Pagina 1 din 1
Sikorsky UH 19 A Rescue Chicksaw
#1
Postat 05 August 2011 - 03:59 PM
Elicopterul de transport Sikorsky H 19 a zburat prima data in 1949 si a devenit operational in 1950. Peste 1600 de aparate in 34 de versiuni au fost construite in SUA sau sub licenta in Japonia, Anglia si Franta. El a fost utilizat atat in aplicatii militare cat si civile, numarul operatorilor depasind 30. Pentru cei intersati mai multe referinte se gasesc pe internet.
Sikorsky UH 19 A Rescue Chicksaw a fost varianta cu floatoare rigide destinata operatiunilor de salvare. Macheta acestuia a fost realizata de firma ITALERI la scara 1/72 (Kit Nr. 1215 ) in 2001. Momentan scoasa din productie, se mai gaseste ocazional pe internet.
Kit-ul contine 69 de piese din plastic argintiu si 9 din plastic transparent, alaturi de o coala de decaluri si instructiunile de montaj. Toate panourile de pe fuselaj sunt in negativ. Interioarele cabinei pilotilor si a compartimentului cargo sunt bine detaliate, alaturi de transmisiile celor doua rotoare. Decalurile sunt de calitate buna dar permit doar o versiune de inmatriculare, respectiv „ U.S. Air Force 1957 “ .
Constructia kit-ului, facuta cu ceva ani in urma, nu a generat mari batai de cap. Piesele se imbina usor iar partile transparente sunt de buna calitate. Atentie la lestarea modelului.
Singurul element care trebuie modificat este sistemul de prindere anterior a flotoarelor. Din turnare, acesta este prea scurt.
In plus am operat cateva modificari la geamurile din partea superioara a cabinei si am inlocuit cateva detalii exterioare.In rest nu am identificat abateri majore de forma sau de dimensiuni.
Vopsirea am realizat-o cu emailuri de la Model Master dupa care am aplicat un wash.
Baza este din lemn cu pista realizata din hartie abraziva de 800, vopsita cu emailuri si trasata cu tus.
Pe ansamblu, kit-ul ofera o replica foarte buna a celebrului elicopter si bineinteles multe satisfactii impatimitilor de elicoptere.
Sikorsky UH 19 A Rescue Chicksaw a fost varianta cu floatoare rigide destinata operatiunilor de salvare. Macheta acestuia a fost realizata de firma ITALERI la scara 1/72 (Kit Nr. 1215 ) in 2001. Momentan scoasa din productie, se mai gaseste ocazional pe internet.
Kit-ul contine 69 de piese din plastic argintiu si 9 din plastic transparent, alaturi de o coala de decaluri si instructiunile de montaj. Toate panourile de pe fuselaj sunt in negativ. Interioarele cabinei pilotilor si a compartimentului cargo sunt bine detaliate, alaturi de transmisiile celor doua rotoare. Decalurile sunt de calitate buna dar permit doar o versiune de inmatriculare, respectiv „ U.S. Air Force 1957 “ .
Constructia kit-ului, facuta cu ceva ani in urma, nu a generat mari batai de cap. Piesele se imbina usor iar partile transparente sunt de buna calitate. Atentie la lestarea modelului.
Singurul element care trebuie modificat este sistemul de prindere anterior a flotoarelor. Din turnare, acesta este prea scurt.
In plus am operat cateva modificari la geamurile din partea superioara a cabinei si am inlocuit cateva detalii exterioare.In rest nu am identificat abateri majore de forma sau de dimensiuni.
Vopsirea am realizat-o cu emailuri de la Model Master dupa care am aplicat un wash.
Baza este din lemn cu pista realizata din hartie abraziva de 800, vopsita cu emailuri si trasata cu tus.
Pe ansamblu, kit-ul ofera o replica foarte buna a celebrului elicopter si bineinteles multe satisfactii impatimitilor de elicoptere.
#4
Postat 05 August 2011 - 06:31 PM
Vali, la 05 August 2011 - 05:49 PM, a spus:
...
Pe partea dreapta scrie doar CUE ,care e logica??Vali
Pe partea dreapta scrie doar CUE ,care e logica??Vali
Usa culisanta de pe stanga este reprezentata in pozitie deshis, ea culisand pe suporti amplasati la exteriorul fuselajului.
Acel RES este (teoretic) marcat in spatele ei, pe tabla care imbraca corpul in acea zona.
Ovidiu, frumoasa pasarea, atat ca forme cat mai ales ca si reprezentare. Daca bine retin, prima data am remarcat-o la MachetIst 2008, printre alte libelule ....
http://www.cartula.r...attach_id=29107
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 05 August 2011 - 07:16 PM
#6
Postat 05 August 2011 - 10:05 PM
AdiP, la 05 August 2011 - 06:31 PM, a spus:
Usa culisanta de pe stanga este reprezentata in pozitie deshis, ea culisand pe suporti amplasati la exteriorul fuselajului.
Acel RES este (teoretic) marcat in spatele ei, pe tabla care imbraca corpul in acea zona.
Ovidiu, frumoasa pasarea, atat ca forme cat mai ales ca si reprezentare. Daca bine retin, prima data am remarcat-o la MachetIst 2008, printre alte libelule ....
http://www.cartula.r...attach_id=29107
Acel RES este (teoretic) marcat in spatele ei, pe tabla care imbraca corpul in acea zona.
Ovidiu, frumoasa pasarea, atat ca forme cat mai ales ca si reprezentare. Daca bine retin, prima data am remarcat-o la MachetIst 2008, printre alte libelule ....
http://www.cartula.r...attach_id=29107
Ai dreptate in ambele privinte. Totusi din 2008 a mai suferit mici imbunatatiri, reparatii, etc..... Ce sa fac, este unul din modelele de suflet.
#9
Postat 07 August 2011 - 12:19 AM
Ovidiu, de mult asteptam o fofeaza d-asta rara, cu motor cu piston, cu cilindrii in stea. Frumos elicopter (de urat ce e).
La nivel si realizarea. Singurul lucru la care am de comentat este wash-ul parca prea accentuat pe panourile orizontale de pe bot - eu l-as fi vazut mai subtil, cu exceptia conturului usilor.
Ar mai fi ceva, dar prefer sa te intreb cand ne-om vedea. Noi doi si Sikorsky-ul.
La nivel si realizarea. Singurul lucru la care am de comentat este wash-ul parca prea accentuat pe panourile orizontale de pe bot - eu l-as fi vazut mai subtil, cu exceptia conturului usilor.
Ar mai fi ceva, dar prefer sa te intreb cand ne-om vedea. Noi doi si Sikorsky-ul.
Arata acest topic
Pagina 1 din 1