Forum Machete,Modelism,Hobby: UT-2 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

UT-2 Amodel 1/72

#1 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4834
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 24 June 2011 - 07:33 PM

Proiectat pe la jumatatea anilor '30 sub supravegherea echipei lui Yakovlev , UT-2 a fost dezvoltat ca un avion de antrenament mai adecvat pregatirii pentru trecerea pe avioane de lupta moderne decat batranele PO-2 , fara insa a reusi pe deplin sa le inlocuiasca ; ambele avioane deservind acelas rol .
Dificil de pilotat si cu o tendinta spre vrie din care iesea greu ,la inceput , dupa o serie de modificari performantele s-au ameliorat mult , avionul devenind sigur in pilotaj ( varianta UT-2 model 1940 ) .
Desi construit in peste 7000 de exemplare si folosit ca ,avion primar de antrenament atat in aviatia militara cat si in cea sportiva , avand o istorie si activitate indelungata ( din 1938 apoi pe tot parcursul celui de-al Doilea Razboi pana prin 1948) , fata de mai " kukuruznikul " sau tovaras PO-Dva , micul monoplan biloc este de departe mult prea putin documentat .Extrem de putine fotografii in care acesta apare ;de cele mai multe ori prezenta sa in pozele epocii datorandu-se elanului fotografic al nemtilor .
Macheta este foarte finut si realistic detaliata apropiindu-se mult de felul in care ar trebui sa arate detaliile pe un avion real , insa ca deobicei constructia nu este facila . Uneori pot aparea si piese descentrate sau deformate , ce trebuiesc prelucrate cu multa grija .... In fine celor care au mai incercat vreun Amodel , nu pot sa le spun decat ca in cazul in care se vor confrunta vreodata cu ' dracusorul ' asta mic , sa se astepte ca " samaliotchi" sa vina cu toate problemele tipice unui kit " short run " in toata regula , insa in nici un caz de nerezolvat .
Revin putin mai tarziu cu detalii despre vopsire ; deocamdata va las in compania unor foto cu ce am reusit sa lucrez pana acum .

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: ut 2 a.jpg
  • Imagine atasata: ut 2 b.jpg
  • Imagine atasata: ut 2 d.jpg
  • Imagine atasata: ut 2 e.jpg
  • Imagine atasata: ut 2 f.jpg
  • Imagine atasata: ut 2 g.jpg
  • Imagine atasata: ut 2 n.jpg
  • Imagine atasata: ut 2 r lucru.jpg

Aceasta postare a fost editata de dany: 24 June 2011 - 07:39 PM


#2 Useril este offline   cRistinel_ 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 77
  • Inregistrat: 26-November 09
  • Location:Timisoara
  • Interests:modelism feroviar si modelism din cutii cu plastice

  Postat 24 June 2011 - 08:56 PM

Felicitari pentru subiectul inedit !
Ca pasionat de aviatie sovietica ma bucur sa vad ceva ce tine de acest domeniu . Cum acest model i-mi face si mie cu ochiul de ceva vreme,te rog sa detaliezi un pic problemele care le-ai intampinat la montaj . Din curiozitate , ce ai lucrat pana acum este doar din cutie ?
Ca sa parafrazez o emisiune de tembeliziune : sunt cu ochii pe tine !

#3 Useril este offline   vlad 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 416
  • Inregistrat: 07-March 08
  • Location:Turda

Postat 24 June 2011 - 09:58 PM

Salut !
Inedit şi frumos subiect .
Spor la treabă.

#4 Useril este offline   axor 

  • Needs A Life Outside What-If
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Interests:What If - Sci Fi - Aero

Postat 24 June 2011 - 11:08 PM

Interesant precursorul asta al Yak-ului 18,imi place ce ai facut pana acum.
Ma bucur ca ai spor. ^_^...sa ai spor si de amu inainte.

#5 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4834
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 25 June 2011 - 12:17 AM

Citeaza

te rog sa detaliezi un pic problemele care le-ai intampinat la montaj . Din curiozitate , ce ai lucrat pana acum este doar din cutie ?

