Compresor aerograf
#62
Postat 22 May 2006 - 02:09 PM
De rugina nu prea imi fac probleme ca nu am de gand sa las mostenire la nepoti si stranepoti. Oricum s-ar bucura la fel de "mult" cat m-am bucurat eu de tv-u pe lampi a lu' bunicu cand mi l-a dat de piese :D
#63
Postat 22 May 2006 - 07:24 PM
#64
Postat 22 May 2006 - 08:06 PM
Cu cat mai mare, cu atat mai periculos si mai predispus la 'bum'
Cu cat mai greu, cu atat mai periculos in caz de 'bum'
Cu cat mai dur, cu atat mai periculos in caz de 'bum'
Cele metalice indeplinesc din start conditiile de greu si dur, insa au ca 'avantaj' faptul de deobicei sunt sudate, si nu se 'despart' in bucati la presiuni mici, ci mai degraba pocneste vreo sudura si se elibereaza presiunea inainte sa devina critica problema... Asta in teorie doar
Aveti mare grija cu improvizatiile in domeniul asta, pot fi foarte periculoase.
Tineti minte ca presiunea = forta / suprafata, cu cat suprafata e mai mare, si forta e mai mare la presiune constanta.
1 bar = 1kg / cm2
Ex:
4 bar la un rezervor cilindric cu diametrul de 30cm
Pe capace (~700cm2) avem o forta de 2.8 TONE.
4 bar intr-un PET de 2L (~10cm diametru)
Pe fundul sticlei ~314kg forta
#68
Postat 22 May 2006 - 09:10 PM
#69
Postat 22 May 2006 - 09:12 PM
dupa parerea mea un compresor de modelism trebuie sa fie:
1. silentios , 2. mic, 3. sa nu consume mult curent, cerintele sunt mici: cativa litri pe minut la 4-5 atm e suficient, un compr de frigider merge cam la 10 (al meu am impresia ca are un circuit care il decupleaza in jurul acestei presiuni) si daca se poate si ieftin e super.
inainte sa imi iau de frigider am fost si eu la un pas sa imi iau de la metro cu 7 mil compresor care producea 96dB asa eram de disperat ...m-a pazit D-zeu
e un fel de overkill sa pui ala la aerograf dupa mine, ca si cum ai omora un tantar cu barosul
Aceasta postare a fost editata de MiG: 22 May 2006 - 09:23 PM
#70
Postat 22 May 2006 - 09:26 PM
#71
Postat 22 May 2006 - 11:06 PM
cartula, la May 22 2006, 09:06 PM, a spus:
1 bar = 1kg / cm2
Ex:
4 bar la un rezervor cilindric cu diametrul de 30cm
Pe capace (~700cm2) avem o forta de 2.8 TONE.
4 bar intr-un PET de 2L (~10cm diametru)
Pe fundul sticlei ~314kg forta
Omule, nu stiu cu cine ai facut tu fizica in liceu ca o stii al naiba de bine, sper numai ca n-a fost Harmata
Desi am dat la medicina si cica am papat termodinamica pe paine pe asta o uitasem sau o fi mecanica
Oricum good point, dar tot butelie de metal imi iau, macar ca o incarc numai la 4 atm.
#72
Postat 23 May 2006 - 07:21 AM
#73
Postat 23 May 2006 - 08:54 AM
Aproapee ca m-ati convins cu motoru de frigider. Acu pandesc' momentu cand mi se strica frigiderul :D ca separat eu nu reusesc sa gasesc, compresorul.
Legat de presiune , interpretarea se face in felul urmator : Pe orice portiune din suprafata sticlei , pe suprafata x[cmp] exista o apasare de y[N] (P = y/x ).
y-forta , x-suprafata
De aceea cedeaza portiunea cea mai slaba si nu penttru ca acolo ar fi apasare mai mare.
Aceasta postare a fost editata de sir_vaska: 23 May 2006 - 09:05 AM
#74
Postat 04 June 2006 - 10:32 AM
As dori ceva pareri de la cei care au mai intalnit astfel de compresoare , despre astea de aici :
http://www.tamiyausa...roduct-id=74520
http://www.tamiyausa...roduct-id=74501
si aici :
http://www.revell.ro/store/index.php?actio...Groups&grp=1404
M-ar interesa sa stiu cu ce sunt echipate fiindca recipient nu pare sa existe la ele.
De asemenea nu inteleg acea mica diferenta de pret intre cele de la Tamiya si cel de la Revell. Ce stie sa faca in plus cel de la Revell ?
Aceasta postare a fost editata de sir_vaska: 04 June 2006 - 11:17 AM
#75
Postat 04 June 2006 - 11:45 AM
Toti cei care ne-am facut compresoare mai mult sau mai putin artizanale am iesit cu mult mai ieftin folosindu-ne de aceleas principiu de sunctionare ca la Omega.
Pe cele care le-ai pus de la Tamiya nu le lua in seama. Cel putin cel cu acumulator este o jucarie inteligenta de folosit la camp sau la pista pentru retusarea vopselei modelelor si ca orice produs destinat hobbyului este mult mai scump decat ceea ce stie sa faca.
Bafta!
#76
Postat 28 July 2006 - 08:22 PM
Am o mare problemă şi solicit ajutor de la experţi
Mi-a construit viitorul meu socru un compresor de toată frumuseţea (e drept că a durat un an toată operaţiunea), dar aparatul cred că este corespunzător tuturor cerinţelor. Are de toate (rezervor, presostat, filtre, regulator de presiune), pe scurt toate alea. Īn momentul construcţiei am primit o sugestie din partea unui tehnician de la o firmă de componente pentru refrigeratoare, sugestie care consta īn montarea la compresor a unui rezervor pentru aer de circa 6-7 litri, pe care l-am şi achiziţionat. Problema e următoarea: viitorul meu socru (tehnician şi el īn scule de genul ăsta şi părintele compresorului meu) a considerat că rezervorul indicat de colaboratorul său era prea mare şi mi-a montat unul de circa un litru şi jumătate. Aerograful pe care l-am cumpărat īn urmă cu un an este un "rusnac", ajuns īn posesia mea prin bunăvoinţa domnului Pavel (pe care īl salut cu această ocazie - mai e printre noi?), sculă care a dat peste cap toate planurile socrului meu datorită faptului că nu ţine aerul, drept urmare rezervorul se goleşte aproape instantaneu. Cam asta a fost mutra socrului meu, care vrea acum să-mi monteze rezervorul cel mare (acţiune ce ar mai putea dura 6 luni la cāt are de muncă bietul om - deci īncă 6 luni de şomaj pentru mandea). Īntrebarea este: e suficient rezervorul de un litru jumate?
P.S. Aerograful scoate pānă la 2 atmosfere, verificat şi merge ca flubber-ul.
Deci, vă rog: trebuie schimbat rezervorul, au ba?
Mulţumesc mult tuturor
#78
Postat 29 July 2006 - 11:01 AM
Aerograful tau da afara mai mult aer decat baga motorul in vasul tampon.
Rolul vasului tampon este ca presiunea la iesire sa fie constanta si mai putin de stocare a aerului comprimat.
Ce vreau sa spun este ca: chiar daca ai avea un vas tampon mai mare tot vei ramane fara presiune in el.
Ce mi se pare mie la prima vedere este ca ori ai un motor prea slab si ar trebui sa-l schimbi cu unul mai capabil ori vopsesti cu presiune prea mare.
Eu am vopsit cu rusnacul atasat la un compresor Revell Omega care are vasul tampon cu o capacitate mai mica decat o sticla de cola mare si n-am avut probleme cu pierderea de presiune pentru ca foloseste un motor de congelator care baga bine.
Pana acum doi ani aveam aceiasi problema ca si tine desi vasul meu tampon este de ~22l. Problema era datorata motorului de frigider care "baga greu". Mergea foarte bine la un aerograf dubla actiune pentru ca in perioada cand nu vopseam aerul era oprit asa ca mi-am dotat aerograful cu un furtun din cauciuc moale pe care il strangulam cand nu vopseam.
Acum doi ani am schimbat motorul cu unul mai capabil asa ca acum folosesc rusnacul fara sa mai strangulez furtunul.
Bafta!
#79
Postat 29 July 2006 - 11:13 AM
Mulţumesc.
#80
Postat 29 July 2006 - 01:26 PM
Solutii
- robinet pe furtunul aerografului
- un motor cu un debit putin mai mare
- un rezervor mai mare
- histerezisul la presostat sa fie de cel putin 4 atmosfere
Chiar daca treci la un aerograf dubla actiune, sau chiar la unul simpla actiune, dar care opreste aerul cind nu e folosit, ultimile trei recomandari iti vor fi de folos!
Si inaca ceva: o presiune de 0,7 ...1 bar este suficienta. Asta insemna si un consum mai mic de aer! Pina una alta, poti sa-ti afaci din doua bucatele de lemn un fel de cleste de rufe care il pui pe furtun si il actionezi cu piciorul: cind calci pe el, aerul e blocat iar cind vrei sa vopsesti, ridici piciorul de pe clema si aerul se elibereaza! Succes!
Vezi schita.
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 29 July 2006 - 01:29 PM