Nu ştiu dacă ajută, dar am dat de ceva informaţii despre Hurri româneşti.
Avioanele au fost produse de Hawker şi au făcut parte din cele produse în urma primei comenzi a RAF, de 600 avioane (L1547 la L2146).
Comanda românească a fost făcută în noiembrie 1938, iar primul avion a fost livrat (mai degrabă dat comisiei de recepţie) pe 27 sau 28 august 1939.
Seriile avioanelor: L2077; L2078; L2085; L2093; L2094; L2095; L2096; L2097; L2104; L2112; L2113; L2114. Deci avioane spre sfârşit de comandă.
Ţinând cont de serii, ar trebui să aibă motoare "Merlin" III (folosite începând cu L1909) şi elici de Havilland cu pas variabil (montate începând cu L1930). Nu exclud însă posibilitatea ca englezii să fi montat pe ele motoare Merlin II şi elici de Hailland cu două poziţii ale pasului (30,5 grade pentru decolare şi 42,5 grade pentru zbor), ambele folosite începând cu L1780. Are cineva ceva informaţii în acest sens din arhive româneşti?
În privinţa aripilor acoperite cu pânză, treaba e mai complicată. Am găsit o sursă ce spune că primele 430 avioane produse au avut aripile acoperite cu pânză, iar ultimele 170 au avut aripile metalice. O astfel de delimitare îmi pare însă puţin cam incredibilă.
O altă sursă, clar mai bine documentată, spune că producţia aripilor acoperite metalic a început la sfârşitul lui aprilie 1943. Prototipul L1887, echipat cu astfel de aripă, a zburat pentru prima dată pe 28.04.1939. Dar producţia aripilor metalice s-a desfăşurat lent la început, până în august 1939 au fost produse doar 12 seturi. Şi zău că nu îmi vine să cred că au fost montate tocmai pe avioanele noastre! Oricum, avioane cu aripi acoperite cu pânză au mai fost produse până în martie 1940, de către Gloster parcă.
Oricum, subiectul trebuie aprofundat şi documentat cu fotografii clare. Voi mai studia!
Aceasta postare a fost editata de Sheniloiu: 29 March 2012 - 05:50 PM