Forum Machete,Modelism,Hobby: Bf 109 E cu rondele - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Bf 109 E cu rondele

#1 Useril este offline   AlexPl 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 768
  • Inregistrat: 30-November 04
  • Location:Leiden, Olanda

Postat 02 February 2006 - 08:25 AM

Salut,

vreau sa construiesc un Bf 109 E si sa il inmatriculez cu rondele in loc de "Crucea lui Mihai". Singura poza cat de cat completa de care stiu eu este ce a Nr. 37 in zbor, pe care eu o am in cartea de la Modelism. Referitor la aceste inmatriculari, as avea de pus mai multe intrebari:

1. Dungile galbene de pe extradosul aripilor se continuau si pe intrados?
2. Acesta era un semn distinctiv al Nr. 37 sau era aplicat la toate avioanele din acea perioada?
3. In afara de acele dungi galbene, capetele aripilor erau si ele vopsite pe intrados cu galben?
4. Prin extrapolare, se poate aplica aceasta teorie si la alte avioane?

Vreau sa construiesc Bf 109 E Nr. 27 pe care a zburat Dicezare. Pot sa ii pun rondele si sa ii las inscriptia Hai Fetito pe capota?

Multumesc tuturor anticipat pentru ajutor si lamuriri.

#2 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12663
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 February 2006 - 09:14 AM

1. Da, dungile erau si pe intrados. Insa atentie, aceste dungi au fost mai degraba o exceptie, ele fiind gasite (dupa cunostintele mele) doar pe acest avion, nr 37 galben.
2. Vezi si 1. Problema nu prea este clara, s-ar parea ca a fost avionul comandantului de patrula sau cam asa ceva. Poate 1-0-9 ne spune mai multe, eu cu istoria stau cam prost :-P
3. Da, extradosul doar.
4. Care teorie???? Fi mai explicit! Daca te referi la capetele de plan da, pina in august 44 toate avionele romaesti aveu capetele de plan galbene si un inel galben pe fuselj.
4' sau ma rog 5. Cocardele (rondele) au fost, prin ordin, inlocuite de Crucea Regelui Mihai odata cu deschiderea frontului spre est (Operatiunea Barbarosa). Deci...nu, nu se poate.
Mai tirziu am sa pun si ceva fotografii cu Bf109 37 galben. Le am acasa.

#3 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 02 February 2006 - 09:32 AM

Citeaza

1. Dungile galbene de pe extradosul aripilor se continuau si pe intrados?

Da, erau si pe intrados.

Citeaza

2. Acesta era un semn distinctiv al Nr. 37 sau era aplicat la toate avioanele din acea perioada?

Numai la 37. Se pare ca era un semn distinctiv de "sef", cum a spus si Z. 5,8,37 si poate si altele aveau asemenea dungi pe aripi si fuselaj

Citeaza

3. In afara de acele dungi galbene, capetele aripilor erau si ele vopsite pe intrados cu galben?

NU, capetele de plan galbene pe intrados au aparut in 41 , putin inainte de intrarea Romaniei in razboi.

Citeaza

4. Prin extrapolare, se poate aplica aceasta teorie si la alte avioane?

Da, mai putin dungile de pe aripi si inelul de pe fuselaj (atentie, era mult mai ingust decit inelul de pe E-urile din 41'44)

Citeaza

Pot sa ii pun rondele si sa ii las inscriptia Hai Fetito pe capota?

Ar fi dragut dar nu cred...nu am vazut avioane "pre war" cu inscriptii personale...in plus, nu 27 a fost avionul cu "hai Fetito" ci nr 9...iar acela sigur nu a purtat inscriptia odata cu rondelele.

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 02 February 2006 - 09:37 AM


#4 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 02 February 2006 - 09:53 AM

Conform acestei poze, si nr 9 avea dungi...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: post_2_1108515274cv.JPG


#5 Useril este offline   AlexPl 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 768
  • Inregistrat: 30-November 04
  • Location:Leiden, Olanda

Postat 02 February 2006 - 09:57 AM

1-0-9, la Feb 2 2006, 07:32 AM, a spus:

Ar fi dragut dar nu cred...nu am vazut avioane "pre war" cu inscriptii personale...in plus, nu 27 a fost avionul cu "hai Fetito" ci nr 9...iar acela sigur nu a purtat inscriptia odata cu rondelele.

