Big Boy
#1
Postat 26 September 2011 - 08:00 PM
am purces la constructia unei serii de kituri cu tematica feroviara, unele luate de pe la noi, altele de pe net. De altfel am fost surprins de multitudinea de posibilitati online, producatorii oferind pe langa clasicele machete scara H0 si kituri 1:35 cu posibilitati de upgrade prin piese photodecupate. Kitul Big Boy este cel clasic, Revell, de foarte buna calitate. Nu prea sunt bavuri, piesele se imbina corespunzator fara nevoia de adausuri. De altfel, sunt multe piese mobile, fixate in mod elastic, care sa asigure machetei mobilitate, corespondenta cu scara feroviara functionala H0 sau 1:87 fiind astfel posibil de obtinut.
Pentru detalii, la partea de vopsire am studiat indicatiile tehnice din kit, enciclopedia tiparita pe care o am la dispozitie "The Ebcyclopedia of Trains and Locomotives" autor fiind David Ross, precum si vasta sursa care este netul. Wikipedia duce la o multitudine de date tehnice si descrieri, iar o simpla cautare pe google duce la imagini de buna rezolutie, de dimensiuni mari, americanii avand obiceiul de a-si conserva istoria in acest mod, spre deosebire de noi care sunem deficitari din acest punct de vedere.
Masinaria este una cu schema rotilor 4-8-8-4, deci tractiunea este asigurata de doua randuri a cate 8 roti, precedate de 4 roti directoare si alte 4 de sustinere spate (cazan). Datele tehnice sunt numeroase, de remarcat fiind diametrul rotilor de 1726 mm si presiunea boilerului de 300 psi. Clasa 4000 din care face parte Big boy a purtat acest nume care i-a fost dat de un lucrator anonim impresionat de dimensiunile locomotivei inca din faza de constructie. Este cea mai mare si mai puternica locomotiva construita, Union Pacific utilizand de altfel tractiunea cu aburi pana in 1947. Din seria 400 au fost conservate 4 masinarii care fac parte dintr-un muzeu stationar american.
Schema de vopsire este una foarte simpla, negru cu argintiu. Am optat pentru un wheatering dur, poate prea agresiv. Scopul este acela de a prezenta ulterior masinaria intr-un mediu de remizare, pregatita pentru reparatie. Am cumparat deja kiturile aferente, depozite si remize, pompe de apa, pentru a scapa demonotonia prezentarii modelului pe o sina din plastic, eventual cu o eticheta de prezentare. Macheta este mare, avand peste 45 cm, deci probabil baza de lucru va fi si ea de dimensiuni destul de mari. Dupa asamblare, o sa postez si imagini cu "produsul finit". De altfel si celelalte masinarii de sorginte europeana probabil ca vor beneficia de un tratament similar casi expunere, mai putin partea de wheatering care va fi mult mai discreta, discriminandu-i astfel pe americani
#2
Postat 26 September 2011 - 08:06 PM
#3
Postat 26 September 2011 - 08:27 PM
Caut si eu un kit pe care sa il pot motoriza, probabil o ludmila pentru care am un sasiu de locomotiva americana cu tot angrenajul.
In rest salut cu bucurie subiectul si realizarea in sine.
#5
Postat 27 September 2011 - 08:51 AM
Pentru locomotive mai simple cred ca s-ar putea face aceasta, dar in final nu stiu daca se merita. Si eu am in lucru o ludmila, o voi utiliza la fel, statica. Daca vrei sa le rulezi pe o macheta feroviara poti eventual incerca sa folosesti de exemplu 2 locomotive identice, una functionala si alta kit, pentru a avea o dubla tractiune.
Insa cu greutatea redusa a modelului si rotile din plastic vor fi intotdeauna probleme.
Voi incerca sa abordez si modele scratch build, deja studiez planuri la cateva dintre ele, am si demarat timid unele actiuni. Acestea insa vreau sa le realizez la un grad mare de detaliere permis si de scara la care voi lucra: G, o scara mare, generoasa.
kamov,
scara este 1:87, nu am mai pus poze ale cutiei kitului
Majoritatea modelelor feroviare produse de exemplu de Revell sau Italeri sunt la aceasta scara, probabil imprumutata de la feroviari cu modele functionale.
Asa cum am spus am vazut insa (in premiera) si modele scara 1:35, produse de firme consacrate de modelism, precum si ceva modele 1:80, realizate de japonezi. Unul dintre aceste modele este un kit care se poate motoriza (andrei s-ar putea sa te intereseze varianta). Kiturile sunt extrem de ieftine, pe la 20 - 30 dolari, insa si transportul este undeva la 12-15 dolari din japonia pana pe la plaiurile mioritice.
#6
Postat 27 September 2011 - 04:11 PM
La o Ludmila cred ca merge sa faci operatiunea asta. Nu stiu daca e mai eficient sa iei detaliile si sa le adaugi la modelul functional sau invers.
1/80 sau 1/87 legat de japonezi?
Esti detinator de G?
Nu de alta, dar poate facem un schimb de experienta. Eu am facut sa fac un sasiu din pvc cu ceva vreme in urma si un vagon american de calatori din lemn de balsa.
Aceasta postare a fost editata de andrei_nsts: 27 September 2011 - 04:13 PM
#7
Postat 27 September 2011 - 10:50 PM
Ma gandisem initial la motorizarea kitului, lucru destul de complicat, cel putin pentru mine
Da, scara 1:80 am vazut-o la niscaiva kituri japoneze, pe ebay, eram cam aceleasi garnituri personalizate pentru diferite linii private, in general loko diesel.
Acolo am vazut si un kit motorizat.
Nu am material rulant G, dar sunt in curs si studiu de realizarea de masini G de la zero. Ma bate gandul de a incerca scratch build, care mie mi se pare baza modelismului indiferent de domeniu, asa ca am chibzuit la o scara mai mare care sa fie satisfacatoare din punct de vedere al detaliilor si posibilitatii de executie fara scule automatizate pentru inceput. Momentan studiez planurile si fac calcule, urmand ca dupa obtinerea de putin timp si terminarea a vreo 4 kituri aflate in lucru sa demarez. Am decupate cateva bucati de material, vreau sa lucrez cu forex, tabla, placaj, cartoane si ce mai este cazul.
#8
Postat 03 October 2011 - 01:54 PM
Prinderile le faci cu cuisoare si adeziv (cel din urma inaintea cuisoarelor).
Este o scara unde nu iti "rupi" ochii ca la HO. Daca stai la curte va fi si mai bine.
#9
Postat 05 October 2011 - 08:34 AM
#10
Postat 07 October 2011 - 02:09 PM
mersi de idee, voi incerca metoda cu alcoolul, nu am dat cu nimic inainte, nu am folosit la nici o macheta pana acum solutii ante si post decal. Este posibil sa fie si din cauza lacului, nu stiu cum interactioneaza cu gelatina decalului, am folosit lacuri pentru acrilice lucios si ulterior mat.
Sa vad ce iese dupa treaba cu izopropilicul.
#11
Postat 07 October 2011 - 02:16 PM
da, scara G este exceptionala pentru constructia in regim home made, la scara H0 sincer nu prea reusesc sa fac detalii pe materialul rulant lucrand doar din "pila" adica fara vreun CNC ceva.
Din pacate spatiule ste dusmanul nr1, stau la bloc si am dificultati cu o simpla macheta H0, de 2.5 X 1.2 m, care imi ocupa o buna bucata din living si este inca in constructie.
Pentru ceea ce voi construi de la zero scara G este insa cea care o voi folosi datorita bogatiei detaliilor.
#12
Postat 07 October 2011 - 10:13 PM
stageexp, la 07 October 2011 - 02:16 PM, a spus:
da, scara G este exceptionala pentru constructia in regim home made, la scara H0 sincer nu prea reusesc sa fac detalii pe materialul rulant lucrand doar din "pila" adica fara vreun CNC ceva.
Din pacate spatiule ste dusmanul nr1, stau la bloc si am dificultati cu o simpla macheta H0, de 2.5 X 1.2 m, care imi ocupa o buna bucata din living si este inca in constructie.
Pentru ceea ce voi construi de la zero scara G este insa cea care o voi folosi datorita bogatiei detaliilor.
Acum depinde cum privesti lucrurile. Incerc si eu la HO mai multe variante, atit pentru spatiu mare cit si pentru spatiu mic.
Pentru spatiu mic ti-as recomanda cu caldura o diorama de tip "butaforie" cu citeva linii paralele si macaze. Practic iti poti cauta din realitate o frintura dintr-un triaj sau o gara mica.
Daca ai jucat Comandos gasesti si niste triaje prin misiuni.
De curind am demarat o lucrare cu fabrica Persil. Practic are undeva la 0,30m latime (cladirea putin in relief si restul fundal) si cam 3,5m lungime si va avea si citeva macaze (sursa de inspiratie privind fabrica http://lenoxsthesaur...kel-herent.html ).
Totul a plecat de la o garnitura cu 2 vagoane si o locomotiva (cu vapori saturati) cumparata in vara asta din Cluj cu trenul Persil.
Aceasta postare a fost editata de andrei_nsts: 07 October 2011 - 10:15 PM
#13
Postat 26 December 2011 - 04:12 PM
Scopul a fost de a creea ceva care sa se dezvolte vizual putin mai amplu decat o sina lunga, care creea un cadru ingust de expunere pentru o macheta mare ca si lungime. Nu am incarcat excesiv aceasta baza de expunere, scopul fiind doar de aduce ceva in plus fata de weatheringul de pe macheta.
Am plecat de la o baza din polistiren extrudat cu un suport din carton. Am folosit sina livrata in kit, imbinata din doua segmente. Cladirea este una de tip american, ca si macheta, folosind o sursa de inspiratie, respectiv o revista de modelism feroviar, fara insa a incerca a copia integral structura. Am debitat fetele laterale si tavanul din carton de tip mucava, dupa care am debitat inca un rand de laterale pe care le-am folosit in a creea structura grinzilor aparente. Aici erau posibile doua metode, de a folosi un perete plan pe care sa ma grefez cu fasii din carton, respectiv varianta aleasa de mine. Am preferat aceasta varianta pentru a nu lucra suplimentar la chituirea si slefuirea liniilor de imbinare a suprastructurilor. De altfel acest carton este ieftin, iar resturile rezultate din debitare au si ele utilizarea lor. Ca sigle am folosit cele care se preteaza companiei de exploatere a machetei. Usile de acces si geamurile provin din kituri dedicate, scara H0. Am optat pentru un weathering moderat al cladirii.
Cladirea am imaginat-o ca fiind un depozit de piese de schimb, eventual de defrisare a masinariilor care se caseaza, de aceea la intrare se gaseste platforma fara cabina de conducere care transporta alte doua boghiuri.
#14
Postat 28 December 2011 - 11:21 AM
Era o locomotiva asemeni lui BR52 (cred ca br53) insa cu 6 osii motoare, tot cu 4 pachete de biele si 4 cilindrii. Din cite stiu eu au ramas in stare de proiect.
http://forum.3rail.n...p?topic=13949.0
#15
Postat 29 December 2011 - 11:09 AM
nu stiam de proiect, oricum in ciuda marimii sunt fanul masinariilor nemtesti fata de cele americane. De altfel si tractiunea moderna diesel din State se face cu loko extrem de urate pentru gustul meu, acestea fiind construite doar pe baza considerentelor de forta.
Nemtii au avut oricum proiecte marete in domeniu, incluzand aici si tunurile de mare calibru tractate pe calea ferata. De altfel si la Muzeul Militar Bucuresti exista cateva jucarii de acest tip, pe linie, gare s-ar preta foarte bine la un scratch.
#16
Postat 29 December 2011 - 02:44 PM
Plus ca auavut si modele deosebite cum a fost expresul Zephir de exemplu.
Cum ziceai si tu nemtii erau mari fauritori de material rulant. Un exemplu in sensul asta era si un tren cu ecartament de 3 m si cu 2 niveluri ale vagoanelor. Era practic 2 trenuri alaturate ca si constructie iar unul din trasee rebuia sa treaca si pe la noi prin Bucuresti.
Pe gustul meu sunt in general garniturile (pina la urma nu conteaza neaparat epoca) cit mai aproape de realitate, sau la limita realitatii (trenurile blindate).
#17
Postat 30 December 2011 - 09:52 AM
Eu oricum sunt de parere ca piata se bazeaza pe exploatarea acestei pasiuni, deoarece de multe ori kituri care nu implica mult material sau tehnici deosebite sunt extrem de scumpe, la fel ca majoritatea accesoriilor pentru modelism feroviar. De aceea varianta home made reprezinta un atu. Insa si penru aceasta e nevoie de scule si masini care nu intotdeauna sunt ieftine.
#18
Postat 30 December 2011 - 01:24 PM
Eu ma multumesc cu niste cartele de telefon, putin superglue si vopsea. Distractia se vede la final, iar daca vei dori sa cumperi asa ceva gata fabricat va costa imens de mult, asta in conditiile in care vei gasi pe piata asa ceva.