Junkyardul lui 109 1/72
#1
Postat 11 July 2011 - 10:22 PM
M-am apucat de un nou subiect, cumva atras de mania asta cu p-40uri...aviatia chineza din anii 30-40,
orfelinatul unde si-au gasit loc toti copii nedoriti ai aviatiei europene, sovietice si americane.
O sa incep cu Breda-27M, un avionas foarte urat, dar tocmai de aceea interesant.
Nu intru in istorie, oricine poate cauta pe goagle.
Kitul, AZ MODEL, un short-run cehesc destul de piperat ca pret.
Piesele, le numeri pe degete:
Cel putin la inmatriculari nu voi avea mari dileme :)
Ceva am observat repejor, anume ca jumatatile de fuselaj par de la doua avioane diferite...in zona derivei
una e subtirica si plata, cealalta bombata si groasa. Mai studiez, sper sa fie modalitatea aleasa de italieni pentru
a contracara efectul de cuplu al motorului. Daca nu, o sa am de pilit si refacut toate detaliile din zona.
#3
Postat 12 July 2011 - 04:39 PM
Chiar si Fiesler a avut un model. Ce sa mai vorbim de Japonezi pe care simplitatea structurala a designului i-a castigat si au inceput cateva proiecte din care insa n-a mai ramas mare lucru pana la urma pentru ca in vremea aia aviatia avansa rapid, mult prea rapid pentru ei.
Dupa parerea mea, cineva ar putea sa colectioneze la o scara mare numai avioane de genul asta. Aduc aminte de imaginea gangsterului cu pantaloni pensati, umeri largi la sacou cu revere extrem de evidentiate si palarie cu boruri mari. Ii pui un Tommy-gun in mana si intlegi trendul.
Italianul nu e cu nimic mai prejos, dar mi-ar fi placut o alta vopsire pentru el decat olivedrab-ul asta monoton.
Uite si tu ce frumos arata Mitsubishi Ki30 Ann ala cu care se bate pe cutie, elegant cu cupola lunga si pantaloni cu vedere la roata si o vopsire pe masura in gri alb si rosu.
In alta ordine de idei, ma pregateam sa ma mir ca ai gasit greseli pana si la un kit AZ al unui avion cvasinecunoscut. Dar am mai discutat chestia asta la terapia de grup si oricum nu cred ca ajungem la vreun rezultat. Sa zicem merci ca nu s-a ajuns la faza cu scrisorile catre producatori.
#7
Postat 12 July 2011 - 10:50 PM
mdo, la 12 July 2011 - 10:14 PM, a spus:
Asta e chiar prototipul...arata mult mai bine cu cabina mai in spate.
http://www.giemmeses.../BredaBA27.html
#8
Postat 13 August 2012 - 08:16 PM
Am lipit interiorul , aripile si ampenajele.
Pina aici, mai nimic de semnalat, poate doar ca din cauza lipsei oricaror elemente de pozitionare pe aripi si fuselaj, alinierea acestora si a profundoarelor este extrem de dificila.
#12
Postat 14 August 2012 - 07:59 PM
Sa revin la oaia mea ce neagra...am lucrat la cele citeva piese mici ale kitului.
Am conturat un pic capota motorului, care era prea evazata in spate, am gaurit priza de aer si micul radiator.
Am curatat de bavuri elicea si suportzii in N ai aripii.
Am facut alte tevi de esapament, cele din cutie erau circulare, iar in realitate erau foarte turtite.
Acum marea problema...acest Breda e 27M, adica metalico...era integral metaic. Am impresia ca din comoditate cei de la AZ model au pastrat aripa initiala, care cred ca era impanzita.
In corice caz asta :
nu seamana deloc cu asta :
Sper ca solutia pe care o voi alege pentru aripa va fi mai usoara decit a luiZ-mare, inca am fiori cind imi amintesc cit s-a chinuit sa faca ceva asemanator la PZL.
#16
Postat 25 August 2012 - 05:25 PM
In mod normal m-as fi panicat la momentul acesta, dar am vreo 3-4 ramase de la Fokkerele XXI, si alea par a fi exact ce-mi trebuie. Si-s deja vopsite :))
Intre timp am lipit si finisat trenul de aterizare. Fuselajul e cam gata de vopsire.
#17
Postat 28 August 2012 - 08:38 PM
..am asteptat doua zile sa se usuce bine pentru a incerca sa-l polishez.
Rezultatul (in special pe fuselaj) m-a facut sa ma gindesc la treaba asta pentru niste viitoare p-40-uri hartanite.
#19
Postat 28 August 2012 - 11:05 PM
Citeaza
Arata foarte fain 1-0-9 , de fapt arata foarte apropiat de ceea ce se vede uneori pe avioanele reale si e foarte bun de asemenea pentru japonezoaice ori alte avioane , inclusiv epave , insa sint curios cum vei face sa nu ajungi deloc la plastic . Poate cu vreo cateva straturi de lac protector intre sa spunem aluminiu si primerul ( unde e cazul)pe care vine culoarea de camo .
Citeaza
Busila , au avut mai multe nuante de verde intre care si unul foarte inchis ,pe care le-au folosit atit ca si culoare singulara cat si pentru realizarea camuflajului . Uite cateva imagini color .
#20
Postat 29 August 2012 - 02:44 AM
Citeaza
Eh , am uitat ca era posibil sa fi fost vopsit de chinezi ; astia habarnam ce culori foloseau ...
Aceasta postare a fost editata de dany: 29 August 2012 - 02:48 AM