Tirpitz 1:350 Academy
#22
Postat 08 August 2011 - 10:38 AM
Ramane de stabilit spre final ce varianta sa adopt, mi-ar placea sa cred ca pot lega exactitatea istorica cu un efect vizual maxim, sper sa iasa bine.
M-a lovit azi o dilema: lanturile de pe prova as dori sa le inlocuiesc cu unele facute de mine (am explicat in posturile precedente) sau cu unele cumparate. Problema intervine la slefuirea lantului injectat din plastic si preararea zonei slefuite pentru spray-ul Wood Deck si vopsirea la pensula a unei svastici. Avand in vedere textura si "denivelarile" in zona respectiva sper sa nu dau vreo buleala sa iasa vopseaua altfel. Cu ce granulatie de smirghel recomandati sa fac slefuirea pentru a obtine o zona neteda in care sa nu apara diferente de nuante in vopsea?
#23
Postat 08 August 2011 - 04:28 PM
#24
Postat 08 August 2011 - 04:28 PM
#25
Postat 10 August 2011 - 07:36 PM
In poze se poate observa spoiala rosie pe opera vie. In mare a iesit ok dar am identificat eu o zona mica unde cred ca voi mai da o trecere de spray, iese garantat cum trebuie. Se poate observa pe cos o linie diagonala in creion ce marcheaza trecerea de la vopseaua neagra la cea gri. Asa cred ca voi face la inceput, din ochi, iar mai tarziu voi trasa cu masking tape si voi vopsi. Cred ca cel mai bine voi vopsi aproape toata suprastructura in gri (exceptie fac componentele identificate in schema de vopsire ca fiind colorate integral in camuflajul disruptiv) iar apoi voi masca zona gri si pe ce ramane dau cu cealalta culoare. Aceasi procedura si pe cele doua borduri.
Am mai finisat putin jgheaburile ancorelor cu chit epoxy, din aproape in aproape ajung la forma potrivita. Cred ca dupa o slefuire scurta cu pila si smirghel ramane doar sa vopsesc zona respectiva.
Cautand prin casa am dat de un lant ce s-ar apropia de nevoile mele. Din pacate este prea scurt deoarece am nevoie de minim 110 mm ca sa il priponesc pe prova. Pana nu gasesc ceva de care sa fiu 100% multumit nu voi indeparta imitatia de lant injectata in mulaj.
Recunosc, uneori nu stiu ce trebuie sa mai fac, de unde sa incep si cum sa procedez. Lipsa de scule si de experienta isi spune cuvantul si avansul in executie e lent si uneori cu cateva greseli, unele se pot corecta, altele vor afecta rezultatul final al machetei. Totusi sunt increzator si sunt sigur ca voi putea finaliza multumitor avand in vedere ca am mai facut o singura macheta de o complexitate redusa, fara suprastructura considerabila.
Cam atat pentru azi, astept cu nerabdare sa imi ajunga vopseaua pentru punte, camuflaj si chitul pentru finisajele fine. Cred ca il voi folosi la suprastructura destul de mult. Sunt cateva zone care necesita o atentie sporita.
#29
Postat 20 August 2011 - 01:00 AM
Inca nu am gasit lant si cred ca o sa stau in loc cateva zile pana cand decid daca il slefuiesc pe cel injectat sau raman cu el.
Acum ma gandeam la alta chestie, in locul ancorei de pe placuta cu numele navei ar fi fost mai bine o svastica dar cum cenzura e maxima raman doar cu visul. Daca rezultatul final ma satisface complet poate ii fac un display-case mai de seama cu tot cu insemnele naziste. Daca nu, ramane totul pe umerii unei viitoare machete, nava-sora Bismarck.
Pe viitor am o gramada de treaba migaloasa, trebuie sa maschez cele 3 punti (pupa, prova, central) si sa vopsesc cu Wood Deck unde trebuie. Usor, usor prinde forma
In unele poze se pot vedea mici zone ce necesita retusuri cu pensula cu Light Grey. Nu sunt o problema, in 10 minute le rezolv pe toate fara sa se observe. Din pacate asta e rezultatul hartiei de mascare cand intalneste o zona ce nu este neteda, se dezlipeste usor de pe suprafata si permite vopselei sa patrunda. Acum uploadand imaginile am observat o greseala imensa. A ramas o zona nemascata si din neatentie am vopsit-o cu negru cand trebuia sa fie gri. Din pacate astea sunt rezultatele muncii la ora 2 dimineata, alta data voi fi mai atent Cu 2 maini fac si cu 1 repar
#30
Postat 20 August 2011 - 09:08 AM
Pentru placuta navei ai putea folosi si altceva - daca crezi ca-ti serveste ideea :
Iei legatura cu o firma care se ocupa de inscriptionari si iti comanzi o "eticheta" metalica cu numele navei (in caractere gotice) marginit de blazonul navei.
Am inteles ca in Bucuresti (in incinta supermarket Cora Pantelimon) exista asemenea firma, pretul nefiind unul ridicat. Daca respectivii ti-ar putea reproduce blazonul de mai sus, poti ulterior sa-l si vopsesti in culorile adecvate, iar caracterele cu negru.
Sau, slefuiesti ancorele de pe placuta plasticoasa a navei si aplici acel blazon (tiparit pe un autocolant spre exemplu).
Spor in continuare si nu mai vopsi noaptea.
PS.
Verigile lanturilor ancorelor ti le poti face singur, nu-i nevoie de aftermarket-uri simandicoase. Un exemplu simplu.
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 20 August 2011 - 09:15 AM
#31
Postat 20 August 2011 - 10:49 AM
#32
Postat 20 August 2011 - 09:19 PM
Nerabdator fiind am montat cateva instalatii pe puntea pupa, ceva armament, cateva vinciuri si catargul jack-ului. Inca sunt nelamurit cum se prinde ancora din spate, sunt o sumedenie de piese foarte mici si subtiri si ma baga in mister. Din pacate inca nu am gasit lant potrivit. Daca maine nu gasesc dupa ce dau o tura prin magazine ma voi apuca sa-l fac singur chit ca dureaza enorm si sansele de reusita sunt destul de mici.
Ce recomandati pentru firele dintre catarge, guta subtire de pescuit, fir de par, ata de papiota, etc ?
Maine voi posta si poze mai clare, cu detalii mai mari. In pozele de mai jos pare ca puntea e perfect plana, ca un carton ordinar
Aceasta postare a fost editata de Napster: 20 August 2011 - 09:20 PM
#33
Postat 20 August 2011 - 10:26 PM
Aceasta postare a fost editata de Degrelle: 20 August 2011 - 10:28 PM
#35
Postat 21 August 2011 - 06:43 AM
#36
Postat 21 August 2011 - 10:21 AM
#37
Postat 21 August 2011 - 11:12 AM
Guta nu va merge niciodata pentru a reprezenta cabluri detensionate pentru ca are acea elasticitate a oricarui fir de nylon si care da un efect total inestetic/nereal.
Inca 3, hai sa zicem, sugestii si ma opresc.
Pentru cabluri, antene si altele.
1. Ata de matase sau sintetica (nu are scame in lungul firului) - permite o lipitura "cap in cap", se poate vopsi usor cu ce vrea fiecare, etc. Se gaseste la orice mercerie, e ieftina si intr-o gama destul de mare de culori (pentru cei carora nu le place sa vopseasca). E similara cu ata cu care sunt cusute talpile la unele incaltari care se considera mai cu pretentii.
2. Fir de stiren tras la cald. Cu putina rabdare (si in functie de plasticul ales) se pot trage fire cat permite deschiderea ambelor maini. Permite lipitura "cap in cap" fie cu adezivi dedicati (ptr. stiren-stiren) fie cu cianoacrilat (PE-stiren sau altele). Se vopseste cu usurinta, este suficient de rigid, etc.
3. Fir de elastan/nylon din ciorapii de dama (care are- care nu sa-si cumpere ). E extrem de fin, se lipeste cu cianoacrilat, ramane elastic (risc mai scazut de-al rupe la manipulari "prietenoase"), se poate vopsi.
@Napster
Din cate am observat pana acum, tu incerci sa-ti complici munca (poate inconstient) prin metodele pe care le expui; fie ca vorbim de lanturi, de intins fire sau de o simpla mascare ce necesita rabdare, in vederea vopsirii.
Crezi ca merita toata munca si nervii pentru a face noduri pescaresti la fiecare prindere a firelor pe catarge ? Intreb pentru ca la postul 31 vorbeai de timpi mari necesari reproducerii unui simplu lant. Cel pe care ti l-am dat ca si referinta a fost facut in circa 40 de minute, cu tot cu imbinarea zalelor (lungime de cca.40 cm). Iar indemanarea nu are nici ea prea mult de a face cu ceea ce am sugerat, privitor la acele lanturi.
Daca insa tu apreciezi ca ai suficienti nervi si timp sa faci noduri pescaresti in varful catargelor, inseamna ca avem optici diferite a ceea ce inseamna hobby.
Inteleg perfect dorinta de a gasi tu solutii noi la probleme vechi, insa de multe ori exista metode simple, utilizate cu succes si fara a fi consumatoare de timp. Tu faci cum consideri de cuviinta sau cum crezi ca se imbina mai bine cu dorinta ta de a lucra.
Cu placere.
Si sa ai mult spor la macheta.
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 21 August 2011 - 11:19 AM
#38
Postat 21 August 2011 - 12:03 PM
Cu nodurile e treaba simpla, stiu sa le fac sa fie cat mai mici si rezistente si am ceva indemanare la ele de pe vremurile cand jumatate de zi legam carlige mici pe malul baltii, la peste
M-am gandit la clasica guta pentru ca era singurul material la indemana care s-ar potrivi cat de cat. Nu am mai tras stiren pana acum, nu am cianoacrilat si s-ar putea sa mi-o iau daca ma apuc sa destram ciorapi de dama
In ceea ce priveste lantul, am mai spus, am avut o mica incercare sa vad cum il pot face singur, za cu za, si mi s-a parut ca dureaza prea mult in raport cu usurinta in procurare/gasire prin casa. Cel putin asa am considerat eu, ca se gaseste pe toate drumurile un lant potrivit dar din pacate pana acum nu am avut noroc sau nu am cautat unde trebuie.
Si ca sa complicam situatia putin mai mult, ce ziceti de blast bags? M-am tot uitat la diferite tehnici, materiale si imagini pe net dar sincer sa va spun nu am gasit ceva sa-mi placa. Rezultatul cu putty pare prea grosolan si ne-realist incat pare ca nici nu merita efortul.
Un exemplu mai sus, culoarea mi se pare aiurea, realizare cam ... nefinalizata. Mie mi se pare ca strica macheta dar pana la urma cred ca e si chestie de gusturi. Cred ca ar fi aratat mult mai bine dintr-un material textil dar la scala 1:350 probabil nu se merita, in special pe un kit mai nepretentios cum este al meu.
LE: si 2 imagini cu puntea si vinciurile putin modificate. Scuzati mizeria de pe punte, marinarii nu au avut timp sa faca curat :D
Aceasta postare a fost editata de Napster: 21 August 2011 - 12:37 PM
#40
Postat 21 August 2011 - 07:54 PM