Asta sa insemne ca instructiunile machetei de la A-model sunt gresite?
Acolo, inscriptia "Hai fetito" este pusa pe avionul cu Nr. 27

#6 Useril este offline   AlexPl 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 768
  • Inregistrat: 30-November 04
  • Location:Leiden, Olanda

Postat 02 February 2006 - 10:38 AM

Tot eu cu alta intrebare
Exista o diferenta notabila intr-e machetele de Bf 109 de la Intech si A-model la 1/72 (ambele aduse de Pavel) care sa justifice diferenta de pret dintr-e ele (aproape dublu) ? La G2,, pentru ca G6 nu am gasit la Amodel

#7 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 02 February 2006 - 11:31 AM

Iata-l pe 109 privind suspicios catre o adunatura care-i prezinta lui Dicesare un artwork cu Hai Fetito (marcat 27)

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: CIMG0025.JPG


#8 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 02 February 2006 - 11:35 AM

...La un moment dat, Dan Antoniu, cred, nu s-a mai putut abtine si l-a intrebat " Domnule Dicesare, asta (27) era "Hai fetito"?
Dicesare i-a raspuns : Dom'le eu am zburat pe mai multe avioane, era si 27 era si 9, mai multe"

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: CIMG0026.JPG


#9 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 02 February 2006 - 11:37 AM

Si acum....tobeeeee....tatatatatattatata...dovada irefutabila ca Hai fetito era nr 9, gasita absolut intimplator de un "tovaras de suferinta" polonez...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: messer9xu.JPG


#10 Useril este offline   AlexPl 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 768
  • Inregistrat: 30-November 04
  • Location:Leiden, Olanda

Postat 02 February 2006 - 11:44 AM

Super.
Ai rupt gura targului cu poza asta :-P

Si daca ne uitam si la poza pusa tot de tine mai sus, tot cu numarul 9, putem spune ca nu a fost personalizat inainte de razboi.
Tu esti o sursa inepuizabila de informatii

Aceasta postare a fost editata de AlexPl: 02 February 2006 - 11:49 AM


#11 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12663
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 February 2006 - 12:40 PM

1-0-9 maninca Bf pe piine! :-P

Citeaza

Exista o diferenta notabila intr-e machetele de Bf 109 de la Intech si A-model la 1/72 (ambele aduse de Pavel) care sa justifice diferenta de pret dintr-e ele (aproape dublu) ? La G2,, pentru ca G6 nu am gasit la Amodel

Raspunsul e destul de delicat si total nelamuritor:
- la ce diferente te referi, ele se pot discuta (indiferent de firma) incepind de la culoarea plasticului si terminind cu calitatea si acuratetea detaliilor. Daca te referi la detalii si acuratetea lor as putea spune ca diferentele sint minore.
- pretul il face fiecare producator in parte, tinind cont de o multitudine de factori, intre acestia intrind, noutatea kit-ului, renumele firmei sau chiar ...dimensiunea cutiei! Pretul nu este intotdeauna un punct de referinta pentru calitate. Am luat acelasi kit facut cu aceeasi matrita, dar "impachetat" de doua firme diferite, pretul sarind de la simplu la aproape la dublu! Sau invers, un kit cu greseli majore de la o firma cu staif , poate costa mai mult decit un kit corect, dar produs de o firma mai saracuta.
Asa ca nu te mai chinuii cu astfel de intrebari!

#12 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 02 February 2006 - 01:06 PM

Alex, diferenta e destul de mare intre amodel si intech. Intechul e sever subdimensionat, cu mari probleme de asamblare, chestii foarte greu de corectat. Plasticul e moale, mai greu de lucrat, cabina mica si prost turnata.Pretul, mai mare ca A-model. greu de folosit si ca piese, caci nimic nu prea seamana a 109 . Se poate gasi si sub boxing Smer. Daca-l gasesti la smer, merita decalul , care e excelent (eu am luat acum ani buni o gramada de la Smer dar la 2 dolari bucata).

Amodel, pe de alta parte, e excelent in gabarite; in functie de serie , aripa poate fi un pic mai groasa, (relativ usor de corectat) cabina e destul de nasoala (se poate inlocui lejer cu cea de e4 (de rezerva) de la Parcmodels . Ai destul de mult de kituit la el.poti face un pic de canibalism sa iei carenajele de mitraliere si roti de la un heller, italeri sau smer, et voila, ai un G6 bunicel...alternativa e Fine Molds la 30 de Euro bucata :-P

Concluzia: intre cele doua, as alege A-model fara sa clipesc.. pus pe planuri e excelent , mai bun ca orice macheta aflata pe piata la ora acutuala, Italeri, Heller, Airfix, Smer, Intech, academy si da, chiar Hasegawa. Muncesti un pic mai mult (de fapt mai mult mult) dar macar cind e gata o sa semene a 109.

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 02 February 2006 - 01:11 PM


#13 Useril este offline   AlexPl 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 768
  • Inregistrat: 30-November 04
  • Location:Leiden, Olanda

Postat 02 February 2006 - 01:12 PM

Multumesc tuturor.
M-am lamurit cat de cat. O sa vedeti rezultatele aici. :-P

#14 Useril este offline   Pavel 

  • HOBBY PARK
  • Grup: Members
  • Postari: 1059
  • Inregistrat: 03-January 05

Postat 02 February 2006 - 04:27 PM

AlexPl, la Feb 2 2006, 10:38 AM, a spus:

Tot eu cu alta intrebare
Exista o diferenta notabila intr-e machetele de Bf 109 de la Intech si A-model la 1/72 (ambele aduse de Pavel) care sa justifice diferenta de pret dintr-e ele (aproape dublu) ? La G2,, pentru ca G6 nu am gasit la Amodel

Bf-109 de la Amodel nu este cea mai proasta macheta (zic unii), il mai vand la pretul de 10 RON, pentru ca nu ma lasa inima sa le arunc, au mai ramas cateva si macar pentru decal sper sa cumpere cineva.

#15 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 02 February 2006 - 05:32 PM

Citeaza

Si acum....tobeeeee....tatatatatattatata...dovada irefutabila ca Hai fetito era nr 9, gasita absolut intimplator de un "tovaras de suferinta" polonez...


Dovada cu numarul "9" pe avionul lui Dicezare "Hai Fetito" a fost gasita prima data de alt tovaras de suferinta. :roll: Ghici cine ? :-P Polonezul a venit destul de tarziu, dar cu o poza interesanta din surse germane.



http://www.worldwar2...?showtopic=1670

#16 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 02 February 2006 - 06:14 PM

Cantacuzine, tot respectul....Ai dreptate...am si dovada fotografica....

In vreme ce noi ne chinuiam sa auzim ce zice omul si ne ridicam care incotro pe virfuri si ciuleam urechile...tu stateai linistit, pentru ca stiai raspunsul!

Lasind gluma la o parte, teoria ta (confirmata ulterior) cu Nr 9 si poza (care din pacate era prea intunecoasa) a venit inaintea fotografiei polonezului cu cel putin un an.
La vremea aceea, neavind poza aia clara, cine a avut urechi sa auda si bun simt sa inteleaga...au mers pe varianta de Nr.9. Cine nu, a continuat in virtutea inertiei pe 27.

Stiu ca imi spusesei ca " Hai fetito" era de fapt 9 inainte sa existe macar forumul ww2.ro, inainte de cartea de la aeromagazin, inainte de cea de la modelism, si inainte de suplimentul Air Magazin 109 Roumains (care din pacate tot profile TLMiste avea)...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 2.jpg


Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

5 useri citesc topicul
0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi