Forum Machete,Modelism,Hobby: Boeing 747-400 Lufthansa 1:144 (Revell) - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Boeing 747-400 Lufthansa 1:144 (Revell)

#1 Useril este offline   Gabi_ 

  • Nou venit
  • Grup: New Users
  • Postari: 7
  • Inregistrat: 26-August 11

Postat 26 August 2011 - 08:38 PM

Salutare tuturor!
Ma aflu la multi ani departare de la prima macheta (si singura de pana acum) construita impreuna cu taica-miu. Cred ca era un Fokker 100 sau un Douglas DC-9, nu mai tin minte exact, oricum, un avion civil de la British Airways. Saracul avion, nu a avut o soarta prea buna pt ca cele doua tubulete din cutie erau cu lipici, respectiv vopsea argintie, si nu doua tuburi de lipici, astfel ajungand sa lipim avionul cu "nenorocitul de lipici arginitu". Pana sa deschidem si al doilea tub (care era defapt lipiciul), avionul arata deja ca o pictura moderna abstracta. In fine, macheta a ajuns in cele din urma sa fie vopsita cu vopsea auto, rosie si albastra, culori foarte inchise pt a acoperi "lipiciul".
Acum vreo cateva luni, am nimerit fara nicio intentie pe site-ul celor de la revell, si mai exact, la o macheta foare simpla si dragalasa de Boeing 737-200 1:200 British Airways. Am zis sa o cumpar, si cand voi avea timp, o sa ma relaxez putin "jucandu-ma" cu piesele machetei. Problema e ca nu am gasit-o nicaieri. Dupa doua sapt de cautari, am renuntat si am cam uitat de "planul de relaxare" pana recent cand, spre marea mea surpriza, am primit un kit de Boeing 747-400 Lufthansa, scara 1:400. Avionul e mare cat un porc si am fost extaziat pana in momentul in care mi-am dat seama cu adevarat ce inseama o macheta construita ca la carte.
Pe langa kit am mai primit si 5 vopsele (trei email color de la revell si doua arilico-vinilico de la... model color), doua pensule (pony hair brush nr 2 si 4 - vallejo) si un tub cu lipici Contacta de 13g, tot de la revell.
Dupa ce am tot cautat pe internet tot felul de sfaturi, am inceput sa adun unelte: penseta, forfecica, banda adeziva, cutter, hartie abraziva fina (1000), pila fina si, nu in ultimul rand, manusi chirurgicale. Dupa alte cautari, am inteles ca, defapt, vopseaua trebuie diluata si astfel, am mai facut o lista cu ce ar mai trebui sa cumpar: scotch de hartie, alcool izopropilic (diluant), pipeta (pt scos vopsea din cutiute), plumb (pt ca am citit ca trebuie echilibrat cu 20g in bot, ca sa nu stea in fund) si chitul pt imbinari.
Pana acum nu am lipit si nici nu am vopsit nimic, ci doar am scos piesele relativ mari, aripile, motoarele si... cele doua parti care costituie defapt avionul (nu stiu care e denumirea tehnica) si le-am debavurat. Presimt ca cel mai dureros capitol va fi trenul de aterizare (neurochirurgie 100%) si... vopsitul (chirurgie estetica 100%) !!!
In cazul in care ati avut rabdare sa cititi pana acum si in speranta ca nu v-am plictisit, va intreb ce altceva imi mai trebuie ca sa ma apuc de constructie? Care este procentul de amestec vopsea-diluant? Imi ajunge tubul de 13g de lipici pt intrega macheta? Primesc cu bucurie orice sfat !!!

#2 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12670
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 26 August 2011 - 08:51 PM

Citeaza

Imi ajunge tubul de 13g de lipici pt intrega macheta?
:lol: Depinde...Asta imi aduce aminte de o intimplare mai veche, cind unui pusti, cu gindul de a-l "corupe", i-am dat o macheta si o sticluta cu 14 ml de lipici. Dupa doua zile a venit la mine si mi-a zis sa-i mai dau lipici, ca nu i-a ajuns! Acu' serios, da, iti ajunge si la 10 machete! Lipiciul trebuie pus in strat subtire, altfel "da pe fara" si o sa ai de lucru suplimentar.
Vopsitul la un avion civil o problema?? Pai stai za vezi cind ajungi la rotocoalele de fum de pe cele italiene sau petele si cirnatii de pe cele germane!
In privinta vopselelor, vezi aici cite ceva: http://www.cartula.r...i-avansati.html Articolul e cam vechi, dar partile esentiale sunt in regula.
De ce mai ai nevoie? De mult entuziasm, cam tot atita rabdare, ceva mai multa documentare, niscai indeminare, nitel timp liber.

#3 Useril este offline   Gabi_ 

  • Nou venit
  • Grup: New Users
  • Postari: 7
  • Inregistrat: 26-August 11

Postat 28 August 2011 - 07:27 PM

Multumesc pt link. Intr-adevar, imi va fi de folos. Problema este ca nu am gasit inca vopsea neagra pt roti si nici chit. Cred ca va trebui sa cumpar online. Pe revell.ro am gasit si cutiuta cu vopsea neagra si chit si inca alte cateva produse.
Totusi, doar de curiozitate, am cautat detalii/reviews despre aceasta macheta si pare ca nu este foarte populara printre profesionisti intr-ale machetelor. Ma intreb de ce?
Oricum, sunt sigur ca pana la urma, Boeing-ul asta, fiind prima macheta, o sa arate ca dupa o lupta cu turcii. Dar deja am gasit in magazin si competitia, Airbus 380, tot categoria "mare cat un porc" (1:144), de la Revell.. si Boeing 737 Haribo si... nu ma las pana nu gasesc si Boeing-ul 737-200 British Airways si... cred ca pana la urma machetele astea creaza dependenta...

#4 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 29 August 2011 - 05:52 AM

Macheta de B747-400 de la Revell "nu este foarte populara" pentru ca are cateva greseli serioasa in zona botului (care teoretic ar trebui refacut complet), a bordului de atac al aripii in zona imbinarii aripa-fuselaj (mai usor de corectat), a profilului aripii (f greu de corectat dar mai greu de observat), a pozitiei avionului pe sol, samd. Toate astea insa nu ar trebui sa te opreasca. Nu te impiedica de amanunte si pune accentul pe detaliile ce pot fi usor reolvate-corectate si pe finisaje. Important e sa termini macheta pentru a castiga experienta, a evita fenomenul de "colectionar de kituri" si a putea trece la urmatoarea macheta.

#5 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12670
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 29 August 2011 - 09:39 AM

Revell are mai multe nuante de negru, evita-l pe cel cu codul 8.

#6 Useril este offline   Gabi_ 

  • Nou venit
  • Grup: New Users
  • Postari: 7
  • Inregistrat: 26-August 11

Postat 29 August 2011 - 01:50 PM

Vezi postareaMiG, la 29 August 2011 - 05:52 AM, a spus:

Macheta de B747-400 de la Revell "nu este foarte populara" pentru ca are cateva greseli serioasa in zona botului (care teoretic ar trebui refacut complet), a bordului de atac al aripii in zona imbinarii aripa-fuselaj (mai usor de corectat), a profilului aripii (f greu de corectat dar mai greu de observat), a pozitiei avionului pe sol, samd. Toate astea insa nu ar trebui sa te opreasca. Nu te impiedica de amanunte si pune accentul pe detaliile ce pot fi usor reolvate-corectate si pe finisaje.

Multumesc pt lamuriri. Acum am inteles despre ce e vorba. Am observat unele mici imperfectiuni la aripile mari, dar chiar si asa, o voi construi cu siguranta.

Vezi postareaMiG, la 29 August 2011 - 05:52 AM, a spus:

Important e sa termini macheta pentru a castiga experienta, a evita fenomenul de "colectionar de kituri" si a putea trece la urmatoarea macheta.

Evident, cate una pe rand. Oricum, nu am de gand sa cumpar o alta macheta pana nu termin Boeing-ul asta, dar cred ca in scurt timp ii va veni randul si d-lui Airbus 380 sa ia loc pe masa de tortura.

Vezi postareaZ-mare, la 29 August 2011 - 09:39 AM, a spus:

Revell are mai multe nuante de negru, evita-l pe cel cu codul 8.

Multumesc pt sfat.
Pt roti se foloseste un negru mat sau gloss? Ma gandeam sa iau un negru mat cum este Tar Black cod 32106D. Sau este cam deschis?

(Imi car scuze daca intrebarile par cam puerile, dar, dupa cum v-am mai spus, experienta mea este aproape de zero.)

#7 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12670
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 29 August 2011 - 06:08 PM

Citeaza

Pt roti se foloseste un negru mat sau gloss?
Ai masina? Daca nu, uita-te la rotile masinii vecinului (sau...vecinei :whistle: ) . Nu, nu negru, ci un amestec de negru si maro inchis. MM are o vopsea dedicata, cod 1583, dar e prea deschisa, daca mai pui 30% negru este exact ce trebuie.
Cind dai codul unei vopsele trebuie sa indici si firma, altfel apar confuzii. Si acel cod dat de tine, nu este al vopselei, cred ca am mai spus asta, acela este codul de bare al magazinului. Revell are un cod din doua sau trei cifre. Vopseaua data de tine are codul 06.

#8 Useril este offline   Gabi_ 

  • Nou venit
  • Grup: New Users
  • Postari: 7
  • Inregistrat: 26-August 11

Postat 29 August 2011 - 08:15 PM

Scuze pt confuzia creata. Nu stiam ca acel cod nu este al vopselei. O sa incerc sa ma documentez legat de acest subiect.
Oricum, astazi am mai cumparat scotch de hartie, plumb, pipeta si alcool izopropilic. In principiu, trebuie sa mai iau doar vopseaua pt roti si chitul. Tot aman lucrul propriu-zis la macheta pt ca vreau sa am toate cele necesare asezate in ordine, ca sa nu ma trezesc ca imi mai trebuie nu stiu ce in mijlocul operatiei chirurgicale.

#9 Useril este offline   Napster 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 157
  • Inregistrat: 20-December 10
  • Location:Constanta
  • Interests:Modelism, auto, IT

Postat 29 August 2011 - 08:26 PM

Eu am un spray de la Tamiya, Rubber Black. L-am folosit pentru vopsirea unei punti non-skid pe portavionul USS Enterprise. Sunt sigur ca vopseaua respectiva s-ar potrivi si la tine dar nu stiu insa daca se poate procura si in varianta email/acrilic pentru ca un tub de spray pentru cateva roti mici e pacatos la bugetul machetistului.

Eh, vopsitul nu e chiar asa de greu. Sa vezi ce nasol e sa faci camuflaj pentru blindate, nave, artilerie, avioane, etc. Sunt unele care nu prea isi au rostul fara un aerograf si o mana iscusita dar pentru un avion civil cred ca nu e prea complicat.

Spor la lucru si asteptam poze.

#10 Useril este offline   Gabi_ 

  • Nou venit
  • Grup: New Users
  • Postari: 7
  • Inregistrat: 26-August 11

Postat 01 September 2011 - 08:46 AM

Vezi postareaNapster, la 29 August 2011 - 08:26 PM, a spus:

Eh, vopsitul nu e chiar asa de greu. Sa vezi ce nasol e sa faci camuflaj pentru blindate, nave, artilerie, avioane, etc. Sunt unele care nu prea isi au rostul fara un aerograf si o mana iscusita dar pentru un avion civil cred ca nu e prea complicat.
Da, teoretic ai dreptate, practic insa, vom vedea. Evident ca voi posta poze.

Am mai luat cateva pipete si astezi ar trebui sa primesc vopseaua si chitul. Legat de vopsit, am cateva intrebari:
1. fuselajul si partea de sus a aripilor, adica zonele albe, trebuiesc vopsite cu alb sau pot lasa culoarea plasticului?
2. "burta" avionului" si partile de jos a aripilor se vopsesc dupa sau inainte de lipirea aripilor cu fuselajul? Presupun ca dupa lipire, pt ca altfel, o sa se vada chitul pus la imbinari si va trebui sa vopsesc de doua ori.
3. presupun ca va trebui sa pun chit la imbinarea motoarelor cu aripile, deci, exteriorul motoarelor va trebui vopsit tot dupa lipire/chituire?
In sfarsit, am reusit ca gasesc pe airliners.net o fotografie reala a unui 747-400 de la Lufthansa (totusi nu sunt sigur ca e 747-400, pt ca nu se vad winglet-urile) in care se poate observa perfect cum trebuie vopsit pe "burta".

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1644229.jpg


#11 Useril este offline   Gabi_ 

  • Nou venit
  • Grup: New Users
  • Postari: 7
  • Inregistrat: 26-August 11

Postat 16 October 2011 - 10:38 AM

Dupa o perioada, ce-i drept cam lunga, am revenit cu pozele Boaing-ului. Constructia a durat aprox 3 sapt, timp in care am invatat multe despre modul in care se construieste, si mai ales, modul in care NU se construieste o macheta.
Cea maimare bataie de cap a fost vopsitul si dupa experienta asta, sunt sigur ca nu voi mai folosi decat vopsele de la Revell. Oricare ar fi fost procentul de diluare, vopseaua alba se "branzea" sau pur si simplu nu adera.
Stiu ca am incalcat o regula importanta, si anume, macheta trebuie sa fie copie a avionului real, dar din cauza vopselei albe, a trebuit sa am o abordare diferita, dpdv coloristic (daca pot spune asa).. dar cred ca mai bine va las sa va "minunati" si astept criticile dvs (stiu ca nu vor fi putine).
In rest, am mai invatat ca acea contra-greutate nu se lipeste cu mult lipici pt ca deformeaza plasticul, ca vopseaua nediluata corect da mari batai de cap, ca vopseaua gloss (si nu numai) atrage praful mai ceva ca un magnet, ca decalurile sunt o cauza a ratei ridicate in randul pacientilor de la psihiatrie.. si lista poate continua.
Oricum, per total, a fost o "joaca" relaxanta si pt urmatorul (Airbus A380) nu vreau decat sa iasa macar alb, pt ca incet-incet, cu restul problemelor ma descurc.

http://img213.images...id=img1206a.jpg

#12 Useril este offline   anakinu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 14-March 08
  • Location:PITESTI
  • Interests:Rock ,modelism,bere

Postat 16 October 2011 - 05:35 PM

Arunca o privire aici : http://www.cartula.r...tia-lui-wurger/ si ai sa vezi un 747 facut "ca la carte" (ca dealtfel toata /toate ,colectia/colectiile lui Calin - Wurger )

#13 Useril este offline   Gabi_ 

  • Nou venit
  • Grup: New Users
  • Postari: 7
  • Inregistrat: 26-August 11

Postat 17 October 2011 - 06:35 PM

Da, intr-adevar, e "ca la carte". Dânsul este cu siguranta un pasionat adevarat.
Tot ceea ce pot spune este ca.... atunci cand ma voi apuca de A380, voi incerca sa-l fac sa arate putin mai mult ca in realitate, decat am reusit cu 747-ul.

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi