Junkyardul lui 109 1/72
#61
Postat 03 February 2016 - 06:49 AM
Īn prima poză prezentată de tine , īn care se vede clar matricola P-5017 , avionul pare un Ki-43-IIb , cu radiator inelar timpuriu , elice tripală . A doua poză color nu pare același avion , este un 43-IIa , cu elice bipală , matricola pare ceva de genul P-2213...
Nituirea ți-a ieșit superb .
Spor să ai !
Sorin
#62
Postat 03 February 2016 - 07:29 AM
Elice bipala, radiator in gusha, cel inelar in spatele elicei, fara priza de aer sus intre mitraliere si mai ales cupola patratzoasa cu sistemul de ochire tip luneta...
Late edit : cred ca si a doua poza color reprezinta acelasi avion, numarul se vede ciudat din cauza pixelarii. Sunt mai multe poze cu el, din toate unghiurile . Cred ca a fost primul capturat asa ca prezenta interes.
E drept ca mai tarziu Chinezii au folosit multe Oscaruri ramase pe acolo dupa razboi, modele II si posibil III, si erau si mai sumar "imbracate" - nu mai aveau dungile pe directie.
Aici ceva desene cu II si III, niciunul nu are elementele celui din poza.
Interesant e ca mai exista in aceeasi perioada un Zero capturat de chinezi, el avand numarul P-5016. Cateva din panouri fusesera distruse si refacute de chinezi, cum au putut:
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 03 February 2016 - 08:59 AM
#63
Postat 03 February 2016 - 02:07 PM
Asa ca am dat pe acolo cu revell alb urmand a intra la refacut...cam nasol, dar vreau sa dorm linistit noaptea :))))
#64
Postat 03 February 2016 - 07:02 PM
Și da , ki-43-I , indiferent de variantă ( ko , otsu sau hei ) nu avea far de aterizare și nici antena radio.
Spor !
#65
Postat 03 February 2016 - 08:06 PM
Intre timp am dres si farul...n-a fost usor. Am refacut/revopsit si panoul simetric de pe aripa opusa.
O ultima modificare (sper) : ultimile doua rame ale cabinei, erau pe interior de fapt, asa ca am dat un strat de future cu o pensula subtire peste ele, ca reproduc cumva efectul asta...
Au existat 43-I cu catarg/antena radio :
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 03 February 2016 - 08:44 PM
#66
Postat 04 February 2016 - 07:39 PM
Nu prea vreau sa pierd vremea, aseara era sigilat in cutie, azi cu interiorul (initial cam pustiu) scratch-uit complet si aripa/fuselajul gravate si nituite :
Kitul e Hasegawa cel vechi de tot ; Ilustratia cutiei e excelenta, insa inauntru, cam bate vantul.
http://www.super-hob...ame-172939.html
#67
Postat 04 February 2016 - 09:40 PM
Despre cel tailandez...pot cita un personaj celebru ''mmmmm the force is strong with this one''
#68
Postat 04 February 2016 - 11:45 PM
Urmeaza un lac mat si ceva mici uzuri. Odata inchis fuselajul..n-o sa se mai vada aproape nimic pe acolo.
Cu tabloul de bord o sa am o problema, cel din cutie nu are nicio treaba cu originalul...
Poate cineva sa imi confirme ca modelul II avea centuri si la umeri sau doar cele de la sezut? Sa nu le fi facut degeaba :))
#70
Postat 05 February 2016 - 12:13 AM
Cu centurile, incep sa am dubii...nu sunt un cunoscator al avioanelor japoneze dar din ce am vazut, se pare ca la cele "mai timpurii", centurile erau numai la sezut...
Ma luasem dupa poza asta, despre care incep sa cred ca e a unui avion restaurat...
Late edit: m-am lamurit, nu aveau..asa ca o sa le day jos...si ce ma chinuisem sa le impletesc:))
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 05 February 2016 - 12:16 AM
#71
Postat 05 February 2016 - 12:52 PM
#75
Postat 06 February 2016 - 12:05 PM
Coafa avea o forma bizara, boanta, asa ca am reprofilat-o, cu ocazia asta i-am inlocuit si motzul, din teava de alama.
I-am reconstruit si partea din spatele palelor, sa se vada mai bine.
Acum, stie cineva vreo culoare revell sau humbrol potrivita pentru maroul acela cacaniu al elicelor japoneze?
bucata asta diforma va deveni (sper) o teava de esapament (cea din cutie e prea scurta, subtire si patratzoasa) :
#78
Postat 08 February 2016 - 03:10 PM
Hasegawa dadusera compensatoarele lor patratoase;
Eu, m-am luat dupa doua seturi de planuri (amandoua foarte detaliate si credibile dar care taiasera colturi, la propriu...numai modelul I se pare ca a avut compensatoarele rotunjite, II si III erau unghiulare) si le-am rotunjit un colt...acum sunt la refacut pentru ca Hasegawa aveau dreptate.
Esapamentele.
Lungite si remodelate (cu bagheta se stiren si alb de la revell :
Am gaurit si taiat voletii capotei motorului ca sa fac loc tevilor modificate :
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 08 February 2016 - 03:12 PM
#79
Postat 23 February 2016 - 11:03 PM
Simbata am pus mainile lacome pe vopseaua IJA grey green (Thanks Roger !) de care aveam nevoie pentru Haybusa Thai si am inceput sa planific pe cel Manchurian.
Tocmai luasem foaia asta de decaluri si nu eram sigur ca se poate folosi decent pe o vopsea metalica (decalurile par groase si foarte mate) si nu ma hotaram ce decal sa sacrific pentru test, cind , Bingo! , mi-am amintit ca aveam un Bf-108 de la Heller, statut prin cutii de 20 de ani.
Duminica seara l-am scos din cutie, l-am lipit destul de repede cu superglue gel.
Regravare, nituire, scratchbuilt scaunele si bancuta din spate (nu le gasisem pe cele originale- evident ca au aparut azi cind deja era prea tarziu).
Elicea , nitel modificata, (cel manchurian avea elice cu pas fix , din lemn) am luat-o de la un Storch - Smer, la fel si si rotile (cele din kit parca erau de trotineta) .
Jambele originale fiind de negasit, le-am inlocuit cu unele de la un 109 de la RPM (retrospectiv privind, o idee tare proasta ) bechia din cutia de maimute, un pic modificata (lungita tija).
Farul , tubul pitot si tevile de esapament, scratch. Doua manere mici din PE (resturi ).
Dupa doua zile l-am dat gata. Vopsit cu RLM 63 de la Gunze (de fapt un 02 amestecat aproape 50-50 cu alb), lacuit cu lucios si mat tot de la Gunze.
Tot in acest timp i-am facut si lui fi-miu un easy kit de la Hobby Boss...care a fost chiar easy :)
O parte din piese au fost mazgalite chiar de el, dar acrilicele astea de la Vallejo sunt incredibil de prietenoase...dupa un stat de future nu mai exista urme de pensula.
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 23 February 2016 - 11:03 PM