Salut Staric,
Ma nemultumesc cateva lucruri. Sa le luam pe rand:
1. Modul de realizare al partii verticale dintre puntea principala si puntea pupa. Partea aia cred ca era metalica la fel ca si parapetul, nu era acoperita cu scanduri ca si puntea.
2. Modul de realizare al puntii: Puntea se incepe intotdeauna asezand o fila de punte in axul navei. Niciodata pe mijloc nu apare un spatiu dintre doua file . Decat daca in loc de "Rahova" faci galionul "Ioan Botezatorul" unde puntea se face din doua bucati separate la mijloc si gasesti la chiosc azi o parte, peste doua saptamani alta parte si n-ai rabdare sa astepti sa plachezi toata puntea! :) !
3. Faptul ca ai alternat joantele dintre scanduri la 3 file alaturate si nu la 2 e un lucru bun, insa tot cred ca ai facut scandurile prea scurte, joantele prea dese si prea matematic intercalate. Ele erau de fapt mult mai peisajere, puneau scandurile mai mult sau mai putin cum le veneau la mana, iar imbinarile dintre doua scanduri ale aceleiasi file erau atat de bine realizate incat aproape ca nu se vedeau.
4. Imbinarea cu catargul: nu exista un asemenea mod de imbinare in care sa se "taie" jumatate din latimea filei, si ce-i cu patratul in care sta piciorul catargului? Acolo era o gaura patrata acoperita de patru piese imbinate la 45, care lasau o gaura rotunda in jurul catargului. Locul liber se umplea cu niste pene care erau apoi infasurate in panza si smolite. Cele patru piese care inconjurau catargul se imbinau perfect in locul unui numar impar de file, in cazul tau probabil ca trei.
5. Imbinarea de la tambuchiuri si spirai e ok, cea de la bucatarie nu. Nu avea ce sa caute acolo o bucatica de fila, cat ramane intre elementul care bordeaza suprastructura si fila urmatoare. Incearca sa gandesti lucrurile ca elemente distincte. Ce puneau acolo? un betisor subtire? e ridicol, nu faceau asa ceva!
6. Imbinarea luminatorului de la cabina comandantului. Pe ala de ce te-ai suparat, de i-ai facut un element de imbinare cu puntea mai subtire decat celelalte? Erau toate la fel!
7. Imbinarea cu gura de ventilare a compartimentului masini de la tribord: nu exista pentru perioada victoriana un asemenea mod de imbinare "in octogon" asezat in felul acesta! Acolo ar trebui sa fie tot o gaura patrata de dimensiunea unui numar de file de punte, cate sunt necesare pentru asezarea unei tevi de diametrul respectiv. Acelasi detaliu ca si la catarge!
8. Imbinarea gutierei cu scandurile puntii: apreciez faptul ca ai stiut ca ele se imbina "in dinti" si le-ai desenat ca atare. Insa prima latura a dintelui este intotdeauna paralela cu axul transversal al navei si nu este perpendiculara pe cea de-a doua linie a imbinarii cum ai desenat-o tu.
9. Cred ca e ciudata rezolvarea dintre luminatorul de deasupra salii masinilor si tambuchiul acesteia. Acolo a ramas un spatiu ingust cat o fila, pe care l-ai umplut cu bucatele de scandura asezate longitudinal, de latimea unei file. Aici e discutabil, insa eu unul cred ca nu faceau asa ceva, mai degraba ori puneau o scandura transversala, ori mareau latimea elementelor din jurul golurilor. Englezii denumeau piesele alea orizontale la nivelul puntii "edge boards" si ele se imbinau cu "coaming" care era un soi de cadru mai ridicat decat puntea care bordeaza fiecare deschizatura a acesteia. Pe acest "coaming" se asezau toate elementele suprastructurii, care, atentie mare, erau intotdeauna detasabile, adica ele erau agatate cu niste tiranti si se puteau scoate la nevoie.
Daca imi dai o adresa de mail pe PM, iti pot trimite un material care iti arata precis cum se aseaza filele puntii la o nava metalica...
Hai ca te-am insangerat! Imi plac insa culorile...
Aceasta postare a fost editata de Victorian: 08 December 2011 - 11:00 PM