Forum Machete,Modelism,Hobby: Despre 'deschiderea' culorilor - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Despre 'deschiderea' culorilor

#21 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12667
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 25 January 2006 - 10:07 AM

Citeaza

Idea este ca invatam unii de la altii ceea ce este super OK pentru ca chiar avem ce invata unii de la altii.
Crios, pai tocmai asta e ...idea :-). Eu am experimentat treaba cu albul si am incercat sa impartasesc si altora ...rezultatele :-)
Si ca tot vorbeam de sfaturi de la matematicieni (buna intrerventie Wurger!), prin anii '80 se spunea, prin carti de referinta atunci, ca pe marginea de demarcatie a doua culori A si B la un camuflaj, trebuie sa dai cu un amestec de 50%A+50%B! Am experimentat-o si pe asta! Nu va mai spun rezultatele :-P
Zicea Cartula pe unde mai sus ca machetismul nu e pictura. Citind ce a scris Wurger imi vine sa-l contrazic (iarasi :-D ): cred ca fiecare din noi sintem niste "pictori" de machete, fiecare cu stilul lui, de la acuratetea lui Da Vinci la nebunia lui Dali. :-D
Cit despre "nervozitate" nu cred ca e cazul......

#22 Useril este offline   OlafTheViking 

  • Olaf cel degraba de sange varsatoriu
  • Grup: Banned
  • Postari: 2460
  • Inregistrat: 02-December 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:figurine, diorame

Postat 25 January 2006 - 03:38 PM

crios, la Jan 25 2006, 09:32 AM, a spus:

Nu stiu in ce proportii ai amestecat negru cu galben, der 2 x negru + 1 x galben = olive green.

Invers. 2 galben + 1 negru = RLM cacaniu :-P Mie mi se pare ca astea de la Revell cand le amesteci obti mereu nuante de cacaniu. :-) :-D :-D Acum a iesit cacaniu olive.

#23 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12667
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 25 January 2006 - 07:23 PM

Olaf, regula degetului mare in pictura: se amesteca cite putina vopsea de nuanta inchisa in multa vopsea de nuanta deschisa si nu invers. Daca respecti regula, vei observa ca treci prin toate nuantele de oliv/kaki, ajungind chiar la o culoare asemanatoare cu RLM 70.

#24 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 26 January 2006 - 01:25 AM

- E excelent ce zice Dragos si stiu din vazute (poze si real life) ca face tot posibilul sa nu greseasca vreo culoare; totusi am sa te rog sa-mi explici si mie cum sta treaba cu aditiva si substractiva. Cred ca s-ar putea sa-mi foloseasca - si nu numai mie.
- Cat despre "pasiunea de hobby", asta e, zic eu in totala distonanta cu termenul de modelist (machetist) PROFESIONIST. Exista si d'astia dar ei se ocupa in cadrul unor ateliere de arhitectura specializate cu realizarea de machete ale unor proiecte

Nu inteleg cum sa fac treaba asta cu Quote, dar oricum asa cum zice Cartula :"am EXPERIMENTAT !!! (deci nu - " am citit intr-o carte sau pe un forum si e sigur asa cum scrie) Asta e cheia succesului. Sa iei o macheta facuta acum 3 ani si in loc sa i-o dai tzancului (pitic) din vecini care o va rupe in secunda doi sa faci niste incercari pe ea (chiar si peste vopseaua veche) si apoi (pentru ramoliti ca mine), sa-ti notezi ce-ai observat. Si dupa aia poti sa i-o dai larvei sa faca ce vrea din ea (si a doua zi vei regreta ca totusi n-ai bagat-o intr-o diorama - bushita...Hehehe!)

Sa nu uit. Un rol hotarator il au pigmentii din care a fost facuta vopseaua. Cine a vopsit (weatherit, wash-uit, pictat) cu vopsele de ulei de buna calitate va sti despre ce vorbesc. Pigmentii din uleiurile scumpe (=bune) sunt adevarati. Adica la fel cu aia de-i folosea nea' Michelangelo cand a zugravit tavanu lu dom' Papa.
Pe cand in culorile eftine si de multe ori si in cele de modelism (care nu prea sunt ieftine) se folosesc marsuri. Adica asta ce inseamna. Ca se folosesc niste coloranti de sinteza pe care ii poti obtine prin diverse reactii chimice si se depun pe niste materiale de umplutura (generic denumite baze) obtinandu-se falsi pigmenti cu pericol mare de descompunere din varii motive.
Exemplu: Albastrul de Metilen e un colorant (albastru intens), dar nu are putere de acoperire neam ca e transparent. Da, da' nenea chimistu s-a gandit cum sa-i ia banii la pictor si atunci coloreaza (depune) "A de M" pe praf de creta sau alt suport alb mai ieftin (alb de zinc) si obtine o culoare bleu pe care o baga la tuburi cu un mordant si un liant si zice ca e albastru ceruleum sau daca vreti RLM 78.
Si daca bizonu vrea sa-l amestece cu un rosu ca sa obtina un violet pt.WWI observa ca se face in toate felurile numai violet nu pentru ca ceva din combinatie crapa si declanseaza descompunerea pacalelii.
Deci cum spuneau (printre randuri) mai sus Radub si Cartula, mai bine iti iei niste culori adevarate si faci foamea doua trei saptamani decat sa te tot miri ca noul Humbrol e mai prost decat ala vechi.

#25 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12667
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 26 January 2006 - 10:56 AM

Ba mai mult Wurger, dupa ce ai bagat o data sau de doua ori pensula in borcanel, te trezesti ca ai oarece brinza acolo, nu vopsea. :-P (si asta dupa ce ai mare grija sa inchizi bine si nu bagi diluant sau mai stiu eu ce in borcanelul original).
Ba mai mult, daca o diluezi vopseaua nitel mai binisor, asa ca pentru aerograf, te trezesti ca "precipita" si-ti infunda scula.

#26 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 26 January 2006 - 12:50 PM

Cateodata, este de-adreptul amuzant, jocul coincidentelor...
Ce s-au incins spiritele aici, in forumul nostru, pe aceasta tema, e nimic fata de ce se intampla IN ACELASI TIMP, in "Braille Scale Discussion Group" !
Vedeti si voi, folositi link-ul din ultimul meu post.
Aia au ajuns deja la teoria relativitatii, si la dualitatea corpuscul/unda, a luminii !
Noi suntem mici copii, p-acilea...
D-aia ma sparie gandul, sa incep f'o disertatie despre sinteza culorilor ADITIVA/versus/SUBSTRACTIVA !
Dar gasiti tot ce va trebuie, in orice carticica despre principiiile fotografiei... manual de fizica... etc...
Va cer iertaciune, dar...
... Mai voi sa spun INCA O DATA, ca nu voi folosi niciodata "efectul de scara" !

Parol ! Parerea mea...

#27 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 26 January 2006 - 01:01 PM

Hai Dragos, ca poate e interesant. Si probabil putin stiu cum sta treaba...
Eu stiam de ex. ca RGB-ul e aditiv, CMY e substractiv.
Aditiv se foloseste de ex. la combinarea afisarea pe ecrane, substractiv e folosit la printare. Aditiv = combinarea culorilor de baza da alb, substractiv = combinarea culorilor de baza da negru.
Nu stiu cum e la pigmenti... Aici poate ne luminezi, ca nu am gasit inca nimic pe tema asta.

#28 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

  Postat 26 January 2006 - 02:43 PM

Si eu sunt de parere sa ne spui ce stii, Dragos !
Topicul e f. interesant si s-a strans suficient de multa informatie.
Abordand si subiectul aditiv/substractiv o completam.

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi