Forum Machete,Modelism,Hobby: Compresor aerograf - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Compresor aerograf

#61 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 22 May 2006 - 09:47 AM

Atentie la rezervoarele metalice nepasivizate: apa din condens poate duce la ruginire>subtierea peretilor> buffffff

#62 Useril este offline   sir_vaska 

  • Nou venit
  • Grup: Members
  • Postari: 7
  • Inregistrat: 18-May 06

Postat 22 May 2006 - 02:09 PM

M-am gandit si eu la stingatoare ca am ceva pe acasa si de diferite dimensiuni , da iese prea "balisoi". Cred ca mi suficient de fro 6l (2 sticle de 3l ) , plastic.
De rugina nu prea imi fac probleme ca nu am de gand sa las mostenire la nepoti si stranepoti. Oricum s-ar bucura la fel de "mult" cat m-am bucurat eu de tv-u pe lampi a lu' bunicu cand mi l-a dat de piese :D

#63 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 22 May 2006 - 07:24 PM

chestia cu rugina e urmatoarea...in urma destinderii adiabatice cand golesti rezervorul brusc acesta se raceste si se produce condens. exista conditii pt o corodare destul de rapida...nu e nevoie sa il lasi la nepoti, poti avea probleme in cativa ani ..care nu ii simti cand trec + ca nu stii cine si cum l-a folosit inaintea ta sau ce are prin interior. odata subtiat materialul exista conditii pt o cedare de material. cam atat am avut de spus. nu e un domeniu in care sa se merite sa umbli cu prea multe improvizatii (ma refer la rezorvoare METALICE sub presiune)

#64 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 22 May 2006 - 08:06 PM

Treaba cu recipientele sub presiune sta cam asa...
Cu cat mai mare, cu atat mai periculos si mai predispus la 'bum'
Cu cat mai greu, cu atat mai periculos in caz de 'bum'
Cu cat mai dur, cu atat mai periculos in caz de 'bum'

Cele metalice indeplinesc din start conditiile de greu si dur, insa au ca 'avantaj' faptul de deobicei sunt sudate, si nu se 'despart' in bucati la presiuni mici, ci mai degraba pocneste vreo sudura si se elibereaza presiunea inainte sa devina critica problema... Asta in teorie doar :-D
Aveti mare grija cu improvizatiile in domeniul asta, pot fi foarte periculoase.
Tineti minte ca presiunea = forta / suprafata, cu cat suprafata e mai mare, si forta e mai mare la presiune constanta.
1 bar = 1kg / cm2

Ex:
4 bar la un rezervor cilindric cu diametrul de 30cm
Pe capace (~700cm2) avem o forta de 2.8 TONE.

4 bar intr-un PET de 2L (~10cm diametru)
Pe fundul sticlei ~314kg forta

#65 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 22 May 2006 - 08:12 PM

pai da...de obicei crapa sudura ca o buza iar rezervorul isi ia zborul ca o racheta. metalic fiind e greu deci poate rupe/reteza cam orice asa ca mare atentie. sa zicem ca am cobit destul dar mai bine sa zici decat sa se intample

#66 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 22 May 2006 - 08:19 PM

Pana n-am patit-o, nu m-am obosit sa pun in aplicare fizica elementara. Sa vezi surpriza dupa ce mi-a bubuit un recipient, sa descopar ca aveam cam 5 tone pe capac :-D
Discutiile astea n-au rol de descurajare, doar de punere in tema...

#67 Useril este offline   laure 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 22-January 05
  • Location:Craiova

Postat 22 May 2006 - 09:03 PM

Mig ai incercat ca din timp in timp sa completezi uleiul? Cred ca din aceasta cauza se uzeaza compresorul care functioneaza in aer liber.

#68 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 22 May 2006 - 09:10 PM

Laure, am un compresor de frigider cumparat in 2001. L-am tratat cu cel mai mare dezinteres (nici macar filtru de praf nu i-am pus)... Ce sa mai zic de completat uleiul... Inca traieste, si nu da semne ca s-ar fi plictisit... La 30 de lei / 5 ani mi se pare ca merita banii, uleiul siliconic s-ar putea sa coste mai mult :-D

#69 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 22 May 2006 - 09:12 PM

salut..da, am completat. compresorul meu face acum acum 2 ani de cand a fost luat de pe o rabla de frigider si nu are probleme dar asa mi s-a explicat ca e sensibil la umezeala si odata scos in circuit deschis la contact cu umezeala din aer fata de freonul ala pe care il avea in original nu mai garanteaza nimeni pt el. asta e valabil si pt unul nou. in rest nu am de ce sa ma plang deocamdata, si-a scos cei 120.000 lei de acum 2 ani cu varf si indesat. exact cum a spus si cartula, pt treaba pe care o fac compresoarele de frigider costa f putin sint si mici consumatoare de curent, etc. de acum ma repet :-D
dupa parerea mea un compresor de modelism trebuie sa fie:
1. silentios , 2. mic, 3. sa nu consume mult curent, cerintele sunt mici: cativa litri pe minut la 4-5 atm e suficient, un compr de frigider merge cam la 10 (al meu am impresia ca are un circuit care il decupleaza in jurul acestei presiuni) si daca se poate si ieftin e super.
inainte sa imi iau de frigider am fost si eu la un pas sa imi iau de la metro cu 7 mil compresor care producea 96dB :-D asa eram de disperat ...m-a pazit D-zeu :-o
e un fel de overkill sa pui ala la aerograf dupa mine, ca si cum ai omora un tantar cu barosul

Aceasta postare a fost editata de MiG: 22 May 2006 - 09:23 PM


#70 Useril este offline   laure 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 22-January 05
  • Location:Craiova

Postat 22 May 2006 - 09:26 PM

Asa ziceam si eu, motorul de frigider e de departe cel mai indicat pt compresor, asta daca nu apelezi la un compresor de fabrica. Eu am folosit pina acum o luna o butelie luata de la un autobuz vechi cam de 30 de ani (e de dat) dotata cu supapa de purjare, oricum compresorul baga ulei si daca se adauga si umezeala care se face este necesar un filtru decantor la iesire si purjarea regulata a buteliei.

#71 Useril este offline   FlyBoy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1937
  • Inregistrat: 24-February 06
  • Location:Bucuresti

Postat 22 May 2006 - 11:06 PM

cartula, la May 22 2006, 09:06 PM, a spus:

Tineti minte ca presiunea = forta / suprafata, cu cat suprafata e mai mare, si forta e mai mare la presiune constanta.
1 bar = 1kg / cm2

Ex:
4 bar la un rezervor cilindric cu diametrul de 30cm
Pe capace (~700cm2) avem o forta de 2.8 TONE.

4 bar intr-un PET de 2L (~10cm diametru)
Pe fundul sticlei ~314kg forta

Omule, nu stiu cu cine ai facut tu fizica in liceu ca o stii al naiba de bine, sper numai ca n-a fost Harmata :-D

Desi am dat la medicina si cica am papat termodinamica pe paine pe asta o uitasem :-D sau o fi mecanica :-o

Oricum good point, dar tot butelie de metal imi iau, macar ca o incarc numai la 4 atm.

#72 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 23 May 2006 - 07:21 AM

si ca sa continuam pana la sfarsit de fapt diferenta intre PET si metal nu e data de forta care apasa pe capac sa spunem sau pe sectiunea sparturii ci de masa elementului. o un fragment sau o jumatate de sticla de PET are cateva grame sau zeci de grame pe cand o butelie de metal are cateva kilograme bune. energia fragmentului de metal e de cateva sute sau mii de ori mai mare, aici e problema. chiar daca pe fundul sticlei de PET apasa 300 si ceva de kg aceasta isi epuizeaza energia datorita rezistentei aerului dupa 20-30 de cm parcurs pe cand o bucata de metal isi pastreaza forta distructiva pe cateva zeci bune de metri.

#73 Useril este offline   sir_vaska 

  • Nou venit
  • Grup: Members
  • Postari: 7
  • Inregistrat: 18-May 06

Postat 23 May 2006 - 08:54 AM

Salut
Aproapee ca m-ati convins cu motoru de frigider. Acu pandesc' momentu cand mi se strica frigiderul :D ca separat eu nu reusesc sa gasesc, compresorul.

Legat de presiune , interpretarea se face in felul urmator : Pe orice portiune din suprafata sticlei , pe suprafata x[cmp] exista o apasare de y[N] (P = y/x ).
y-forta , x-suprafata
De aceea cedeaza portiunea cea mai slaba si nu penttru ca acolo ar fi apasare mai mare.

Aceasta postare a fost editata de sir_vaska: 23 May 2006 - 09:05 AM


#74 Useril este offline   sir_vaska 

  • Nou venit
  • Grup: Members
  • Postari: 7
  • Inregistrat: 18-May 06

Postat 04 June 2006 - 10:32 AM

Salut
As dori ceva pareri de la cei care au mai intalnit astfel de compresoare , despre astea de aici :
http://www.tamiyausa...roduct-id=74520
http://www.tamiyausa...roduct-id=74501

si aici :
http://www.revell.ro/store/index.php?actio...Groups&grp=1404

M-ar interesa sa stiu cu ce sunt echipate fiindca recipient nu pare sa existe la ele.
De asemenea nu inteleg acea mica diferenta de pret intre cele de la Tamiya si cel de la Revell. Ce stie sa faca in plus cel de la Revell ?

Aceasta postare a fost editata de sir_vaska: 04 June 2006 - 11:17 AM


#75 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 04 June 2006 - 11:45 AM

Din ceea ce ai pus tu aici, singurul compresor adevarat este Omega de la Revell. Faptul ca tu ai impresia ca nu are vas tampon este doar o parere. acea teava gri care merge de la furtunul negru (iesirea din motor), care este pe post de maner si din care iese regulatorul este vasul tampon. Este bine calculat si la rezistent la presiune si are si capacitate suficienta pentru a tine presiunea constanta chiar daca lucrezi cu un aerobraf cu simpla actiune. Partea nerealista a acelui compresor este pretul care mi se pare mult prea mare pentru ceea ce stie sa faca.
Toti cei care ne-am facut compresoare mai mult sau mai putin artizanale am iesit cu mult mai ieftin folosindu-ne de aceleas principiu de sunctionare ca la Omega.
Pe cele care le-ai pus de la Tamiya nu le lua in seama. Cel putin cel cu acumulator este o jucarie inteligenta de folosit la camp sau la pista pentru retusarea vopselei modelelor si ca orice produs destinat hobbyului este mult mai scump decat ceea ce stie sa faca.
Bafta!

#76 Useril este offline   Michael_Wittmann 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 818
  • Inregistrat: 19-March 05

Postat 28 July 2006 - 08:22 PM

Salutare!
Am o mare problemă şi solicit ajutor de la experţi :bang:
Mi-a construit viitorul meu socru un compresor de toată frumuseţea (e drept că a durat un an toată operaţiunea), dar aparatul cred că este corespunzător tuturor cerinţelor. Are de toate (rezervor, presostat, filtre, regulator de presiune), pe scurt toate alea. Īn momentul construcţiei am primit o sugestie din partea unui tehnician de la o firmă de componente pentru refrigeratoare, sugestie care consta īn montarea la compresor a unui rezervor pentru aer de circa 6-7 litri, pe care l-am şi achiziţionat. Problema e următoarea: viitorul meu socru (tehnician şi el īn scule de genul ăsta şi părintele compresorului meu) a considerat că rezervorul indicat de colaboratorul său era prea mare şi mi-a montat unul de circa un litru şi jumătate. Aerograful pe care l-am cumpărat īn urmă cu un an este un "rusnac", ajuns īn posesia mea prin bunăvoinţa domnului Pavel (pe care īl salut cu această ocazie - mai e printre noi?), sculă care a dat peste cap toate planurile socrului meu datorită faptului că nu ţine aerul, drept urmare rezervorul se goleşte aproape instantaneu. :-) Cam asta a fost mutra socrului meu, care vrea acum să-mi monteze rezervorul cel mare (acţiune ce ar mai putea dura 6 luni la cāt are de muncă bietul om - deci īncă 6 luni de şomaj pentru mandea). Īntrebarea este: e suficient rezervorul de un litru jumate?
P.S. Aerograful scoate pānă la 2 atmosfere, verificat şi merge ca flubber-ul.

Deci, vă rog: trebuie schimbat rezervorul, au ba?
Mulţumesc mult tuturor :-o :-( :bang: :-o

#77 Useril este offline   laure 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 22-January 05
  • Location:Craiova

Postat 29 July 2006 - 10:27 AM

Iti recomand un rezervor mai mare tocmai pt a nu merge motorul tot timpul.Nu cred ca ai avea probleme nici cu cel mic.

#78 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 29 July 2006 - 11:01 AM

Problema se rezolva cu un vas tampon mai mare doar partial.
Aerograful tau da afara mai mult aer decat baga motorul in vasul tampon.
Rolul vasului tampon este ca presiunea la iesire sa fie constanta si mai putin de stocare a aerului comprimat.
Ce vreau sa spun este ca: chiar daca ai avea un vas tampon mai mare tot vei ramane fara presiune in el.
Ce mi se pare mie la prima vedere este ca ori ai un motor prea slab si ar trebui sa-l schimbi cu unul mai capabil ori vopsesti cu presiune prea mare.
Eu am vopsit cu rusnacul atasat la un compresor Revell Omega care are vasul tampon cu o capacitate mai mica decat o sticla de cola mare si n-am avut probleme cu pierderea de presiune pentru ca foloseste un motor de congelator care baga bine.
Pana acum doi ani aveam aceiasi problema ca si tine desi vasul meu tampon este de ~22l. Problema era datorata motorului de frigider care "baga greu". Mergea foarte bine la un aerograf dubla actiune pentru ca in perioada cand nu vopseam aerul era oprit asa ca mi-am dotat aerograful cu un furtun din cauciuc moale pe care il strangulam cand nu vopseam.
Acum doi ani am schimbat motorul cu unul mai capabil asa ca acum folosesc rusnacul fara sa mai strangulez furtunul.
Bafta!

#79 Useril este offline   Michael_Wittmann 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 818
  • Inregistrat: 19-March 05

Postat 29 July 2006 - 11:13 AM

Compresorul pe care-l folosesc este unul de la un aparat medical pentru aer, bagă cam pānă la 4 atmosfere, dar aşa acum ai spus, aerograful consumă aerul. Pot face şi eu şmecheria cu opritul furtunului, şi aş putea folosi şi un vas tampon mai mare şi un compresor mai mare. Dacă īl las să meargă īncontinuu, fără să strangulez furtunul, presiunea de ieşire se stabilizează la 1,5 atm. E suficient pentru vopsit, că la vopsirile cu aerograful sunt la īnceput de drum?
Mulţumesc.

#80 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 29 July 2006 - 01:26 PM

Problema vine, as cum spune si Crios, de la debitul mic al motorului: aerogarful consuma mai mult decit "baga" motorul! Un rezervor mai mare te ajuta oarecum, dar la un moment data, daca vopsesti mai mult timp motorul nu mai face fata consumului!
Solutii
- robinet pe furtunul aerografului
- un motor cu un debit putin mai mare
- un rezervor mai mare
- histerezisul la presostat sa fie de cel putin 4 atmosfere

Chiar daca treci la un aerograf dubla actiune, sau chiar la unul simpla actiune, dar care opreste aerul cind nu e folosit, ultimile trei recomandari iti vor fi de folos!
Si inaca ceva: o presiune de 0,7 ...1 bar este suficienta. Asta insemna si un consum mai mic de aer! Pina una alta, poti sa-ti afaci din doua bucatele de lemn un fel de cleste de rufe care il pui pe furtun si il actionezi cu piciorul: cind calci pe el, aerul e blocat iar cind vrei sa vopsesti, ridici piciorul de pe clema si aerul se elibereaza! Succes!
Vezi schita.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: wwwww.JPG

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 29 July 2006 - 01:29 PM


Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi