am purces la constructia unei serii de kituri cu tematica feroviara, unele luate de pe la noi, altele de pe net. De altfel am fost surprins de multitudinea de posibilitati online, producatorii oferind pe langa clasicele machete scara H0 si kituri 1:35 cu posibilitati de upgrade prin piese photodecupate. Kitul Big Boy este cel clasic, Revell, de foarte buna calitate. Nu prea sunt bavuri, piesele se imbina corespunzator fara nevoia de adausuri. De altfel, sunt multe piese mobile, fixate in mod elastic, care sa asigure machetei mobilitate, corespondenta cu scara feroviara functionala H0 sau 1:87 fiind astfel posibil de obtinut.
Pentru detalii, la partea de vopsire am studiat indicatiile tehnice din kit, enciclopedia tiparita pe care o am la dispozitie "The Ebcyclopedia of Trains and Locomotives" autor fiind David Ross, precum si vasta sursa care este netul. Wikipedia duce la o multitudine de date tehnice si descrieri, iar o simpla cautare pe google duce la imagini de buna rezolutie, de dimensiuni mari, americanii avand obiceiul de a-si conserva istoria in acest mod, spre deosebire de noi care sunem deficitari din acest punct de vedere.
Masinaria este una cu schema rotilor 4-8-8-4, deci tractiunea este asigurata de doua randuri a cate 8 roti, precedate de 4 roti directoare si alte 4 de sustinere spate (cazan). Datele tehnice sunt numeroase, de remarcat fiind diametrul rotilor de 1726 mm si presiunea boilerului de 300 psi. Clasa 4000 din care face parte Big boy a purtat acest nume care i-a fost dat de un lucrator anonim impresionat de dimensiunile locomotivei inca din faza de constructie. Este cea mai mare si mai puternica locomotiva construita, Union Pacific utilizand de altfel tractiunea cu aburi pana in 1947. Din seria 400 au fost conservate 4 masinarii care fac parte dintr-un muzeu stationar american.
Schema de vopsire este una foarte simpla, negru cu argintiu. Am optat pentru un wheatering dur, poate prea agresiv. Scopul este acela de a prezenta ulterior masinaria intr-un mediu de remizare, pregatita pentru reparatie. Am cumparat deja kiturile aferente, depozite si remize, pompe de apa, pentru a scapa demonotonia prezentarii modelului pe o sina din plastic, eventual cu o eticheta de prezentare. Macheta este mare, avand peste 45 cm, deci probabil baza de lucru va fi si ea de dimensiuni destul de mari. Dupa asamblare, o sa postez si imagini cu "produsul finit". De altfel si celelalte masinarii de sorginte europeana probabil ca vor beneficia de un tratament similar casi expunere, mai putin partea de wheatering care va fi mult mai discreta, discriminandu-i astfel pe americani
