Boeing 747-400 Lufthansa 1:144 (Revell)
#1
Postat 26 August 2011 - 08:38 PM
Ma aflu la multi ani departare de la prima macheta (si singura de pana acum) construita impreuna cu taica-miu. Cred ca era un Fokker 100 sau un Douglas DC-9, nu mai tin minte exact, oricum, un avion civil de la British Airways. Saracul avion, nu a avut o soarta prea buna pt ca cele doua tubulete din cutie erau cu lipici, respectiv vopsea argintie, si nu doua tuburi de lipici, astfel ajungand sa lipim avionul cu "nenorocitul de lipici arginitu". Pana sa deschidem si al doilea tub (care era defapt lipiciul), avionul arata deja ca o pictura moderna abstracta. In fine, macheta a ajuns in cele din urma sa fie vopsita cu vopsea auto, rosie si albastra, culori foarte inchise pt a acoperi "lipiciul".
Acum vreo cateva luni, am nimerit fara nicio intentie pe site-ul celor de la revell, si mai exact, la o macheta foare simpla si dragalasa de Boeing 737-200 1:200 British Airways. Am zis sa o cumpar, si cand voi avea timp, o sa ma relaxez putin "jucandu-ma" cu piesele machetei. Problema e ca nu am gasit-o nicaieri. Dupa doua sapt de cautari, am renuntat si am cam uitat de "planul de relaxare" pana recent cand, spre marea mea surpriza, am primit un kit de Boeing 747-400 Lufthansa, scara 1:400. Avionul e mare cat un porc si am fost extaziat pana in momentul in care mi-am dat seama cu adevarat ce inseama o macheta construita ca la carte.
Pe langa kit am mai primit si 5 vopsele (trei email color de la revell si doua arilico-vinilico de la... model color), doua pensule (pony hair brush nr 2 si 4 - vallejo) si un tub cu lipici Contacta de 13g, tot de la revell.
Dupa ce am tot cautat pe internet tot felul de sfaturi, am inceput sa adun unelte: penseta, forfecica, banda adeziva, cutter, hartie abraziva fina (1000), pila fina si, nu in ultimul rand, manusi chirurgicale. Dupa alte cautari, am inteles ca, defapt, vopseaua trebuie diluata si astfel, am mai facut o lista cu ce ar mai trebui sa cumpar: scotch de hartie, alcool izopropilic (diluant), pipeta (pt scos vopsea din cutiute), plumb (pt ca am citit ca trebuie echilibrat cu 20g in bot, ca sa nu stea in fund) si chitul pt imbinari.
Pana acum nu am lipit si nici nu am vopsit nimic, ci doar am scos piesele relativ mari, aripile, motoarele si... cele doua parti care costituie defapt avionul (nu stiu care e denumirea tehnica) si le-am debavurat. Presimt ca cel mai dureros capitol va fi trenul de aterizare (neurochirurgie 100%) si... vopsitul (chirurgie estetica 100%) !!!
In cazul in care ati avut rabdare sa cititi pana acum si in speranta ca nu v-am plictisit, va intreb ce altceva imi mai trebuie ca sa ma apuc de constructie? Care este procentul de amestec vopsea-diluant? Imi ajunge tubul de 13g de lipici pt intrega macheta? Primesc cu bucurie orice sfat !!!
#2
Postat 26 August 2011 - 08:51 PM
Citeaza
Vopsitul la un avion civil o problema?? Pai stai za vezi cind ajungi la rotocoalele de fum de pe cele italiene sau petele si cirnatii de pe cele germane!
In privinta vopselelor, vezi aici cite ceva: http://www.cartula.r...i-avansati.html Articolul e cam vechi, dar partile esentiale sunt in regula.
De ce mai ai nevoie? De mult entuziasm, cam tot atita rabdare, ceva mai multa documentare, niscai indeminare, nitel timp liber.
#3
Postat 28 August 2011 - 07:27 PM
Totusi, doar de curiozitate, am cautat detalii/reviews despre aceasta macheta si pare ca nu este foarte populara printre profesionisti intr-ale machetelor. Ma intreb de ce?
Oricum, sunt sigur ca pana la urma, Boeing-ul asta, fiind prima macheta, o sa arate ca dupa o lupta cu turcii. Dar deja am gasit in magazin si competitia, Airbus 380, tot categoria "mare cat un porc" (1:144), de la Revell.. si Boeing 737 Haribo si... nu ma las pana nu gasesc si Boeing-ul 737-200 British Airways si... cred ca pana la urma machetele astea creaza dependenta...
#4
Postat 29 August 2011 - 05:52 AM
#6
Postat 29 August 2011 - 01:50 PM
MiG, la 29 August 2011 - 05:52 AM, a spus:
Multumesc pt lamuriri. Acum am inteles despre ce e vorba. Am observat unele mici imperfectiuni la aripile mari, dar chiar si asa, o voi construi cu siguranta.
MiG, la 29 August 2011 - 05:52 AM, a spus:
Evident, cate una pe rand. Oricum, nu am de gand sa cumpar o alta macheta pana nu termin Boeing-ul asta, dar cred ca in scurt timp ii va veni randul si d-lui Airbus 380 sa ia loc pe masa de tortura.
Z-mare, la 29 August 2011 - 09:39 AM, a spus:
Multumesc pt sfat.
Pt roti se foloseste un negru mat sau gloss? Ma gandeam sa iau un negru mat cum este Tar Black cod 32106D. Sau este cam deschis?
(Imi car scuze daca intrebarile par cam puerile, dar, dupa cum v-am mai spus, experienta mea este aproape de zero.)
#7
Postat 29 August 2011 - 06:08 PM
Citeaza
Cind dai codul unei vopsele trebuie sa indici si firma, altfel apar confuzii. Si acel cod dat de tine, nu este al vopselei, cred ca am mai spus asta, acela este codul de bare al magazinului. Revell are un cod din doua sau trei cifre. Vopseaua data de tine are codul 06.
#8
Postat 29 August 2011 - 08:15 PM
Oricum, astazi am mai cumparat scotch de hartie, plumb, pipeta si alcool izopropilic. In principiu, trebuie sa mai iau doar vopseaua pt roti si chitul. Tot aman lucrul propriu-zis la macheta pt ca vreau sa am toate cele necesare asezate in ordine, ca sa nu ma trezesc ca imi mai trebuie nu stiu ce in mijlocul operatiei chirurgicale.
#9
Postat 29 August 2011 - 08:26 PM
Eh, vopsitul nu e chiar asa de greu. Sa vezi ce nasol e sa faci camuflaj pentru blindate, nave, artilerie, avioane, etc. Sunt unele care nu prea isi au rostul fara un aerograf si o mana iscusita dar pentru un avion civil cred ca nu e prea complicat.
Spor la lucru si asteptam poze.
#10
Postat 01 September 2011 - 08:46 AM
Napster, la 29 August 2011 - 08:26 PM, a spus:
Am mai luat cateva pipete si astezi ar trebui sa primesc vopseaua si chitul. Legat de vopsit, am cateva intrebari:
1. fuselajul si partea de sus a aripilor, adica zonele albe, trebuiesc vopsite cu alb sau pot lasa culoarea plasticului?
2. "burta" avionului" si partile de jos a aripilor se vopsesc dupa sau inainte de lipirea aripilor cu fuselajul? Presupun ca dupa lipire, pt ca altfel, o sa se vada chitul pus la imbinari si va trebui sa vopsesc de doua ori.
3. presupun ca va trebui sa pun chit la imbinarea motoarelor cu aripile, deci, exteriorul motoarelor va trebui vopsit tot dupa lipire/chituire?
In sfarsit, am reusit ca gasesc pe airliners.net o fotografie reala a unui 747-400 de la Lufthansa (totusi nu sunt sigur ca e 747-400, pt ca nu se vad winglet-urile) in care se poate observa perfect cum trebuie vopsit pe "burta".
#11
Postat 16 October 2011 - 10:38 AM
Cea maimare bataie de cap a fost vopsitul si dupa experienta asta, sunt sigur ca nu voi mai folosi decat vopsele de la Revell. Oricare ar fi fost procentul de diluare, vopseaua alba se "branzea" sau pur si simplu nu adera.
Stiu ca am incalcat o regula importanta, si anume, macheta trebuie sa fie copie a avionului real, dar din cauza vopselei albe, a trebuit sa am o abordare diferita, dpdv coloristic (daca pot spune asa).. dar cred ca mai bine va las sa va "minunati" si astept criticile dvs (stiu ca nu vor fi putine).
In rest, am mai invatat ca acea contra-greutate nu se lipeste cu mult lipici pt ca deformeaza plasticul, ca vopseaua nediluata corect da mari batai de cap, ca vopseaua gloss (si nu numai) atrage praful mai ceva ca un magnet, ca decalurile sunt o cauza a ratei ridicate in randul pacientilor de la psihiatrie.. si lista poate continua.
Oricum, per total, a fost o "joaca" relaxanta si pt urmatorul (Airbus A380) nu vreau decat sa iasa macar alb, pt ca incet-incet, cu restul problemelor ma descurc.
http://img213.images...id=img1206a.jpg
#12
Postat 16 October 2011 - 05:35 PM