Pentru contragreutati se foloseste exclusiv plumb. Nu cred ca trebuie sa spun de ce.
Am mai spus asta, de multe ori grutatea indicata ori e prea mare, ori e prea mica, ori nu incape in locul indicat. Si ...uraniu nu-i indicat sa folositi!
Pentru a determina greutatea corecta se procedeaza asa. Se monteaza, provizoriu, toate partile mari ale avionului, adica aripi, ampnenaje etc. Daca bombele sau rachetele se situeaza dupa punctul de sprijin principal (adica jambele principlale) se monteaza si acestea. Nu se monteaza scaunele, cupola sau alte piese ce vin montate in fata jambelor. In locul jambelor se pun doua scobitori sau bucatele de plastic. Daca nu se poate, se fixeaxa, pe burta avionului, un bat de frigaruie, pe linia de montarea a jambelor. In dreptul locului ales pentru fixarea contragreutatii se lipesc, cu scoci sau patafix, bucati (bucata e mai indicat) de plumb pina avionul vine "in bot". Aceea e greutatea corecta. Daca greutatea nu intra toata in locul ales, se aleg alte locuri (capote motor, bord de atac aripi) se pun si acolo bucati de plumb pina la greutatea corecta. Cu cit greutatea e mai departe de punctul de sprijin, cu atit este mai mica. Ea se fixeaza apoi in interior, cu ajutorul patfixului, superglue sau straifuri de stiren, in asa fel incit, in timp, sa nu se deplaseze. La montajul final, cind in fata jambelor principale vin montate si celelalte piese (jamba de bot, cupola, rachete, radare etc) avionul va sta sigur in pozitia corecta.