Forum Machete,Modelism,Hobby: Hurricane +Arado 234 - 1/48 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Hurricane +Arado 234 - 1/48

#21 Useril este offline   mack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 15-April 05
  • Location:Iasi, Romania

Postat 28 March 2012 - 08:17 PM

Vezi postareaZ-mare, la 28 March 2012 - 04:50 PM, a spus:

Studiind fotografiile publicate in cartea "Romanian Fighters Colors 1941-1945", autori Teodor Liviu Morosanu si Dan Melinte,se poate spune , ca sa te citez pe tine, ca nici un profil nu are acea banda rosie. Da, se vede o banda, dar este argintie. Cu alte cuvinte, au gresit autorii carti, am gresit si eu.


Salut,

Nu se pune problema cine a gresit si cine nu; eu zic ca-i in avantajul tuturor sa ne expunem opiniile.
Am adus in discutie fotografiile, nu profilele. Nu am acordul autorilor sa reproduc aici imaginile si in consecinta n-am s-o fac; cei care sunt interesati se pot uita cu ochii lor si trage concluziile pe care le doresc.

Regret ca am intervenit in acest topic, regret ca am adus in discutie un subiect bine cunoscut si pe deplin cercetat de altii. Am poluat inutil topicul autorului. N-am so mai fac.

Ganduri bune,
mack

#22 Useril este offline   Sheniloiu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 03-December 08
  • Location:Timisoara

Postat 28 March 2012 - 09:49 PM

Întotdeauna şi oriunde se pune problema cine a greşit şi cine nu! Nu pentru a discredita pe cineva, a greşi e omeneşte şi nu anulează meritele autorilor. Dar o greşeală necorectată tinde să devină adevăr suprem, mai ales când vine din partea unor persoane cu renume!
Nici un om cu scaun la cap nu se supără dacă îi este arătat unde a greşit!
Iar dacă se supără, cu atât mai rău pentru el!
Astea sunt consideraţii generale, nu mă refer la cineva anume. Cel mult, mă refer la mine!
Deci, dacă descoperiţi o greşeală undeva, trageţi semnalul de alarmă! Dar cât mai civilizat posibil!

#23 Useril este offline   paul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 06-April 05

Postat 29 March 2012 - 07:56 AM

Nu cred ca este o poluare a topicului, este in ajutorul celor care vor face pe viitor o macheta de Hurricane romanesc. SI eu am citit topicurile anterioare de cateva ori pana sa ma apuc de macheta. Referitor la aripile acoperite cu panza, in aceeasi carte Romanian Fighter Colors se mentiona ca doar cele din Iugoslavia (3 aparate din cate imi aduc aminte) au avut aripile impanzite. Iar sistemul de ochire, tot in carte se vede ca este de tip grila (in genul celor cu care era echipate variantele timpurii de IAR 80)

#24 Useril este offline   Sheniloiu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 03-December 08
  • Location:Timisoara

Postat 29 March 2012 - 08:06 AM

De acord, chestia cu aripile impanzite mai trebuie studiata, nu stiam ca am avut si 3 avioane de la sarbi.
De unde informatia asta?

Aceasta postare a fost editata de Sheniloiu: 29 March 2012 - 08:07 AM


#25 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 29 March 2012 - 10:25 AM

Mack, I.Negrizzi spunea ca Scopul cuvintarii nu este de a impune, ci de a convinge.. Cu alte cuvinte, prin spusele mele nu vreau sa impun nimic, vreau doar sa conving, cu argumentele pe care le am la indemina, la acel moment. Unii stiu mai multe, altii mai putine, de aceea e bine ca informatia sa circule. Ce am eu de referinta este cartea mai sus citata, in care, cum spuneam, nu am gasit nimic care sa ateste cele spuse de tine, citind aceeasi carte. Daca ai si alte surse, probabil ca ai dreptate.
Interventia in topic este la obiect, deci nu vad ce te face sa crezi ca ai poluat topicul. Orice lucru nou e bine venit, daca e pertinent argumentat.

