Tiger I (P) 1/35 Dragon
#61
Postat 13 February 2006 - 05:36 PM
In rest ce sa zic, joc colopu! Abia astept sa-l vad gata!
#62
Postat 23 February 2006 - 09:32 PM
Am reusit sa decupez cele doua vizaore de pe suprafata turelei si sa le lipesc cu 4 mm mai jos, acolo unde erau de fapt plasate.
Cercul mai inchis la culoare reprezinta pozitia initiala a vizorului.
In sfirsit am realizat de ce Dragon a facut aceste erori. Deoarece nu existau decit doua fotorafii ale acestui blindat, au presupus ca turela de pe tanc are seria intre 000 – 250. De fapt turela originala (cea a prototipului) a fost schimbata cu o turela de serie medie (ulterioara lui 250), cu iesire de serviciu pe partea dreapta spate, vizoare plasate mai jos...
Probabil ca era mult mai usor daca o faceau corect dar nici eu nu mai puteam da atita personalitate acestui model.
#63
Postat 23 February 2006 - 09:34 PM
Balamaua folosita de mine nu pare corecta pentru ca are doar doua buloane de prinder si nu trei, dar nu sunt foarte sigur de asta si orcum nu prea cred ca conteaza – ochiul privitorului va fi atras de alte detalii.
#64
Postat 23 February 2006 - 09:35 PM
Poate sa imi spuna cineva la ce folosea ‘cosuletul de muscate’ din spatele turelei comandantului? Am cautat in toate documentatiile si nu am gasit nici un fel de detalii despre el.
Probabil pentru muscate?!
Aceasta postare a fost editata de curec_christian: 23 February 2006 - 09:36 PM
#67
Postat 23 February 2006 - 09:45 PM
Cred ca in poza asta se poate vedea foarte bine suprafata neregulata a carenei (freza + lipici).
#68
Postat 23 February 2006 - 09:47 PM
Se incalzeste usor plasticul – trebuie tinut la aproximativ 8 -10 cm de lumanare si se indoaie usor in sus cu ajutorul cozii de pensula.
Am repatat procesul in mai multe locuri, de-a lungul intregii aparatori.
#69
Postat 23 February 2006 - 09:49 PM
#71
Postat 23 February 2006 - 09:52 PM
Probabil ca a-ti observat ca la Tigerul lui Henschel aceasta aparatoare nu exista. Din punct de vedere al designului cred ca Henschel a fost mai inspirat. O extindere in laterala a carenei iti permite sa realizezi un blindaj inclinat, ca la T34 sau un inel de atasare al turelei cu diametru mai mare, vezi Tiger-ul Henschel.
#72
Postat 23 February 2006 - 09:53 PM
Oricum nu am scapat de tot de Zimmerit. Mai am de facut aparatorile de noroi din fata si spate si bineinteles ca pe aceste aparatori este aplicat un strat de Zimmerit.
Daca va mai aduceti aminte aparatorile originale le-am taiat jos cu freza pentru ca mi s-au parut prea grosolane.
Am decis sa le inlocuiesc cu unele facute din tabla de conserva de bere care sa imi permita sa le deformez si sa le ondulez precum cele reale.
#73
Postat 24 February 2006 - 05:40 AM
Aici urma sa inserez neste semne grafice, care sa marcheze incantarea-mi si marea mea admiratie... da' n-am gasit unele decente, care este ele, vorba unui celebru primar !!!
Poate-ti inchizi tu cupolele, dar io-te cum te refulezi matale acusica, cand TOATE detaliile pe care le faci, sunt vizibile, in cel mai naturel mod, la exterior !
Asta apropo de ce m-a intrebat Zetul, in topicul lui Bill... de ce am trecut la blindate si inca d'alea piticute .
Si ca sa mai zic o erezie, io nu mai am nevoie sa vad proiectul aista a' lu' matale, finalizat, vocsit si "...ing-it", ca sa pricep cam ce fel de modelist e Christian si ce poate el !
Respect, fratele nostru !
#76
Postat 26 February 2006 - 12:34 PM
Din pacate printre noi romanii umbla acest mit.
Ca ‘afara’ se munceste mai pe brinci ca in tara.
Mit care din tot ce am vazut eu pina acuma - mare parte din Europa si un pic din Africa (Marocul) este complet ireal. Am fost printr-o gramada de fabrici, chiar si in Europa de Est si daca ar fi sa scriu numai citeva nume, alea ar fi (Mercedes, Rover, TRW, Renault, Faurecia, Peugeot, Fehrer, etc...)
In afara de persoanele, pe care le gasesti destul de rar, indiferent de tara sau continent, carora le place ceea ce fac la lucru cit si a celor care sunt extrem de constiinciosi dupa toti trebuie sa stai cu biciul, indiferent unde si de unde sunt.
Marea diferenta intre noi si ei este managementul si mediul de lucru.
In Romania, principala forma de management este MANAGEMENTUL HORMONAL (eu altfel nu pot sa il numesc), in care deciziile sunt luate pe baza starii de iritare, nervozitate, etc... a managerului si mai putin pe date clare si relevante. Si de obicei el trebuie periodic sa isi manifeste autoritatea in mod excesiv fata de subordonati. Cred ca am avut cu totii in viata la un moment dat un sef care se putea incadra in aceasta categorie.
‘Afara’, un astfel de sef rezista destul de putin, pentru ca acolo managementul se bazeaza pe obiective, pe cifre si pe niste indicatori clar stabiliti. Un tip care aplica managementul hormonal nu prea are mari sanse sa isi pastreze postul mult timp.
Cu toate ca pot fi contrazic cu exemple de manageri slabi, din cadrul firmelor occidentale eu cred ca afirmatiile mele prezinta generalul si nu cazurile particulare (de exceptie).
Dar cel mai important lucru este mediul de lucru, unde aproape toti sunt platiti dupa cit fac, si stiu foarte bine ca sub o anumita valoare (a unui indicator a muncii lor) se va pune in discutie daca este capabil sa o efectueze sau se va cauta o alta persoana pentru acel post.
Acordul individual atit de mult trimbitat pe vremea comunistilor nu era o prostie, el a fost doar prost aplicat, ca mai toate ideile bune din acea perioada.
Si mai este ceva destul de socant – aproape peste tot, contractele de munca sunt pe termen limitat (3 luni, maximum 1 an) fapt care ii face pe muncitori sa se simta cu cutitul la os si sa munceasca ca atare.
Dar sa stii ca romanii care pleaca afara muncesc cu totul altfel si mai mult mentalitatea lor se schimba radical. De fapt cred ca acest mit provine de la romanii care au fost la munca in occident, unde trag ca orbii, in primul rind pentru ca nu vor sa se faca de rusine acasa si pentru ca vor sa cistige cit mai multi bani.
Dar dupa mine acest mit este complet fals. Muncitorii din fabrica noastra din Romania muncesc la fel de mult ca si cei din fabrica din Austria, pentru ca sunt platiti dupa cit muncesc iar munca lor este peranent verificata si controlata. Nu exista diferente de productivitate intre cele doua fabrici.
Christian
PS – O sa il rog pe admin sa mute aceste doua postari intr-un nou topic, pentru ca ele nu au legatura cu topicul initial si cred ca ar putea fi si altii care sa vrea sa ii raspunda lui Alexie. Iar intrebarea este extrem de interesanta.
Aceasta postare a fost editata de curec_christian: 26 February 2006 - 12:39 PM
#77
Postat 26 February 2006 - 12:37 PM
Alexandru -
Nu vreau sa modific ‘cosuletul cu muscate’ pina cind nu aflu ce era si la ce folosea. Din pacate el nu apare in nici una din referintele mele. Probablil ca la doua saptamini dupa terminarea machetei o sa gasesc toate datele de care aveam nevoie.
Dragos,
In acel minunat ‘Tigerfibel’ – Abecedarul Tigerului, daca bine imi aduc aminte scria ca ii este interzis comandantului de tanc sa stea pe jumatate iesit din turela in momentul tragerilor cu tunul, probabil datorita undei de soc care putea sa il accidenteze.
Oricum comandantii de Tiger erau considerati o prada extrem de interesanta si valoroasa de catre lunetistii rusi. Care sincer sa fim nu degeaba si-au cistigat renumele. In pozele facute pe cimpul de lupta nu o sa vezi nici un comandant de Tiger iesit pe jumatate din turela.
Asta se intimpla doar in pozele de propaganda si cele facute in spatele liniei frontului, unde nu era nici un risc.
Ca sa iti faci o imagine despre asta uitate la poza de mai jos. Este unul din ‘asii’ tancurilor germane si este o poza facuta chiar pe cimpul de lupta. Cred ca expresia de pe figura lui cit si urmele de pe linga vizoare vorbesc destul de clar despre cit de vinat era un comandant de Tiger.
Cred ca o diorama care infatiseaza un comandant de Tiger, in toiul luptei, iesit pe jumatate din turela este complet neverosimila.
#78
Postat 05 March 2006 - 11:08 AM
#79
Postat 05 March 2006 - 11:10 AM
#80
Postat 05 March 2006 - 11:11 AM
Am inceput prin a subtia peretele interior al cutiei cu ajutorul frezei, pina cind materialul a devenit transparent