Salut , cRistinel_ . Da , totul este din cutie , cu exceptia unui panou de pe lateralul fuselajului posterior stang , fabricat din stiren si niste montanti (fir tras la cald )pentru profundorul orizontal , dar care inca nu sint lipiti .
Problemele cele mai grave le-am gasit la imbinari atat intre cele 2 fuselaje cat mai ales intre aripi si fuselaj .
La acest model mai trebuie avut grija , la felul in care intra si se aseaza in interior acel profil ( in realitate cred ca e capitonat cu piele) ce face legatura intre cele 2 posturi de pilotaj si pe care vin montate panourile de bord . Am lipit apoi doar partea din spate a celor 2 fuselaje pana la postul de pilotaj . Asa mai pot sa ajustez pe ici pe colo in vederea lipirii fuselajului la aripi .Dupa aceasta operatiune am inchis si botul fuselajului anterior.
In special la " short run-uri " obisnuiesc sa pilesc/smirgheluiesc spre interior (!) zonele ce vin in contact prin lipire ( adica " bordurile " acelea pe care pui adeziv ca sa lipesti fuselajele intre ele sau fuselajele de aripi ) . Astfel voi obtine o suprafata de contact mai mica , insa care se aseaza mult mai bine pe contur.

Nu folosesc de loc kit . Pun lipiciul si apoi imping usor piesele pana cand intre cele 2 suprafete de contact se creaza un firicel foarte subtire de plastic topit , pe care dupa uscare il finisez .Rezulta o lipitura foarte curata . E metoda mea preferata in special cand am de -a face cu Amodel-uri , fiindca de multe ori pe langa zonele care trebuiesc lipite exista detalii fine ce se pot ruina daca as pune kit .Daca ramane totusi spatiu , il umplu cu plastic ( fir tras la cald ) si cu putin superglue pentru uniformizare si smirgheluiesc /finisez.
.

O alta mare problema a fost " nasul" avionului . Acesta era mai degraba un calup de plastic deformat .Mi-a luat mult timp pana cand l-am adus la o forma cat de cat potrivita .
Jambele trenului de aterizare erau descentrate ( adica cele 2 jumatati turnate care formeaza axul erau deplasate unul fata de celalalt ),M-am gandit sa le confectionez din stiren , dar pana la urma le-am ajustat prin smirgeluire , kituire cu superglue , iar smirgheluire , etc .
cRistinel_ sper sa-ti fi fost cat de cat de ajutor ; daca cumva mai ai nelamuriri , nu ezita sa intrebi . Apopos ce varianta de vopsire ai ales pentru avionasul tau ?

Citeaza

Salut !
Inedit şi frumos subiect .
Spor la treabă.

Multumesc , Vlad , sa fie ! :friends:

Citeaza

Interesant precursorul asta al Yak-ului 18,imi place ce ai facut pana acum.
Ma bucur ca ai spor. ...sa ai spor si de amu inainte.

Multumesc axor ! :friends: , pacat ca nu au iesit pozele de treaba , am un aparat care face cam ce vrea el + faptul ca nu am un stativ pe care sa-l asez ... :sorry:

Aceasta postare a fost editata de dany: 25 June 2011 - 12:35 AM


#6 Useril este offline   cRistinel_ 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 77
  • Inregistrat: 26-November 09
  • Location:Timisoara
  • Interests:modelism feroviar si modelism din cutii cu plastice

Postat 25 June 2011 - 01:05 PM

Multumesc pentru lamuriri , dany . Nu ma aflu inca in posesia acestui kit insa este pe lista pt urmatoarea comanda la Parc Models :dribble:

#7 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4834
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 25 June 2011 - 08:59 PM

Si eu cred ca o sa -mi mai iau unul sau doua , in viitor :lol: . Pacat ca Amodel nu s-au gandit si la versiunea monoloc UT-1 ( UT-1B) ; mult mai simpatica .

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi