Tiger I (P) 1/35 Dragon
#162
Postat 09 July 2006 - 02:56 PM
La aplicarea decals-urilor am folosit SOLVA SET si SOLVA SOL, cu ajutorul carora am lipit decals-urile pe suprafata rugoasa si denivelata a tancului.
SOLVA SET se aplica pe suprafata modelului inainte de a aseza decals-ul si are rolul de a asigura o aderenta cit mai buna.
SOLVA SOL se aplica pe decals, ulterior asezarii lui in pozitie finala. Solutia inmoaie filmul ce constituie baza declas-ului si ii permite acestuia sa se muleze pe aproape orice suprafata.
SOLVA SET se aplica pe suprafata modelului inainte de a aseza decals-ul si are rolul de a asigura o aderenta cit mai buna.
SOLVA SOL se aplica pe decals, ulterior asezarii lui in pozitie finala. Solutia inmoaie filmul ce constituie baza declas-ului si ii permite acestuia sa se muleze pe aproape orice suprafata.
Aceasta postare a fost editata de curec_christian: 09 July 2006 - 02:57 PM
#164
Postat 09 July 2006 - 02:59 PM
#173
Postat 10 July 2006 - 05:57 PM
Salut,
Multumesc tuturor pentru aprecieri.
Laure - Noroiul este bicarbonat in care am picurat un strop de vopsea. Am mai adaugat bicarbonat de sodiu (ala de bucatarie) pina cind a ramas granule. Cu o pensula l-am aplicat pe partea de jos a blindatului.
In pasta am prsarat si fibre de iarba ca sa para cit mai natural.
Christian
PS - Crios - Insanatosire grabnica!
Multumesc tuturor pentru aprecieri.
Laure - Noroiul este bicarbonat in care am picurat un strop de vopsea. Am mai adaugat bicarbonat de sodiu (ala de bucatarie) pina cind a ramas granule. Cu o pensula l-am aplicat pe partea de jos a blindatului.
In pasta am prsarat si fibre de iarba ca sa para cit mai natural.
Christian
PS - Crios - Insanatosire grabnica!
#176
Postat 11 July 2006 - 07:28 AM
Poate pare nitel in afara temei, dar pun intrebarea aici (e legata totusi de ....bicarbonat ). Am vazut ca multi modelisti, la diorame, nu folosesc materiale naturale, cum ar fi pamint, nisip, lemn ci prefera ipsos, bicarbonat, praf de marmura, pe care apoi le vopsesc. Nu e mai simplu cu materiale naturale?
#177
Postat 11 July 2006 - 08:25 AM
Zetule... nu !
Interactiunea dintre modelele in scara si elementele naturale cum ar fi pamant, nisip, ghiata, zapada, fum, foc si mai ales APA... este una din cele mai greu de rezolvat probleme in cazul fotografierii si mai ales filmarii machetelor. Pentru ca, din aceasta interactiune, rezulta o discrepanta de scara vizibila si deranjanta intre model si granulele sau particulele susnumitelor elemente. Acestea nu pot fi reduse "in scara"...
Cel mai grav este in cazul apei, mai ales daca este agitata si produce spuma, stropi sau picaturi. De aceea, foarte rare sunt exemplele de filmari combinate (efecte speciale), de scene agvatice cu modele, care sa nu arate a facatura... de porc. Chiar in cazul (recomandat) cand respectivele modele sunt de mari dimensiuni si in scara mare, tot arata aiurea daca sunt picaturi in prim plan.
De aceea se incearca simularea acestor elemente naturale cu "inlocuitori" care au o granulatie mult mai fina, dar o textura asemanatoare. Astfel sunt oarecum "adusi in scara", fata de respectivele machete.
Cer scuze, postarea mea si a Zetului, au fost cam off-topic...
Interactiunea dintre modelele in scara si elementele naturale cum ar fi pamant, nisip, ghiata, zapada, fum, foc si mai ales APA... este una din cele mai greu de rezolvat probleme in cazul fotografierii si mai ales filmarii machetelor. Pentru ca, din aceasta interactiune, rezulta o discrepanta de scara vizibila si deranjanta intre model si granulele sau particulele susnumitelor elemente. Acestea nu pot fi reduse "in scara"...
Cel mai grav este in cazul apei, mai ales daca este agitata si produce spuma, stropi sau picaturi. De aceea, foarte rare sunt exemplele de filmari combinate (efecte speciale), de scene agvatice cu modele, care sa nu arate a facatura... de porc. Chiar in cazul (recomandat) cand respectivele modele sunt de mari dimensiuni si in scara mare, tot arata aiurea daca sunt picaturi in prim plan.
De aceea se incearca simularea acestor elemente naturale cu "inlocuitori" care au o granulatie mult mai fina, dar o textura asemanatoare. Astfel sunt oarecum "adusi in scara", fata de respectivele machete.
Cer scuze, postarea mea si a Zetului, au fost cam off-topic...
Aceasta postare a fost editata de DRAGOS: 11 July 2006 - 08:28 AM
#179
Postat 11 July 2006 - 02:39 PM
Salut,
De ce bicarbonat?
La o diorama mai veche am incercat sa imit nisipul (piatra fina) de pe o carare.
Am incercat cu nisip, dar parea supradimensionat, am incercat cu nisip mai fin dar mi s-a parut prea colturos si parca nenatural si mi-am adus aminte ca undeva am citit de bicaronat de sodiu.
De la prima proba am fost entuziasmat si am decis sa il folosesc in continuare.
O sa postez o imagine cit de curind.
Christian
De ce bicarbonat?
La o diorama mai veche am incercat sa imit nisipul (piatra fina) de pe o carare.
Am incercat cu nisip, dar parea supradimensionat, am incercat cu nisip mai fin dar mi s-a parut prea colturos si parca nenatural si mi-am adus aminte ca undeva am citit de bicaronat de sodiu.
De la prima proba am fost entuziasmat si am decis sa il folosesc in continuare.
O sa postez o imagine cit de curind.
Christian
#180
Postat 26 August 2006 - 09:03 PM
Cred ca toti modelisti au cite un moment in care nu reusesc sa puna mina pe scule. Din varii motive, intotdeauna se gaseste ceva mai important de facut decit macheta in lucru.
Am auzit si pe altii ca au suferit de acest sindrom dar pina acum pe mine nu m-a atins niciodata.
Poate ca am tintit prea sus cuind m-am apucat de ea si volumul de munca m-a facut sa ma inpotmolesc aproape de sfirsit... Cine stie. Important e ca am reusit sa ma reapuc de lucru si sa fac citeva fotografii cu etapele parcurse pina acum.
Intreaga macheta a fost vopsita cu un strat de lac mat in care am amestecat un strop de vopsea galbena si alba.
Rolul vopselei este sa deschida culoarea machetei si sa dea impresia unui strat subtire de praf ce s-a depus pe suprafata blindatului.
Dupa lacul mat aplicat pe intreaga suprafata a machetei am inceput sa scot mastile aplicate. Aici se vede cit de realist apare o urma de glont (pusca AT) in aparatoarea fata a blindatului.
Dupa vopsire am folosit un pigment Mig (sub forma de pulbere) Rugina deschisa si cu ajutorul unei pensule am imprastiat pulberea de-a lungul crapaturilor, a suburilor si in general pe acolo pe unde am crezut ca va apare mai intai rugina. Pigmentul aplicat mai are un rol acela de a sublinia contururile. Trebuie sa recunosc ca e prima data cind folosesc aceasta metoda, complet diferita fata de cea folosita de mine la machetele de avioane.
Am auzit si pe altii ca au suferit de acest sindrom dar pina acum pe mine nu m-a atins niciodata.
Poate ca am tintit prea sus cuind m-am apucat de ea si volumul de munca m-a facut sa ma inpotmolesc aproape de sfirsit... Cine stie. Important e ca am reusit sa ma reapuc de lucru si sa fac citeva fotografii cu etapele parcurse pina acum.
Intreaga macheta a fost vopsita cu un strat de lac mat in care am amestecat un strop de vopsea galbena si alba.
Rolul vopselei este sa deschida culoarea machetei si sa dea impresia unui strat subtire de praf ce s-a depus pe suprafata blindatului.
Dupa lacul mat aplicat pe intreaga suprafata a machetei am inceput sa scot mastile aplicate. Aici se vede cit de realist apare o urma de glont (pusca AT) in aparatoarea fata a blindatului.
Dupa vopsire am folosit un pigment Mig (sub forma de pulbere) Rugina deschisa si cu ajutorul unei pensule am imprastiat pulberea de-a lungul crapaturilor, a suburilor si in general pe acolo pe unde am crezut ca va apare mai intai rugina. Pigmentul aplicat mai are un rol acela de a sublinia contururile. Trebuie sa recunosc ca e prima data cind folosesc aceasta metoda, complet diferita fata de cea folosita de mine la machetele de avioane.