am construit o macheta auto, prima din aceasta categorie, un mercedes Italeri 1:24.
Kitul este relativ ok, a necesitatputin material de umplutura in rest s-a asamblat corespunzator.
Pentru varianta de vopsire am mers pe o solutie clasica, masina de culoare neagra, pe net existand insa diferite modele de la albastru metalizat la rosu.
Ca etape de lucru, cateva imagini sunt mai edificatoare decat multe cuvinte:
asamblarea rotilor, urmata de o varianta de vopsire pe care o regasim des in epoca, cea cu inel alb, respectiv de un usor efect de murdarire de la rulaj, nu exagerat deoarece o astfel de masina era de regula in permanenta curata
![Imagine postata](http://i257.photobucket.com/albums/hh234/stageexp/Models/Picture044.jpg)
![Imagine postata](http://i257.photobucket.com/albums/hh234/stageexp/Models/Picture046.jpg)
gentile spitate erau turnate din plastic galben, asa caa trebuit sa le cromez, am utilizat un spray, evident rezultatul desi multumitornu se ridica la nivelul cromarirol de fabrica, de altfel s-a mai discutat pe forum despre problemele cromarii
![Imagine postata](http://i257.photobucket.com/albums/hh234/stageexp/Models/Picture039-1.jpg)
asamblarea motorului si un usor efect de uzura prin incalzire si rulare
![Imagine postata](http://i257.photobucket.com/albums/hh234/stageexp/Models/Picture009-3.jpg)
![Imagine postata](http://i257.photobucket.com/albums/hh234/stageexp/Models/Picture007-1.jpg)
![Imagine postata](http://i257.photobucket.com/albums/hh234/stageexp/Models/Picture010-2.jpg)
s-au asamblat banchetele, vopsirea respectand moda acelei vremi, pielea naturala, dupa care am considerat necesarun usor efect de uzura si frecare pentru a indeparta aspectul plasticos
![Imagine postata](http://i257.photobucket.com/albums/hh234/stageexp/Models/Picture041.jpg)
![Imagine postata](http://i257.photobucket.com/albums/hh234/stageexp/Models/Picture047.jpg)
cateva imagini cu macheta partial asamblata
![Imagine postata](http://i257.photobucket.com/albums/hh234/stageexp/Models/Picture056.jpg)
![Imagine postata](http://i257.photobucket.com/albums/hh234/stageexp/Models/Picture060.jpg)
![Imagine postata](http://i257.photobucket.com/albums/hh234/stageexp/Models/Picture064-1.jpg)
dupa asamblarea finala si vopsire, a urmat lacuirea, evident cu lac lucios, am adioptat o mascare cu banda tamyia si papir udat pentru a evita ca lacul cucios sa ajunga pe parbriz sau pe zonele mate respectiv piela din interorul masinii
![Imagine postata](http://i257.photobucket.com/albums/hh234/stageexp/Models/Picture076.jpg)
Dupa uscare si aplicarea la pensula de lac mat peste cauciucuri, cam asa arata macheta la final.
![Imagine postata](http://i257.photobucket.com/albums/hh234/stageexp/Models/Picture020-3.jpg)
![Imagine postata](http://i257.photobucket.com/albums/hh234/stageexp/Models/Picture072.jpg)
![Imagine postata](http://i257.photobucket.com/albums/hh234/stageexp/Models/Picture023.jpg)
Probleme au aparut din pricina lacului lucios, am folosit un lac pentru acrilice din domeniul aplicatiilor artistice, mai precis pictura, cu un timp de preuscare mic insa cu un timp de uscare definitiva mare. Din acest motiv, chiar si protejata, macheta nu a scapat de unele fire de praf care prin zona noastra geografica sunt inerente. Credca solutia ar consta in plasarea intr-o incinta ermetica din plastic, eventual cu gauri de ventilare prin partea de jos, pentru a permite uscarea completa si corecta. De asemenea numarul de 3 straturi de lac a provocat in unele zone si un aspect de coaja de portocala, pe machete metalice cred ca acest efect se poate inlatura cu solutiile de polish pentru machete, inca la kiturile din plastic sincer nu m-as risca datorita fragilitatii. Oricum cea mai dificila parte a constructiei o reprezinta vopsirea, parca aici mai mult ca la alte categorii de machete, tocmai datorita aspectului extrem de lucios care trebuie obtinut.
Aceasta postare a fost editata de stageexp: 25 October 2011 - 07:48 PM