Tirpitz 1:350 Academy
#41
Postat 22 August 2011 - 12:02 PM
Arborada e realizata exceptional dupa parerea mea. Firul este monofilament de 2lb lipit cu CA la capete dar din cate vad are si cateva noduri de infasurare, probabil ca sa tina intins firul. Probabil voi incerca si eu aceasi tehnica (bineinteles nu pe macheta din prima) ca sa imi dau seama ce trebuie si ce nu trebuie facut. Gama de monofilament e larga, de la 0.10 pana la 0.35 tot gasesc ceva potrivit. Cred ca trebuie luat in calcul si faptul ca firul trebuie vopsit negru mat intai. Chiar daca gasesc monofilament negru cred ca ar fi prea lucios.
#43
Postat 07 September 2011 - 06:51 PM
Merge greu zilele astea, abia imi fac timp sa mai lucrez pe timp de zi. Dupa ce scap de restanta incerc sa mai vopsesc din suprastructura si poate sa si termin puntea.
#44
Postat 12 September 2011 - 07:21 PM
Apropo, voi ce tehnica de mascare folositi pentru suprafetele plane, in jurul unui cerc? De exeplu pe suportii tunurilor mici, cele 6 (3 tribord 3 babord)? Eu am mers din aproape in aproape cu bucatele mici de hartie in jurul cilindrului. Exista si o metoda mai usoara? Tare mi-e frica sa nu raman fara banda de mascare spre sfarsit ca intra ca la nebuni...
Din pacate inca nu am rezolvat nimic cu lantul, cred ca va ramane asa cum este.
#45
Postat 13 September 2011 - 02:14 PM
Macheta avanseaza destul de rapid zilele astea de cand am scapat de restul problemelor. Azi am montat cele 6 tunuri de 15 si am mai vopsit putin din suprastructura.
Planuri de viitor:
- lipit si vopsit suprastructura prova
- lipit si vopsit tunurile de 38; mi-a facut cartula la strung tevile respective dar inca astept sa ajunga
- sa inving stadiul de progres 0 la suprastructura dinspre pupa
- mici retusuri la punte su suprastructura, chestii de ordinul milimetrilor care se rezolva cu o pensula subtire
etc.
Nu stiu ce culoare sa aleg pentru vopsirea barcilor de salvare. Din cate am vazut pe net, opera vie o voi vopsi cu negru, carena cu gri iar partea superioara un brun mai ciudatel, nu m-am decis inca dar voi face ceva in sensul asta.
Tubul de spray Light Grey de la Tamiya e pe terminate si trebuie sa fac o noua aprovizionare. Mai bag vopsea pentru barci de salvare si banda de mascare tamiya, vreo 2 role cred
Ma uit la ce am realizat pana acum si simt ca sfarsitul e aproape dar cand vad gramada de rame pline de piese de pe birou ma linistesc . Mai pe seara sper sa revin si cu ceva poze.
#47
Postat 13 September 2011 - 07:17 PM
#48
Postat 13 September 2011 - 08:20 PM
Preconizez ca pe la sfarsitul lunii, inceput de octombrie poate am sa termin macheta, cel putin la nivel de vopsit lipit si asamblat. Mai departe cred ca merita incercat un weathering nepretentios dar ma voi decinde cand voi ajunge acolo.
Astept in continuare critici din partea voastra si in special sfaturi. Nu sunt putine momentele in care ma lovesc de bariera lipsei de experienta si mai comit mici gafe sau pierd enorm de mult timp pentru niste detalii ce nu ar trebui sa dureze atat de mult.
Ca fapt divers, pana acum am consumat 1 rola jumate de banda de mascare de 6mm si inca o gramada de banda asemanatoare mai lata pentru rigips. Asta ca sa va faceti o idee cat de mult e de munca la camuflajul asta meticulos, si vorba aia, nici nu am facut eu cine stie ce. Mi-e frica sa ma gandesc cat ii ia unui profesionist sa faca un astfel de camuflaj si cat material consuma...
#49
Postat 16 September 2011 - 01:36 PM
Acum intevine problema montarii lor: tevine originale aveau in capat un inel ce se fixa pe o tija ce ulterior se lipea pe turela ptrin-o portiune mica de plastic, dupa cum se vede in poze. Inelul acela avea libertate de oscilare pe plan vertical. Acest lucru as vrea sa il pastrez in masura in care se poate. In stadiul actual tevile ar putea fi montate prin gaurirea tijei fixate pe turela cu 2 gauri mici ce vor gazdui extremitatile tevilor. O alta metoda ar fi sa elimin terminatia de pe tevi si sa le lipesc inelele de plastic.
Voi ce parere aveti, cum ar trebui sa procedez?
#50
Postat 16 September 2011 - 04:23 PM
Taie partile subtiri din capete (sunt bavuri de la debitare), si scurteaza cu o pila partea cilindrica pentru montaj la lungimea necesara, daca e prea lunga. Dupa ce tai teava de plastic, in fata ramasa dai o gaura si montezi partea metalica. Adica prima varianta la care te-ai gandit. Asta iti ofera cea mai solida imbinare. Daca elimini total partea cilindrica pentru montare, nu o sa poti obtine o imbinare solida.
#51
Postat 16 September 2011 - 04:33 PM
#53
Postat 16 September 2011 - 05:07 PM
- gaurile necesare sunt un pic prea mari pentru tija respectiva si tind sa se rupa/crape la punctele critice (se vede in poza ca deja o "punte" e intrerupta dar i-am aplicat niste adeziv); oricum la cat de mult o sa se umble la tevi nu cred ca e asta o problema ca am sa bag si super glue gel din belsug in zona
- mici probleme la centrare si aliniere dar asta se rezolva la lipire
- cred ca la celelalte tevi voi subtia portiunea care intra in plastic cu pila si smirghel ca sa nu mai fie nevoie de gauri asa de mari
Per total multumit, sper sa nu bulesc macheta
#54
Postat 16 September 2011 - 05:19 PM
metoda e testata , am reparat multe carcase de telefoane asa
Aceasta postare a fost editata de bobby: 16 September 2011 - 05:20 PM
#55
Postat 16 September 2011 - 05:27 PM
Napster, la 16 September 2011 - 05:07 PM, a spus:
- gaurile necesare sunt un pic prea mari pentru tija respectiva si tind sa se rupa/crape la punctele critice (se vede in poza ca deja o "punte" e intrerupta dar i-am aplicat niste adeziv); oricum la cat de mult o sa se umble la tevi nu cred ca e asta o problema ca am sa bag si super glue gel din belsug in zona
- mici probleme la centrare si aliniere dar asta se rezolva la lipire
- cred ca la celelalte tevi voi subtia portiunea care intra in plastic cu pila si smirghel ca sa nu mai fie nevoie de gauri asa de mari
Per total multumit, sper sa nu bulesc macheta
Frumos!
Baga superglue mult la tunurile turelei sa tina bine.
Oricum nota 10 pentru camuflaj.
#56
Postat 16 September 2011 - 05:44 PM
Cam nasoala treaba cu scrumul de tigare pentru ca nu fumez Oricum am sa intaresc cu super glue gel si cred ca vor tine destul de bine.
Va multumesc pentru aprecieri si critici.
In alta ordine de idei, am facut comanda de cartea asta. Dupa ce o citesc ma decid asupra urmatorului proiect pentru ca acesta se apropie de sfarsit.
#58
Postat 16 September 2011 - 06:15 PM
#59
Postat 27 September 2011 - 06:33 PM
Intre timp am reusit sa fixez toate tunurile folosind niste improvizatii mai neortodoxe. Piesele cilindrice de fixare mi se par prea mici si fragile pentru acomodarea noilor tevi asa ca am pornit in cautarea unei baghete de plastic de un diametru putin mai mare in care pot da cate 2 gauri pentru tevi. Am gasit intr-un sertar cateva carlige de prins perdeaua de dus din baie, cele albe de plastic, mai grosolane . Am masurat iar 11mm intre originea celor 2 gauri si le-am dat cu o andrea incinsa pe foc. Sunt destul de multumit de rezultate, cu toate ca nu stiu daca merita efortul si riscul bulelilor. Sunt sigur ca se vor observa mici diferente fata de setul original (la asezare, , pozitie, etc) dar am invatat lucruri noi. Adineauri am vopsit 2 tunuri de proba ca sa vad daca sunt diferente fata de cele de plastic, vopsite. Daca nu sunt diferente va las sa ghiciti de care am pus .
In ultimile 2 poze tevile din metal sunt pe verticala iar cele de plastic pe orizontala.
Aceasta postare a fost editata de Napster: 27 September 2011 - 07:00 PM
#60
Postat 27 September 2011 - 08:00 PM
Pe viitor (si daca le vei folosi) asterne un strat fin de metalprimer pe tevile metalice inaintea vopsirii. In felul asta, nu o sa mai sara vopseaua de la manipulare.
Personal mai folosesc inca ceva : un strat de lac mat email Sinto , depus intre grund si vopsea si asta doar pentru a avea o aderenta si rezistenta mai mare a culorii la socuri mecanice.
Tu alegi.
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 27 September 2011 - 08:01 PM