Si totusi e un SIB cu influente ...
#1
Postat 30 July 2011 - 05:16 PM
*majoritatea pieselor fac figuratie, e facuta doar prima slefuire, de culoare nici nu e vorba ... pana nu vad totul gata ca sa-mi fac o imagine per ansamblu nici eu nu stiu ...stiu ca va fi invechita ( cum?...tot nu stiu ...) pana atunci v-a fi o panza alba ...
Si inca ceva ... referitor la topicul meu ... asa o urare de inceput sau continuarea inceputului o accept ... iar pe viitor va rog nu irositi cuvinte de laudata pe ceia ce nu merita, e o scoala unde noi suntem si elevi si invatatori in acelasi timp ... mai bine criticati-ma, aratati-mi greselile, faceti propuneri ... mai greu cu mainile,ochiul oboseste, iar visul e mare ...
Intrebari?
P.S.
Poze o data pe saptamana, daca am lucrat ceva ... atata imi permite timpul ... poate pe la iarna ceva mai mult ...
#2
Postat 30 July 2011 - 07:09 PM
Braul navei ... planurile navei nu le am, asa ca voi incerca sa fac la ochi (bine ca avem de ce ne agata) ... cu o ata nu am reusit nimica ... am luat hotararea sa foloses file de Bismark (saracul, o sa ramana chel mult timp...) care, de fapt, si mi-au spus pe unde trebuie sa treaca braul ... de bucurie am facut mai multe
ceva nu e bine ...
ceva ... ceva ... mai bine?
Aveti ochii mai odihniti ... unde e gresit?
#3
Postat 30 July 2011 - 09:07 PM
Intre cele doua linii albastre, este egala distanta braului de mijloc fata de cel de jos ? Intreb pentru ca luat ca si aliniament cel de jos, pare ca cel din mijloc e prea putin arcuit intre cele doua cote indicate de mine.
Daca e o iluzie optica, mea culpa.
Spor.
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 30 July 2011 - 09:07 PM
#4
Postat 30 July 2011 - 09:54 PM
... nu ... nu e egala ... deci nu e iluzie optica
Sa inteleg ca propui sa fie paralele? atunci eu asi lua ca baza pe aia de sus
si atunci asi ridica unde e sageta rosie ...iar acolo unde e sageta verde asi lasa cum e ... chiar daca ar trebui coborata ca sa fie paralela ...dar mi-e teama ca o sa se vada urat din fata ...
oricum nu o sa-mi reuseasca ... o oarecare diferenta va ramane...
...am facut modificarile (arata mai bine) ... iar prova o las pe maine ...
Acuma? ... o parere?
Aceasta postare a fost editata de staric: 30 July 2011 - 10:30 PM
#5
Postat 30 July 2011 - 10:45 PM
Fiind insa lucrarea ta, noi privitorii doar ne dam cu parerea, de multe ori mult prea putin pertinent sau in concordanta cu dorinta celui care o lucreaza live.
Spor
#8
Postat 30 July 2011 - 11:22 PM
si nici galion nu o sa mai fie ...
Aceasta postare a fost editata de staric: 30 July 2011 - 11:26 PM
#9
Postat 31 July 2011 - 08:08 AM
AdiP, la 30 July 2011 - 10:45 PM, a spus:
.......................a profilului navei care si asa e cu "dosul ridicat" -
Braul e putin mai sus de linia de plutire dar urmareste profilul corpului, nu al ,,plutirii''.. Brauul paralel cu linia de plutire e caracteristic navelor cu selatura -0- (dreapta).
Profilul ,,ridicat'' e caracteristic navelor din epoca, cu castele supraanaltate la pupa si la prova, la care s-a renuntat odata cu aparitia cliperelor.
Staric, olandezii aveau si au in continuare tehnici de constructie navala putin diferite de restul Europei.
#10
Postat 31 July 2011 - 12:53 PM
@Traian
Am ales un pinnace olandez nu ca sunt foarte priceput ... alegerea a fost simpla ... din toate planurile care au trecut prin fata ochilor mei, doar tipul asta de nave se "culca" aproape perfect pe galionul nostru ... nici "Roter Lowe"(1597),"Revenge"(1577) sau "Berlin"(1674) nu au trecut neobservate ... din toate incerc sa adun ceva sa-mi bucure ochiul si sper ca si al vostru ... nu vorbim aci de constructia unei nave reale pe planuri reale ...
P.S.
..referitor la "profilul ridicat" mai linistit ... pana la "Ann McKim"(1833) sunt multi ani, iar eu nu vreau sa depasesc mijlocul lui XVI
Aceasta postare a fost editata de staric: 31 July 2011 - 01:01 PM
#11
Postat 31 July 2011 - 07:34 PM
Azi am lucrat la careul comandantului (e corect termenul?) ...
De la proiect la realizare ...
... e cale lunga
si ca sa-mi dau seama cu ce se mananca am facut macheta machetei , care un pic difera ...
acu problema ... in afara daca e bine , daca merge, daca e in demensiune ... pe care din astea doua variante sa o fac ? ... sau ma intorc la promenada?
#12
Postat 31 July 2011 - 09:14 PM
staric, la 31 July 2011 - 07:34 PM, a spus:
Azi am lucrat la careul comandantului (e corect termenul?) ...
acu problema ....... sau ma intorc la promenada?
Nu, e careul ofiterilor, comandantul daca e o nava mai mare are cabina cu salon. Careul e o incapere comuna.
Fiind modelul tau si da fiind ca s-au mai facut abateri de la kit, e alegerea ta, depinde ce vrei sa iasa. Personal eu as merge pe varianta Sf. Ioan, cand o fi sa ma apuc de el o sa incerc sa il scot cat mai aproape de ceea ce se vrea un galion dupa conceptul kitului.
#14
Postat 31 July 2011 - 09:51 PM
Da ai dreptate ... ceva nu merge ... dar azi nu mai pot gandi ... am o saptamana unde doar cu gandul o sa fiu ..
@Pe_dos
Da... braul era ceva functional, prelua socurile (asa am citit) ... si " ... trebuie pus primul. Ca latime el nu depasea alte scanduri, insa ca grosime el le depasea. De aceea la scara de 1:50 el va fi mai gros cu 0.5-1mm." R.Hoeckel
#18
Postat 06 August 2011 - 12:40 PM
staric, la 06 August 2011 - 12:27 AM, a spus:
Fara suparare, explica-mi ce ai in vedere ...
Opera vie e partea imersa a corpului iar partea de deasupra liniei de plutire e opera moarta. Carena e folosit si pentru corp in general desi termenul se refera la partea imersa.
Olandezii au ca stil propriu nave cu forme mult rotunjite, spre plat in partea de jos fapt ce creste volumul interior si duce la o scadere a pescajului, fapt de loc de neglijat dat fiind conditiile de navigatie locale. Asta inseamna nave cu aspect ,,borcanat'' diferite de cele cu forme suple ale restului europenilor.
Diferenta de pescaj dar asta nu la toate navele, e compensata pentru navigatia cu vele cu derivoare laterale rabatabile.
Asta in mare, ca idee.
#19
Postat 06 August 2011 - 03:34 PM