmouth, deci putem sa ne inspiram din detaliile ei.

Cine a construit-o? Nimeni alta decat Thames Iron Works and Shipbuilding Company, acelasi santier care le-a construit si pe "Mircea", "Rahova", "Opanez", "Smardan" "Alexandru cel Bun" precum si cele opt vedete de siguranta peste inca aproape treizeci de ani, la inceputul secolului al XX-lea. TIW era deci un santier naval cu traditie, care-si respectau meseria si nu faceau rabat la calitatea lucrarilor.

Aceasta postare a fost editata de Victorian: 06 December 2011 - 10:11 AM


#183 Useril este offline   dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 456
  • Inregistrat: 17-January 05
  • Location:galati
  • Interests:navomodelism,airsoft.

Postat 06 December 2011 - 12:44 PM

de aici si asemanarile cu mircea.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: h52524.jpg
  • Imagine atasata: HMS_Warrior_4_by_skoshi8.jpg


#184 Useril este offline   Victorian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 15-October 07
  • Location:Constanta

Postat 06 December 2011 - 02:58 PM

Multumesc, Dan!

Si... http://www.flickr.co.../in/photostream

#185 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1432
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 06 December 2011 - 07:40 PM

In "Istoria Marinei Romane" scrisa de amiralul Nicolae Negrescu, sta scrisa urmatoarea remarca vis-a-vis de salupa torpiloare RANDUNICA (1875): "reconstruita 1900 cu totul din nou".
Atunci cand RAHOVA a fost reparata capital, romanii au pastrat centura din lemn tek sau aceasta a fost inlocuita cu ceva de esenta locala, asa cum s-a intamplat cu bompresul bricului MIRCEA? Cate acareturi au fost reparate cu solutii care implicau cheltuieli minime?
Putinele fotografii pe care le avem infatiseaza vasul dupa 10 ani de serviciu. Este inevitabila aparitia unei marje de eroare, asa ca ar fi bine sa depasim capitolul niturile cu cap ingropat.

@Staric: cel mai nimerit, in opinia mea, ar fi sa treci la urmatoarea etapa a constructiei.

@Claudiu: am acea carte postala la o rezoluti mult mai mare, dar nu se vade nimic; o poti utiliza ca punct de plecare pentru o diorama. Ref. la fotografia cu ALEXANDRU CEL BUN- se poate vedea foarte bine cum este asezata ancora.

#186 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 06 December 2011 - 09:01 PM

Vezi postarea177, la 06 December 2011 - 07:40 PM, a spus:

... cel mai nimerit, in opinia mea, ar fi sa treci la urmatoarea etapa a constructiei.


...ar fi timpul ... mai ales ca am obtinut si efectul dorit ...cred

Imagine atasata: SANY0238_f.jpg

Imagine atasata: SANY0239_f.jpgImagine atasata: SANY0237_f.jpg

...si dupa un finisaj urmeaza centura ( trebuie sa inventez ceva)...apoi culorile

" Opera vie era vopsita in rosu, cu linia de plutire si marcajele subliniate cu alb, iar bordajul era negru. ..."

Daca cu alb si negru imi este clar ... ROSU de care? ... eu asi tenta spre grena ( culoarea acoperis tip tigla ) ...

#187 Useril este offline   claudiu_ne2000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Location:Deva

Postat 06 December 2011 - 09:15 PM

Excelent Staric...sigur o sa iasă o lucrare frumoasa...cāt privește roșii folosit...te poți inspira din poza pe ca Victorian a postat-o mai sus(cea de pe Flickr cu HMS Warrior)...sa nu folosesti roșu Ferrari...LOL... :-D

#188 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 06 December 2011 - 09:27 PM

asta ar fi paleta de culori ...

Imagine atasata: culori.jpg

#189 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 06 December 2011 - 10:01 PM

Nu stiu cum e corect batrane staric (scuze pentru pleonasmul intentionat) dar rosul ala (lac de garanta, madder lake), cam pe acolo trebuie sa fie culoarea, mie imi place tare mult. Si cele doua tonuri de gri imi plac Imagine postata

#190 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1432
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 06 December 2011 - 10:14 PM

Am crezut initial ca era o fereastra a bucatariei, dar parca-i clopotul navei:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Copy of 233_Divizie_Tulcea_Alexandru_Bun.jpg


#191 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 07 December 2011 - 10:05 AM

Fereastra sigur nu mai e ... clopot? ... umbra clopotului? ... ma deranjeaza pozitia lui si nimic in jurul lui ... adica, se vede ata( lantul) de care tragi clopotul si nu se vede suportul de sustinere ... dar acuma e mai aproape de clopot ca niciodata

#192 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1432
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 07 December 2011 - 07:25 PM

Este posibil ca suportul clopotului sa fie alb.

#193 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 08 December 2011 - 04:53 PM

Vad rosu in fata ochilor ... am terminat cu primele maini de vopsea uscata,urmeza o slefuire cu pasta de dinti si finalul una-doua (dupa caz) vopsiri umede cu un interval de 24 ore ... Vopseaua folosita e rosu imperial de la Policolor ...cat nu m-am chinuit, dar culoarea din poze e departe de cea reala ( mai apropiat e poza din mijloc ) ...


Imagine atasata: SANY0012_f.jpgImagine atasata: SANY0022_f.jpgImagine atasata: SANY0002_f.jpg

... acu am timp sa pregatesc puntea ...

Imagine atasata: Punte_file.jpg

Pareri?

#194 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 08 December 2011 - 07:42 PM

Stiu culoarea. Culoarea reala seamana cu asta:

Imagine atasata: Culoare.jpg

#195 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 08 December 2011 - 07:44 PM

Da asta e culoarea :drinks: ... am cautat-o pana m-am plictisit ...

#196 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1432
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 08 December 2011 - 07:46 PM

Cum faci puntea? tai scanduri, apoi le lipesti una langa alta?

#197 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 08 December 2011 - 08:12 PM

Tai scanduri de 3.5mm le aliniez/egalez ... lipesc hartie neagra ... si lipesc pe punte ...

#198 Useril este offline   Victorian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 15-October 07
  • Location:Constanta

Postat 08 December 2011 - 10:27 PM

Salut Staric,


Ma nemultumesc cateva lucruri. Sa le luam pe rand:

1. Modul de realizare al partii verticale dintre puntea principala si puntea pupa. Partea aia cred ca era metalica la fel ca si parapetul, nu era acoperita cu scanduri ca si puntea.

2. Modul de realizare al puntii: Puntea se incepe intotdeauna asezand o fila de punte in axul navei. Niciodata pe mijloc nu apare un spatiu dintre doua file . Decat daca in loc de "Rahova" faci galionul "Ioan Botezatorul" unde puntea se face din doua bucati separate la mijloc si gasesti la chiosc azi o parte, peste doua saptamani alta parte si n-ai rabdare sa astepti sa plachezi toata puntea! :) !

3. Faptul ca ai alternat joantele dintre scanduri la 3 file alaturate si nu la 2 e un lucru bun, insa tot cred ca ai facut scandurile prea scurte, joantele prea dese si prea matematic intercalate. Ele erau de fapt mult mai peisajere, puneau scandurile mai mult sau mai putin cum le veneau la mana, iar imbinarile dintre doua scanduri ale aceleiasi file erau atat de bine realizate incat aproape ca nu se vedeau.

4. Imbinarea cu catargul: nu exista un asemenea mod de imbinare in care sa se "taie" jumatate din latimea filei, si ce-i cu patratul in care sta piciorul catargului? Acolo era o gaura patrata acoperita de patru piese imbinate la 45, care lasau o gaura rotunda in jurul catargului. Locul liber se umplea cu niste pene care erau apoi infasurate in panza si smolite. Cele patru piese care inconjurau catargul se imbinau perfect in locul unui numar impar de file, in cazul tau probabil ca trei.

5. Imbinarea de la tambuchiuri si spirai e ok, cea de la bucatarie nu. Nu avea ce sa caute acolo o bucatica de fila, cat ramane intre elementul care bordeaza suprastructura si fila urmatoare. Incearca sa gandesti lucrurile ca elemente distincte. Ce puneau acolo? un betisor subtire? e ridicol, nu faceau asa ceva!

6. Imbinarea luminatorului de la cabina comandantului. Pe ala de ce te-ai suparat, de i-ai facut un element de imbinare cu puntea mai subtire decat celelalte? Erau toate la fel!

7. Imbinarea cu gura de ventilare a compartimentului masini de la tribord: nu exista pentru perioada victoriana un asemenea mod de imbinare "in octogon" asezat in felul acesta! Acolo ar trebui sa fie tot o gaura patrata de dimensiunea unui numar de file de punte, cate sunt necesare pentru asezarea unei tevi de diametrul respectiv. Acelasi detaliu ca si la catarge!

8. Imbinarea gutierei cu scandurile puntii: apreciez faptul ca ai stiut ca ele se imbina "in dinti" si le-ai desenat ca atare. Insa prima latura a dintelui este intotdeauna paralela cu axul transversal al navei si nu este perpendiculara pe cea de-a doua linie a imbinarii cum ai desenat-o tu.

9. Cred ca e ciudata rezolvarea dintre luminatorul de deasupra salii masinilor si tambuchiul acesteia. Acolo a ramas un spatiu ingust cat o fila, pe care l-ai umplut cu bucatele de scandura asezate longitudinal, de latimea unei file. Aici e discutabil, insa eu unul cred ca nu faceau asa ceva, mai degraba ori puneau o scandura transversala, ori mareau latimea elementelor din jurul golurilor. Englezii denumeau piesele alea orizontale la nivelul puntii "edge boards" si ele se imbinau cu "coaming" care era un soi de cadru mai ridicat decat puntea care bordeaza fiecare deschizatura a acesteia. Pe acest "coaming" se asezau toate elementele suprastructurii, care, atentie mare, erau intotdeauna detasabile, adica ele erau agatate cu niste tiranti si se puteau scoate la nevoie.

Daca imi dai o adresa de mail pe PM, iti pot trimite un material care iti arata precis cum se aseaza filele puntii la o nava metalica...

Hai ca te-am insangerat! Imi plac insa culorile...

Aceasta postare a fost editata de Victorian: 08 December 2011 - 11:00 PM


#199 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 08 December 2011 - 10:45 PM

Fac corecturile la toate ... timp am pana se usuca vopseaua ... si mai am si negru...

Dar ...

"1). Modul de realizare al partii verticale dintre puntea principala si puntea pupa. Partea aia cred ca era metalica la fel ca si parapetul, nu era acoperita cu scanduri ca si puntea."

Posibil sa fi fost metalica, dar posibil sa fi fost si din lemn ... vezi poza 1

Imagine atasata: poza_r0.jpg

se observa ca e scos tot lemnul...daca era de metal ramanea la locul ei ...dar asa daca te uti se vede prin ea ... deduc ca era din lemn care a fost scos la randul sau

poza 2

Imagine atasata: Untitled.jpg

daca era din metal nu cred ca avea aceiasi culoare/tonalitate ca si puntea pupa ...

eu presupun ca era din lemn ...

plus din metal ... va arata urat aia cativa centimetri ce o sa se vada de dupa luminator si scarite ... dar asta e parerea mea

Aceasta postare a fost editata de staric: 08 December 2011 - 10:45 PM


#200 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 09 December 2011 - 04:29 PM

Mai sunt greseli?

Imagine atasata: Punte_file.jpg

"...imbinarile dintre doua scanduri ale aceleiasi file erau atat de bine realizate incat aproape ca nu se vedeau..." ... nici la mine nu se vad :rolleyes: ... voi vedea pe viu cand le pun daca merita ...

si cred ca azi am reusit sa redau cat de cat culoarea ...

Imagine atasata: SANY0024_f.jpg

Aceasta postare a fost editata de staric: 09 December 2011 - 04:31 PM


Arata acest topic


  • 31 Pagini +
  • « Prima
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi