Forum Machete,Modelism,Hobby: problema compresor - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

problema compresor nu tine aerul in vas

#1 Useril este offline   gabriel chelaru 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 506
  • Inregistrat: 21-February 07
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie, Motociclism, Istorie, Bizantinologie, Muzica

Postat 29 September 2011 - 12:56 PM

Am o problema stresanta si mare nevoie de ajutor!
Azi, cand cu mare bucurie in suflet ca ma apuc si eu de treaba dupa atata timp, am dat peste o problema tehnica. Am pornit compresorul, a mers frumos si cand a ajuns la presiunea setata s-a oprit numai ca tot aerul din vas a fost dat afara. Eu banuiesc ca e vorba de supapa unisens care in loc sa tina aerul in vas l-a dat afara. Compresorul e un A.S. 189 luat de la hobbyx acu ceva timp, deci nu mai e in garantie.
Pun o poza cu modelul, desi banuiesc ca e destul de cunoscut.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: as189.jpg


#2 Useril este offline   kromag 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 543
  • Inregistrat: 06-May 09
  • Location:Rm. Sarat.

Postat 29 September 2011 - 01:09 PM

Verifica si regulatorul de presiune.
Supapa unisens e intre motor si vas tampon; deci, daca aerul a ajuns in vas, singura iesire e prin regulator.
Parerea mea.

LE: porneste compresorul si cand se opreste inchide robinetul aval de (dupa) regulator. Daca pierde aerul, atunci e supapa. Daca nu, verifica regulatorul (arc rupt si nu inchide).

Aceasta postare a fost editata de Kromag: 29 September 2011 - 01:16 PM


#3 Useril este offline   gabriel chelaru 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 506
  • Inregistrat: 21-February 07
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie, Motociclism, Istorie, Bizantinologie, Muzica

Postat 29 September 2011 - 01:19 PM

aerul iese pe aici:
m-am uitat la regulator si pare in regula. si pare ca mai scoate un bazait discret care nu se auzea.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: as189.jpg

Aceasta postare a fost editata de gabriel chelaru: 29 September 2011 - 01:20 PM


#4 Useril este offline   paul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 06-April 05

Postat 29 September 2011 - 01:24 PM

Am si eu unul identic si mi-a facut la fel acum vreo 2 ani. Era in garantie si mi l-au reparat cei de la Hobbyx. Poti sa vorbesti cu ei poate te ajuta. Mi-au spus ca este supapa aceea (dintre motor si vas) se acumulase murdarie. Acum vreo 2 luni s-a stricat iarasi, acum nu se mai oprea motorul, scapa aer pe undeva. I-am desfacut iar supapa aceea si piesa pe care ai incercuit-o tu. Le-am curatat si vad ca merge iar ok.

#5 Useril este offline   kromag 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 543
  • Inregistrat: 06-May 09
  • Location:Rm. Sarat.

Postat 29 September 2011 - 01:27 PM

Parerea mea ca ala e presostatul!
Supapa unisens este la partea superioara a tevii care coboara in vas (butelie).
Sau supapa de siguranta sa fie defecta (daca e in blocul presostatului)?

#6 Useril este offline   gabriel chelaru 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 506
  • Inregistrat: 21-February 07
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie, Motociclism, Istorie, Bizantinologie, Muzica

Postat 29 September 2011 - 01:28 PM

Vezi postareapaul, la 29 September 2011 - 01:24 PM, a spus:

Am si eu unul identic si mi-a facut la fel acum vreo 2 ani. Era in garantie si mi l-au reparat cei de la Hobbyx. Poti sa vorbesti cu ei poate te ajuta. Mi-au spus ca este supapa aceea (dintre motor si vas) se acumulase murdarie. Acum vreo 2 luni s-a stricat iarasi, acum nu se mai oprea motorul, scapa aer pe undeva. I-am desfacut iar supapa aceea si piesa pe care ai incercuit-o tu. Le-am curatat si vad ca merge iar ok.

salut paul!
ai desfacut si conducta aia de metal? ca daca e ma apuc sa o desfac si eu. mersi!

#7 Useril este offline   paul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 06-April 05

Postat 29 September 2011 - 01:33 PM

Da, dar mai asteapta ceva raspunsuri :). Eu am un mod mai primitiv si mai putin stiintific de a rezolva lucrurile :)

#8 Useril este offline   gabriel chelaru 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 506
  • Inregistrat: 21-February 07
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie, Motociclism, Istorie, Bizantinologie, Muzica

Postat 29 September 2011 - 02:10 PM

acu am sa ma chinui cu el asa, il dau pe pasul care sa se opreasca la 6 bari si cand termin il opresc din buton ca sa nu faca opriri si porniri bruste.

#9 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 29 September 2011 - 07:52 PM

Gabi, verifica acea supapa, mai mult ca sigur ca acolo-i problema.

#10 Useril este offline   gabriel chelaru 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 506
  • Inregistrat: 21-February 07
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie, Motociclism, Istorie, Bizantinologie, Muzica

Postat 29 September 2011 - 08:18 PM

Da, asa m-am gandit si eu ca e de la supapa. Azi am lucrat cu el asa. Maine am de gand sa il desfac sa vad ce si cum. Multumesc tuturor de ajutor!

#11 Useril este offline   gabriel chelaru 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 506
  • Inregistrat: 21-February 07
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie, Motociclism, Istorie, Bizantinologie, Muzica

Postat 30 September 2011 - 06:46 PM

Azi mi-am luat inima-n dinti si am desfacut compresorul. Am fost destul de socat sa vad cate impuritati s-au strans. Datorita faptului ca mediul de lucru e cu vapori de vopsea, compresorul trage acesti vapori care treptat se transforma in particule marunte. Acestea, impreuna cu condensul se depun si duc la o functionare cu probleme. Am desfacut supapa, am curatat-o cu alcool izopropilic, apoi am dat cu spray WD-40 pentru lubrifiere si curatare, o minune la casa omului, iar acum merge brici.
Multumesc tuturor pentru sfaturi, in special domnului Mihai de la Hobbyx care mi-a zis cam ce ar trebui sa fac.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: P1080080.JPG
  • Imagine atasata: P1080081.JPG
  • Imagine atasata: P1080082.JPG
  • Imagine atasata: P1080083.JPG
  • Imagine atasata: P1080084.JPG
  • Imagine atasata: P1080085.JPG
  • Imagine atasata: P1080086.JPG
  • Imagine atasata: P1080087.JPG


#12 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 01 October 2011 - 09:28 AM

In mod normal, pe calea de admisie aer, ar trebui sa existe un filtru. Asta te scuteste de astfel de necazuri! :whistle:

#13 Useril este offline   gabriel chelaru 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 506
  • Inregistrat: 21-February 07
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie, Motociclism, Istorie, Bizantinologie, Muzica

Postat 01 October 2011 - 08:32 PM

Vezi postareaZ-mare, la 01 October 2011 - 09:28 AM, a spus:

In mod normal, pe calea de admisie aer, ar trebui sa existe un filtru. Asta te scuteste de astfel de necazuri! :whistle:

Da, adevarat! Se pare ca modelul asta nu are. :pardon: Dar e bine ca i-am dat de cap si l-am reparat. Sper sa nu imi mai faca probleme.

#14 Useril este offline   KIT 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 534
  • Inregistrat: 22-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 01 October 2011 - 09:45 PM

si chiar daca-ti mai face, acum stii sa le rezolvi. sau cel putin una din ele.

#15 Useril este offline   gabriel chelaru 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 506
  • Inregistrat: 21-February 07
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie, Motociclism, Istorie, Bizantinologie, Muzica

Postat 02 October 2011 - 11:36 AM

Vezi postareaKIT, la 01 October 2011 - 09:45 PM, a spus:

si chiar daca-ti mai face, acum stii sa le rezolvi. sau cel putin una din ele.

:good: Da! Principiul e destul de simplu, chiar mai simplu decat m-am asteptat.

#16 Useril este offline   paul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 06-April 05

Postat 11 August 2015 - 09:50 PM

Salutare.
Nu mai deschid un topic nou, se refera la acelasi tip de compresor. Aveti idee ce as putea sa ii fac, problema este ca ii trebuie vreo 30 min sa ajunga la presiunea la care se opreste motorul. Nu imi pare sa piarda aer pe undeva. Din pacate imi limiteaza mult timpul de vopsire. In plus se incinge ca naiba avand in vedere ca motorul merge aproape non stop. Am ajuns sa regret timpurile cand foloseam un motor de frigider pe post de compresor. Multumesc.

Aceasta postare a fost editata de paul: 11 August 2015 - 09:51 PM


#17 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4955
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 11 August 2015 - 10:04 PM

Hei, vad ca si al meu face cam la fel de la o vreme, nu-i ia chiar 30 minute dar e clar ca merge mult mai mult....Am senzatia ca baga mai putin aer decat scoate duza de .25 a aerografului. Al meu nu pierde din butelie nimic, adica il pot lasa si 2-3 zile plin si nu pierde aer.

#18 Useril este offline   kromag 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 543
  • Inregistrat: 06-May 09
  • Location:Rm. Sarat.

Postat 11 August 2015 - 10:25 PM

S-ar putea sa fie uzat segmentul de pe piston si nu mai face compresie cat trebuie. Cam asta-i boala la cele fara ulei.

#19 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 12 August 2015 - 08:26 AM

Vezi postarea1-0-9, la 11 August 2015 - 10:04 PM, a spus:

Hei, vad ca si al meu face cam la fel de la o vreme, nu-i ia chiar 30 minute dar e clar ca merge mult mai mult....Am senzatia ca baga mai putin aer decat scoate duza de .25 a aerografului. Al meu nu pierde din butelie nimic, adica il pot lasa si 2-3 zile plin si nu pierde aer.


Nu-l mai lasa niciodata plin !
Aproape sigur nu-l purjezi si face condens inauntru si rugineste in timp.



#20 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 12 August 2015 - 10:14 AM

Daca nu scapa aer pe nicaieri, inseamna ca e uzat pistonul/cilndrul/segmentii sau toate trei, iar aerul scapa pe linga. Simptomul este caracteristic scaderii debitului aerlui pe care il comprima.
Vedeti si solutia data mai sus de Gabriel.

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi