Forum Machete,Modelism,Hobby: Arhangesky AR-2 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Arhangesky AR-2 Amodel 1:72

#1 Useril este offline   cRistinel_ 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 77
  • Inregistrat: 26-November 09
  • Location:Timisoara
  • Interests:modelism feroviar si modelism din cutii cu plastice

Postat 27 June 2011 - 04:09 PM

Acest aparat a fost proiectat la inceputul anilor `40 de de catre Alexandr Arhangelsky ca si imbunatatire a bombardierului Tupolev SB-2 . Modificarile vizau imbunatatirea calitatilor aerodinamice , cresterea puterii si a vitezei maxime .In cursul testelor s-a hotarat adaptarea lui pentru misiuni de bombardament in picaj . Au fost produse circa 190 de bucati , fiind operate in paralel cu aparatele SB-2 .Cel putin jumatate din numarul de AR-2 au fost distruse la sol in ofensiva germanilor din 1941.Un numar redus din ele s-au aflat in actiune pina in 1943 .
Profile cu zburatoarea :

Imagine atasata: ar2-1 (1200 x 871).jpg
Kitul este un Amodel , deci ma astept la surprize mai putin placute . Ce ma surprinde la acest kit este modul la care s-a facut gravarea : o combinatie intre pozitiv si negativ .Sper sa nu distrug prea multe detalii la chituire .

Imagine atasata: AR-2 01.jpg
Detaliu cu suprafata kitului :

Imagine atasata: AR-2 02.jpg

#2 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 27 June 2011 - 10:17 PM

Ti-ai ales un subiect super. Nu atat avionul in sine cat kitul.
Te sfatuiesc sa incerci sa-l lipesti fara chituire. Cu cat mai putin chit cu atat mai bine. Detaliile sunt atat de fine ca nu ai cum sa le mai scoti de sub chit.
Subtiaza mult bordurile de fuga ale aripilor pe interior inainte sa le lipesti. Sunt groase dupa cate imi amintesc.
O sa mai ai niste probleme pe la trenul de aterizare unde trebuie sa fi mai atent, precum si la partile vitrate de pe bot. Trebuie incercate de multe ori pe uscat si abia cand esti sigur de pozitionare lipite.
Gandeste-te de pe acum la o modalitate de a pune in valoare gravura aia la sfrasit.
Spor la lucru si distractie placuta.

#3 Useril este offline   axor 

  • Needs A Life Outside What-If
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Interests:What If - Sci Fi - Aero

Postat 27 June 2011 - 10:22 PM

Vezi ultima postare (120) din pagina, sper sa nu se supere Calin ca-i dau macheta de exemplu,te poti inspira daca alegi varianta de iarna.
Sa ai spor!

Aceasta postare a fost editata de axor: 27 June 2011 - 10:24 PM


#4 Useril este offline   dflc03 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 223
  • Inregistrat: 22-June 08
  • Location:Bucuresti

Postat 28 June 2011 - 04:04 PM

Desi la prima vedere calitatea finisajului la plastic poate parea ca lasa de dorit, in opinia mea e o realizare de exceptie - da o imagine realista a modului in care aratau tablele pe avioanele sovietice ale epocii respective.
Spor la machetit sa fie si inspiratie pentru evidentierea detaliilor.

#5 Useril este offline   cRistinel_ 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 77
  • Inregistrat: 26-November 09
  • Location:Timisoara
  • Interests:modelism feroviar si modelism din cutii cu plastice

Postat 21 August 2011 - 02:58 PM

Fratilor,ajutor !

In instructiunile de asamblare a machetei culorile sunt date in cod Humbrol . Neavand vopsele din aceasta marca , am cautat pe site-ul producatorului sa vad care ar fi culoarea (sau nuanta) vopselei Humbrol 145 medium grey , si am gasit asta :

Imagine atasata: medium grey.jpg

Am mixat culoarea respectiva din produse Agama (asta am,cu asta defilez) , am vopsit . Dilema pt mine este urmatoarea : este aceasta culoarea potrivita pentru medium grey sovietic ? ; pentru ca in lista Agama am gasit pentru Russia medium grey culoarea asta :

Imagine atasata: 2235.jpg.gif






#6 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4825
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 21 August 2011 - 05:05 PM

Salut , cRistinel . Tu doresti de fapt un corespondent pt. Aeh-9 sau AE 9?
Eu il obtin din alb cca 85- 90 % + negru restul + o idee oranj ( cred ca merge si galben -oranj) pentru a-l face mai neutru ( uzat) , dar extrem de putin , caci altfel iti vireaza nuanta spre verzui .
Eu nu lucrez cu Humbrol si din pacate nu am nici Agama , insa in gama Revell-urilor am gasit o culoare care zic eu e asemanatoare ( poate cu putin alb?) cu ce se vede in foto color > Revell # 76mat .
Iti dau un link ( siteul lui M. Tessitori) pentru a vedea cum arata acel gri ( foto color ; vezi si tabelul de la sfarsit ) . http://mig3.sovietwa.../1937-1940.html

Aceasta postare a fost editata de dany: 21 August 2011 - 05:17 PM


#7 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12666
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 21 August 2011 - 05:35 PM

Eu am Humbrol 145 si crede-ma, nu arata deloc cum se vede pe mostra data de tine. Culoarea de la Agama nu o am, dar sigur si acolo poate fi vorba de altceva. Am mai spus asta, culorile data de cataloage tiparite sau electronice sunt cel mult orientative. Sfinta este doar mostra de vopsea.
Asa, orientativ, ce vad eu pe ecran seamana mai mult cu Humbrol 144, intermediate blue, deci o culoare mult mai inchisa.
Eu inclin a cred ca H145 este destul de corect. Pe de alta parte, prin extrapolare, daca culorile RLM sunt destul de corecte la Agama, cred ca baietii s-au documentat, deci mai aproape de adevar ar fi culoarea de la Agama.

#8 Useril este offline   cRistinel_ 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 77
  • Inregistrat: 26-November 09
  • Location:Timisoara
  • Interests:modelism feroviar si modelism din cutii cu plastice

Postat 22 August 2011 - 03:45 PM

@ dany , problema este ca nu am nici o idee despre culoarea care ar trebui sa fie acolo . Imaginile pe care le am cu interiorul avionului sunt alb-negru . Multumesc pt ``reteta`` si pt link .

@ Z-mare , pana acum nu am avut inca sub nas un tub cu Humbrol pentru comparatie , banuiam doar ca imaginea de pe site-ul Hubrol nu este conforma cu realitatea .

Urmeaza sa mai comand unele vopsele Agama din spectrul celor marcate ``russia`` ,sper sa fie cat de cat corecte .









#9 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4825
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 22 August 2011 - 09:53 PM

La interior foarte multe avioane atat inainte cat si dupa '41 erau vopsite intr-un gri inchis , uneori (?) cu o foarte usoara tenta verzuie . A-14 primmer . Orientativ , gasesti nuanta in tabelul din link http://vvs.hobbyvist...our-samples.php .
Am mai gasit o discutie interesanta referitoare la culorile de interior http://z15.invisionf...owtopic=18&st=0 .
Interesant cum apare in mostrele de mai sus, eu il stiam o idee mai inchis si usor mai spre verzui . Am sa mai caut ceva foto .
La UT-2_ul meu am folosit ( cred ) Revell 77 mat ( se poate adauga putin alb ) , intr-o prima faza , insa dupa aceea ca sa virez nuanta tin minte ca am mai dat cu ceva , dar nu mai stiu daca era verde smarald sau albastru de prusia ( ulei ) sau o alta combinatie intr-un strat extrem(!) ,de fin ,insa asta zic ca tine doar de preferina fiecaruia .
Deci , daca in fotografiile cu interiorul apare o culoare inchisa , atunci e foarte posibil sa fie acel gri-otel A-14 .
Daca insa apare ca o culoare deschisa , atunci poti folosi linistit culoarea de la exterior , adica acel Aeh -9 sau AE -9 .

Aceasta postare a fost editata de dany: 22 August 2011 - 10:08 PM


#10 Useril este offline   cRistinel_ 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 77
  • Inregistrat: 26-November 09
  • Location:Timisoara
  • Interests:modelism feroviar si modelism din cutii cu plastice

Postat 02 September 2011 - 08:12 PM

Dupa indelungi ezitari in alegerea vopselei pt interiorul machetei , am ales sa revopsesc cu ceva care sa imite primerul A-14 .
Imagine atasata: AR-2 03.jpg

Imagine atasata: AR-2 04.jpg
Plantarea minusculelor parti transparente a fost un adevarat chin . Jumatate din ele au zburat din penseta , fiind nevoit sa fabric altele . Durerea mai mare a aparut odata cu uscarea adezivului Contacta Revell : aproape toate transparentele s-au albit ! :bang:
Morala : nu mai folosesc lipici Revell la parti transparente .
Dilema : continui montajul machetei cu ororile alea opace pe post de parbrize sau arunc macheta ? Ar mai fi varianta interventiei cu mini-freza , dar la dimensiunile astea nu sunt sigur de reusita .
Va mai cer parerea in privinta realizarii bordului :
Imagine atasata: AR-2 05.jpg
Pe coala cu decaluri exista o reprezentare destul de finuta a instrumentelor de bord , dar decalul va acoperi gaurelele din bordul propriu-zis . Ideea mea ar fi sa gauresc panoul de bord si sa aplic decalul pe spatele acestuia . Stie cineva cum se comporta lacul transparent enamel in contact cu un decal aflat inca pe hartia lui ?

#11 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 02 September 2011 - 09:05 PM

Daca s-au matuit transparentele foloseste pasta de curatat Tamiya ( toate cele 3 granulatii ) de la Hobbyx. Eu asa am facut pe o cupola de Stuka , si a functionat .Pentru lipirea cupolelor foloseste cu incredere un pic de aracet Bic .La uscare acesta devine transparent . Succes...

#12 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4825
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 03 September 2011 - 05:40 AM

cRistinel_ apropos de bord ai grija ca e posibil ca pe decalul acestuia desenul ceasurilor sa nu fie pe fond alb ci pe transparent , iar daca il lipesti pe fond negru nu se mai vede nimic . Daca te hotarasti sa lasi piesa cu bordul asa , atunci vopseste interiorul ceasurilor cu alb . Daca vrei in schimb sa gauresti panoul , lipeste decalul pe un fond alb .
Inca o chestie . Uneori ceasurile piesei de plastic a bordului nu se potrivesc cu desenul decalului , astfel incat ( din pacate) trebuie decupat cesulet cu cesulet si lipit in locasul sau de pe piesa .
Ar fi excelent daca ai avea solutii pt. decal ,daca il lipesti peste piesa cu panoul ; la decalsurile de la Amodel cam trebuie , desi sint finute . Daca nu ai , eu zic ca e mai bine sa gauresti panoul de bord , sa-l subtiezi usor pe spate cu smighel si sa lipesti , asa cum ziceai decalsurile pe un suport( alb) in interior .

Aceasta postare a fost editata de dany: 03 September 2011 - 06:23 AM


#13 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12666
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 03 September 2011 - 09:14 AM

Eu zic asa. Sa faci o copie xerox, 1/1 a decalului. O lipesti peste o foaie de stiren de 0,5 - 0,7 mm si, cu o preducea (poti sa o faci din ac de seringa de diametru adecvat) decupezi, locasurile ceasurilor. Asa vei fi sigur ca se vor "pupa" una cu alta. Decalurile nu au probleme cu lacul, nici hirtia... cred. Dar poti incerca pe foaia de decal, partea unde e trecuta firma sau denumirea decalului.
In alta ordine de idei, incearca sa scoti in evidenta detaliile din interior, prin umbre si lumini.

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi