FW 190 D9 ProfiPack Eduard
#2
Postat 02 July 2011 - 12:16 PM
Nu cred ca RLM-ul de pe intrados e chiar potrivit.
Intreaba inainte , aici pe forum sunt adevarati specialisti in culori germane , si nu numai .
Atentie la mascarea parbrizului frontal , parca ceva nu e in regula .
Spor in continuare .
Un mic PS. - pe culori inchise ( si nu numai ) liniile de panou se fac bine cu un Rotring subtire ( 0,18 ) .
#4
Postat 02 July 2011 - 01:02 PM
Intr-adevar 76-le pe intrados este prea albastru,liste cu RLM-uri se gasesc pe net.
Banuiec ca inca nu ai terminat de vopsit,cupola nu este complet vopsita.
Afumaturile nu sunt tocmai realist reprezentate,trebuiesc uniforme si in lungul esapamentului.
La deriva observ surplus de lipici pe care ai omis sa-l inlaturi.
Incearca sa refaci benzile de indentificare,probabil n-ai fost atent cand ai pus masca,tot asa si cu galbenul de pe intrados.
Uite aici sa-ti faci o idee.
Spor in continuare.
#5
Postat 02 July 2011 - 02:44 PM
Oricum, am constatat ca Gunze este net mai calitativ decat Revell Aqua, pe care le-am folosit la prima macheta.
Cu Gunze, nu mi s-a infundat nici macar odata aerograful.
Pe macheta asta am 2 premiere: aerograf dubla-actiune si camuflaj facut freehand cu aerograful.
Intradevar, galbenul are o putere de acoperire de toata jena mai ales ca dedesubt era ceva negru de la pre-shading
#6
Postat 02 July 2011 - 03:42 PM
1. Documentare multa ( tehnict ,instrumente , culori ) - pe forum gasesti de toate.
2. Fa-ti mana pe machete ieftine (nu-ti pare rau ca le strici ) .
3. Fa exercitii pe bucati de plastic ( gravare ) si carton ( vopsire ) .
4. De cate ori ai o nelemurire intreaba (pe forum - sau daca ai un coleg de suferinta in orasul tau e si mai bine - iti arata live ) .
#7
Postat 03 July 2011 - 04:06 PM
In rest, putin mai multa atentie la mascari. Toata stima pentru faptul ca ai vrut sa vopsesti "din mina", dara demarcatiile dintre culori sunt prea gazate. In realitatea linia de demarcatie ar trebui sa fie mult mai fina. Iti recomand sa folosesti niste masti, e mult mai realist asa.
#8
Postat 03 July 2011 - 04:17 PM
Am intentionat sa folosesc masti, dar nu prea stiu cum sa fac niste masti atat de neregulate cum este camuflajul aici. Poate niste Patafix ar fi trebuit sa incerc.
Am o intrebare, pentru toata lumea:
Ce este laquer (la vopsele) si pentru ce se foloseste (si cum, eventual)
Multumesc
#9
Postat 03 July 2011 - 05:08 PM
Laquer este un tip de vopsea. Este o vopsea de regula cu uscare foarte rapida dar depinzind de tip poate fi foarte agresiva in contact cu plasticul. Pentru modelism cele mai "fierbinti" vopsele sunt cele de la Alcald, deci plasticul necesita un strat de grund inainte de aplicarea vopselei. De partea opusa stau vopsele din Spray Tamiya si la sticluta de 10 ml Gunze care nu sunt agresive la plastic dar au o aderenta foarte buna, uscare rapida sau foarte rapida ( asta in functie de culoare si probabil compozitia chimica). Ce gasesti in comert in doze de spray - Duplicolor pot fi agresive cu plasticul. Aplicat prea mult si fara grund incepe sa increteasca plasticul! Daca vrei sa foloseti asaceva, fa un test pe o bucata de plastic care nu iti trebuie (sa fie de la KIT!) si vezi care este rezultatul. Daca este neted este bun, daca se increteste atunci ori dai grund inainte ori te gindesti la alta vopsea!
Inca ceva. Vopselele Laquer ataca de regula vopselele enamel si cele acrilice. Deci asta inseamna ca tu trebuie sa aplici primadata vopseaua laquer, iar dupa aceea poti aplica unde trebuie vopseaua enamel sau acrilica. Sper ca ai inteles!
#10
Postat 03 July 2011 - 10:28 PM
#11
Postat 04 July 2011 - 07:57 AM
NightAngel, probail tu ai facut o greseala, adica ai dat un strat prea gros de vopsea (a "baltit), si prea de aproape. Eu folosesc lacuri auto si niciodata nu am patit asa ceva, cu o singura exceptie. E drept, nu dau direct din doza, ci folosesc aerograful. Exceptia consta in ....lene, adica am avut de lacuit odata ceva si pe motiv de lene am dat direct din doza, cam de aproape si a "baltit". Rezultatul??? Similar cu al tau!
#12
Postat 04 July 2011 - 08:21 AM
Inca o intrebare:
Am dat lacul pe FW 190 si din pacate nu l-am dat bine. Sunt zone in care s-a adunat (a baltit) si dupa uscare arata cam nasol.
Se poate remedia cu o slefuire cu Compound Fine sau ar trebui sa refac tot paint jobul?
Nu stiu de ce nu mi-a iesit, am dat 2 straturi, unul subtire si dupa uscarea lui inca unul, mai putin diluat, care a baltit pe primul
#14
Postat 04 July 2011 - 10:26 AM
din ce vad eu, vopseaua a cam migrat pe unde a vrut ea, probabil pe sub banda de mascare. Culorile par un pic ciudate, cred insa ca este vorba despre fotografie, totul pare ca a virat catre albastru. Am vazut un tutorial video despre constructia unei machete bf, detaliata, unde se aplica si tehnica de preshading, si eu am incercat odata sa aplic un negru initial inainte de vopsirea zburatoarei in culoare mai deschisa (gri) dar nu mi-a prea iesit. La tine insa se vede totusi ca a fost aplicata vopseaua initial. Deci esti pe drumul cel bun. Mie singurul lucru care nu imi place 9deci este ceva pur subiectiv) este modul in care a acoperit portocaliul culoarea initiala, precum si urmele de portocaliu acolo unde nu aveau ce cauta. In rest eu zic ca esti pe drumul cel bun, asa ca,
spor la lucru.
#15
Postat 05 July 2011 - 08:11 AM
Citeaza
Citeaza
#17
Postat 06 July 2011 - 07:14 PM
Ce trebuie sa faci acum, parerea mea, este o slefuire la ud, cu un jmirgel de 800 -1000 pus pe un suport, o pisla de exemplu, Nu apesi tare, slefuiesti usor pina dispar acele denivelari. O sa fie destul de greu, este posibil sa atingi si vopseaua. Pentru apreintimpina acest lucru, cred ca poti masca partile "bune" cu banda adeziva.
Daca nu merge asa, singura solutie, nu, nu inca o revolutie, ci inca o vopsire!
Sa vedem, poate mai sunt si alte solutii.
#18
Postat 06 July 2011 - 10:07 PM
La fiecare strat am dat astfel incat sa fie suprafata uda, dar nu foarte uda.
La ultimul in schimb, am dat chix.
La JU88 am dat prea putin si toate decalurile au facut silvering plus ca post-shadingul a fost un dezastru pt ca nu era suficient de lucios si s-a patat macheta
#19
Postat 07 July 2011 - 07:20 AM
Asa cum ti-a scris Z-mare, poti slefuii cu smirghel la ud, eu totusi as merge pe smirghel de 2000! Slefuirea sa o faci fara apasare si verificind des suprafata slefuita stergind cu hirtie de bucatarie suprafata. Cit tip slefuiesti si nu vezi urme de vopsea pe macheta sau pe smirghel este bine! Daca apa incepe sa se coloreze cu vopsea te opresti! Atentie la muchii! Acolo stratul de lac si vopsea sunt de regula foarte subtiri si poti intra rapid pina la plastic! Daca ai reusit sa scoti toate scurgerile care ti-au aparatut spala bine macheta si mai da-i un strat doua de lac. Daca nu esti nici acum multumit de luciu, dupa uscare poti folosii pastele de lustruit Tamiya folosind o cirpa moale ( bumbac de camasa flanel sau un T-Shirt vechi).
Succes!
#20
Postat 07 July 2011 - 08:09 AM
Citeaza
Agentul de matuire creaza o suprafata "rugoasa" pe care lumina este difuzata, dind senzatia de mat. Ori, lacul, chiar lucios, daca nu "umple" denivelarile lasate de agentul de matuire, suprafata va avea o tenta semi lucioasa.
In astfel de cazuri, pentru a ajuta "lacuirea", inainte de a da cu lac lucios, suprafata poate fi lustruita cu o bucata de pisla. Nu trebuie apasat si doar slefut usor (la uscat de data asta!). Nu va speriati daca vopseaua pare sa-si schimbe culoarea, totul revine la normal dupa lacuire.
Citeaza