Un Golden Hind
#24
Postat 20 August 2011 - 01:52 PM
Valix am vopsit pt ca am vrut sa i lplachez cu furnir si l-am vopsit pt a nu se vedea alb pe sub furnir, dar romanul este inventiv si, mergeam spre casa intr-o seara si am vazut unele ladite aruncate , le-am luat si le-am desfacut, apoi le-am bagat in cada la apa fiarta jumatate de ora si inarmat cu un cutter, am inceput sa le desfac, ce m-a surprins la ele dupa ce le-am desfacut , sunt foarte flexibile si nu se rup , si de aceea am ales sa nu mai fac comanda la furnir {fiind vorba si de bani evident} si sa plachez cu ele au 1 mm grosime, acum sa speram ca va iesi ceva frumos la final. am terminat si rama la unul dintre saborduri, pareri reactii lume unde am gresit ce mai ar trebui sa fac, si alte foto sper sa va placa , cea vopsita este de la camera capitanului
Aceasta postare a fost editata de axxel_d: 20 August 2011 - 01:53 PM
#25
Postat 20 August 2011 - 03:36 PM
Aş avea eu câteva opinii, dacă nu e cu supărare...
În primul rând, şlefuieşte filele de bordaj, astfel încât să dispară acele "cuie" de la îmbinări (nu dau bine la bordaj), bine, ideal ar fi fost să foloseşti file dintr-o bucată, pe toată lungimea corpului navei, sau, la varianta aleasă de tine, îmbinările să se vadă cât mai puţin.
A doua, ar fi referitor la acele ferestre de care spui că sunt de la cabina căpitanului: sunt invenţie proprie, că nu le-am văzut la niciun Golden Hind poziţionate acolo (eventual mai spre pupa, cât ţine balconul - că doar acolo e cabina căpitanului, nu?)
A treia ar fi referitoare la rama sabordurilor de artilerie (prima de ai montat-o spre prova): în mod normal, capacele sabordurilor păstrează linia navei, când sunt închise (nu ies în afara corpului navei), deci rama aceea zic eu că nu merge acolo.
Încă o dată, astea sunt ideile mele, nu trebuie să le iei în considerare. Numai bine!
În primul rând, şlefuieşte filele de bordaj, astfel încât să dispară acele "cuie" de la îmbinări (nu dau bine la bordaj), bine, ideal ar fi fost să foloseşti file dintr-o bucată, pe toată lungimea corpului navei, sau, la varianta aleasă de tine, îmbinările să se vadă cât mai puţin.
A doua, ar fi referitor la acele ferestre de care spui că sunt de la cabina căpitanului: sunt invenţie proprie, că nu le-am văzut la niciun Golden Hind poziţionate acolo (eventual mai spre pupa, cât ţine balconul - că doar acolo e cabina căpitanului, nu?)
A treia ar fi referitoare la rama sabordurilor de artilerie (prima de ai montat-o spre prova): în mod normal, capacele sabordurilor păstrează linia navei, când sunt închise (nu ies în afara corpului navei), deci rama aceea zic eu că nu merge acolo.
Încă o dată, astea sunt ideile mele, nu trebuie să le iei în considerare. Numai bine!
#26
Postat 20 August 2011 - 06:44 PM
asa e ai dreptate. la primul punct: m-am gandit ca ar fi mai realist deoarece pe vremea aceea nu cred eu ca aveau ei copaci de 100m inaltime sa faca ei scanduri dintr-o bucata, la punctul doi iar ai dreptate cabina capitanului este inventie proprie si m-am gandit ca ar fi mai interesant sa fie acolo, la punctul trei saborduri intradevar nu ies in afara in plan , dar aceasta corabie nu se face conform planului ci conform mie, scopul acestei corabii nu a fost ca sa fie la fel ca planul, aceasta este prima corabie pe care o fac si este mai degraba un experiment decat un galion adevarat, nu ma supar de critici si stiu ca ai dreptate dar eu vreau sa fac ceva ca sa imi placa mie nu conform planului, pe viitor vreau sa fac San Felipele si acesta va fi conform planului, dar pana acolo omu cat traieste invata , si mai si construieste ceva intre timp
, mersi de critici ,nu ma supar deloc

#27
Postat 21 August 2011 - 09:11 AM
Da, nu aveau copaci de 100 m, nici acum nu exista
, deci n-ai cum sa faci filele dintr-o singura bucata ( asta daca vrei sa faci machete si nu artizanat). Legat de cuiele de la imbinari, daca nu dau asa bine, de ce apar la toate machete care participa la concursuri si expozitii? Pentru ca asa era in realitate, si asta inseamna o macheta, reproducerea realitatii. http://www.bluemelon...1280549/T800600
Axxel, spor la macheta !

Axxel, spor la macheta !
Aceasta postare a fost editata de kamikaze: 21 August 2011 - 09:14 AM
#29
Postat 21 August 2011 - 12:16 PM
Daca ai de gand sa faci san felipele, conform planului, antreneaza-te de pe acum in a construi corect. Golden Hind-ul asta poate fi considerat o lectie in acest sens .San Felipe este o nava controversata, cu mai multe variante de planuri, lucru care in mod cert te va baga in ceata. De asemenea o consider o nava cu grad ridicat de dificultate ceea ce ma face sa-ti recomand sa alegi ceva mai ... simplu si mai bine documentat. In fine, tu alegi! In ceea ce priveste cuiele de prin bordaj si de pe unde mai sunt : o nava fara aceste cuie la locul lor este exact ca o nunta fara lautari!! De asemenea scandurile erau cam de 6...7 m lungime si vreo 15...20 cm latime, poate ceva mai late la navele mai mari.Acestea nu se succed dupa un anume algoritm ca in cazul puntilor, ci aleatoriu , imbinanduse intotdeauna pe o coasta. De asemenea, cuiele din bordaj erau din fier, TU poti sa folosesti cu succes alama cupru sau chiar argint
, fiind nerecomandata desenarea lor cu creionu' ! Succesuri...

Aceasta postare a fost editata de gobi71: 21 August 2011 - 12:19 PM
#34
Postat 25 August 2011 - 12:03 PM
nu trebui neaparat sa mergi pana la bricostore sau alt magazin , poti sa il procuri de la orice depozit de materiale de pe langa tine, eu lucrez in bricostore de aceea am cumparat de la ei, in 2 minute am terminat cumparaturile
, in magazinele de bricolaj de regula preturile sunt mai mari decat ai cumpara de la coltul strazii ca sa zic asa, deci ai grija ce alegi