#26 Useril este offline   mack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 15-April 05
  • Location:Iasi, Romania

Postat 29 March 2012 - 05:09 PM

Salut,

Studiind fotografiile publicate in cartea "Romanian Fighters Colors 1941-1945", autori Teodor Liviu Morosanu si Dan Melite se poate spune ca cel putin unele avioane Hurricane au avut vopsita acea zona (bordul de atac, adiacent armamentului) intr-o culoare uniforma. Chiar daca nu am acordul autorilor, mi-am permis sa reproduc cateva imagini - zic eu revelatoare - din publicatia sus-mentionata.
Imagine atasata: HH_011.jpg
Imagine atasata: HH_012.jpg
Imagine atasata: HH_013.jpg
Practica RAF ma face sa spun ca acea culoare era cel mai probabil rosu.

In alta ordine de idei, imaginea de mai jos - publicata in suplimentul Aeromagazin "Aviatia Romana in timpul celui de-al doilea razboi mondial", autori Teodor Liviu Morosanu si Medin Robanescu - poate, subliniez poate, sa sustina ideea folosirii in cadrul ARR a peticelor de panza pentru obturarea temporara a orificiilor din bordul de atac.
Imagine atasata: HH_014.jpg

Aceasta ultima fotografie este interesanta si pentru amestecul cocarda (intrados aripa dreapta) / Crucea lui Mihai (laterala dreapta fuselaj) vizibil pe avion. Nu putem decat sa presupunem ce a motivat acest amestec.

Ganduri bune,
mack

#27 Useril este offline   Sheniloiu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 03-December 08
  • Location:Timisoara

Postat 29 March 2012 - 05:47 PM

Nu ştiu dacă ajută, dar am dat de ceva informaţii despre Hurri româneşti.
Avioanele au fost produse de Hawker şi au făcut parte din cele produse în urma primei comenzi a RAF, de 600 avioane (L1547 la L2146).
Comanda românească a fost făcută în noiembrie 1938, iar primul avion a fost livrat (mai degrabă dat comisiei de recepţie) pe 27 sau 28 august 1939.
Seriile avioanelor: L2077; L2078; L2085; L2093; L2094; L2095; L2096; L2097; L2104; L2112; L2113; L2114. Deci avioane spre sfârşit de comandă.
Ţinând cont de serii, ar trebui să aibă motoare "Merlin" III (folosite începând cu L1909) şi elici de Havilland cu pas variabil (montate începând cu L1930). Nu exclud însă posibilitatea ca englezii să fi montat pe ele motoare Merlin II şi elici de Hailland cu două poziţii ale pasului (30,5 grade pentru decolare şi 42,5 grade pentru zbor), ambele folosite începând cu L1780. Are cineva ceva informaţii în acest sens din arhive româneşti?
În privinţa aripilor acoperite cu pânză, treaba e mai complicată. Am găsit o sursă ce spune că primele 430 avioane produse au avut aripile acoperite cu pânză, iar ultimele 170 au avut aripile metalice. O astfel de delimitare îmi pare însă puţin cam incredibilă.
O altă sursă, clar mai bine documentată, spune că producţia aripilor acoperite metalic a început la sfârşitul lui aprilie 1943. Prototipul L1887, echipat cu astfel de aripă, a zburat pentru prima dată pe 28.04.1939. Dar producţia aripilor metalice s-a desfăşurat lent la început, până în august 1939 au fost produse doar 12 seturi. Şi zău că nu îmi vine să cred că au fost montate tocmai pe avioanele noastre! Oricum, avioane cu aripi acoperite cu pânză au mai fost produse până în martie 1940, de către Gloster parcă.
Oricum, subiectul trebuie aprofundat şi documentat cu fotografii clare. Voi mai studia!

Aceasta postare a fost editata de Sheniloiu: 29 March 2012 - 05:50 PM


#28 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 30 March 2012 - 10:39 AM

Mack, ai dreptate, e vina mea ca m-am uitat din doi in doi! Imi cer scuze. :-(

#29 Useril este offline   mack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 15-April 05
  • Location:Iasi, Romania

Postat 30 March 2012 - 12:27 PM

Vezi postareaZ-mare, la 30 March 2012 - 10:39 AM, a spus:

...ai dreptate, e vina mea ca m-am uitat din doi in doi! Imi cer scuze. :-(


Salut,

Ma bucur ca a mea cuvantare a reusit sa convinga.

Ganduri bune,
mack

#30 Useril este offline   paul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 06-April 05

Postat 20 June 2012 - 07:37 PM

Este aproape un an de cand am inceput lucrul la Arado. Acum am ajuns la a treia vopsire. Prima a fost una RLM/81/82/76. Din pacate odata cu mastile, care aveau un adeziv prea puternic s-a dus si stratul de vopsea Gunze de dedesubt. Apoi am vopsit avionul in camuflaj de noapte. Din pacate nu arata foarte bine peste camuflajul initial, asa ca am sters totul cu lichid de frana. O alta problema a fost si indepartarea accidentala a decalurilor ce simulau niturile cupolei. Acum le-am facut cu vopsea argintie peste vopsea neagra. Sunt aproape de finalizarea machetei, mai trebuie sa ii pun cateva elemente la trenul de aterizare, antene radar, tub Pitot, etc. In plus o sa fac si un wash pt panouri.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_6785.jpg
  • Imagine atasata: IMG_6784.jpg

Aceasta postare a fost editata de paul: 20 June 2012 - 07:40 PM


#31 Useril este offline   combat18 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 149
  • Inregistrat: 15-May 11
  • Location:Londra

Postat 20 June 2012 - 08:54 PM

salut Paul! imi place foarte mult lucrarea ta,felicitari!trecand peste faptul ca iti admir munca cat si rodul ei sunt totodata oarecum uimit : UN AN??? :crazy: ai sange rece nu gluma :hi:

spor sa ai!

#32 Useril este offline   paul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 06-April 05

Postat 21 June 2012 - 08:03 AM

Multumesc mult. Explicatiile pt care a durat atat ar fi ca am mai lucrat in timpul asta la Hurricane, un Gotha pe care l-am abandonat si la alte 2 avioane WW 1. In plus, timpul liber destul de limitat nu imi permite sa fiu mai productiv. Una peste alta imi place foarte mult avionul si macheta Revell (Hasegawa), altfel l-as fi abandonat de mult.

Aceasta postare a fost editata de paul: 21 June 2012 - 08:38 AM


#33 Useril este offline   paul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 06-April 05

Postat 25 June 2012 - 07:59 PM

Pai, e gata! Sa vina fokkerele si albatrosii! Arado mi-a mancat o parte din timp. Nu am apucat sa i pun o swastica potrivita (cea doar cu conturul alb) pt ca nu am avut disponibila una. In buna traditie a celor de la Revell nu am gasit asa ceva in cutie. Am preferat sa schimb antenele radar din plastic furrnizate de kit cu ace de seringa in care am introdus sarma de otel de 0,4 mm cred. Nu e chiar o solutie ok, pt ca gaurile pe are le-am dat cu bormasina nu au fost foarte exacte. Astfel antenele sunt cam strambe. O solutie mai buna dar si mai costisitoare ar fi antenele din metal de la Master (Polonia). Am incercat sa dau pe suprafetele de comanda cu tus+ Future dar nu mi-a placut cum s-a comportat. pateaza destul de urat surplusul. Oare trebuia adaugat detegent de vase?
Bafta tuturor!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1.JPG
  • Imagine atasata: 2.JPG
  • Imagine atasata: 3.JPG
  • Imagine atasata: 4.JPG
  • Imagine atasata: 5.JPG

Aceasta postare a fost editata de paul: 25 June 2012 - 08:48 PM


#34 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 25 June 2012 - 08:41 PM

Imi place cum arata si imi place ca ai lucrat ingijit!
Felicitari!

#35 Useril este offline   axor 

  • Needs A Life Outside What-If
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Interests:What If - Sci Fi - Aero

Postat 25 June 2012 - 10:32 PM

Frumos,imi place si mie.

#36 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 26 June 2012 - 08:49 AM

A iesit foarte bine, poate un pic cam aliniate petele de pe aripa dreapta, dar nu-i bai mare. Felicitari! :hi:

#37 Useril este offline   paul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 06-April 05

Postat 26 June 2012 - 09:29 AM

Multumesc mult tuturor! :hi:

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

9 useri citesc topicul
0 membri, 9 vizitatori, 0 utilizatori anonimi