Forum Machete,Modelism,Hobby: BTR-152V - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

BTR-152V ICM,1:72

#1 Useril este offline   Puma 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 50
  • Inregistrat: 19-September 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie,blindate,nave,drumetii in aer liber,criptozoologie

Postat 23 October 2011 - 11:50 AM

Buna ziua!Dupa o vizita la magazinul de machete din pantelimon am achizitionat mai multe kit-uri unul dintrea acestea este cum spune si titlul:BTR-152V de la ICM Models.Istoria aparatului:BTR-152 (cunoscut și sub denumirea de BTR-140) a fost un transportor blindat pentru trupe sovietic non-amfibiu, care a intrat în dotarea Armatei Rosii în 1950. La începutul anilor 1970 acest transportor blindat a fost înlocuit cu modelul BTR-60 . Totuși, a rămas în dotarea armatei sovietice (mai târziu armata rusă) până în anul 1993, fiind folosit în multe alte roluri. BTR-152 a fost exportat pe scară largă, în unele țări fiind în dotare și în prezent.
Date tehnice:Greutate : 9.91 tone Lungime :6.55 m
6.83 m pentru BTR-152V Lățime:2.32 m Înălțime2.04 m (fără mitralieră)
2.36 m (cu mitralieră) Echipaj:2 Pasageri: până la 18 soldați Blindaj plăci de oțel sudate (15 mm frontal, 9 mm lateral și în spate, 10 mm plafon și 4 mm podea)Armament
principal: o mitralieră 7.62mm SGMB (1250 de cartușe) sau
o mitralieră grea 12,7mm DSK1938/46(500 de cartușe) Armament
secundar: două mitraliere 7.62mm SGMB (1250-1750 de cartușe) în lateral (opțional)MotorZIS-123 pe benzină, 6 cilindri în linie, răcire cu apă (pentru variantele bazate pe ZiS-151)
Motor:ZiL-137K pe benzină, 6 cilindri în linie, răcire cu apă (pentru variantele bazate pe ZiL-157)
110 CP (82 kW) la 3000 rpm (pentru variantele bazate pe ZiS-151) 107 CP (80 kW) (pentru variantele bazate pe ZiL-157)

BTR-152 a fost folosit pentru prima dată în timpul Revolutiei ungare din 1956. Ulterior, transportorul blindat a fost folosit în timpul Razboiului de Sase Zile, când zeci de vehicule au fost capturate de armata israeliană. În 1968, în timpul invaziei Cehoslovaciei, armata sovietică și celălalte țări membre ale Pactului de la Varsovia care au participat la operațiunea militară au folosit transportoare BTR-152. Vehiculul a fost folosit și în unele conflicte din Africa.BTR-152V (1955) este varianta care utiliza șasiul camionului ZIL-157.
Atat in cea ce priveste istoria acum cu macheta:Este prima data cand construiesc un vehicul asa ca va rog luati-ma usor :-) .Am montat deja rotile fara nici o problema majora. Bavuri sunt destul de multe dar cu rabdare le-am indepartat.Am vospsit rotile cu un fel de verde inchis si sper ca mi-a iesit.In instructiuni sunt prezentate doar doua inmatriculari dar pe decaluri eu vad patru si nu inteleg de ce nu le-au pus si pe acestea :iiam: in plus pe instructiuni nu exista nimic despre istoria aparatului,asa ca am scris ce am gasit de pe internet.Astept sfaturile,observatiile si intrebarile dumneavoastra.Acum pozele cu ce am reusit sa fac pana acum:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: icm_btr152_1 (Small).jpg
  • Imagine atasata: DSCN2449 (Small).JPG
  • Imagine atasata: DSCN2451 (Small).JPG
  • Imagine atasata: DSCN2446 (Small).JPG

Aceasta postare a fost editata de Puma: 23 October 2011 - 11:54 AM


#2 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 23 October 2011 - 01:46 PM

Daca instructiunile de asamblare sunt cele de mai jos si pe astea le ai si tu, eu zic ca te-ai grabit putin cu asamblarea rotilor.
Imagine atasata: ICM_BTR-152K_inst_2.jpg

Vezi daca la aceasta faza axele rotilor cad la locul lor pe carcasa inferioara a masinii, sa nu te trezesti cu suprize legat de centrajul lor pe sasiu.
Nu intotdeauna pasii din instructiuni sunt cei pe care trebuie tu, cel care asamblezi kit-ul, sa ii urmezi orbeste, mai ales la blindate.
Vopseste-ti carcasa inferioara (atat intrados cat si extrados), lipeste axele rotilor si restul acareturilor de carcasa in ferioara, apoi carcasa superioara peste ea, si abia la final pui rotile.

Rotile e indicat a fi puse ultimele pentru a putea manipula usor macheta in vederea vopsirii/reprezentarii diverselor efecte, etc.
Lipind rotile inainte si abia apoi vopsind, esti nevoit sa prinzi fie de ele (iti stergi singur vopseaua de la manipulare- sau mai rau-le rupi accidental din axele lor) fie prinzi de carcasa masinii, ramanand amprente pe vopsea. Dca nu le pui de la inceput, poti prinde de axele lor, pentru manipulare si pozitionare in procesul vopsirii.
Spor

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 23 October 2011 - 01:47 PM


#3 Useril este offline   Puma 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 50
  • Inregistrat: 19-September 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie,blindate,nave,drumetii in aer liber,criptozoologie

Postat 23 October 2011 - 03:22 PM

Multumesc pentru sfaturi Adi.Din fericire am verificat cum cad rotile inainte sa le lipesc si am facut modificarile necesare si cad bine la locul lor.O s-a urmez sfaturile dumneavoastra,cred ca daca nu face-ati aceaste observatii probabil iesea o mica catrastrofa :fool: .Si am o intrebare:Imi puteti spune cum pot sa fac culorile "field green" si "sand"?

#4 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 23 October 2011 - 04:01 PM

N-ar fi stricat si sa fi putin mai atent la sensul crestelor cauciucurilor inainte de lipire, insa merg si asa cum le-ai pozitionat tu.

Field Green e verde de camp si il gasesti intr-o varietate destul de mare la diversi producatori, imbuteliat ca atare. Sa il prepari ar trebui sa amesteci galben cu albastru si apoi eventual si cu putin rosu (foarte putin) sau maro/negru.
Sand e, hai sa zicem, "nisipiu" :-D , iar pe asta il gasesti la fel ca mai sus, in nuanta dedicata. Pentru al prepara singur, trebuie sa amesteci galben (de preferinta galben citron) cu alb si putin rosu sau maro.
In functie de procentele din amestec ale fiecarei culori aratate mai sus, obtii o varietate mare de nuante, atat din verde cat si sand.

Totusi, cred ca mai bine ar fi sa-ti achizitionezi respectivele culori gata preparate, pentru a nu risca ca din amestecuri sa iti iasa altceva decat ceea ce doresti.
Doua sugestii si ma opresc :
1. Intotdeauna amesteci culorile in nuantele cele mai deschise prima data, apoi adaugi (le inchizi) nuanta cea mai inchisa. Mai pe romaneste - inchizi mult mai usor o nuanta decat sa o deschizi prin culori dedicate (alb, galben).
2. Prima culoare aplicata pe macheta obligatoriu o dai pe cea deschisa, ulterior pe cea inchisa. Altfel, vei avea nevoie de 3-4 sau 5 straturi din nuanta deschisa pentru a obtine un strat uniform de culoare.

Gata, spor la treaba si sa ne arati ce-ti iese. Daca nu esti sigur pe ceva, intreaba inainte.

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 23 October 2011 - 04:03 PM


#5 Useril este offline   Puma 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 50
  • Inregistrat: 19-September 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie,blindate,nave,drumetii in aer liber,criptozoologie

Postat 23 October 2011 - 04:17 PM

Multumesc inca odata pentru sfaturi!Eu am fost la magazinul de machete de la pantelimon dar am cumparat decat macheta si un tub de alb,asa ca cel putin 3 saptamani o sa merg pe culorile mele vechi :shiftyninja: .Puteam sa incerc sa fac singur culorile dupa o poza dar as fi consumat prea multa vopsea inutil,asa ca mai bine intreb decat sa fac "prostiute"^_^ .In privinta cauciucurilor am vazut si eu sensul rotilor....dupa ce se intarise lipiciul si am lasat-o asa(mai bine decat sa rup ceva).





#6 Useril este offline   Puma 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 50
  • Inregistrat: 19-September 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie,blindate,nave,drumetii in aer liber,criptozoologie

Postat 23 October 2011 - 08:45 PM

Am inceput sa vopsesc sasiul,dar vreau sa stiu daca acest verde este bun:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN2456 (Small).JPG


#7 Useril este offline   KAF2002 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 348
  • Inregistrat: 22-September 10
  • Location:Bucuresti

Postat 23 October 2011 - 08:55 PM

Poate este devina monitorul, dar mi se pare cam deschisa. Si parca pare prea groasa.

#8 Useril este offline   Puma 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 50
  • Inregistrat: 19-September 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie,blindate,nave,drumetii in aer liber,criptozoologie

Postat 23 October 2011 - 08:57 PM

Stiu ca e un pic c-am groasa dar am remediat.Al doilea strat va fi mai inchis.

#9 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12660
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 24 October 2011 - 08:10 AM

Waw! Mult, mult prea gros stratul de vopsea! Incearca sa-l dai jos cu alcool izopropilic (atentie, poate "arde" pielea, este foarte higroscopic!) si sa revopsesti macheta!
Primul strat de vopsea trebuie diluat destul de bine (cam 10/1 si 10/3, functie de viscozitatea initiala a vopselii), pentru al doilea strat se dilueaza mai putin (20/1...20/3).
Nu stiu care este indicatia din prospect, dar cred ca trebuie o culoare de tip deset sand. Care este codul dat in indicatii?

#10 Useril este offline   Puma 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 50
  • Inregistrat: 19-September 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie,blindate,nave,drumetii in aer liber,criptozoologie

Postat 24 October 2011 - 09:29 AM

Am sters primul strat si am dat cu spirt pentru ca nu am alcool izopropilic.Am muncit vre-o doua ore si cred ca mi-a iesit verdele bun.Z-mare in prospect scria verde de camp asa ca verde sa fie :shifty:,codul cred ca este:1712 .Acum sasiul vopsit.Astept parerile dumneavoastra:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN2463 (Small).JPG
  • Imagine atasata: DSCN2461 (Small).JPG

Aceasta postare a fost editata de Puma: 24 October 2011 - 09:32 AM


#11 Useril este offline   danbbetty 

  • Nou venit
  • Grup: Members
  • Postari: 1
  • Inregistrat: 18-May 11

Postat 24 October 2011 - 07:33 PM

asa este mult mai bine

#12 Useril este offline   HIND 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 624
  • Inregistrat: 02-October 06

Postat 25 October 2011 - 11:50 AM

Atentie ca pe mijloc ti-a ramas o bavura urata!

#13 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12660
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 25 October 2011 - 03:04 PM

Verdele MM1712 este un verde destul de deschis, cea ce nu va pe blindatul tau. De ce nu ai folosit culoarea indicata in prospect.
Asa orientativ, cit poate un monitor sa redea corect culoarea, ar trebui sa arate cam asa.
Imagine atasata: MM.jpg

#14 Useril este offline   Puma 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 50
  • Inregistrat: 19-September 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie,blindate,nave,drumetii in aer liber,criptozoologie

Postat 25 October 2011 - 05:44 PM

Z-Mare: Deci ar trebuii sa il vopsesc din nou?:sorry:

Hind aceasta este bavura?Imagine atasata: DSCN2461 (Small).JPG

#15 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12660
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 25 October 2011 - 07:24 PM

Da, aia e bavura. Acum, din ce vad, cred ca poti lasa vopseaua care e acum. Tot nu m-am lamurit de ce nu ai folosit MM 1712. Nu ai gasit?
Spor in continuare.

#16 Useril este offline   Puma 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 50
  • Inregistrat: 19-September 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie,blindate,nave,drumetii in aer liber,criptozoologie

Postat 25 October 2011 - 09:41 PM

Z-Mare eu imi fac singur vopselele si am incercat sa urmez sfaturile lui Adip; daca mi le-ar cumpara parintii pe toate pentru fiecare macheta s-ar fi dus demult hobby-ul :rolleyes2:

#17 Useril este offline   HIND 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 624
  • Inregistrat: 02-October 06

Postat 26 October 2011 - 09:10 AM

Intradevar, bavura incepe de acolo si pana pe grila de la radiator. Cauta pe google eventuale imagini cu vehiculul in cauza.

#18 Useril este offline   Puma 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 50
  • Inregistrat: 19-September 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie,blindate,nave,drumetii in aer liber,criptozoologie

Postat 26 October 2011 - 06:25 PM

:hi: Cateva poze :
Imagine atasata: 1282885033_btr152v1-4 (Small).jpg
Imagine atasata: 152_1 (Small).jpg

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 10 January 2012 - 10:59 AM


#19 Useril este offline   Puma 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 50
  • Inregistrat: 19-September 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie,blindate,nave,drumetii in aer liber,criptozoologie

Postat 04 January 2012 - 02:57 PM

Buna ziua si "La multi ani!" intregii comunitati modelistice :lol:.Dupa un semestru greu incheiat cu toate mediile de 10(prefer sa invat decat sa bat mingea pe maidan) revin la pasiunea mea modelismul.Dupa 3 zile de lipit,vopsit,sticat(<_<) bunul meu prieten BTR 152V este in sfarsit aproape terminat.Cu aceasta ocazie multumesc tuturor celor care mi-au dat sfaturi(Multumesc!:hi:) si care probabil ma vor ajuta in continuare.Cateva detalii despre constructia machetei:Probleme au existat ,dar nu indeajuns cat sa ma opreasca.Vopsirea a decurs bine,fara probleme din fericire,piesele fiind pictate usor.De asemenea am incercat sa fac un fel de "amprenta a timpului" pe sasiu dar nu a iesit atat de bine.Bavura aceea mare m-am chinuit destul de mult sa o "extermin" dar inca a ramas o bucata mica pe grila de la radiator.Pe instructiuni nu erau precizate ce culori trebuiau folosite pentru piesele din interior(scaune,cutii,etc) asa ca le-am pictat "dupa ochi".Cand am incercat sa vad daca se imbina sasiul am observat ca bordul se lovea de volan si de manete asa ca a trebuit sa le tai si sa le lipesc din nou pana s-au potrivit.Am avut o problema si cu farurile deoarece nu le taiasem egal,dar am rezolvat-o.Acestea au fost problemele majore, in rest totul a mers destul de usor.Mai trebuie sa pun decalurile si sa il retusez pe ici-colo.Pentru un incepator ca mine aceasta este o realizare enorma,deoarece nu l-am stricat si arata rezonabil(pentru mine).Acum astept parerile,sfaturile si criticile dumneavoastra(profesionistilor :-)).Spor la treaba si in 2012!(Imi cer scuze daca pozele nu au o claritate atat de buna)

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN2927 (Small).JPG
  • Imagine atasata: DSCN2928 (Small).JPG
  • Imagine atasata: DSCN2935 (Small).JPG
  • Imagine atasata: DSCN2937 (Small).JPG
  • Imagine atasata: DSCN2917 (Small).JPG

Aceasta postare a fost editata de Puma: 04 January 2012 - 02:57 PM


#20 Useril este offline   Puma 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 50
  • Inregistrat: 19-September 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie,blindate,nave,drumetii in aer liber,criptozoologie

Postat 09 January 2012 - 05:06 PM

In sfarsit am reusit sa termin primul meu vehicul :lol:.Am fost placut surprins sa constat ca decalurile de la ICM s-au lipit mai bine decat cele de la Revell.Inca astept sfaturi si observatii.Spor la modelism!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN2953 (Small).JPG
  • Imagine atasata: DSCN2956 (Small).JPG
  • Imagine atasata: DSCN2949 (Small).JPG


Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi